Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2018.08.15 -1 1 125829

biztosan ez az üzenet volt a palackpostában.

Előzmény: Törölt nick (125818)
gorcher Creative Commons License 2018.08.15 0 0 125828

Nem vagyok benne biztos, hogy nem a használt ap-okkal kéne foglalkozni klímamérés terén, amikor a hőérzet sokkal jobb egy 280-ason, mint egy LOV-on (páratartalom meg pláne). Meg mondjuk a motor felett a napon tartva a hőmérőt sem biztos, hogy reprezentatív adat jön ki, de lehet nem is az a cél.

Christians Creative Commons License 2018.08.15 0 1 125827

NCZ-569 @ 23,

 1 perccel mogotte az egyik Man koveti.

trizs77 Creative Commons License 2018.08.15 -1 4 125826

Most megy ki kezdésre a 225-re egy csuklós.

 

 

Előzmény: Villámhetes (125823)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.15 0 3 125825

Amíg nem végleges kivitel hanem teszt addig másodlagos mennyire szép... Majd be lesz fejezve ha véglegesedik :)

 

Előzmény: Törölt nick (125799)
Oli99 Creative Commons License 2018.08.15 0 4 125824

Kb. bő egy órája a Nagy Lajos király útján próbázott PDZ-834.

Villámhetes Creative Commons License 2018.08.15 0 17 125823

Jöttek képek:

 

Előzmény: Villámhetes (125822)
Villámhetes Creative Commons License 2018.08.15 0 4 125822

Most már a 183-as gerincjáraton.

 

A szerencsés..:))

 

 

Előzmény: Villámhetes (125816)
gorcher Creative Commons License 2018.08.15 0 2 125821

Az elektromos Modulókkal az a fő probléma, hogy esőben, nagy hidegben, vagy nagy melegben összeomlanak, tehát finoman szólva stratégiát nem lehet építeni rájuk. Mint a BKV-tól megtudtuk, a konstrukció alapegységei alapvetően jók, csak a magyar gyár az összeépítésnél nem végzett túl jó munkát. Ezért most keresnek olyan partnercéget, ami a méregdrágán vásárolt magyar (Egyedi Ikarus) elektromos buszt közpénzen rendesen összerakja – a csődbe ment gyártó helyett.

 

Innentől pedig már csak tapasztalt honpolgárnak kell lenni, hogy tudjuk mi jön...

Előzmény: Törölt nick (125818)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.15 -1 0 125820

Lesznek amúgy további kocsik még? Vagy ennyi volt?

Előzmény: Törölt nick (125818)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 -2 14 125819

A tegnapi- részben jogos felháborodást okozó -klímás szellőzéses hozzászólásomhoz kiegésztés:

 

1. Valóban, mindegyik járművön teljes körűen a klímák stabil és folymatos üzeme nem garantálható. Ez legfőképp valóban a használtan beszerzett kocsikra vonatkozik. Az újaknál elvárható és jogos elvárás is az üzemkészség.

2. Ugyanakkor az elfogadható szellőzés elvárható a klíma esetleges működőképetelensége esetén. Mivel 2019 közepéig nagyobb mennyiségű effektív lebonyolódó járműcsere nem lesz (azaz optimálisesetben sem tud addigra nagyom mennyiségű kocsi beállni), ezért sezmélyesen vállalok felelősséget azért, hogy 2019 május 1 után csak olyan autó megy ki amin elfogadható mennyiségű elhúzható ablak van. Ha kell akkor értelmszerűen ezeket beépítjük.

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 -3 2 125818

Franc se akar 20-30-40 milliót költeni, isten ments.

Nem tudom honna vetted.

 

Előzmény: kristoof (125809)
Villámhetes Creative Commons License 2018.08.15 0 3 125817

Szerintem először a telók húzó-nyomóerejét kell a legjobban beállítani,utána jöhet az elemek eltakarása,időjárásvédelme valamelyest esztétikusan.

 

Ha minden jól megy délután kiviszem tesztelni.

Előzmény: _illumination_ (125815)
Villámhetes Creative Commons License 2018.08.15 0 9 125816

Kollégámtól,tegnapi:

 

 

Most a 217-esen van.

_illumination_ Creative Commons License 2018.08.15 0 2 125815

Csak néhány észrevétel:

  • Ez mennyire védett az időjárástól? Nem illett volna a gáztelókra porvédőt tenni?
  • A burkolat hiányát hagyjuk is, legalább a bekötési pontokra ki lehetett volna találni valamit. Ahogy látom, gumiszilenttel csatlakoznak a bekötési pontokhoz, az nem annyira szereti az UV-t, legalább árnyékban lenne.
  • Biztos, hogy a középső fényezetlen rozsdamentes lemezkonzol jó ötlet volt fényezetlenül, felületkezelés nélkül, fényezetlen és kezeletlen hegesztési varrattal hozzácsavarozni az alu harmonikakerethez?
  • A harmonikakeret lefordulását csak a harmonika merevsége akadályozza? Ki lett számolva, hogy a harmonika bírja-e a szükséges erőket?
  • A filigrán konzolok még az is lehet, hogy jól meg vannak tervezve, és bírni fogják a fellépő erőket - bár ezt kötve hiszem - de a váz is bírja? Főleg az az első váz a kérdéses, a két tengely miatt jobban ki van támasztva, kevesebb energiát tud felvenni, és a klíma tetőegysége is terheli felülről.
  • Lehet, hogy nem vettem észre, vagy nem vettem figyelembe mindent, de nekem ez a négy gáztelós megoldás kicsit öncélú konstruktőrködésnek tűnik. Az Irisbus Agórán 1, a SOR NB18-ason 2 teleszkóppal oldották meg a dolgot, csillag nélkül. Ha a váz nem bírná a középen terhelést, akkor is az első két gázteló helyett nem lett volna elég egy-egy rúd? A rúd harmonikakeret felöli végén egy csapos bekötéssel, és a két hátsó gázteló erre a csapra csatlakozna, akár egy közös szilentblokkal.
Előzmény: MCA-001 (125798)
Il Leone Creative Commons License 2018.08.15 0 3 125814

OFF

Az nem releváns mérés, mert csak egy-egy kép van arról, hogy a kocsiban milyen hőmérsékletet mértek.

 

Releváns és összehasonlítható csak akkor lenne a mérés, ha mértek volna az utcaszinten, és a peronszinteken is hőmérsékleteket, csak akkor lenne összehasonlítható.

 

A jelenlegi képek alapján simán mondhatja bárki, hogy oké, de a mérés idején nem voltak megegyezőek a körülmények, pl. amikor az újban mértek, akkor a felszínen 5 fokkal melegebb volt, sőt a peronokon is 3 fokkal.

 

ON

Előzmény: JakiHUN (125813)
JakiHUN Creative Commons License 2018.08.15 0 0 125813

Az OFF részre: ha átnézel a metró fórumra, vagy az egyik említett szervezet oldalára, láthatod, hogy nyitott kapukat döngetsz, meg van mérve, hogy rosszabb az idő az újakon, mint a régieken.

Előzmény: Il Leone (125812)
Il Leone Creative Commons License 2018.08.15 0 9 125812

Sajnos rosszul értelmezted a hozzászólásomat.

 

Nem a tartalmi részével van a baj, hanem a kicsengésével.

 

Az, hogy új járművek kellenének tudja Lacus, tudja attah, tudod te, itt a fórumon mindenki, az utazóközönség egy része is tudja, és én is.

Kérdem én, beljebb vagyunk valamivel is, hogy tudjuk? Közelebb került Budapest ahhoz, hogy a BKV-hoz végre érkezzen értelmezhető mennyiségű új jármű?

A válasz szerintem az, hogy sajnos nem.

 

Normális helyeken nemhogy nem költenek az általad említett kocsikra, hanem fogják, és az összeset betolják a kohóba.

 

A jelenlegi helyzetben az új jármű létkérdés, viszont véleményem szerint ha az egész rendszert vizsgáljuk, akkor ismét egy tüneti kezelés, csak egy gyógyszer, ami a jelentkező tüneteket csillapítja, vagy megszünteti valamilyen időtávra.

 

Jól látszik, hogy a 2010-ben behozott új buszüzemeltetési modell ebben a formájában nem működik megfelelően. Az is látszik, hogy a politika és egyes cégek érdekeit ilyen markánsan védve a BKK messze nem tudja betölteni azt a szerepet, amit kellene.

 

Az, hogy a BKV végletekig lepusztult infrastruktúrájával és eszközállományával ugyanolyan követelményeknek kellene megfelelnie, mint bármely más új belépő a teljesen új eszközparkjával irreális elvárás.

 

Az új buszüzemeltetési modell is csak egy tüneti kezelés volt, és látható, hogy ahogy a megrendelői oldalról az ellenőrzés megszűnik, a színvonal 3-5 éves buszokkal is ugyanoda jut, mint ahol a BKV a 1x éves kocsijaival szolgáltat.

 

Külön pikantériája a dolognak, hogy ebben a helyzetben, ahogy arra az elmúlt pár napban többen is rávilágítottak a külső operátor állományának kb. 30-40%-a hétvégén a betont védi, míg a BKV lepusztult állományától még abban az időszakban is elvárás a közel 85-90%-os kiadás.

 

A másik oldalról viszont úgy gondolom, hogy az utasoknak ehhez semmi közük, nekik vannak minőségi elvárásaik, amik teljesen jogosak, és joggal várják el azok teljesülését.

 

OFF

Idén nyáron nem készült az omnibuszon klímateszt, de pl. ha még megvannak eszközoldalról a lehetőségek, akkor egy 3-as metró tesztet jó lenne csinálni.

 

Ma reggel külső hőmérséklet 22 Celsius, Kőbánya-Kispesten érzetre kb. 27-28 Celsius fokos utastérbe száll be az utas, aztán ez a hőmérséklet csak tovább növekszik.

 

A ventilátorok semmit sem érnek, konkrét levegő befúvás nem érzékelhető, miközben hallásra hagyatkozva a ventilátorok motorjai maximális fordulatszámon mennek.

A levegőtlenség miatt az ablakokat mindenki kinyitja, ekkor viszont a zaj ugyanolyan, mint a régi szerelvényeken.

 

Érdekes, hogy egy 2008-as VEKE minden nap nyilatkozna, és ízekre szedné az egészet, most meg mivel az elnök úr a Fővárostól a volt szóvivője pedig a kormánytól kapja a fizetését milyen mély hallgatás van az ügyben.

A Közlekedő Tömeg pedig súlytalan Vitézy bábjai, és láthatóan szépen le van korlátozva a tevékenységük, ergo megvan, hogy milyen ügyekben ne pattogjanak nagyon.

 

A Magyar Közlekedési Klub pedig inkább egy vicc.

 

ON

 

Mindeközben a BKV-nak kellene kb. 900 új autóbusz, ami nagyságrendileg 100 milliárdos tétel. Közben 1500 milliárdot kívánnak elkölteni vasútfejlesztésre, újabb 1000 milliárdot közútfejlesztésre, aminek a 75% szellem gyorsforgalmi utakból fog állni. Budapesten 500 milliárdos vasúti alagút a Déli és a Nyugati között, Keleti és Nyugati felújítás újabb 100 milliárdok, 2-es metró Gödöllői HÉV + Rákoskeresztúri szárnyvonal, ami ha kivitelezési szakaszba jut szintén nem fog megállni 500 milliárd alatt.

 

Mégis hogyan győznéd meg bármelyik politikust, hogy ugyan 100 milliárdból kb. 8-12 évre le lehetne tudni a budapesti autóbusz kérdést, miért nem képes ezért lobbizni?

Amikor tömik a fejét ezeknek a politikusoknak a több százmilliárdos infrastruktúra fejlesztésekkel, miközben a meglévőt sem tudja üzemeltetni senki?

 

Azt pedig el kell engedni, hogy hazai buszgyártás. Ez nem létezik a szememben. El kell fogadni, hogy minőséget jelenleg a hazai cégek egy-két kivétellel nem tudnak letenni több száz darabos nagyságrendben.

A másik, hogy úgyis eléggé ki van téve az ország a német autóiparnak, nem hinném, hogy ekkora volumen esetén engednék, hogy hazai, vagy esetleg török, vagy kínai, vagy orosz irányból legyen befutó.

 

A BKV pedig ne főzzön semmiből se buszt, a BKV-nak nem az a feladata. Az egy óriási szereptévesztés, hogy majd szolgáltató, vagy járműjavító kezd szériagyártásba.

 

 

Előzmény: Zahnrad (125801)
kristoof Creative Commons License 2018.08.15 -1 0 125811

Jajj, bocsánat! Kurva teló! Az utadon helyett utasokat szerettem volna írni. 

Előzmény: kristoof (125809)
kristoof Creative Commons License 2018.08.15 -3 6 125810

Ez nem rozsda, hanem a BKV-ra jellemző magasfokú igénytelenség! Nem pénz kérdés, hiszen egy ilyen kapaszkodó rendbe rakása filléres tétel. Ahogy nem pénz kérdés a csavarok meghúzása, az olajos mancsnyomok letörlése és a normális takarítás sem. Ha ennyire adnak az esztétikára cégnél, akkor mennyire figyelhetnek oda a műszaki kompnensekre vajon? Mindegy, kormány meg fék legyen oszt jóvan... 

Előzmény: gepida09 (125779)
kristoof Creative Commons License 2018.08.15 -6 9 125809

Miután ezt a cikket elolvastam, gyorsan megnéztem melyik országban vagyok. Természetesen Abszurdisztánban, ahol mindig van lejjebb.

 

Azt gondoltam, hogy a hibridek beszerzése és forgalomba nem állítása a gödör alja, de úgy látszik van még hová süllyedni! Van egy eleve rossz konstrukciójú autóbuszflottája a BKV-nak. Amit minden jó érzésű üzemeltető kivonna a forgalomból azonnal! Erre mit csinál a BKV? A darabonként 190 milliós buszokra ráköltenek még 20-30-40... kitudja, milliót. Valamelyik haveri cég biztosan megint jól jár, csak természetesen az utadon nem. Úgy tűnik egyre több az éhes száj a BKV körül.

Előzmény: gorcher (125777)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.15 0 2 125808

Majdnem 5 hónapja hivatalos, hogy 12db lausannei használt Van Hool new AG300-at vásárol a BKV.

 

A VJSZ végzi, vagy mások is beszállnak az arculatosításba?

Hogy haladnak vele?

 

Az ismert légkondis problémák miatt van e esély, hogy több eltolható ablak lesz beépítve (pl. az ajtós oldalra)

 

Lehet már tudni, hogy mikor állnak forgalomba?

 

Köszi:)

Előzmény: MCA-001 (120785)
Obsitos1663 Creative Commons License 2018.08.15 0 2 125807

te még meg is tromfoltad: új korától a kapaszkodóban folyik a víz. mit szívtok?

Előzmény: Törölt nick (125780)
Obsitos1663 Creative Commons License 2018.08.15 0 1 125806

ha azt mondom, hogy ez hangulatkeltés nem tetszik, ha azt mondom hülye vagy megsértődsz. akkor csak a tények: a műanyagborítás van elválva, mint a többi hasonló kivitelnél. kvázi nem rohad. Grat.

Előzmény: gepida09 (125779)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 0 3 125805

Az mâr igen, darabonként 2500 Newtonosak😄

Csillapítók.

Előzmény: tupolev (125802)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 125804
Tényleg meg kéne venni a Solaris gyárat :D
Előzmény: Zahnrad (125801)
7705H Creative Commons License 2018.08.14 0 1 125803

Kíváncsi leszek, meddig fogja bírni a csillagkapcsolat.

tupolev Creative Commons License 2018.08.14 0 5 125802

Ezek lengéscsillapítók vagy gázrugók? Nem tűnnek valami izmosnak, kb az ágyamban vannak ilyenek. :-)

Előzmény: MCA-001 (125798)
Zahnrad Creative Commons License 2018.08.14 0 9 125801

Miért kéne többségében idén nagykorúvá váló buszokra érdemben költeni? Minden épeszű helyen keményen lobbiznak az új járművekért, nem pedig csendben gányolják aranyáron a szart, ami soha nem lesz jó, hanem a beleöntött pénz ellenére csak egyre rosszabb.

 

Pech, hogy az egyetlen sikeres lobbistának nem volt sem tőkéje, sem megfelelő terméke. A többi lobbista vagy meg van véve, vagy félre van állítva, de az látsik, hogy üzemi irányból eddig nemigen ment az egészséges csereütem kiharcolása/kialkudása/kikérése. Voltak korábban is félelmek, hogy ez így lesz, most mondjam azt, hogy Miből főzzön buszt a BKV?

Előzmény: Il Leone (125750)
Zahnrad Creative Commons License 2018.08.14 0 7 125800

Egyetértek! Kuka és jöhetnek az új buszok. A politika nem ugathat, mivel van egy nem teljesült 180 darabos tender, de még az is kevés lenne.

Előzmény: Törölt nick (125739)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!