Sajnos rosszul értelmezted a hozzászólásomat.
Nem a tartalmi részével van a baj, hanem a kicsengésével.
Az, hogy új járművek kellenének tudja Lacus, tudja attah, tudod te, itt a fórumon mindenki, az utazóközönség egy része is tudja, és én is.
Kérdem én, beljebb vagyunk valamivel is, hogy tudjuk? Közelebb került Budapest ahhoz, hogy a BKV-hoz végre érkezzen értelmezhető mennyiségű új jármű?
A válasz szerintem az, hogy sajnos nem.
Normális helyeken nemhogy nem költenek az általad említett kocsikra, hanem fogják, és az összeset betolják a kohóba.
A jelenlegi helyzetben az új jármű létkérdés, viszont véleményem szerint ha az egész rendszert vizsgáljuk, akkor ismét egy tüneti kezelés, csak egy gyógyszer, ami a jelentkező tüneteket csillapítja, vagy megszünteti valamilyen időtávra.
Jól látszik, hogy a 2010-ben behozott új buszüzemeltetési modell ebben a formájában nem működik megfelelően. Az is látszik, hogy a politika és egyes cégek érdekeit ilyen markánsan védve a BKK messze nem tudja betölteni azt a szerepet, amit kellene.
Az, hogy a BKV végletekig lepusztult infrastruktúrájával és eszközállományával ugyanolyan követelményeknek kellene megfelelnie, mint bármely más új belépő a teljesen új eszközparkjával irreális elvárás.
Az új buszüzemeltetési modell is csak egy tüneti kezelés volt, és látható, hogy ahogy a megrendelői oldalról az ellenőrzés megszűnik, a színvonal 3-5 éves buszokkal is ugyanoda jut, mint ahol a BKV a 1x éves kocsijaival szolgáltat.
Külön pikantériája a dolognak, hogy ebben a helyzetben, ahogy arra az elmúlt pár napban többen is rávilágítottak a külső operátor állományának kb. 30-40%-a hétvégén a betont védi, míg a BKV lepusztult állományától még abban az időszakban is elvárás a közel 85-90%-os kiadás.
A másik oldalról viszont úgy gondolom, hogy az utasoknak ehhez semmi közük, nekik vannak minőségi elvárásaik, amik teljesen jogosak, és joggal várják el azok teljesülését.
OFF
Idén nyáron nem készült az omnibuszon klímateszt, de pl. ha még megvannak eszközoldalról a lehetőségek, akkor egy 3-as metró tesztet jó lenne csinálni.
Ma reggel külső hőmérséklet 22 Celsius, Kőbánya-Kispesten érzetre kb. 27-28 Celsius fokos utastérbe száll be az utas, aztán ez a hőmérséklet csak tovább növekszik.
A ventilátorok semmit sem érnek, konkrét levegő befúvás nem érzékelhető, miközben hallásra hagyatkozva a ventilátorok motorjai maximális fordulatszámon mennek.
A levegőtlenség miatt az ablakokat mindenki kinyitja, ekkor viszont a zaj ugyanolyan, mint a régi szerelvényeken.
Érdekes, hogy egy 2008-as VEKE minden nap nyilatkozna, és ízekre szedné az egészet, most meg mivel az elnök úr a Fővárostól a volt szóvivője pedig a kormánytól kapja a fizetését milyen mély hallgatás van az ügyben.
A Közlekedő Tömeg pedig súlytalan Vitézy bábjai, és láthatóan szépen le van korlátozva a tevékenységük, ergo megvan, hogy milyen ügyekben ne pattogjanak nagyon.
A Magyar Közlekedési Klub pedig inkább egy vicc.
ON
Mindeközben a BKV-nak kellene kb. 900 új autóbusz, ami nagyságrendileg 100 milliárdos tétel. Közben 1500 milliárdot kívánnak elkölteni vasútfejlesztésre, újabb 1000 milliárdot közútfejlesztésre, aminek a 75% szellem gyorsforgalmi utakból fog állni. Budapesten 500 milliárdos vasúti alagút a Déli és a Nyugati között, Keleti és Nyugati felújítás újabb 100 milliárdok, 2-es metró Gödöllői HÉV + Rákoskeresztúri szárnyvonal, ami ha kivitelezési szakaszba jut szintén nem fog megállni 500 milliárd alatt.
Mégis hogyan győznéd meg bármelyik politikust, hogy ugyan 100 milliárdból kb. 8-12 évre le lehetne tudni a budapesti autóbusz kérdést, miért nem képes ezért lobbizni?
Amikor tömik a fejét ezeknek a politikusoknak a több százmilliárdos infrastruktúra fejlesztésekkel, miközben a meglévőt sem tudja üzemeltetni senki?
Azt pedig el kell engedni, hogy hazai buszgyártás. Ez nem létezik a szememben. El kell fogadni, hogy minőséget jelenleg a hazai cégek egy-két kivétellel nem tudnak letenni több száz darabos nagyságrendben.
A másik, hogy úgyis eléggé ki van téve az ország a német autóiparnak, nem hinném, hogy ekkora volumen esetén engednék, hogy hazai, vagy esetleg török, vagy kínai, vagy orosz irányból legyen befutó.
A BKV pedig ne főzzön semmiből se buszt, a BKV-nak nem az a feladata. Az egy óriási szereptévesztés, hogy majd szolgáltató, vagy járműjavító kezd szériagyártásba.