A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
ha azt mondom, hogy ez hangulatkeltés nem tetszik, ha azt mondom hülye vagy megsértődsz. akkor csak a tények: a műanyagborítás van elválva, mint a többi hasonló kivitelnél. kvázi nem rohad. Grat.
Miért kéne többségében idén nagykorúvá váló buszokra érdemben költeni? Minden épeszű helyen keményen lobbiznak az új járművekért, nem pedig csendben gányolják aranyáron a szart, ami soha nem lesz jó, hanem a beleöntött pénz ellenére csak egyre rosszabb.
Pech, hogy az egyetlen sikeres lobbistának nem volt sem tőkéje, sem megfelelő terméke. A többi lobbista vagy meg van véve, vagy félre van állítva, de az látsik, hogy üzemi irányból eddig nemigen ment az egészséges csereütem kiharcolása/kialkudása/kikérése. Voltak korábban is félelmek, hogy ez így lesz, most mondjam azt, hogy Miből főzzön buszt a BKV?
Ma délután (kettőkor) jártam Kf.en, látható helyen állt hat kocsi és az NGC-024 (ez utóbbi a műhelyben, bár az nem volt egyértelmű, hogy dolgoznak-e rajta). Öröm látni, hogy ennyire kiadhatóak ezek a kocsi...
A szerkezet a 280-ason találhatóra emlékeztet első pillantásra, felülről megnézve a bekötési pontjainál a szerelése nem lett túl szép. Oldalról, járdáról kevésbé feltűnő. Mondjuk nem is esztétikai szerepe van: amire viszont megálmodták, arra meglepően jó. A menetdinamikája javult a busznak, a "hullámzás" – néhány megálló alatt tett megfigyeléseim alapján – csökkent. (Már csak a relatíve sűrű szintezés zavaró.)
A többire is felszerelik várhatóan? Vagy ennek a tesztnek (?) most lesz valamiféle kiértékelése előbb? A tetővázak bírják ezt egyébként?
Szinte tök mindegy ki vette, az életkor és a kilométer számít sajnos. Az lehet, hogy a francia 14 éves rosszabb mint a svájci 20 éves, a lényeg a trend és az, hogy ha nincs problémamentes, kiforrott új kocsi komolyabb darabszámban, akkor nagyon nagy szarban leszünk nagyon hamar.
Mindazonáltal, hogy sok esetben egyetértek a gondolataiddal, egyre inkább kezdem azt hinni, hogy súlyos problémáid vannak, amiket kezeltetned kellene... :-)
Kérlek, ne sugalld te is azt, hogy csak a használtan vett kocsik jutnak hamarosan a kritikus szintre, mert az anno újonnan vettek is már ott vannak. (Volvo)
E miatt írtam pár napja, hogy ha Óbudán értenek hozzá akkor a többi garázs miért nem küldi át oda a tényleg problémás buszokat?
Nem a szakértelem hiányzik, hanem a rendelkezésre álló munkaóra. Tudomásul kell venni, hogy elég sok használtan vett busz szépen lassan eljutott abba az életkorba, amikor exponenciálisan emelkedik az üzemben tartáshoz szükséges pénz és munkaóra. De az utóbbiból a rendelkezésre álló mennyiség nem nő, sőt... Ilyenkor van az, hogy az üzem- és utasbiztonsági feltételeket teljesítenie KELL a járműnek, az esztétika és a kényelem pedig ezek után kerül sorra. Ha a rendelkezésre álló idő közben elfogy, akkor nem azonnal, hanem később.
Egyébként nem túl arányos, hogy ugyan annyit kérnek attól, aki a új klímás metró villamos, különleges ritka esetkben busz szállít, mint akit megfőznek.
Ezt már egyszer írtam, erre az arányosságra az egyetlen megoldás, ha egy új cég alakul egy adott járműparkkal (csupa egyforma és egyforma állapotú jármű), amelyeket soha az életben nem cserélnek és soha az életben nem kapnak nagyjavítást sem. Ellenkező esetben mindig lesz az öreg mellett felújított/új is a flottában.
A klímák esetében jelenleg a csövek állapota a legnagyobb baj. A teljes csőrendszert senki nem fogja honosítás címén kicserélni, de sajnos 15+ éves koruk felett már bármelyik nap bárhol előjöhetnek repedések.
Jah... csak jóformán zsákutca. Autóval is szűkösen lehet menni egy kört és vissza ki a házak közül. Ebből biztos tolatás lett... ha meg nem, akkor lezúzott pár autót.