Keresés

Részletes keresés

KápCity Creative Commons License 2018.08.16 0 3 125868

Mi lesz még kivonva?

Előzmény: nohab (125865)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 -5 11 125867

Ha észreveszed az utóbbi időben valahogy mindig oda lyukadunk ki, hogy új kocsik kellenek. De valahogy sosem jön egy darab sem. A BKV 2006 óta nem szerzett be új csuklós buszt (kivéve az egyetlen MDD-721-t leszámítva és a mostani PMP-ket), ami elég nagy szégyen. Azóta annyi történt, hogy 54 csuklós Conectót a BKV bérel az ITK-tól, de a BKV nem birtokolja azokat a kocsikat sem. Ez azért bosszantó, mivel kötött pályára valahogy mindig akad pénz (lásd újulnak százasával a Tátrák, az összes KCSV, és az ICS-k is), illetve nagypaneles ideiglenes felújításokra és sok más egyéb dologra akad pénz. De 20-30 új csuklósra nincs, holott tényleg jelentéktelen összeget emészt fel, ha megnézzük azt, hogy a kötött pályás ágazatra hány száz millió megy el (néha feleslegesen is).

 

Az a gond, hogy a BKV-s buszüzemeltetés kifújt ott, hogy skyblue fényezésű ap-s kocsi, de a többi levan sz@rva... Lehet 20 éves is, klíma, de ablak se kell benne, lényeg, hogy BKK specifikus legyen. Szóló és csuklós kocsi is kéne már és tényleg nem értem hol akad el a dolog, mert pénz lenne rá, inkább akarat nincs. Nem vádolok senkit sem, hogy miért nem jönnek új kocsik, inkább az érdekelné az emberek nagy részét, hogy miért nem jön. Már adósságállománya sincs a BKV-nak, emiatt hitelképes és a banktól is kaphatna hitelt új kocsik vásárlására. 

Előzmény: Örök Kétkedő (125857)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.16 0 18 125866

Bocsánat, hogy ezt le kell írnom:(

 

Elég régóta vagy vezető a BKV-nál és csak most jutottál el eddig?

 

Tudtuk, hogy a használt buszok légkondija nem elég hatékony Budapesten.

Sejthető volt, hogy a tizenéves buszok légkondija nem bírja örökké, és a javításra nincsen pénz.

Az is köztudott volt, hogy az egy oldalon cserélt ablak nem elég.

 

Akkor miért csak most született meg a döntés?

 

Köszi:)

Előzmény: Törölt nick (125862)
nohab Creative Commons License 2018.08.16 0 4 125865

Selejtezni nem tervezünk, de 19-e után már csak a 339 és a 946 maradnak forgalmi kocsik, ill. a 263 egyéb állományként. A maradék többsége várhatóan járműként kerül értékesítésre.

Előzmény: sjtsplcsnt (125861)
netinvestor1221 Creative Commons License 2018.08.16 0 3 125864

Óbudán a 280-sok mikor állnak forgalomba? mert csak a BPO-460 van kint 30-son.

Lucky76 Creative Commons License 2018.08.16 -1 2 125863

Ez elég szomorúan hangzik, már ami az új beszerzésekre való érdemi ráhatás lehetőségét illeti az ATÜI részéről...

 

Remélem, csak én látok bele ilyesmit, és tévedésben élek. 

Előzmény: Törölt nick (125862)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 0 3 125862

Semmiféle összefüggés nincs.

Az elfogadható szellőzés kialakîtás az én üzemeltetési vezetői kompetenciám,

az új beszerzés másik kávéhàz.

Előzmény: Örök Kétkedő (125857)
sjtsplcsnt Creative Commons License 2018.08.16 0 2 125861

A hónap végén valóban selejtezik az ex. debreceni Ikarusokat?

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 -2 0 125860

Itt a pont. Lásd festékszóró pisztoly, levegős homokszóró stb.

Előzmény: Zahnrad (125856)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.16 0 5 125859

Ott a nyitott első ajtó a megoldás :)

Előzmény: siófoki35 (125858)
siófoki35 Creative Commons License 2018.08.16 0 4 125858

Akkor is csak hátrafelé érdemes nyitni a szellőzőt, ha nem nyithatóak az oldalablakok (pl. NDK-s Ikarus)? 

 

Mert addig értem, hogy a hátrafelé nyitott tető alatt keletkezett vákuum "kihúzza" a levegőt a buszból, de hogy jut befelé a levegő? 

 

Én úgy szoktam, hogy az első kettő előre, a harmadik hátra legyen nyitva...

Előzmény: Zahnrad (125856)
Örök Kétkedő Creative Commons License 2018.08.16 -11 4 125857

"Elég szomorú, hogy most sem azért megy a lobbizás, hogy jöjjenek új kocsik, hanem azon, hogy jövőre költsünk még az amúgy sem túl fényes állapotú lassan 20 éves használt kocsikra."

 

Vajon neked mennyi fogalmad lehet arról, hogy ott bent ki mennyit és miért lobbizik? Ettől válnak a hozzászólásaid sok esetben teljesen hiteltelenné, mert a végét mindig megfűszerezed némi feltételezgetéssel, amit azután annyiszor elszajkózol, hogy a végén már magad is - és a többi kis követőd is - elhiszel, mitöbb, tényként kezeltek.

 

Lehet, hogy célravezetőbb volna megkérdezni az illetékest, hogy érinti-e negatívan új járművek beszerzését ez a tervezett akció, vagy nem? Van-e a kettő között összefüggés, vagy nincs? Stb.

Előzmény: Törölt nick (125844)
Zahnrad Creative Commons License 2018.08.16 0 4 125856

Egyetértek, nagyon. A szóló Citarókra felszerelt 2-3 nyitható ablak gyakorlatilag semmit nem ér. A titok nem csak a darabszám, hanem az elhelyezés. Van valahol egy indiai tanulmány a neten, hogy hogyan szellőzik egy busz természetes szellőzéssel, nyitható ablakokkal: https://www.ias.ac.in/article/fulltext/sadh/032/04/0347-0363

 

A lényeg, hogy a levegő áramlása nagyon nem lineáris és nem elölről hátulra, hanem pont fordítva, a kocsi belsejében hátulról előre történik. A legnagyobb áramlási sebességek a kocsi széleihez közel eső ablakokon, a legkisebb a kocsi közepéhez közel lévő ablakokban mérhető. Tehát ha a kettes ajtóhoz tettünk két-3 ablakot, az a szarnak egy pofon. 

 

Ami részemről tapasztalati és a fentivel összevág: Megmosolyogtató, ha Laci bácsi leírja, hogy szigorúan előre kell kinyitni a tetőszellőzőket. Nem így a leghatékonyabb, hanem ha teljesen nyitva vannak, vagy ha hátrafelé vannak nyitva. Továbbá az is mindegy, hogy az ablak első része nyílik-e, vagy a hátsó, lásd gyári Lion's City, az is jól szellőzik a hátsó részek nyitásával. A lényeg, hogy mindkét oldalon legyenek ugyanolyan méretű ablakok, csak akkor lesz megfelelő huzatot eredményező nyomáskülönbség. Ez ellenőrizhető: a pici ablakos salzbugi VanHoolokban sokkal jobb huzat van, mint az itteni LOV-okban vagy újabb VanHoolokban, hiába vágtak az egyik oldalra nagy ablakokat.

Előzmény: g86 (125847)
KápCity Creative Commons License 2018.08.16 0 3 125855

Már tegnap este vissza is hozták őket :)

 

DP -> KB 04-81, 04-83, 11-83

Előzmény: Humarci (125837)
Spaceliner Creative Commons License 2018.08.16 0 2 125854

A brazilok is meg tudják ezt oldani: https://flic.kr/p/2a2fQpN

A "Tátra" szisztémás nyitható ablakokkal telirakták a kocsit. 

Ezért pesten népfelkelés lenne :))

Előzmény: trizs77 (125850)
zsig Creative Commons License 2018.08.16 0 0 125853

A légkondit karbantartják, de csak azt. Nicosia-életérzés, jön a guruló, hiányos, ferde roncs, de a légkondi megy. :-)

Előzmény: g86 (125655)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.08.16 -1 7 125852

Ezt az egy képet engedi a méret miatt feltölteni, pedig sikerült jobb kép is. :)

 

Előzmény: attah (125843)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 0 0 125851

Szerintem is a legjobb, sőt sokszor már zavaróan huzatos is, ezért csukogatják rendületlen.

Előzmény: trizs77 (125850)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.16 -3 2 125850

Az elfogadható mennyiségű elhúzható ablak értelmezéséhez segítségül szeretném elmondani, hogy a budapesti közforgalmú közlekedésben - jelenleg - egy ilyen jármű közlekedik, a TATRA villamos.

 

Azon elegendő az ablak és elég a nagysága is.

Más kérdés, hogy azt meg +40 fokban is, az utasok csukogatják be, a végállomásról való indulástól a hatodik megállóig.

 

 

7-es troli Creative Commons License 2018.08.16 0 4 125849

De jo h végre valaki azt is leírta h az utastér elejeben utazóknak is szükségük van a levegőre! Az egészre pedig: 5*

Előzmény: g86 (125847)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 0 0 125848

Leszarják az ottaniak... Már a volánosok is (pedig eleinte...). Inkább kerülgetnek, vagy borítanak a sáv közepén. Aztán ha arrafele téved az M2 pótlóval DP-i, vagy cinkotai akkor megy a kürt koncert és a nevelés. :))))))))

Előzmény: attah (125843)
g86 Creative Commons License 2018.08.16 0 18 125847

Az elfogadható mennyiségű elhúzható ablak értelmezéséhez segítségül szeretném elmondani, hogy nem elfogadható mennyiség a szóló buszon 3, csuklóson 4-5 elhúzható tábla - mint amilyen látszatmegdásokat a KV az elmúlt években sajnálatosan rendre megengedett magának.

 

A megfelelő szellőzéshez az összes, erre méreténél fogva alkalmas ablakban (vészkijáratoknál értelemszerű eltéréssel) kell legalább fele magasságú eltolható résznek lennie - azt hiszem, ezt a villamosos múltaddal, talasztalatoddal pontosan tudod. Érdemes végignézni a Ganzokba, TW6000-esekbe beépített új ablakok evolúcióját a Volvo, Van Hool és végül Merci buszokon át számban és méretben egyaránt, a történet vége siralmas, egy zsákutca. 

 

Ami azt jelenti, hogy a 100 fölötti darabszámú Citaro-flotta jó része, a szintén 100+ db Van Hool mindegyike, továbbá az MAN-trolik, a genfi Volvók és a még erdeti ablakos első szériás 7700 csuklósok, vagyis nagyjából 250 jármű érintett a további részleges ablakcserében. 

 

Sok sikert hozzá, komolyan!

 

Ugyanitt hozzátenném, hogy a legutóbbi időkben alkalmazott, csak az egyik felén nyitható kivitelnél a jármű első ablakában helyesen az üveg menetirány szerinti első felének kell nyithatónak lennie (az eddigi több tucat kocsin következetesen a hátsó fele nyitható, helytelenül), valamint az A-tengely fölött üzemanyagtöltő nyílással rendelkező ablakok cseréjét sem szabad kihagyni. Lévén ezek hiányában az utastér első 1,5-2 méteres szakaszában ugyanúgy áll a levegő, mintha egyáltalán nem is lenne nyitható ablak a buszon, vagyis félmegoldásról van szó. 

Előzmény: Törölt nick (125819)
Villámhetes Creative Commons License 2018.08.16 0 20 125846

Egy egész műszak:

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 0 3 125845

"Miért voltak zárva az ablakok? Mert a klíma működött, és az egész busz műszakilag teljesen rendben volt. Rikta, jó lenne ha mindegyik ilyen lenne."

Az a baj, hogy ez kivétel, holott ennek általános tendenciának kéne lennie. Sajnos valóban ritka ez, és azért örülünk, ha a szolgáltató végzi a dolgát és normális állapotba kerül kiadásra a kocsi. A 31 darab LOV-s kocsiból körülbelül 5-6 olyan van, amiben jó a klíma. A többségben nincs, és nem valószínű már, hogy lesz. 

Előzmény: attah (125843)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 0 4 125844

"Mikor várhatjuk, hogy az első vadnyulak bevonulnak ablakcserére?"

 

Első sorban tisztázni kellene, hogy melyik VH-s kocsikra érdemes költeni. A new AG-kra értelem szerűen célszerű és érthető is, viszont a brüsszeli LOV-s kocsikra tényleg ne. Már így is az üzembemaradás és a FEFE között lebegnek szó szerint. Ma éppen Aron_son írt az egyik LOV-s darab elég borzasztó állapotáról, amely sajnos egyre több kocsin jelen van, de én is és Lucky76 is írta, hogy nézzenek rá bizonyos LOV-s kocsikra, de nem igazán sikerült. New AG-k kapnak vázfelújítást, emiatt jobb állapotúak és korszerűbbek is, mint a brüsszeli LOV-k. Meglátszik az, hogy az LOV-k nem kaptak az utóbbi időben semmit, és a csuklószerkezet, illetve C tengely körül jönnek elő a problémák. A legrosszabb darabokat lassan már el kéne engedni, mert napi szinten rohadnak le (kedden 2 darabot is láttam meghalva az útszélén Kőbányán, lassan előjönnek a 2010 előtti emlékek...), és üzemeletetési költésük magasra fog rúgni. 

 

A genfis 7000A-s kocsikon talán még fontosabb lenne az ablakcsere, mert ott bukóablakon kívül nincs más (azt is sok esetben nem lehet kinyitni dekoritok vagy egyéb okok miatt). Jó lenne tudni azt, hogy a genfieknél mennyire érné meg, hogy az összes ablakukat kicserélik mindegyik kocsi esetén. Elég szomorú, hogy most sem azért megy a lobbizás, hogy jöjjenek új kocsik, hanem azon, hogy jövőre költsünk még az amúgy sem túl fényes állapotú lassan 20 éves használt kocsikra.  

 

Előzmény: MCA-001 (125832)
attah Creative Commons License 2018.08.15 -1 13 125843

És a LOV873-at nem tesztelted 6-17 VP-n? Délután 14 órától én voltam vele. Miért voltak zárva az ablakok? Mert a klíma működött, és az egész busz műszakilag teljesen rendben volt. Rikta, jó lenne ha mindegyik ilyen lenne. Bár rövid a pótló és nem nagyon lehet benne kiszállni, a menetrend menetidő egész jól el volt találva. Széll Kálmán téren viszont kidudáltam egy hölgyet a megállóból, aki teljes természetességgel beszélgetett a vészvillogóval parkolt kocsi mellett egy családdal. Mikor csak szinuszosan / binárisan, akkor ingerülten mondta nekem, hogy dudáljak csak. Ahogy kérte, onnantól folyamatos üzemmódra kapcsoltam, pillanatok alatt észrevette, hogy lehet mégsem itt kellene beszélgetnie parkolnia. Van Hool kürt nem egy erőtlen szerkezet. Széll Kálmán téri kollégák, nem szoktatok útmutatást adni? Aki csak pár pillanatra állt meg, azzal semmi baj szerintem.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (125835)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 0 0 125842

Egy db-os tételben sem képes az a fent emlegetett egyetlen gyár...

Előzmény: Il Leone (125841)
Il Leone Creative Commons License 2018.08.15 0 2 125841

Kis korrekció!

 

El kell fogadni, hogy minőséget jelenleg a hazai cégek egy-két kivétellel nem tudnak letenni több száz darabos nagyságrendben.

 

Pontosabban el kell fogadni, hogy egy-két kivétellel (ma már csak egy) a hazai cégek nem tudnak több száz darabos nagyságrendben buszt gyártani. Minőséget meg konkrétan egyetlen hazai sem tud több száz darabos tételben.

Előzmény: Il Leone (125812)
7705H Creative Commons License 2018.08.15 -1 0 125840

Lehet nem voltak adottak a körülmények ahhoz, hogy le tudjon állni a motor.

Előzmény: Törölt nick (125838)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 -1 8 125839

jól értem, szartok a légkondira, és kapnak nyitható vagy nagyobb nyitható ablakot azok a buszok ahol eddig ez nem volt.... remek.

Előzmény: Törölt nick (125819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!