A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nem lehet kiadni hogy az utolsó végzők valamelyike (be is lehet osztani ha csak úgy működik mint a dedóban, de talán működhet egymás közt is) kitakarít 15 percben? Nagytakarítást meg lehet rendelni mondjuk heti 1x-re.
Mennyibe kerülne kamerát elhelyezni a tartózkodókban személy- és vagyonvédelmi okokból? Ugyanis megfelelő indoklás és tájékoztatás mellett be lehet kamerázni a munkahelyeket is (mínusz ugye az emberi méltóságot sértő helyzetek rögzítése).
Személyvédelem alatt a tartózkodók területére belépő idegenek monitorozására gondolok. A vagyonvédelem meg egyértelmű. Ez simán a munkavállalóknak és a munkáltatónak is az érdeke.
Egy munkavállaló, pláne felsővezetői munkakörben, soha nem mondhatja, hogy elfogyott az akarása a munkája elvégzésére. Vagy csak három hónap fizetés nélküli szabadságra vonatkozó igényének benyújtásával együtt.
Ha te ezt másképp látod, akkor komoly gondok vannak.
Mindazonáltal, hogy így valóban nem lehet túl jó az embernek a munkáját (és a dolgát :-)) végezni, azért azt halkan megkérdezem, hogy és vajon mégis kik miatt válnak olyanná a végállomások? Mert nem hiszem, hogy az éj leple alatt a kismanók osonnak be és szarják össze, meg kenik a sarkokba a májkrémes szendójukat...
Bizonyos tekintetben nincs igazuk. Munkàltatóként elfogynak az erőforrásaink és az akarásunk amikor az n plusz egyedik rendrakás után mindent szétlopnak és vagy összeszarnak. Sajnos sokszor a kollegáink, sokszor a ragacsok akik bejutnak velük, ès persze sokszor olyan civilek is akiknek ott semmi dolguk nem volna...
Amiről te beszélsz az 6-10 éve valóban így volt, és jelen volt napi szinten. De azt tegyük hozzá, hogy mennyi karbantartás volt abban az időszakban a BKV-nál. A 0-val egyenlő gyakorlatilag, semmi nem számított tudjuk, hogy bármi kimehetett. Emlékezz vissza, hogy még a újonnan vásárolt Volvókat sem tudták rendesen üzemeltetni, és azok is haltak le a Thökölyn.
Jelenleg ha kimész az utcára főleg Dél-Pest és Kelet-Pest vonalaira, akkor látni fogod, hogy valamilyen "nagyonszuper" használt éppen várja a vontatót. Ez nem feltételezés, amikor egy nap alatt két ledöglött LOV-t + egy ledöglött new AG-t látok (ez teljesen random, ennél több is lerohadt egy nap alatt) amik éppen várják a vontatót, akkor igazán el kellene gondolkozni alapvető dolgokon. Elmúlt egy évben 1 darab 435-öst láttam, amit a vontató húzott be Cinkotára. Ezen kívül tucatnyi VH-t, vagy Volvót tudnék mondani az elmúlt néhány hónapból, amikkel véletlenszerűen belebotlok, miközben éppen a vontató húzza vagy arra vár. A helyzet akkor jobb lenne, ha a legrosszabb ap-k el lennének engedve és némileg több mp maradt volna a rendszerben. Több használt azon kívül, hogy ap-s, a kocsik többsége semmilyen színvonalat nem nyújt és üzemeltetésük sem kedvező.
"Amitől nekünk szar menetkimaradásunk van az a csodálatos 3 alternatív (víz, gáz, villany. Ja nem hibrid a víz helyett)."
Bárcsak így lenne...
MCA, LOV, MHK? Amikor a 31 darab állományi kocsiból délutánra 15-20 kocsi marad, azt nem nevezném jónak. A tendencia az, hogy az idő múlásával egyre rosszabb lesz. Eljutottunk oda, hogy több LOV rohad az útszélén napi rendszerességgel, és a vontató viszi be. Éjszaka nem véletlenül adják már ki a 280-asokat, bár nem is probléma, mert a színvonal is magasabb rajtuk. Jó lenne látni olyan adatokat, hogy különböző típusok esetén mekkora menetkimaradás, de érthető, hogy ez nem publikus. Nemcsak a 3 alternatív hajtás esetén, de több ap-s használtnál is lehetne érdekes számokat látni menetkimaradás és rendelkezésre állás tekintetében.
Te jóságos Úristen! Láttál már 280-as csuklókapcsolatot egyáltalán? Mond valamit az a szó, hogy királycsap? Tudod, hogy hogyan működik egy légrugós felfüggesztés? És van valami elképzelésed róla, hogy mi a különbség a 280-as utánfutójának, és az alacsonypadlós tolócsuklósok hátsó kocsirészének a csuklókapcsolata között?
Vagy csak trollkodsz, és gyűjtöd a negatív értékeléseket... Mindegy, tőlem nem kapsz...
Vezetés közben nem szoktam alábújni a buszoknak, a "bakról" meg nem tudom hogy lehetett látni, hogy vázproblémája van...
Tavaly ősszel egyébként a műszaki vizsgája előtt pár nappal alámentem egy ex-debreceninek egy nálam sokkal tapasztaltabb szerelő kollégával és mind a ketten úgy láttuk, hogy semmi baja nincs, így utána még esztétikailag is rendbe lett téve, annak hitében, hogy pár évig még úgy is forgalomban lesz. Természetesen az se jár már :/
(És most is újul egyébként Dél-Pesten valami 280-as...)
Amitől nekünk szar menetkimaradásunk van az a csodálatos 3 alternatív (víz, gáz, villany. Ja nem hibrid a víz helyett). És a szarul teljesítő egyes partnerek.
Könnyű most már magaspadlósnak lenni, mára csak a legjobb gépek maradtak, ellenben az alacsonypadlósok esetében a legócskább is még jár. Nem hiszek abban, hogyha szigorúan üzemeltetői szempont alapján megmaradt volna még 200 mp, és ugyanennyi nagyonszar világoskék kiment volna, nagy átlagban sokkal jobb lenne a menetkimaradási mutató, a 200 magaspadlós, amire szépként emlékszünk, ugyanolyan ócska volt valójában, mint a helyettük járó alacsonypadlós világoskék - csak még alacsonypadlós sem volt (és világoskék sem, és mint tudjuk a júzernek ez fontos).
Egy gyors kérdés: a klímás buszokon a klíma hőfokát a járművezető állítja be, egyáltalán be tudja állítani? (Esetleg az off topik szolgáltatókra vonatkoztatva is.)
Nem Gyros 280 hanem fenékvázcserés 412, csak miheztartás végett.
Ahogy Trizs mondja, a biliacél.
Nem vagyok metallurgiàban erős, inkább csak tanították mint értettem, de sokszor azt érzem, hogy ezeket a korróziókat a rossz felületkezelés -is- okozza a vacak anyagon túl.