Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -2 6 125958

"Amitől nekünk szar menetkimaradásunk van az a csodálatos 3 alternatív (víz, gáz, villany. Ja nem hibrid a víz helyett)."

 

Bárcsak így lenne...

MCA, LOV, MHK? Amikor a 31 darab állományi kocsiból délutánra 15-20 kocsi marad, azt nem nevezném jónak. A tendencia az, hogy az idő múlásával egyre rosszabb lesz. Eljutottunk oda, hogy több LOV rohad az útszélén napi rendszerességgel, és a vontató viszi be. Éjszaka nem véletlenül adják már ki a 280-asokat, bár nem is probléma, mert a színvonal is magasabb rajtuk. Jó lenne látni olyan adatokat, hogy különböző típusok esetén mekkora menetkimaradás, de érthető, hogy ez nem publikus. Nemcsak a 3 alternatív hajtás esetén, de több ap-s használtnál is lehetne érdekes számokat látni menetkimaradás és rendelkezésre állás tekintetében. 

Előzmény: Törölt nick (125949)
John Howard Creative Commons License 2018.08.17 -1 13 125957

Te jóságos Úristen! Láttál már 280-as csuklókapcsolatot egyáltalán? Mond valamit az a szó, hogy királycsap? Tudod, hogy hogyan működik egy légrugós felfüggesztés? És van valami elképzelésed róla, hogy mi a különbség a 280-as utánfutójának, és az alacsonypadlós tolócsuklósok hátsó kocsirészének a csuklókapcsolata között?

 

Vagy csak trollkodsz, és gyűjtöd a negatív értékeléseket... Mindegy, tőlem nem kapsz...

Előzmény: Speros (125928)
nemeza Creative Commons License 2018.08.17 -3 1 125956

Szóló

Csuklós

Mindkettő

Egyik sem

?

Előzmény: kristoof (125954)
ECHO2235 Creative Commons License 2018.08.17 -5 5 125955

mondjuk arra kíváncsi lennék honnan a búsbol veszed hogy a GT trolira alakítás ilyen téren milyen minőségben sikerült..

Előzmény: kristoof (125953)
kristoof Creative Commons License 2018.08.17 -5 5 125954

Ja! És valami csodálatos, hogy alig húsz évvel azután, ahogy a 412-esekkel járt a BKV, most a Modulókkal pontosan az kezd körvonalazódni. 

Előzmény: kristoof (125953)
kristoof Creative Commons License 2018.08.17 -7 5 125953

E fotó láttán csak hálát adhatunk a szerencsés véletlennek, hogy a GT projektnek nem lett folytatása. Az más kérdés, hogy elkezdeni sem kellett volna.

 

Előzmény: Törölt nick (125945)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.17 0 4 125952

És nyilván csak a debreceniek alját úgy, hogy valamiért akkor se nagyon szerették kiadni őket, amikor még állományban voltak... :P

 

(A gyakori alvázmosás, illetve alvázvédővel lekenés egyébként valóban jótékonyan hatott volna a buszok karosszériájára.)

Előzmény: Törölt nick (125951)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -3 2 125951

Azóta eltelt egy tél. Vajon hány tonna só érte az alját azóta?

Előzmény: torqmatic (125950)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.17 0 7 125950

Vezetés közben nem szoktam alábújni a buszoknak, a "bakról" meg nem tudom hogy lehetett látni, hogy vázproblémája van...

Tavaly ősszel egyébként a műszaki vizsgája előtt pár nappal alámentem egy ex-debreceninek egy nálam sokkal tapasztaltabb szerelő kollégával és mind a ketten úgy láttuk, hogy semmi baja nincs, így utána még esztétikailag is rendbe lett téve, annak hitében, hogy pár évig még úgy is forgalomban lesz. Természetesen az se jár már :/

 

(És most is újul egyébként Dél-Pesten valami 280-as...)

Előzmény: Jng-724 (125942)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -2 8 125949

Nem a világoskék sötétkék a valódi verzusz.

Amitől nekünk szar menetkimaradásunk van az a csodálatos 3 alternatív (víz, gáz, villany. Ja nem hibrid a víz helyett). És a szarul teljesítő egyes partnerek.

 

Előzmény: zsig (125947)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -1 7 125948

Abban biztos lehetsz hogy kell valakinek, meg se tudom számolni hányan hívtak mostanság engem

meg az evvel foglalkozó kollegám.

De hogy ez egy pillanatig nem befolyásolta a kivonandókat az is biztos.

Előzmény: dcs100 (125940)
zsig Creative Commons License 2018.08.17 -6 5 125947

Könnyű most már magaspadlósnak lenni, mára csak a legjobb gépek maradtak, ellenben az alacsonypadlósok esetében a legócskább is még jár. Nem hiszek abban, hogyha szigorúan üzemeltetői szempont alapján megmaradt volna még 200 mp, és ugyanennyi nagyonszar világoskék kiment volna, nagy átlagban sokkal jobb lenne a menetkimaradási mutató, a 200 magaspadlós, amire szépként emlékszünk, ugyanolyan ócska volt valójában, mint a helyettük járó alacsonypadlós világoskék - csak még alacsonypadlós sem volt (és világoskék sem, és mint tudjuk a júzernek ez fontos). 

Előzmény: attah (125923)
Peto Creative Commons License 2018.08.17 0 4 125946

Egy gyors kérdés: a klímás buszokon a klíma hőfokát a járművezető állítja be, egyáltalán be tudja állítani? (Esetleg az off topik szolgáltatókra vonatkoztatva is.)

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 0 7 125945

 

99 százalékban váz.

Régen kaptak ezek a gépek javítást.

Nem Gyros 280 hanem fenékvázcserés 412, csak miheztartás végett.

 

Ahogy Trizs mondja, a biliacél.

Nem vagyok metallurgiàban erős, inkább csak tanították mint értettem, de sokszor azt érzem, hogy ezeket a korróziókat a rossz felületkezelés -is- okozza a vacak anyagon túl.

 

Előzmény: torqmatic (125938)
18-09 Creative Commons License 2018.08.17 0 23 125944

Ülj bele néhány LOV-ba, hátha azokat is selejtezik végre :P 

Előzmény: torqmatic (125938)
Ex Récseis Creative Commons License 2018.08.17 0 3 125943

A sorok kicsit elcsúsztak, pedig az előnézetben még jó volt.

 

A lényeg, ezek Euró 2-es buszok, a csuklósok karosszériája 1998-as.

Előzmény: Ex Récseis (125941)
Jng-724 Creative Commons License 2018.08.17 -2 0 125942

Ha vezetted láthattad hogy komoly váz problémákkal küszködöt.

Előzmény: torqmatic (125938)
Ex Récseis Creative Commons License 2018.08.17 -1 0 125941

Egy kis kiegészítés:

 

Trolibusz Divízió az alábbi autóbuszokat forgalmi járműállományából kivonja:  

 

     Frsz.                     Járműtípus       Gyártási év  Karosszéria                                                   BPI-183                 IKARUS 280.40A  (E2)            1987             1998                                                      BPO-481                IKARUS 280.40A  (E2)           1986             1998                                                      BPO-483                IKARUS 280.40A  (E2)           1986             1998                                                    HFY-744                IKARUS 263.30    (E2)           2000                                                        

Előzmény: Törölt nick (125901)
dcs100 Creative Commons License 2018.08.17 -1 1 125940

BPO-481 dettó. Biztos kell valakinek...

Előzmény: torqmatic (125938)
lapaj74 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 125939

Ma is reggel óta 85-85E . Elég sokat van erre gond nélkül .

Előzmény: torqmatic (125938)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.17 0 9 125938

Azt megkérdezhetem egyébként, hogy a BPO-425 milyen ürüggyel lett leselejtezve? Épp a minap vezettem, nem tapasztaltam különösebb problémát, de a múltkor a 435 is ki lett dobva néhány nappal azután, hogy beleültem, pedig az is rendben volt. De az ex-debreceniek selejtezése számomra szintén érthetetlen, amikor idősebb, lelakottabb, erőtlenebb kocsik meg élnek tovább... :/

Előzmény: Törölt nick (125901)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.17 -1 7 125937

Ha hallgattál volna, bölcsebb maradtál volna. A többit pedig az előttem szólok leírták.

Előzmény: Speros (125928)
L45H Creative Commons License 2018.08.17 0 1 125936

Aktiválta a fékszárnyat? :-)

Előzmény: Törölt nick (125929)
Jng-724 Creative Commons License 2018.08.17 -2 1 125935

BPO-255 Ma 119/11 forgalmi. 17óra 18 óra Gubacsi-Határ, 18,55 166/11.Határ-Gubacsi ,,,20,16 Pestszentimre Vasút utca 266

 

Előzmény: Törölt nick (125901)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.08.17 0 3 125934

Semmit nem  lehet állítani. 4 gumisonka van rudazaton keresztül kapcsolatban a középső idommal. Ennyi nem több. Ha a gumi öregebb akkor lengedezhet jobban illetve előfordul hogy anyagfáradás miatt törik a rudazat akkor az adott irányba jobban billen a busz pótos része. De alaphelyzetben a stabilizátor fent csak dísz. Az csak kanyar közben dolgozik. Itt egyszerűen el van szintezve a pót. Vagy a talpasnál kifújta egy kanyarban a pót ahogy ráült, ha jobban szét van rohadva és pár perc után magáhoztér a szint, vagy egyszerűen a szintező pálcával történt valami. 

Előzmény: Speros (125933)
Speros Creative Commons License 2018.08.17 -6 0 125933

Mert a csillagkapcsolat nem a csuklószerkezet része? Azon viszont lehet állítani. Mint ahogyan a belinkelt cikk is írja: Az Ikarus 280-asoknál a tetőn elhelyezett kereszttartók pedig további, csavarodás elleni védelmet nyújtanak – a királycsapos megoldás önmagában (odalent) ugyanis nem véd kellő mértékben ez ellen.

Előzmény: BX 59-76 (125931)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.08.17 0 0 125932

Állitani nem lehet rajta,de ki tudott akadni fura szögben mintha lenne benne egy csavarodás.És vissza lehetett "ugrasztani"ha kicsit menetközben megmozgattad.De amit leirt inkább a kevés levegő miatt lehetett.És a tetején a "lengéscsillapitón"lehetett igazitani láttam annakidején műhelyben mikor beállitották.

Előzmény: BX 59-76 (125930)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.08.17 -2 4 125931

https://sony872.blog.hu/2017/04/06/csukloszerkezetek

 

Az oldal közepén megtalálható az Ikarus 280-as csuklószerkezete. Olvasgasd át és légyszi írd le nekünk, hogy ezen milyen beállítási lehetőségek vannak.

Előzmény: Speros (125928)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.08.17 -2 5 125930

Mit akarsz Te állítani a 280-as csuklószerkezetén? Középen van egy királycsap, amire ráakasztják az utánfutót. A tetőn van egy lengéscsillapító és ennyi az egész. Ezen vagy a szintezőpálca esett le, vagy a légrugó nem kap levegőt.

Előzmény: Speros (125928)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -1 6 125929

                                                                                                                LOV-860 haldoklik a Vágány utca/Róbert K. krt. mgh.-nél. Még jó, hogy nem szerepel LOV az augusztusi selejtek között.  Napi szinten halnak le az utakon, remélhetőleg Lacusék betartják az ígéretüket, és valamelyest vissza veszik a kiadásukat. 

 

 

 

            

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!