A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ha online rendszeren van, akkor teljesen jó lesz ez. Csak a Régi Kelenföldi rendszerből kiindulva erre nem gondoltam. A közbeszerzési hirdetményt pedig nem olvastam.
Apropó, a Bökényföldi út - Cinkotai út felújításának a közbeszerzési tenderének a kihirdetéséről tud valaki valamit? Mert csak a 2018/44-es lapszámban történt módosítás van fennt, ami már rég lejárt. Vajon idén lesz belőle valami az útfelújításból?
Van egy adatbázis, a kártyaszámokhoz hozzárendelik a személy adatait. Mondjuk a te kártyád a 001-es, amihez a BX 59-76 név alapján a beosztásod adatait hozzá is lehet rendelni. Innentől annyi kell, hogy a beosztások készítésénél egy plusz kódot írnak hozzá, ami a végállomási tartózkodókat jelöli. Mondjuk, ha 45-öst vezetsz, akkor a naphoz van egy 1-es írva, ami Örs-Zuglót jelenti. Ha KT vagy, akkor meg simán lehet adni olyan kódot, ami bármelyik tartózkodót nyitja, mondjuk 99. Még egy kis programozás és kész is.
Ja, meg kell nyilván egy kis holtidőt is kell adni az időhöz, hogy váltás előtt is be lehessen menni, mondjuk egy órával, meg adni hozzá valamennyi pluszt is, ha elhúzódna a műszak. Nem egy atomfizika, mégis konkrétan védve lennének a tartózkodók.
az adott kollégák akár éjjel is nyugodtan bemehetnek az adott tartózkodóba
Bemehet, de visszakereshető hogy konkrétan ő járt ott akkor.
ráadásul a BKK kezelésében lévő összes helységébe.
Futárban hozzá van rendelve a járathoz ahol épp vezet nem? A rendszer engedélyezheti neki hogy épp azokat a helyiségeket érhesse el ahol vezet. Sőt, ezzel az is megoldható hogy munkaideje plusz minusz 30 perc időtartamban tudjon bemenni.
Vagy ezek internetcsatlakozással jelzik a tartózkodóba való be és kilépést?
Alap egy ilyen rendszernél hogy folyamatos online kapcsolatban legyen a rendszerrel.
Csak és kizárólag a kamerarendszer játszhat ebbe szerepet.
Arriva, BKV, Volán. Mindjárom cég alkalmazottja megkapja a kártyát. Sok olyan tartózkodó van ami külön kulccsal záródik. Most már csak a chip kártya lesz. Ezeket ezután akkor akár vázig is lebonthatják egy éjszakai üzemszünetben.
De egyvalamit nem értek. Biztos én vagyok a hülye, de ha ez bekövetkezik, akkor az adott kollégák akár éjjel is nyugodtan bemehetnek az adott tartózkodóba, ráadásul a BKK kezelésében lévő összes helységébe.
Vagy ezek internetcsatlakozással jelzik a tartózkodóba való be és kilépést?
Mert ha nem, akkor nagy Joker kártya lett a kezükbe adva.
Viszont ez a kártyás megoldás is jól hangzik. Ha karban van tartva az adatbázis, akkor akár naponta is lehetne engedélyt adni, visszavonni a végállomási tartózkodókba való belépésre, attól függően, hogy hol vezet éppen a sofőr. Már nincs szabad bejárás mindenhova. Pl. Örs zuglói tartózkodó és a klotyóba bejáró civilek...
Mindennek a legalja Békásmegyer H, aztán a második helyre behúzható szinte az összes tartózkodó. Üdítő kivétel Városház tér és a Béke tér. Meg talán Campona, de szerintem már az is szét van verve, pedig tavaly lett kiglancolva.
A budik tisztasága mindenhol kényes kérdés, sokszor lehet olvasni, hogy még különböző irodaházak női mosdóiban és olyan állapotokkal lehet találkozni, amit nem is feltételezne az ember. De kulturált helyeken (illetve szinte mindenhol) a probléma kezelését a takarítókra bízzák, nem az alkalmazottakra.
A lopás más lapra tartozik, de sajnos szintén nem csak a BKV-ra jellemző, hogy visznek mindent amit mozdítható, sőt még azt is, ami nem. Nem értem például, hogy egyeseknek egy fél tekercs WC papír eltulajdonítása miért okoz kéjes örömöt...
Pl az Örs vezér terén nagyjából 2-3 ember zárja a tartózkodót a Faházban.
A 2 Központi tartalék vagy az utolsó 161-es. Ezekre állandó emberek vannak. Mellesleg aki időkorlátos, biztosan nem fog utolsót járni, ezáltal már ők is kimaradtak a sorból.
Zuglói és a 97E tartózkodót a biztonsági őrök "csukják" be az ajtót, mert 1-ig ott pihenőznek.
Nem kell külső kamera. Minden tartózkodónál van nagyjából előtér. Oda kell feltenni 2 kamerát, egyet-egyet irányonként. Mivel minden tartózkodó ablaka ráccsal van felszerelve, így csak az ajtón lehet kimenni.
De azért a tartózkodókban beszélgetnek a kollégák egymással. Gondolom hangrögzítés nélküli kamerák lennének.
Nem kerül sorra mindenki, mert van aki délelőttös, van aki középrészt csinál, van aki beugró, ráadásul a vonalak (így a végállomások) között is van vándorlás, sokan hol itt vannak, hol ott. De azt egyébként se gondolhatja komolyan senki, hogy miután a sofőr 8-10 urát lehúzott a klíma nélküli buszban, majd éjfél körül még nekiáll ingben meg szövetnadrágban felmosni, meg WC-t pucolni, kvázi levezetésként (azokkal az eszközökkel, amiket egyébként szintén elloptak). Nem is értem, hogy ekkora baromság hogy juthat eszébe valakinek. De akkor továbbgondolva, ha beértek a garázsba, igazán puccba vághatnák még a buszt, felsöpörhetnék az udvart vagy kifesthetnék a műhelyt is, nem?
Az én meglátásom szerint Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak viszi az első helyet.
Az egy dolog, hogy nincs áram a konnektorokban, de a 2 klímaberendezés olyan szinten van kipakolva, hogy csak a váz maradt meg. A csaptelepek maradéka és az egész tartózkodó az elrettentő példa szintjén van. Be se megy a legtöbb kolléga, köztük én sem, mert egyszerűen nincs értelme. A buszon nagyobb a komfortérzetem.
Mivel általánosságban tök jó kocsik vannak, így kb majdnem mindegy melyik 200-as megy ki. Most ő volt az, amelyik üzemeltetési szempontból elengedhető.
Mennyibe kerülne kamerát elhelyezni a tartózkodókban személy- és vagyonvédelmi okokból? Ugyanis megfelelő indoklás és tájékoztatás mellett be lehet kamerázni a munkahelyeket is (mínusz ugye az emberi méltóságot sértő helyzetek rögzítése).
Beszéld meg a szakszikkal, ha rábólintanak, másnap indul a projekt. Rengeteg kört futottunk már a témában, el kellene dönteni minden fronton, hogy az állandó hangadók, vagy a becsületes, csendes többség érdeke a fontosabb. Jelenleg ott tartunk, hogy a bejárati ajtót lehetne kívülről figyelni a kamerával, de
1. a kültéri kamera többszörösébe kerül a beltérinek
2. sokkal inkább ki van téve a rongálásnak és a lopásnak.
Ezzel együtt lehet, hogy ez lesz az irány, mert elfogadhatatlan, hogy néhány renitens miatt legyenek rosszabbak a becsületes többség munkakörülményei, ezeket a renitenseket ki kell lökni a szervezetből.