A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Kicsit lesokkoltak az általad beírtak, bár elnézve a kelenföldi üzemeltetést, már meg sem lepődünk rajta. Hogy lehet, hogy Cinkota a felújítatlan 435-öseit normális színvonalon tudja üzemeltetni? Miközben Kelenföldet meg lehet nézni, hogy a felújítatlan/felújított FJX-es Volvói milyen állapotban vannak, és persze a többi kocsija. Az lenne a legjobb, ha kidobnák az általad említett két kocsit, és kivennék belőle azokat a cuccokat, amelyek értékesek benne.
Tegnap sikerült mennem pár megállót a PMP-917-tel. (Nem sokáig bírtam, mert légkondi van, de minek?)
Tudom, hogy süket fülekre találnak az észrevételeim, de valaki magyarázza már el nekem értelmesen, hogy ezek a buszok mi a büdös francnak vannak még mindig forgalomban egyáltalán? Ha lenne belőlük 30-40 darab még meg is érteném, de 8-9 ekkora hulladékot mi az istenért kell forgalomba tartani, ráadásul a BKV féle K+F-fel kendácsolni? Tényleg senki, de senki nem meri felvállalni a BKV-nál, hogy ezeket a buszokat visszaküldje a feladónak? Ennyire szervilis a BKV-nál mindenki?
A már említett légkondi miatt is vissza kellene adni a gyártónak. A csukló, igaz már nem annyira, de továbbra is nyekereg. A "gumipók" kattan néha egyet, mert a busz szeretne hullámozni, de az nem hagyja. (Teljesen biztos vagyok abban, hogy hamarosan ki fog szakadni a rögzítés.) Szintez állandóan, mint a barom. Ha negyven utas van a buszon máris tele van, és ilyenkor nincs levegő sem... esik szét az egész, nyeklik-csetlik-botlik. Találtam egy kapaszkodó és egy műanyag rögzítő csavart a földön.
Tehát újra kérdezem, hogy fél év után, miért kell erőltetni továbbra is azt ami nem működik? Miért jó az a BKV-nak, hogy ezek a buszok, habár kész vannak, de pénzt és energiát vonnak el más esetleg működő dolgok rendberakásától? Miért, miért, miért?
Pedig felújítása után kifogtam 7-esen egy Albertfalva-Újpalota távon, mint utas. Szólt a turbója, szépen váltott, hibátlan hangja volt, tudta vele a kolléga tartani az időt, stb.
Kelenföldi 435-ösök dettó: olyan menőn néznek ki, vezetőtéri klíma, meg minden, ami kell a látszatnak. Aztán pl. a 11-45-nek egy hétig reszelgették a csukló körül a vázát. Igen, akkora váztöréssel adták át. És mind ilyen, legalább részben. Állítólag még lesz 2 selejt 435 Cinkotán a nyáron és a két legesélyesebb jelölt a kiesésre két, csili-vilire felújított ex kelenföldi 435-ös. Bár gondolom nem lépik meg (mert hát sötétített üveg!), de ez azért mindent elárul.
Mert lehet akármilyen szép kívül, úgyis az fogja meghatározni az utasforgalomban töltött idejét, hogy mi van benne belül (Coelho után szabadon). Szóval ha így nézzük, felesleges volt rájuk költeni.
Az lenne a kérdés, hogy a legutóbb VJSZ-be érkezett New szériás VanHool kocsi, az a 12 Lausenneni kocsihoz képest lesz plusz 1 jármű vagy alkatrésznek lett beszerezve?
A másik, hogy a maradék 3 csuklós Man, már a Dél-Pesti garázsban van, rendszám nélkül! Ők vizsgára várnak?
A 6+1 csuklós busztendernek mikor lesz eredménye? Esetleg számítani lehet a Truck Trailer and Parts C1-es Citaroira?
És végül annyi, hogy akkor az utolsó selejtezési hullám, augusztus végével lesz, várhatóan kb. 15 kocsival?
Nem láttál még papírozást vagy lógó dekoritot Arrivás kocsin? Én a 7-esen láttam - igaz, az messze nem csepeli, bár Conecto volt. Citaron is láttam már sokféle gányolást.
Nyilván új kocsikon kevesebbszer szükséges - és gáz - ha egyáltalán. Ott valamiért sikerült minden kocsit rendes fülkével rendelni, pedig ugyanúgy BKK..
Az pedig, hogy 30 fok felett megfelelő szellőzéssel nem rendelkező busz fűtéssel közlekedhet az a te perverz véleményed!
Vagy inkább a te diszlexiád felkiáltójel
Én azt mondtam, hogy mi a valóság, nem azt, hogy ez így jó.
Nem az egyetlen olyan buszt találtad meg a városban, amin nem működik megfelelően a klímaberendezés, sőt még az se kuriózum, ami nyáron fűt. De ez akkor se úgy megy, hogy valaki beszól a sofőrnek, az meg egyből félreáll. Van bőven dolga a vonalműszaknak az, lehet, hogy csak órák múlva tud kiérni, és az se biztos, hogy a helyszínen javítható a probléma. A kedvedért megint kihangsúlyozom, hogy ez így nem jó, de ez van.
A nyugati üzemeltető sokkal igényesebb magára és a munkájára annál, hogy erre a szintre jusson. Még soha nem láttam olyan két hetes nyugati buszt, amelyiken a belső műanyag elemek papírgalacsinokkal lennének "kitámasztva". Olyat sem láttam még, hogy a belső burkolatok az utasok fejére szakadnának. De olyat sem, hogy hiányoznának a buszok külső burkolatai és még folytathatnám a sort.
Nyugati cégeknél sem csak új C2G-van garanciával meg karbantartási szerződéssel, meg assistance szolgáltatással.
A nyugati cégek képesek 8-12 éves kocsikat normálisan üzemeltetni a fent említett gyári szolgáltatások nélkül is.
A napokban valaki írtam, hogy bűnösök közt cinkos aki néma, sajnos Magyarországon ennek nincsen súlya. Függetlenül a BKV-tól és függetlenül Lacustól és a többi kollégájától országos probléma az, hogy mindenki úgy gondolja, hogy ha felemeli a szavát, akkor kirúgják, és a helyére tesznek valakit, aki majd még jobban lezűlleszti a mai állapotokat. Ugye a leggyakoribb érv az ilyen néma emberek felől az, hogy ha ő felállna, akkor a szakma állna fel, és valamilyen politikai báb kerülne oda, aki nem ért hozzá.
Ez a "félelem" vagy nevezzük akárminek teljesen jogos, ugyanakkor láthatóan nem is változik semmi a jó irányba.
Vannak olyan területek, ahol ezzel szépen vissza tud élni a politika, mint pl. az egészségügy, ahol az orvosok hivatástudatára játszanak.
De a közszolgáltatás keretében végzett személyszállítás szerintem nem ilyen.
Jelenleg viszont minden egyes résztvevő a mostani rendszer fennmaradását segíti elő.
A BKV ha azt mondja hogy jövő hét kedden nem küldi ki azokat a járműveket, amik a saját belső szabályzatuk szerint utasforgalomban nem vehetne részt, hiteltelen lenne, egyszer erre hivatkozva már sztrájkoltak, de mindenki tudta, hogy nem emiatt volt a sztrájk. Pedig talán ez az egyetlen lehetősége a cégnek.
Arra hivatkozva, hogy a megrendelő szervezet minőségi követelményeinek nem felelnek meg a járművek nem küldi ki őket forgalomba, vagy valami.
Írtam pár héttel korábban, hogy ha már a klímát nem tudják megcsinálni a buszokban, akkor a legrosszabb szellőzésű járművekkel közlekedő vonalakon legyen vízosztás a legnagyobb melegben. Szerinted volt?
Lehet a bkvról sokmindent mondani,de ezt a lerohadt flottát azért üzemelteti napi szinten,ami nem kis bravúr.Megnéznék egy nyugati céget mit hozna ki ebből a romhalmazból,ilyen gyászos finanszirozás,és szakemberhiány
mellett.Új c2ket garanciával,karbantartási szerződéssel,és mercedes 24órás szervizautóval nem mutatvány üzemeltetni..
persze sokszor olyan civilek is akiknek ott semmi dolguk nem volna...
Érdekes mennyit változik a világ. Ezelőtt 10-15 évvel civil egyesületek tagjai nemcsak tartózkodókba, de telephelyekre is bemehettek szinte még engedély sem kellett hozzá.
Akkor fellebbent néhány fátyol, ami nagyon fájt a BKV-nak. Megoldás nesze neked, tiltsunk be mindent, mert ha nem látszik, akkor már nincs is, pedig ez nem igaz, attól mert nincs róla fotó, vagy nem lehet közzétenni, attól még az állapotok megvannak. De mindig az az egyszerűbb, hogy szőnyeg alá legyen söpörve a probléma, mert ha nem látszik, akkor nincsen? :(
A szakszik csak maradjanak csendben, egyáltalán örüljenek, hogy megkérdezik őket. Az MT lehetővé teszi a helység tulajdonosának, hogy azt kép és hangrögzítő berendezésekkel lássa el, a saját tulajdona védelmében, és erre nem kell az utolsó buszsofőr és takarító véleményét se.
Egyszerűen fel kell szerelni a tartózkodókat vele, és arról az MT szellemének megfelelően tájékoztatni kell az összes dolgozót. Egyedül a mellékhelységbe, és/vagy az öltözőbe nem lehet kamerát tenni.
Ha máshogy nem megy, akkor a WC papírt majd otthonról viszi mindenki magának, ha már annyira óvodások, hogy az ottani WC papírt ellpoják.
Ha meg ez nem megy, akkor a tartózkodókat ledózerolni, és kapnak egy toy-toy wc-t a többit meg oldják meg.
Nem is nagyon volt velük probléma kb. egy-két évvel ezelőttig.
Elfogytak.
A LOV kocsiknak az tette be a kulcsot, amikor a BKV úgy döntött, hogy komolyabban hozzányúlnak, és (akinek nem inge nem veszi magára, és előre bocsánat, akit meg fog bántani, amit írok) az, hogy a kelenföldi sufniban tákolták őket meg. Addig amíg az ottaniak nem nyúltak hozzá komolyabban nagyjából nem volt gond a kocsikkal. Ahogy hozzányúltak és arculatosították őket az első kisebb esőtől úgy kezdtek el beázni, hogy a dekorit lemezek azonnal hullámosak lettek. Addig amíg kelenföldön nem nyúltak hozzájuk addig a LOV kocsik nem nagyon áztak be, utána viszont szinte mindegyik beázott.
Az is látszik mindegyiknek az utasterében, hogy milyen igénytelenül dolgoztak rajtuk, és el sem merem képzelni, ha az utasterüket ennyire leszarták akkor a fontosabb dolgokat, mint motor, váltó, futómű, levegás és elektromos rendszer miket kendácsolhattak rajtuk, és milyen igényességgel.
Persze a VJSZ-es tákolások sem különbek.
A LOV-okban ennyi volt, kész. A newAG-kre meg ilyen tempóban még éveket lehet várni.
Gyanithatóan nem fogja kivenni,mert nincs helyette csak egy hasonlóan rom bilikék romhalmaz(280ast nem szabad kiadni,mert mind is meghalunk..)
Ez azért érdekes, mert a 68-on meg a 93/93A-n van, hogy munkanap már reggel 7 és 8 között 260-as van kint valamilyen ap.-s kocsi helyett sőt a 85/85E és a 136E meg egyenesen azok a viszonylatok, ahová alapból tervezetten küldik ki a 280-as kocsikat, szóval van magaspadlós kocsi, amire lehet cserélni, és senki nem hal bele.
Nem is nagyon volt velük probléma kb. egy-két évvel ezelőttig.
Elfogytak.
Lacusék is többször leírták korábban, hogy a genfieknek pár évvel ezelőtt kb. ugyanannyit mentek naponta mint a reptéri Volvók. A LOV-oknak pedig a rendelkezésre állása volt nagyon jó.
Azt tudja valaki, hogy jelenleg hány km. van az egyes BKV busz típusokban? (-tól/-ig/átlag)
Lacus pár évvel ezelőtt rakott be ide ilyen táblázatot is.
Ha félre áll vele, akkor meg azért megy a pampogás, mert nem jön a busz. Jobb helyeken ezt hívják ördögi körnek.
A BKV se jó kedvéből próbál szolgáltatni ilyen "trágyaszórókkal", ami kezdetben átmeneti megoldásnak indult az 200/400-as Ikarusok cseréje érdekében. Ha a BKV feletti kormányzati szinteken érdeke lenne bárkinek is, hogy neked mint utasnak megfelelő komfortú legyen az utazása, már rég itt lenne az a 2*75 Urbino 18-as és a proto alapján elkészült 2*75 M168D nagyobbik része, a LOV-ok meg már a Mü-Gunál és a Fe-Fénél lennének szétbontva. Persze ebben az esetben nem lehetne az általad említettekért vagy a menetkimaradásért kötbérezni a BKV-t, jobb pozícióba kerülne a cég a VT-vel való szolgáltatói versenyben és a legfontosabb, hogy neked mint utasnak javulna exponenciálisan javulna az utazási komfortérzete. Ez kinek érdeke a BKV-n és az utason kívül? Jó reggelt, ez még mindig Magyarország. Ebből az átlag utas nyilván sajnos csak annyit fog látni, hogy a szemét BKV még mindig ilyen romokkal szolgáltat, miért nem cseréli le a buszokat és hogy kicsesz az utassal. Az a 280-as se közlekedne már, amit pár napja felrakott ide valaki a BKV figyelőről, hogy hogy áll az utánfutója a gépes részhez képest. A hármas metrónál ugyan ez a helyzet, az önkormányzat új szerelvényeket akart, új bizberrel, mint kettesen. A kormány részéről erre az volt a reakció, hogy az ország GDP-jének jelentős részét adó városnak kuss legyen és az ország legforgalmasabb vasútvonalra ez jutott, ezt kaptuk.