A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
OFF: Egyébként hivatalos licenszvásárlás volt ez vajon vagy csak úgy lekoppintották? (A ruszki wikipedia szerint az utóbbiról van szó.) Kíváncsi lennék, hogy miért pont ezt a típust választották :P
Mert a T. topiktársnak könnyebb vádaskodni, mint utánajárni.
Ezt a Win-en megtehette volna, ahogy egyes topiktársak úgy élik ki magukat, hogy arról lelesve írnak 0-24-be a rendszámos topikba, mint hiteles valaki... Vicc
Itt most nem Délpest volt a hibás. LOV-863-t operatívan átküldték a 198-asra, emiatt pedig LYH-127 pótolta addig a meneteit a 85-ösön. Kérdezd a KK diszpécserét, hogy miért rakta át, és nem Délpesten kell ezt számon kérni.
Tudtam, hogy milyen típus és azt is, hogy melyik garázs kocsija, ezek mind lényegtelen információk.
Az a dolog érdekessége, hogy Dél-Pestnek már ennyire nincsen busza, hogy csúcsidőben egy zsúfolt Dél-Pesti járatra már budai szóló kocsit kell szerezni.
Ha esetleg holnap reggel SZ L lázadó hangulatban kel fel és visszaküldi a nemtomhánydarab PiMPit a feladónak, mi lesz a kifizetett pénzzel?
Ha ez így alakul, akkor még a hétvégén, egy sebtiben meghirdetett családi és közösségi nap csúcspontjaként SzL topiktársat a Széll Kálmán tér nézőtér jellegű lejtős része előtt nyilvánosan kiherélik.
Gondlom mindenkinek ismerős, irodák, posták, középületek plafonjain. Ezt imitálja a Citaró a 2-es és az utolsó ajtóknál, elég jól, csak a csuklósokon a hűtőteljesítmény nem sikerült úgy, ahogy kellett volna.
Akinek nincs pénze olyan flancos álmennyezetet építeni, az oldalra, jó magasan fúj be. A 7700-as Volvóknál azért elég jó sikerrel.
Idén várhatóan nem fogom senki vérét szívni klímateszttel, de azért a jövőre nézve lenne egy-két észrevételem:
Az tök jó, hogy a Conecto csuklósokban megfelelő teljesítményű a klíma, de a metrópótlón eléggé előjön a gyengéje. Elég felszállni az Árpád hídnál egy tömött példányra, és utána lehetőleg állva utazni valamelyik folyosó közepén. Büdös van, valahogy párás és egy idő után már nem is olyan hideg. Kellene a középre befúvás is, ezután minden új kocsin. Nem az ablakokat kell hűteni, ami a szigeteletlen elhúzható üvegek miatt nem is jó ötlet, hanem ahogy a Solaris vagy a Volvo csinálja, középre is befújni. Nem a padlóra, hanem oldalvást a plafonra. A hideg tudja a fizikát, le fog szállni (már ha tényleg hideg) és eközben elvonja a hőt az utasoktól.
Ha az ablak felett fújjuk ki a hideget a földre, akkor az ablak előtt felmelegszik és a kocsi közepe felé már meleg, párás, büdös levegőként fog az elszívó irányába haladni. Mivel minden klímában kisebb teljesítményű az elszívás, buszoknál a frisslevegő bekeverés miatt is, ezért sem nyerő ötlet az álló utasok felé semmit sem befújni. A Volvo 7700A légcsatornáját kötelezővé tenném.
Pölö a csuklós Modulókon is jó, hogy ott a csukló két oldalán a három befúvó, értékelem az igyekezetet, de nem a földre kellene irányítani, hanem magasan, oldalra fújjon be, lásd Conecto G és C2G átalakítás a csuklók mellett. És itt is meg kellene már lépni, ami a Kravtexnek már régebben leesett, hogy középre is befújunk és a tetőegység alatt letakarjuk a középre befúvást. A B tengely és a csukló között semmit nem ér a Modulo csuklósok klímája. Ha csak egy helyen fúj be, az ablakokra, akkor minden második nyílást takarjanak le a tetőegység alatt. Elképesztő mennyire fogalma sincs a busziparnak a hűtésről, tapasztalatilag kell a többségnek elmutogatni. Elég elmenni egy spanyol vagy olasz városba, biztos olyan agyonlyuggatott légcsatornákkal találkozik az ember, amikkel északabbra és keletebbre (még) nem.
Ha egy esetleges bírósági ügy folyamán ennek volna jelentősége, még akkor sincs jó üzenete, hogy utasforgalomban megy a kísérletezés.
Hozzátéve, hogy szerény véleményem szerint egy bírósági ügy esetén is legföljebb formai jelentősége lehet az ilyen hibajegyzéknek, mert abban biztos vagyok, hogy a gyártó részérőls sm pénzt, sem autóbuszt nem fog a cég látni, kivéve azokat, amelyek már birtokában vannak.
Használható autóbuszt pedig csak akkor, ha az elkészült példányokat összerugdossa használhatóra - és még akkor is kétségeim vannak, mennyire lesz a végeredmény univerzálisan bevethető, tartós és elfogadható áron üzemeltethető.
Nagy gyártó problémás kis szériájánál talán csak a kvázi nem létező gyártó tervezési hibás kis szériáját lehet rosszabb üzemeltetni...
Ha esetleg holnap reggel SZ L lázadó hangulatban kel fel és visszaküldi a nemtomhánydarab PiMPit a feladónak, mi lesz a kifizetett pénzzel? (ha jól olvastam valamennyit fizetett értük a BKV)
Automatikusan visszajár?
Járni biztosan jár, a kérdés az, hogy mit lehet visszaszerezni egy csődben levő cégtől, aminek nyilván nem csak a BKV felé van kötelezettsége. Könnyen lehet, hogy ha a BKV-nál úgy ítélik meg, hogy a buszok működőképessé tehetők, és egy pár évig azért használhatók, akkor ebben van a kisebb kockázat. (Egyrészt nem állnak hegyekben a BKV-nál az új buszok, másrészt a típuscsalád szóló tagját jól ismerik.)
a Volánbusznak volt annyi esze, hogy át sem vette az elkészült járművek és annyi esze is volt, hogy nem is engedte őket forgalomba.
OFF
Ezzel kapcsolatban lehet-e tudni azt, hogy...
1./ - Volt mit átvenni? Fel lett ajánlva a két (?) sárga kocsi átvételre?
2./ - Vannak olyan állapotban műszakilag (készen vannak?) és jogilag (rendszám?) fel lehessen ajánlani átadásra?
3./ - Kinek a tulajdonában és kinek a birtokában vannak a kocsik? (értsd ki vannak-e fizetve az Egyedi által, ha nem kiadja-e a kezéből a gyártó (Autó Univerzál?).