A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
VH-k terén nem az utastérrel van probléma. Ha utazol 85/85E-vel, akkor láthatod, hogy hozzászoktak már az utasok, és általában emiatt nincsen probléma. Menetrendet is nagyon jó VH-val tartani. Továbbra is fenntartom, hogy a new AG-k még mindig jóval színvonalasabbak az FKU-s Volvókhoz képest. LOV-knak viszont semmi keresni valója nem lenne a 85-ösön, sőt lassan már semelyik budapesti vonalon.
Akkoriban az volt a mondás, hogy a 435-ös nem fér el a Mádi utca - Kada utca kanyarban, és ezért nagyon sokáig nem is küldtek emiatt 435-öst a vonalra.
A 0-km-es 280-asok közül nem biztos, hogy jól emlékszem, de a BU sorozat rendszámait többször felhasználták, és ez megtévesztő lehet. Szerintem a BU-20-97 és társairól lehet szó, de ebben nem vagyok egészen biztos.
Egyébként nem lehetne szépen lassan a rendelkezésre nem állás miatt egyik buszt a másik után elkérni majd? Ez azért jóval kiforrottabb és ismertebb típus, mint a csuklós társaik..
1993-ban, is csak hétvégén és csak néha jelentek meg 0km-es 280-as kocsik, így 25 év távlatából azt mondom, hogy tényszerű, de ezen kívül inkább nem lennék rá büszke.
A Volvo-k amikor megjelentek akkor valóban volt egy szép nagy ugrás, na oda kellene eljutni stabilan minden nap, de ez nyilván csak hiú ábránd, bár emlékszem, hogy azért a sofőrök nem örültek neki nagyon, mert állandó problémát jelentett, hogy nem tudtak csak úgy elindulni a végállomásokról.
Egy dolgot még hozzáfűznék. A baj mint írtam nem az, hogy nem vatta új C2G vagy Urbino IV jár a vonalon, hanem, hogy még a használtból is csak olyan, ami véleményem szerint ha eltekintek a műszaki és esztétikai álapotuktól, akkor is áll, hogy az utasterük szerintem nagyon rossz, azt is mondhatnám, hogy nagyobb utasforgalmú vonalakra nem megfelelő. Nehézkes bennük az utasáramlás, szűkek és falszerűek az utasfolyosók, az AG318-as sorozat ülései szerintem botrányosak, mintha a Victoria Secret legvékonyabb modelljeire lennének méretezve, és a 180 cm alattiak számára vannak olyan ülések, amik nem ajánlottak, mert normál ülő pozícióban a lábuk sem ér le.
Igen ez jó arány... 3 és fél év. A többi kb. 36ban? Régen már a város tele volt BX-BY buszokkal itt még akkor is BU buszok jártak (21-07, 08-33, 10-48 meg BU 86/87. Valószínű 1993ban a 10-48 reinkarnációja járt itt sokat (csoda). 435 típus új korában 2 percet nem volt a vonalon. (csak mikor már levedletek a 7röl.... Ezért volt felüdülés hogy vadi új Volvok kerültek ide. Nem tartott sokáig. Azóta?
"Mellesleg, amíg nem volt a 85 és a 85E útvonala olyan szar, mint amilyen most, akkor is volt valami kifogás, hogy miért nem lehet elvárható színvonalon szolgáltatni a két járaton."
1993: 0 km-s 280-asok ekkor hétvégente ha nem is túl sűrűn, de megjelentek a vonalon
2006-2008: 100% FLR Volvo volt a kiadás a 85-ösön.
Nyilván tudod, hogy ezt sokkal magasabb szintek döntik el. Plusz már elég régóta az az érv a jobb kocsik ellen, hogy az utak állapota miatt nem küldenek oda jobb állapotú kocsikat.
Arról is volt szó évekkel ezelőtt, amikor az OFF szolgáltató megjelent, hogy végül az ígéretekkel ellentétben miért is nem jelent meg a két Kőbányai vonalon.
Az is tiszta, hogy a BKV-nak mivel kell főznie jármű fronton.
Az is világos, hogy a BKK-nak milyen elvárásai vannak, nemrég erről is volt szó itt a fórumon.
Biztos, hogy a topik törzsközönsége és te is tudod és érted, hogy a BKV használt kocsijainak meg pláne a lehető legrosszabb az, hogy pörgős vonalakon vannak kihajtva úgy, hogy igazából az élettartamuk végén járnak, és valami kellemes vidéki reggel csinál két könnyű fordulót, meg délután is fordákban lehetne már csak hasznosítani ezeket a kocsikat, és pont ez az ami a gondot csak eszkalálja, hogy idő sem jut a kocsikra a műszak részéről, meg persze a szokásos dolog, hogy se alkatrész, se szerszám, se munkaerő, stb.
Én ebben a helyzetben nem látom a kiút keresését a BKV részéről.
A másik, hogy tényleg miért nem léphet fel a BKV erélyesebben, miért nem jelezheti az utak tarthatatlan állapotát a X. kerületi önkormányzatnak, meg a Budapest Közútnak? Miért mindig a másra várás van, hogy jelezze az utas? Az utasnak ez szerintem nem feladata.
Nem gondolom, hogy a mai világban a BKV miért nem tehetné meg azt, hogy felszerel egy VH AG318-as kocsira pár kamerát, végigküldi a kocsit párszor a 85/85E útvonalán, aztán letenni a felvételeket a polgármester meg a BK elé, hogy ezt teszik a buszokkal az érintett utak?
Ha egy autós kifizettetheti a kátyú okozta kártát a közútkezelővel, akkor ez a BKV számára miért nem járható út?
Ha mást nem, akkor valahogy segítségül hívni a sajtót?
Mondjuk a jelenlegi helyzetből kiindulva nincsenek illúzióim, hogy a szeptemberi kiadást Dél-Pest nem fogja tudni tartani legfőképpen a VH-k miatt. Nem baj, majd küldhetitek a 280-asokat cserére.
Először is, nem vagyok a cimborád, tudtommal még nem ittunk pertut.
Van rálátásod a dolgok menetére, és szerinted másnak nem lehet, vagy nincsen?
Ez az adott körülmények között nem volt más, egy nagyon jó érv, teljesen megfoghatatlan, bizonyíthatatlan, de legalább könnyen le lehet rendezni a kérdést. Érdekes módon mindig olyanok az adott körülmények, hogy az adott két viszonylatról szinte azonnal küldve vannak kocsik operatív pótlásba, ha kell, akkor KöKi-ről elküldik Óbuda Bécsi útra, hogy onnan pótoljon 1-es villamost, vagy ha kell, akkor a Camponához megy az Örsről 138-ast pótolni.
De mondjuk nincsenek illúzióim rendszeres, hogy 2-es metró operatív pótlásnál mondjuk valamelyik Rákóczi úti viszonylatból vesz ki a diszpécser, ami eddig teljesen rendben is van.
Csak az a baj, hogy ezt is olyan barom módon sikerül megcsinálni, hogy pl. a Blaha-n az 5-ös meg a 7-es buszból kiszed 3 kocsit, és elküldi az Örsre.
Közben a metróból felterelnek mindenkit, hogy pótlóbuszozzon, és azok a kocsik, amik amúgyis elmennének az Örsre szépen utas nélkül végigmennek a Rákóczin, meg a Kerepesi úton, te meg kerüld meg a fél várost, vagy várj kb. 1-2 órát, mire jön a Deák felől egy olyan pótló, amire talán már fel tudod préselni magadat.
Értem azt is, hogy gyorsan oda kell érni az Örsre, de ha kiszedsz 3 csuklós kocsit, akkor mibe fájna, hogy abból csak kettőt küldesz el utasok nélkül az Örsre, és mondjuk a harmadikra a Blahánál engeded felszállni az utasokat?
Van egy javaslatom: nézem a szeptemberi kiadást, 85-85E-re 17 db autóbuszt fog kiadni Dél-Pest (3 db IK280, 9 db VH, 5 db Volvo).
Nézem hozzá a:
- 36-ost: 14 db Conecto
- 148-ast: 16 db Conecto
- 151-est: 18 db Conecto
Intézd el, hogy mindhárom vonalra BKV adjon ki vonalanként 5 forgalmit, cserébe ezekről megkapod a 15 db Mercit, így a csepelieken pedig csak 30%-ban rontanánk a színvonalat. Ezért a cseréért hidd el Dél-Pest nem tiltakozna, főleg a csepeli kollégák, akik most "örömükben" Kőbányán - Zuglóban dolgoznak...
Kedves Leone, kevered a dolgokat nagyon. Mi a GT? Az a jármű ami felett a BKV telephelyi műszaki diszpije rendelkezik. Ha ismered a dél-pesti helyzetet tudod, hogy olykor olykor eleve nincs is. Mi a KT? Az a jármű amit a BKV a BKK megrendelésére forgalmi célú tartaléknak előre tervezetten ad ki. A személyzeti problémák miatt ezekből is szokott ám hiányozni.
Ha megnézed a dél-pesti régiót akkor nézd meg melyik viszonylat az ami "osztható" így a nyári időszakban. Természetesen nem kellemes bárhonnan és bárki alól kivenni buszt, de ha más nem, pótolva lett szóló kocsival nem olyan rossz a helyzet. Egyébként BKK diszpécser nem csinálhat törölt indulást, ami 15 perces vagy annál ritkább követés esetén érdekes. Természetesen torlódás esetén pl van úgy hogy ez megoldhatatlan. Azonban műszaki hiba esetén felelősségre is vonhatják a diszpécsert azért mert nem lett az indulás pótolva. (Nem ismerem a körülményeket, tehát nem tudom mi történt az adott helyzetben).
Egyébként ha szólóval pótoltatnak csuklós kocsit akkor érdemes előtte picit besegíteni tehát néhány indulást módosítani. 10 helyett 11-12 re küldeni a csuklósakat, hogy a szóló csak 7-8 percre induljon az előtte lévőre.
Apró megjegyzés, ha a te elképzeléseid szerint járt volna a diszpécser és nem pótolja a 198-ast az mennyire lenne "gáz"? Még egy apró és nagyon fontos dolog a pótlásokhoz, ez pedig a sofőr személye. A diszpécsereknek nem ritkán van pár jolly joker emberük és még ha nem is feltétlen van legközelebb a helyszínhez célszerű lehet őket küldeni. Pl nem kell elmagyarázni neki az útvonalat, szeret pótolni így biztos lehet benne az ember, hogy a lehető leggyorsabban akar a helyszínre érni stb. ( Nyilván kötöttpályás pótlások és kis vonalak esetén fokozottan érvényes).
Annyira vicces, hogy azt se tudod mi történt. A 198-ason nem esett ki kocsi, csupán a vasút miatt annyira elverődött, hogy kellett valamit indítani Tóalmás utcától. Mivel kocsi nem esett ki, emiatt GT-t nem is lehett volna rárakni.
Alapból ott hibádzik a gondolatmeneted, hogy a 198-on ha kiesik egy kocsi, akkor sokkal könnyebb és egyszerűbb bármelyik végállomásra elküldeni a GT-t vagy Dél-Pestről, ami ugye csak annyi, hogy ki kell állni a telephely kapuján, tehát nulla rezsimenet, vagy Cinkotáról ami kb. 6 km-re van a Tóalmás utcától, mint az Örs vezér teréről, ami kb. 15km.
Ráadás, hogy a 85/85E-ről aztán a 198-as útvonala egyáltalán nem esik útba, és ráadásként Merci sem jár a 85/85E-n.
Szóval ha fel lehetne használni a GT-t operatív pótlás miatt, akkor az egyik végállomásra 0 km lenne a rezsimenet, a másikra meg, kb. 6km, azzal szemben, hogy 10-15 km-eket kell csalinkáztatni más viszonylatról kocsit, és itt is jön a bónusz ráadás, hogy a 85/85E-re is valahogy el kellett jutnia annak az Óbudai kocsinak ha jól emlékszem, akkor a Boráros térről, ami mire kiér onnan KöKi-re az simán félóra, az Örsre meg még több is.
A BKV hányszor jelezte az utak problémáját a közút kezelőjének? (Én itt jeleztem Lacuséknak, hogy a csuklós VH kocsik a Sibrik-Mádi kanyarban leverik a csuklójuk alját, kíváncsi lennék, hogy meg lett-e nézve, illetve lett-e bárkinek is jelezve a probléma.)
(Infromációim szerint a Budapest Közútnál már készülnek a tervek a Bányató utca felújítására. Igen, utánakérdeztem a közútkezelőnél, azt nem tudom, hogy mikor fog megvalósulni. :( )
A BKK hányszor jelezte az utak problémáját a közút kezelőjének?
Tessék kopogtatni a X. kerületi önkormányzatnál, Fővárosnál hogy csinálják meg a kritikus állapotú utakat.
A X. kerületnek minden más sokkal fontosabb, minthogy azért lobbizzon, hogy a fő tömegközlekedési útvonalakat újítsák fel. De ha fel is újítják, abban sincsen sok köszönet, erre a legjobb példa a Harmat utca Tavas utca - Sibrik Miklós út közötti szakasza.
Mellesleg, amíg nem volt a 85 és a 85E útvonala olyan szar, mint amilyen most, akkor is volt valami kifogás, hogy miért nem lehet elvárható színvonalon szolgáltatni a két járaton.
Miért raknának 0 km-es buszokat a 85-ösre? Azért hogy 2 hónap után szétessenek?
A 0 kilóméteres kocsik most mennek tropára a metrópótló viszonylatokon, szóval azért ez az érv egy kicsit sántít.
Az pedig, hogy hol megy tropára a kocsi szerintem a végeredmény szempontjából teljesen mindegy.
Másfelől senki nem azt kéri, hogy 0 km-es új kocsik jöjjenek oda, de azért elég látványos, hogy a legjobb használt csuklós kocsik (MAN) esetében kategórikusan ki lett jelentve, hogy nem lesznek kiadva a két viszonylatra. Eközben az utasszállításra jelen állapotukban már minimálisan is alig alkalmas VH AG318-akkal van telefosva a két vonal. A kocsik műszaki állapota a minimális szintet talán megüti, esztétika és utasszempontból pedig az abszolút vállalhatatlan kategória, és olyan viszonylatokra teszik őket, amik garantáltan tesznek arról, hogy esély se legyen rá, hogy kicsit lehessen velük foglalkozni.
Cimbora. Van némi rálátásom a dolgok menetére. Az átcsoportosítás okkal történt, nem poénból, hogy legyen csuklós VH a 198-n, mert az jajdefasza. És azért abból a vonalból, mert az adott körülmények között nem volt más. 20 perc biztosan nem volt, mert el lett osztva az ideje.
Még ha véletlenül is fel lehetne használni a GT-t az operatív pótlás miatt kimaradt járatra akkor is, gondolj bele jön a telefon kiesett a 198-ason a kocsi, elküldi a 85-85E-ről a csukit pótolni. Közben nézi mi is mehetne a kimaradt járatra azért még se maradjon ki. Közbe közeledik az indulási idő gyorsan kell cselekedni. Válasszunk: riassza a Délpesti GT-t ami még kiér az Örsre az kb. 30 perc vagy az 5 percre lévő szóló Mercit berakja egy kör erejéig. Illetve a Mercinek útba is esik, nem kell plusz rezsimeneti km-et megtenni míg a garázsból ki-be ér.
Nyilván azért ment a 85-ösről, mert nem volt más KT a közelben.
Azt azért nehezen tudom elhinni, hogy csak és kizárólag a 85/85E-ről lehetett kocsit leszedni, főleg, ha hozzávesszük, hogy a 198-as autóbusz egyik végállomása a Dél-Pesti autóbuszgarázs.
A 198-as 15 percenként jár, nem lehet 30 perces "lyuk", ezért pótolni kell a menetet, akár a 85/85E kárára is.
Ezt érti az ember, csak ettől még a másik járaton ahonnan el lett küldve a kocsi ugyanúgy hiányozni fog, és mivel arányaiban sokkal több utas használja, ezért arányaiban nagyobb is a veszteségük. Főleg, ha azt is hozzávesszük, hogy a 85-nek és a 85E-nek van olyan szakasza ami teljesen önálló, tehát amikor délután 10 percezik, akkor amikor egy menet kimarad, akkor 10 helyett 20 perces követés lesz.
Mellesleg, talán el kellene gondolkodni azon is, hogy a Dél-Pesti régióból máshonnan is át lehet csoportosítani kocsit, illetve talán nem véletlenül olyan sűrű a viszonylatpáros követése, mert nem azért jár olyan sűrűn, hogy az operátoroknak legyen honnan kivenni kocsit és elküldeni máshová pótolni.
Kinek mi a távol. Amúgy ott is fizetnek az emberek a szolgáltatásért, így jogosan várják el hogy ne maradjon ki a 15 percenként járó busz.
Ahogy az első mondatomban írtam, a 198-as busz egyik végállomása a Dél-Pesti autóbusz garázs, a másik végállomása meg sokkal közelebb van a Cinkotai autóbusz garázshoz.
Még jó hogy Te értesz hozzá...
Mindig lehet valamire fogni, a másik meg, hogy nagyon szép és aktuális kommunikációs technika, hogy ha elfogynak az érvek, akkor még egy jó kis személyeskedés a végére, az kell a haveroknak, hogy legyen mit plusszolni. De ez csak téged, illetve akarom mondani titeket minősít.
Két külön műfaj. A BKK-s diszpécser csak az egyes fordákra kiadott kocsik, és a KT-k felett tud intézkedni. A GT-ket az egyes garázsok adják (bár ez nem kötelező, és olyan garázs is van ahol nincs), hogy a saját fordáikon a műszaki okokból kimaradt meneteket pótolják.