Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.08.24 0 1 126300

Nagyjából így van.

Az itt OFF LGB-843-at is átvette a Volánbusz, hiszen a Color/Kontakt/T&J kínai flottája tulajdonilag valami random banké volt eredetileg. (Ehhez képest a busz fizikailag már nem nagyon van meg, hiszen négy évesen porig égett.)

Előzmény: HBweb hu (126284)
gorcher Creative Commons License 2018.08.24 0 1 126299

Jó dolga van a buszoknak a Rákoskeresztúri üe-ben :)

 

Azt akartam amúgy, hogy piszkáljuk mindig a BKV-t, hogy ap helyett magaspadlósokat ad ki. Na csak hogy álljon itt az ellenpélda is ma reggelről: 45/F5: MHK-919 (IK435 helyett)

Előzmény: Törölt nick (126298)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.24 -5 7 126298

Sorban állnak a dolgos kezek a garázsok kapuiban, a főnökök pedig nem tudnak bemenni a saját irodájukba, mert útban van a rengeteg bankjegy, amit galád módon nem hajlandóak elkölteni.

Előzmény: torqmatic (126289)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.24 -2 7 126297

Figyu, én nem vagyok V. Dávid, hogy magamat fényezzem ("bezzeg az én időmben"), de igazából magyarázkodni sem akarok mindenféle jöttment noname fikanicknek, hidd el, az én lelkiismeretem tiszta, nincs miért szégyenkeznem.

Gondolom a büdös életben nem dolgoztál még a BKV-nál, sőt máshol se nagyon, így az alapoktól kellene neked elmagyaráznom sok mindent, amihez egyrészt semmi kedvem nincs, másrészt offtopic.

Ne akard játszani a megmondóembert, arra itt vagyok pl én ;) Az információkat pedig még gyűjtögesd, mert ahogy nézem, baromira nem vagy képben.

nemeza Creative Commons License 2018.08.24 -1 2 126292

Stílszerű lett volna 2168-at megadni. A szeptember 31 sem rossz. Kevésbé feltűnő, mint a február 30.

Előzmény: nohab (126291)
nohab Creative Commons License 2018.08.24 -1 1 126291
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.08.24 0 1 126290

Nekem a témáról csak a Hajdú Volántól tesztelésre kölcsönkapott Urbino 18-as jut eszembe. Körbe ki volt ragasztva az ablakokra, hogyan takarítják napi/heti rendszerességgel a buszt, a képen meg ott volt maga a tisztítógép, ha jól emlékszem (valahol van fotóm róla). Ehhez képest ami itt van, gyalázat. De akkor tényleg jobb az olyan felület, ami legalább nem szívja magába.

torqmatic Creative Commons License 2018.08.24 -3 0 126289

Mégis, mi a fene teszi "rocket science"-szé egy kurva szövet ülés kitakarítását? Elmondanám, hogy még a hírhedt Dél-Pesten is van ilyen gép, csak persze jó régen elromlott, aztán azóta se foglakozik vele senki. Nemtörődömség, beleszarás, ez az egyetlen hátráltatója a dolognak (mint' oly sok mindennek), de az egy rossz vicc, hogy azért nem csinálunk meg valamit, mert kicsit melózni kéne vele és nincs hozzá kedvünk.

A szociális ellátórendszeres maszlagoddal meg ne fárassz, ez is a tipikus példája annak, hogy mindig más a hibás, sose a BKK/BKV. Az utasok kb 0,001%-a lehet érintett ebben a kérdésben, de lehet, hogy még túlzok is.

A megoldásra meg azért illene rájönni az illetékeseknek maguktól is, de ha nem megy, akkor be kell jelentkezni üzemlátogatásra egy tetszőleges hazai vagy külföldi közlekedési vállalathoz, aztán ott majd elmagyarázzák, hogy hogyan kell tisztán tartani egy tömegközlekedési eszközt.

Előzmény: g86 (126288)
g86 Creative Commons License 2018.08.23 -3 1 126288

Pont nem jellemző rám a nem lehet megoldani mentalitás, érdekes gondolat ezt felhozni, amikor valmiről tényleg azt írom, hogy nem lehet. 

 

Ha jól értelek, szerinted a BKV reformálja meg a szociális ellátórendszert, ez a második érdekes gondolatod. 

 

Utánaszámolva 26 éve megoldatlan problémára nem igazán értem, mi alapján vársz varázsütésszerű változást, ez a harmadik. Kulturális deficit, oké, de szerinted mi a megoldás? Mert azt biztosra veheted, hogy szövetet tisztítani belátható időn belül senki nem fog, ennél még a légkondik normális üzemeltetésének is nagyobb az esélye, pedig azért ott is messziről indulunk. 

Előzmény: torqmatic (126286)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.23 -1 3 126287

Kárpitot/szövetet takarítottál már életedben?

Kárpit tisztító sok mindent megold... 4000-5000 forintért egy teljes busznyi kárpiton végig lehet menni vele...

Bőven elég lenne, ha negyedévente végigmennének vele a teljes állományon.

 

Egyébként nem mindegy, hogy műbőr vagy szövet van rajta? Úgy se takarítják sohasem :D

Legalább a szöveten nem látszik annyira:D

Előzmény: g86 (126285)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.23 -2 10 126286

Bla-bla-bla... Te lélekben tipikus BKK/BKV-s maradtál, nagyon hosszan meg tudod magyarázni, hogy mit miért nem lehet.
Takarítani kell, nincs ezen mit ragozni. Oldják meg. Azért van a vízfej, hogy az ilyen problémákra megoldást találjon.
A műbőr ülés komfortja a béka segge alatt van, nem igazán érdekel, hogy hány városban alkalmazzák, mert én is fel tudok sorolni tízszer annyit, ahol meg szövet van. Nincs felkészülve a tisztításra, LOL. Kell venni erre a célra egy takarítógépet, üzemben tartani és használni, ennyi. A többi csak duma.

Előzmény: g86 (126285)
g86 Creative Commons License 2018.08.23 -3 7 126285

Amíg a magyar állami szociális ellátórendszer állapota olyan, amilyen (ontopik szempontból értékelhető tevékenységet nem folytat), továbbá az utasok egy nem elhanyagolható hányadának szociális körülményeitől függetlenül a személyes higiéniája, mondjuk így, elmarad az elvárhatótól, és a tömegközlekedési járművekre szűrés nélkül bárki felszállhat, addig szövet üléshuzat esetén a napi gyakoriságú tisztítás sem lenne elégséges. 

 

Ezeken felül az érintett KV-k a kezdetektől a mai napig semmilyen szinten nincsenek felkészülve a szövetek tisztítására, tehát nem csak napi gyakoriságú, de egy elvi ideális ügyfélkör mellett szükséges gyakoriságú tisztítást sem tudnak elvégezni. A szövet úgy lett bevezetve, hogy sem a bevezetéskor, sem az azóta eltelt két évtizedben soha senki nem gondota végig, milyen üzemeltetési feltételei, feladatai vannak. Az eredményt ismerjük, az átlag budapesti jármű üléshuzatának állapota és tisztasága egy lábtörlőével vetekszik. 

 

Fentieket szerintem indokolt aképpen összefoglalni, hogy a szövet alkalmatlan városi használatra. 

 

Erre egyébként máshol is kezdenek rájönni. Például Prágában a metrón kívül már csak középkorú villamosokon található szövet - a budapestihez hasonló állapotokban -, visszatért a műbőr a buszokra és a fa a villamosokra. Bécsben a szabvány buszos ülés csak az ülőlapon tartalmaz szövetet, a támla műanyag, a villamos és a metró full műanyag. Münchenben metrón és villamoson hosszabb ideje használnak egy-egy járművön belül vegyesen szövetet és fát, az utasok igényei alapján. És e városok egészen és közlekedési cégeik egészen más anyagi lehetőségekkel működnek, és utóbbi kettőben az ügyfélkör is összehasonlíthatatlanul problémamentesebb. 

 

Ha van még kérdésed, szívesen segítek. 

Előzmény: torqmatic (126268)
HBweb hu Creative Commons License 2018.08.23 0 4 126284
RKK a 437 esetéhez: ha valami nem a BKV tulajdona, azt ő nem is selejtezheti. Legfeljebb tudomásul veszi a hiányát és lemond róla, mint a 620-as hibridről. Tévednék?
HBweb hu Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126283
Ezt a BPO-609-es, "nálam" részletesen megcáfolt csacskaságot most itt is megfuttatod?
Előzmény: sjtsplcsnt (126278)
g86 Creative Commons License 2018.08.23 -2 0 126282

De, az volt. Itt a fórumon is írtam róla, többek között. 

 

Ismerjük egymást?

Előzmény: Örök Kétkedő (126260)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.23 -3 6 126281

Miért jönne vissza? Január óta nincs forgalomban. Szerinted azért vonták ki állományból, mert 2 hét múlva újra közforgalomba lesz? 8 hónapig semmi hír nem volt a kocsiról, és kb 1 hónapja pont én írtam be ide, hogy NTM-437-ről jó lenne valamit tudni. 

Előzmény: Irisbus (126275)
Lucky76 Creative Commons License 2018.08.23 -1 6 126280

Az elhangzottak alapján nem kifejezetten ezen múlik a visszatérése. :(

Előzmény: Irisbus (126275)
Lucky76 Creative Commons License 2018.08.23 0 4 126279

Ha nem tévedek, HLF-946 van helyette, a 609 nem ebbe a kalpba tartozik. :)

Előzmény: sjtsplcsnt (126274)
sjtsplcsnt Creative Commons License 2018.08.23 -1 0 126278

De a BPO-609 az marad Kőbányán?

Irisbus Creative Commons License 2018.08.23 -6 2 126275

Nem selejtezték, azt tippelem, ha jön a suli, vissza fogják venni.

Előzmény: sjtsplcsnt (126274)
sjtsplcsnt Creative Commons License 2018.08.23 -1 0 126274

A BPO-609 az marad Kőbányán? mivel az NTM-437-et selejtezték.

7705H Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126273

Belső sávban ne is nyisson semmit :D Asszem M/M/M megálló, gondolom 20E volt a negyedik.

Előzmény: 1200kik (126271)
nohab Creative Commons License 2018.08.23 0 2 126270

Amiről én beszélek azok a rendtartos M108D-k.

Előzmény: qwertz77 (126269)
qwertz77 Creative Commons License 2018.08.23 0 4 126269

A C68E-k nem mind BKV tulajdonban vannak? Vásárlásról volt szó, bár most nem találok róla szerződést hirtelen.

Az üzemeltetési megállapodások más tészta.

 

Egyébként sem lehetne elbizniszelni csak úgy csőeljárás során, hiszen más hitelező is szívesen elfogadna ilyen cserét....

Előzmény: nohab (126266)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.23 -1 9 126268

Több száz busz (sőt további több száz villamos, troli, metro, HÉV) fut Budapesten szövet ülésekkel, és egyáltalán nem alkalmatlanok a városi használatra. Takarítani kell időnként, ennyi a titka. Ha ennyit se képes megtenni egy közlekedési társaság, ott komoly bajok vannak. Nem igénytelenkedni kell, hanem megoldani a problémákat.

Előzmény: g86 (126243)
HPéter1978 Creative Commons License 2018.08.23 0 3 126267

Aham...

Köszönöm.

 

(vajon mi minden lett még kimentve...)

Előzmény: nohab (126266)
nohab Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126266

akkor ezek a kocsik is mennek a kalapba amiből kifizetik a hitelezőket.

 

nem mennek, nem az IEAG a tulajdonos.

Előzmény: HPéter1978 (126263)
petikarus95 Creative Commons License 2018.08.23 -1 0 126265

BPI-945 elejével mi történt? A lökhárító majdnem a busz alatt van 

Lucky76 Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126264

Valami ilyesmi gondolat mocorgott az én fejemben is, hogy célszerű lenne ezeknek a kocsiknak a rendszerből való kiesésével kalkulálni, ha erre van reális esély.

 

Ha nem tévedek 22 állományi kocsiról van szó, ami nem kevés.

Előzmény: HPéter1978 (126263)
HPéter1978 Creative Commons License 2018.08.23 0 4 126263

Esetleg az NTM-437 a gyártónál van garanciális javításon, vagy a gyártó kezelésében a BKV telephelyén, csak éppen nem akar elvégződni a javítás.

 

Ha jól értem az előzményeket + a HBweb lajstromát, akkor ez egy rendelkezésre tartásos szóló Modulo.

A BKV ezt csak használja, fel sem merülhet hogy karbantartsa/javítsa (bár a szerződés részleteiben lehet valamilyen munkamegosztás).

 

Még ennél is "finomabb" lesz ha tényleg felszámolják a gyártót, mert akkor ezek a kocsik is mennek a kalapba amiből kifizetik a hitelezőket.

Feltéve hogy még nem kerültek át valamelyik szatelitcég tulajdonába...

Előzmény: Lucky76 (126250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!