Keresés

Részletes keresés

g86 Creative Commons License 2018.08.23 -3 7 126285

Amíg a magyar állami szociális ellátórendszer állapota olyan, amilyen (ontopik szempontból értékelhető tevékenységet nem folytat), továbbá az utasok egy nem elhanyagolható hányadának szociális körülményeitől függetlenül a személyes higiéniája, mondjuk így, elmarad az elvárhatótól, és a tömegközlekedési járművekre szűrés nélkül bárki felszállhat, addig szövet üléshuzat esetén a napi gyakoriságú tisztítás sem lenne elégséges. 

 

Ezeken felül az érintett KV-k a kezdetektől a mai napig semmilyen szinten nincsenek felkészülve a szövetek tisztítására, tehát nem csak napi gyakoriságú, de egy elvi ideális ügyfélkör mellett szükséges gyakoriságú tisztítást sem tudnak elvégezni. A szövet úgy lett bevezetve, hogy sem a bevezetéskor, sem az azóta eltelt két évtizedben soha senki nem gondota végig, milyen üzemeltetési feltételei, feladatai vannak. Az eredményt ismerjük, az átlag budapesti jármű üléshuzatának állapota és tisztasága egy lábtörlőével vetekszik. 

 

Fentieket szerintem indokolt aképpen összefoglalni, hogy a szövet alkalmatlan városi használatra. 

 

Erre egyébként máshol is kezdenek rájönni. Például Prágában a metrón kívül már csak középkorú villamosokon található szövet - a budapestihez hasonló állapotokban -, visszatért a műbőr a buszokra és a fa a villamosokra. Bécsben a szabvány buszos ülés csak az ülőlapon tartalmaz szövetet, a támla műanyag, a villamos és a metró full műanyag. Münchenben metrón és villamoson hosszabb ideje használnak egy-egy járművön belül vegyesen szövetet és fát, az utasok igényei alapján. És e városok egészen és közlekedési cégeik egészen más anyagi lehetőségekkel működnek, és utóbbi kettőben az ügyfélkör is összehasonlíthatatlanul problémamentesebb. 

 

Ha van még kérdésed, szívesen segítek. 

Előzmény: torqmatic (126268)
HBweb hu Creative Commons License 2018.08.23 0 4 126284
RKK a 437 esetéhez: ha valami nem a BKV tulajdona, azt ő nem is selejtezheti. Legfeljebb tudomásul veszi a hiányát és lemond róla, mint a 620-as hibridről. Tévednék?
HBweb hu Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126283
Ezt a BPO-609-es, "nálam" részletesen megcáfolt csacskaságot most itt is megfuttatod?
Előzmény: sjtsplcsnt (126278)
g86 Creative Commons License 2018.08.23 -2 0 126282

De, az volt. Itt a fórumon is írtam róla, többek között. 

 

Ismerjük egymást?

Előzmény: Örök Kétkedő (126260)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.23 -3 6 126281

Miért jönne vissza? Január óta nincs forgalomban. Szerinted azért vonták ki állományból, mert 2 hét múlva újra közforgalomba lesz? 8 hónapig semmi hír nem volt a kocsiról, és kb 1 hónapja pont én írtam be ide, hogy NTM-437-ről jó lenne valamit tudni. 

Előzmény: Irisbus (126275)
Lucky76 Creative Commons License 2018.08.23 -1 6 126280

Az elhangzottak alapján nem kifejezetten ezen múlik a visszatérése. :(

Előzmény: Irisbus (126275)
Lucky76 Creative Commons License 2018.08.23 0 4 126279

Ha nem tévedek, HLF-946 van helyette, a 609 nem ebbe a kalpba tartozik. :)

Előzmény: sjtsplcsnt (126274)
sjtsplcsnt Creative Commons License 2018.08.23 -1 0 126278

De a BPO-609 az marad Kőbányán?

Irisbus Creative Commons License 2018.08.23 -6 2 126275

Nem selejtezték, azt tippelem, ha jön a suli, vissza fogják venni.

Előzmény: sjtsplcsnt (126274)
sjtsplcsnt Creative Commons License 2018.08.23 -1 0 126274

A BPO-609 az marad Kőbányán? mivel az NTM-437-et selejtezték.

7705H Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126273

Belső sávban ne is nyisson semmit :D Asszem M/M/M megálló, gondolom 20E volt a negyedik.

Előzmény: 1200kik (126271)
nohab Creative Commons License 2018.08.23 0 2 126270

Amiről én beszélek azok a rendtartos M108D-k.

Előzmény: qwertz77 (126269)
qwertz77 Creative Commons License 2018.08.23 0 4 126269

A C68E-k nem mind BKV tulajdonban vannak? Vásárlásról volt szó, bár most nem találok róla szerződést hirtelen.

Az üzemeltetési megállapodások más tészta.

 

Egyébként sem lehetne elbizniszelni csak úgy csőeljárás során, hiszen más hitelező is szívesen elfogadna ilyen cserét....

Előzmény: nohab (126266)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.23 -1 9 126268

Több száz busz (sőt további több száz villamos, troli, metro, HÉV) fut Budapesten szövet ülésekkel, és egyáltalán nem alkalmatlanok a városi használatra. Takarítani kell időnként, ennyi a titka. Ha ennyit se képes megtenni egy közlekedési társaság, ott komoly bajok vannak. Nem igénytelenkedni kell, hanem megoldani a problémákat.

Előzmény: g86 (126243)
HPéter1978 Creative Commons License 2018.08.23 0 3 126267

Aham...

Köszönöm.

 

(vajon mi minden lett még kimentve...)

Előzmény: nohab (126266)
nohab Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126266

akkor ezek a kocsik is mennek a kalapba amiből kifizetik a hitelezőket.

 

nem mennek, nem az IEAG a tulajdonos.

Előzmény: HPéter1978 (126263)
petikarus95 Creative Commons License 2018.08.23 -1 0 126265

BPI-945 elejével mi történt? A lökhárító majdnem a busz alatt van 

Lucky76 Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126264

Valami ilyesmi gondolat mocorgott az én fejemben is, hogy célszerű lenne ezeknek a kocsiknak a rendszerből való kiesésével kalkulálni, ha erre van reális esély.

 

Ha nem tévedek 22 állományi kocsiról van szó, ami nem kevés.

Előzmény: HPéter1978 (126263)
HPéter1978 Creative Commons License 2018.08.23 0 4 126263

Esetleg az NTM-437 a gyártónál van garanciális javításon, vagy a gyártó kezelésében a BKV telephelyén, csak éppen nem akar elvégződni a javítás.

 

Ha jól értem az előzményeket + a HBweb lajstromát, akkor ez egy rendelkezésre tartásos szóló Modulo.

A BKV ezt csak használja, fel sem merülhet hogy karbantartsa/javítsa (bár a szerződés részleteiben lehet valamilyen munkamegosztás).

 

Még ennél is "finomabb" lesz ha tényleg felszámolják a gyártót, mert akkor ezek a kocsik is mennek a kalapba amiből kifizetik a hitelezőket.

Feltéve hogy még nem kerültek át valamelyik szatelitcég tulajdonába...

Előzmény: Lucky76 (126250)
HPéter1978 Creative Commons License 2018.08.23 0 1 126262

Csak én érzem úgy, hogy a linkelt cikkben pont az ellenkezője van annak, amit írtál?

 

Nem. :-)

 

A cikk az adósságok átütemezéséről szól + a gyártás folytatásáról.

Ez egy csődegyezségi ajánlat, a hét éves visszatérítési idő alapján szerintem a rosszabb fajtából.

 

Felszámolás esetén a tevékenységet beszüntetik és a meglévő vagyont felosztják az adósok közt a jogszabályban rögzített kielégítési sorrendnek megfelelően.

 

De ettől még lehet, hogy Kristófnak van/lesz igaza, és nem a cikkírónak.

 

Ami első körben érdekes, hogy mit szól hozzá az MKB. Övék a legnagyobb követelés, jól emlékszem a számokra (és azok pontosak voltak) nélkülük nem lehet csődegyezség.

Szóval ha a bank belemegy akkor van értelme tárgyalni a többiekkel, ha nem akkor nincs és marad a felszámolás.

 

Következő körben az a kérdés, hogy ha létre is jön az egyezség, a beszállítók mennyire lesznek hajlandók továbbra is szállítani.

Az előzmények alapján nagyon is reális, hogy számos alkatrész esetében másik beszállítót kell keresni. (bár azt állítják 70 kocsihoz van alkatrészük)

 

Végül nem elhanyagolható körülmény az se, hogy ilyen előélettel hogy fog találni a cég melósokat.

Előzmény: Örök Kétkedő (126258)
gorcher Creative Commons License 2018.08.23 0 3 126261

OFF Túlzottan magadra veszed. Ha mondjuk átmennénk redditre, ott már lenne értelme ennek az értékelés témának, hiszen látod, hogy ki adta. Itt ez csak ilyen bosszantó dolog. De amíg eltűrjük és nem vonulunk át (bár én inkább a technikai feltételek miatt mennék, mert egy fotót nem lehet már ide feltölteni, nem tudod szerkeszteni a hsz-okat, a kis külön beszélgetések elvesznek, azt se tudod, ha sokan írunk, hogy ki válaszolt neked és ki nem stb.), addig ez marad. Szóval csak azt tudom mondani, mint mindig: nyugi! :) ON

 

Egyedi és a garanciára: azon gondolkodom, hogy esetleg megoldás-e az, hogy az IE odaadná a rendtartós Modulókat a BKV-nak a kötbérek legalábbis részbeni rendezésére? Mert Kf-on úgy tűnik simán megbirkóznak a típussal, építettek is és ott azért jobb állapotban is vannak szerintem. Opció ez egyáltalán?

 

Az E Modulókat meg a PiMP-eket meg szerintem senki sem siratná, ha eltávoznának (E Modulók ugye a kiadási számaik alapján sok vizet már most sem zavarnak).

Előzmény: Il Leone (126238)
Örök Kétkedő Creative Commons License 2018.08.23 -2 7 126260

Érdekes, amíg BKK-s voltál, valahogy nem volt ennyire markáns ez a véleményed... 

Előzmény: g86 (126243)
Örök Kétkedő Creative Commons License 2018.08.23 -1 3 126259

"Nem érdemes azért utálni egy kocsit, mert nekünk nem szimpatikus..."

 

Hát furcsa ezt pont tőled olvasni. :-) 

Előzmény: Törölt nick (126239)
Örök Kétkedő Creative Commons License 2018.08.23 -1 1 126258

Csak én érzem úgy, hogy a linkelt cikkben pont az ellenkezője van annak, amit írtál? 

Előzmény: kristoof (126233)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.23 0 2 126257

Érzésre több LOV-ban működik a klíma, mint NewAG-ben. (nem is emlékszem, hogy mikor futottam össze működő klímás NewAG-vel, míg működő klímás LOV azért akad)

 

Gyanús, hogy a MUT/MUU kocsik gyári klímája került olyan állapotba, hogy már nem gazdaságos a javítása. A LOV-ok utólag beépített klímája lehet, hogy nem olyan hatékony, de még működnek, csak idő és szakértelem kellene a javításhoz.

Előzmény: Törölt nick (126251)
Il Leone Creative Commons License 2018.08.23 -2 0 126255

Én voltam. Ez teljesen szubjektív, de engem konkrétan zavar a dolog. Te meg pont ezért szereted, nem vagyunk egyformák.

Előzmény: timetable (126253)
timetable Creative Commons License 2018.08.23 0 0 126253

Valamelyikőtök emlegette, hogy az AG318-asok ülése viszonylag magasan van. Én pont ezért tartom kényelmesnek...

A 23-ason szoktam utazni velük, végét járja a széria az tény, de valahogy a lomha newAG-kat nem tudtam megkedvelni, ezekkel ellentétben. Egyedül vagyok ezzel a topikban? :)

Előzmény: Törölt nick (126251)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.23 0 6 126252

Az NTM-437 hónapok óta a gyárban van, legutóbb augusztus 14.-én jelentkezett be onnan.

Az NTM-ek rendelkezésre tartásos kocsik, így a BKV valószínűleg nem nagyon piszkálgathatja őket.

Ezért lenne jó az NTM-eket valahogy a BKV tulajdonába venni, különben a többi példány is a 437 sorsára fog jutni.

Előzmény: Lucky76 (126250)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.23 0 2 126251

A newAG kocsikat alapból mindenki leszidta az "elődje", a LOV miatt, mert:

a) LOV üléseit nem budapesti seggre mintázták (értsd: sovány ülélsek)

b) ablak egyik oldalon van csak

c) klíma nem megy benne egy ideje (ha jól mondom utólag beépített légkondi van a LOV-okban, ami azóta szétrombolódott).

 

Igen, mintkettő vanhool. Húha...

Az ülések a newAG-kben tökéletes, el lehet férni.

Egyetlen be kell mászni ülése maximum leghátul az a 3-as, ahol a menetirány szerinti bal oldali helyért meg kell verni melletted lévőt, hogy leülj.

De a vezető melletti jobb egyes ülés a newAG-ben a légkényelmesebb (legtágasabb), csuklós Volvo vagy csuklós Connecto emellett elbújhat.

Volvoban és Connectoban hátsó ülések hegymászást igényelnek, s szűkek.

 

Igen, első ajtós vonalra nem alkalmas első ajtó miatt. De a nagy Moduló elektró se, mert szegény vezető nyaka kitörik két megálló alatt.

A babakocsis hely szokatlen helyen van, tény.

Klíma és ablak kérdése az már karbantartás illetve honosítás nagy hanyagsága, hogy ilyen lett.

Én úgy emlékszem, hogy 2015-ben utaztam olyan newAG-n amin hűvös volt, annyira jól ment a klíma.

Ami newAGkben a legidegesítőbb, az az ajtócsukódó csengő. Iszonyat hangos, hátul tisztán hallod ha első ajtó csilingel.

Lucky76 Creative Commons License 2018.08.23 0 0 126250

Még az e-Modulo esetében mondjuk, elfogadom, hogy nehézkes a BKV általi karbantartása, javítása, de már a dízelt illetően nem tudok mást elképzelni, mint lévén garanciálisak a kocsik, nem lehet csak úgy hozzányúlni.

A cég meg nem akar fogódzót adni az IEAG-nak, amire így-úgy-amúgy hivatkozni lehet az esetleges kötbér-, stb. ügyek során. 

 

Esetleg az NTM-437 a gyártónál van garanciális javításon, vagy a gyártó kezelésében a BKV telephelyén, csak éppen nem akar elvégződni a javítás.

 

Inző jel a jövőre nézve, ha egyes kocsikhoz a BKV érdemben nem nyúlhat esetleg hozzá per pillanat a garancia miatt....

 

Hamar itt a szeptember.

 

 

Előzmény: 08-73 (126235)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!