A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Sokat beszélgetünk arról, hogy milyen légköri viszonyok kellenek a járműre, egy igen intenzív példa arra, hogy ez korántsem annyira egyértelmű kérdés mint sokan gondolják.
Ennyit erről, hogy mennyire vannak megfelelő állapotban . Az a bosszantó, hogy már kb 1 hónapja beírtam ide, de szerintem más is, hogy mit művelnek (Astoriánál és más helyeken állandóan odaverik magukat). Amíg ezt a 11 kocsit nem tudják megfelelő állapotba hozni, addig miért kell ezeket kiadni. Mi lesz itt 2-3 év múlva, ha már néhány hónap után ilyen hibákkal találkozunk.
Nem ez volt az első ilyen eset, hanem legalább a második. Mikor lesznek már végre kivonva ezek a hulladékok a forgalomból? Most akkor megvárja a BKV, hogy valami tényleg nagyon súlyos dolog történjen az egyik kocsival? Kell a balhé?
"Friss hír a terepről: az első Pimp (PMP-911) kicsit odaverte magát valahol még Budán, onnan végigfolyatta az olaját a fél városon, végül Zugló vasútállomásnál szóltak a sofőrnek, hogy félre kellene állni, ahol már dőlt belőle az olaj. Az olajtócsájában motorosok és kerékpárosok is elestek. A síkosságmentesítés folyamatban, a Rákóczi út már végig fel van szórva. Reméljük ilyen busz több nem készül, ami készül, az ennek az elődjén, a prototípuson fog alapulni és a gányolásipar végleg eltűnhet, azokkal a kóklerekkel együtt, akiknek ezt a helyzetet köszönhetjük."
A tavaly is ugyanígy-re a 33 hétvégi csuklósítását értettem (már akkor is szóló volt alapjáraton hétvégéken). Az tiszta sor, hogy NCA-s Conecto-k voltak, és valszeg idén is azok lesznek.
Meg lehet nyugodni, az indexesek kérdezték, hogy milyen típus volt. Leírták, így foglalták cikkbe, mert azt az egyszerű utas a hajára kenheti, hogy egy szóló Conecto-n történt az eset. Ennyi történt, nem kell többet belelátni, mint ami.
Ezek tök jogosak, de rengeteg szakmának megvannak a hasonló, vagy éppen teljesen más, de hasonlóan embert próbáló ismérvei. Sajnos kevés olyan szakma van, amelyik így vagy úgy nem veszi igénybe a szervezetet akár fizikailag, akár pszichikailag.
Láttunk még ebben az évtizedben 7900-as hibridet az utcán vagy már nem? Azért az elég jól látszik, hogy ebbe is elég nagy beleszarás van, mert teljesen biztos vagyok abban, hogy senkinek sem igazán érdeke, hogy ezek a buszok minél hamarabb forgalomba kerüljenek. Végül is a szerződések alá vannak írva, a pénzeket megkapta mindenki aki megérdemelte, az utas meg persze magasról le van szarva...
"Részvétem a családjának és a BKV nagy családjának, mindig borzalmas amikor egy munkatársunkat munkaidőben, a munkahelyén veszítjük el :'(
36 év szolgálat, és nem érte meg a nyugdíjat. Szolgálat közben érte a halál, nyugodjon békében. Karcsi bácsi a 161-es buszt vezette, már menet közben érezte hogy baj lesz és mentőt kért. Igaz, azt az Örsre kérte, mert mindenképpen be akarta hozni a kocsit. Ezen a mentők nem kicsit csodálkoztak. A kollégák a defibrillátorral hamar odaértek hozzá és megpróbálták visszahozni de ez még az időközben odaérő mentőknek sem sikerült. Karcsi bácsi rettegett attól, hogy az üzemorvos nem engedi többet kocsira, mert több betegséggel is küzdött. Mindig akkor ment szabadságra, vagy kórházi kezelésre, amikor az üzemorvosi vizsgálat következett volna. Magának való, idős édesanyjával élő kolléga volt, akinek az élete volt a buszvezetés, és életét teljesen ki is töltötte a buszvezetés. Nem tudott volna élni nélküle. Szó szerint élete utolsó pillanatáig vezetett. Kassai Károly, nyugodj békében.
A BKV saját halottjának tekinti :'("
Facebook-os bejegyzés. Itt éppen az orvosi alkalmasságiba kötöttek bele...
Nyilván sokkal kellemesebb egy új, könnyen kezelhető, csendes, fűtött, klimatizált busszal dolgozni, de szerintem az egészség szempontjából messze nem ez a prio 1. Ami igazán igénybe veszi a szervezetet:
- korai kelés vagy későn fekvés, esetleg ezek vegyesen (nem sok olyan szám van, ami egy átlagember munkaidejéhez hasonlítana)
- nem lehet normálisan étkezni sem, ezért a többség mindenféle szendviccsel vagy junk fooddal tömi magát, ami hosszú távon rendkívül káros
- egész nap zötyögsz. Nem tudom, hogy valaha, valaki végzett-e valamilyen vizsgálatot erről, de szerintem ez az állandó gyorsítás, lassítás, kanyarodás, rázkódás is megviseli a szervezetet ilyen mennyiségben
- nincs alibizés, egész nap koncentrálni kell, ami szívja az ember energiáját rendesen
- ezekre jönnek még ugye az időjárási körülmények (főleg a dög meleg nyáron, télen fűtés azért csak-csak van)
Ha 1982 óta vezetett (csak prágás ifa üléses 260/280 minimum 10 éven át, megint minimum 10 éven át 415/435/412 ami aztán minden csak nem komfortos, utána jobb esetben 10 év volvozás ami úgy ahogy elfogadható és pár éve max Conecto.