Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2018.08.31 0 0 126515

Mi célból? Tavaly már volt egy ilyen Dél-Pesten, de arra akkor nem mutatkozott igény (szerencsére).

Előzmény: MCA-001 (126512)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 126514

Az lesz a retró 280-as?

Előzmény: MCA-001 (126512)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.31 0 2 126513

Akkor jól láttam reggel a Flirtről... :D

Előzmény: MCA-001 (126512)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.31 0 3 126512

 

A két svéd CNG Volvo Kelenföldön + háttérben az egy PMP váz és egy majdnem kész busz


Előzmény: MCA-001 (126497)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.08.31 0 4 126510

Rendes piacgazdaságban igen,mivel ott 10-13 évesen lecserélik a flottát.Itthon nemigen,hanem használt romot vesznek.És menetkimaradásban messze nem a 200asok a legrosszabbak,sőt.Csak ezek a legfiatatlabb,legkorszerűbb csuklósosk,még 10+ évig futniuk kell majd,ha a metrófelújitás alatt leamortizáljuk utána érdekes lesz üzemeltetni,és főleg nem olcsó.Logikusabb venni 50 félrom 280ast+20at donornak(  tiz ilyen árából..),valahogy életbentartani a pótlás végéig aztán kuka,mint az újat tönkrevágni.De én nem értek hozzá,nyilván ha földúton laknék és egy daciam lenne meg egy új mercedesem a mercedessel járnék ki a vonathoz minden nap..

Előzmény: zsig (126505)
gorcher Creative Commons License 2018.08.31 0 3 126509

LOV-861-en meleget fúj be a klíma, de állítólag nem lehet kikapcsolni. Ha esetleg van kedvük és idejük, meg a szél is úgy jár, akkor esetleg ránézhetnének az illetékesek.

norbee601 Creative Commons License 2018.08.31 0 2 126508

Egyébként az M3 pótlóra miért jár alapból az akadálymentes busz? Hisz a metró sem volt az.

Előzmény: Hernyofan (126507)
Hernyofan Creative Commons License 2018.08.31 0 7 126507

Ne haragudj, de abszurd, amit írsz, mindenütt az új kocsik mennek a legdurvább vonalakra (mármint rendes piacgazdaságban), és ahogy ezek csúsznak szépen hátrafelé a ranglétrán (és az üzemeltetési költségeik ezzel együtt növekednek), úgy mennek a kevésbé forszírozott üzemet, vagy figyelmet kapó területekre. 

 

Ez elméletileg remek, csak ugye egyrészt nekünk van itt rengeteg buszunk, ami a ranglétra aljára való. Leginkább néhány kivétellel mindegyik.

 

Ezek után azt a néhányat, ami a ranglétra tetején van, nem szépen lassan lecsúsztatjuk, hanem leb*sszuk a létra aljára egyetlen határozott mozdulattal ( ezt a mozdulatot nevezzük metrópótlásnak ). Épp most jöttem megint egy ilyen Conectoval az M3-on, az első burkolatok itt is el voltak válva, baloldalt az első félig lenyílva. És most nem is mentünk olyan gyorsan, mégis két egymás mellett ülő utas hátraült inkább, mert a zörgéstől nem tudtak beszélgetni. 

 

Nekem mindegy igazából, csak ezt már-már fájdalmas látni/hallani. Alám jöhet a 280-as, nem fogok a magas padló miatt rinyálni ( cserébe van hely meg levegő ) - ahogy egyébként szinte senki nem tenné, ez szerintem is keményen túl van értékelve. Cserébe nem vernénk szét a zsír újat. Azok meg mehetnének nyugodtabb helyekre, ahol most 280-as szolgál. Gondolom, ezekből nincs már sok.

Előzmény: zsig (126505)
nohab Creative Commons License 2018.08.31 0 8 126506

de hidd el a politikusok nagy ívben leszarják ezt az egészet. Jól bizonyítja ezt az, hogy a választások óta buszügyben nem sok minden történt

A nagy ívben leszarás keretében a kormány az általad oly nagyra becsül IEAG-t stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette, amely azért elég sok hitelezőnek okoz még hosszú ideig fejfájást a buszpiacon.

Előzmény: kristoof (126490)
zsig Creative Commons License 2018.08.31 -3 7 126505

Szerinted egy összeguberált, szedett-vedett roncstelep kevesebb meghibásodással menne a metrópótlón, mint a mostani, többé-kevésbé új kocsikból álló? Ne haragudj, de abszurd, amit írsz, mindenütt az új kocsik mennek a legdurvább vonalakra (mármint rendes piacgazdaságban), és ahogy ezek csúsznak szépen hátrafelé a ranglétrán (és az üzemeltetési költségeik ezzel együtt növekednek), úgy mennek a kevésbé forszírozott üzemet, vagy figyelmet kapó területekre. 

Előzmény: kamionoszoli (126502)
zsig Creative Commons License 2018.08.31 -1 2 126504

Aug. 23-án a Thököly - Bartókon közúti torlódás volt, ez az 5-ösöknek 10-12 percet hozott össze. (BAH felújítás, Szép utcai távhővezeték, stb.) A mezőnyhöz képest még jó is voltál. De amúgy végignézve a lefutásokat, +1+3 perccel érkeznek a kocsik a végállomásokra úgy, 

 

Ez amúgy iszonyú flame-elést szokott elindítani, de azt gondolom, nem az jelenti a feszes menetrendet, hogy +2-3 perccel érsz a végére. És saját tapasztalat is, illetve a FUTÁR adatok is alátámasztják, hogy annyira szoros a menetidő, hogy a Ferenciek terén, vagy a Keletinél rendszeresen álldogálni kell a részidő kivárása miatt. 

 

Én feszes menetrendekkel leginkább a végeken találkoztam, az elméletileg is tarthatatlan kategória címet a 157-es, a 114-es és az esti 212-es érte el eddig pályafutásom alatt, ezeket később sikerült is rendezni (nagyjából).  

Előzmény: BX 59-76 (126500)
Irisbus Creative Commons License 2018.08.31 0 1 126503

Mivel ITK rendelkezésre állással vannak itt, és nem a BKV a tulaj, így pláne telibeszarják, hogyha széthullanak.

Akkor fizetnek az ITK-nak, ha az X buszból az X-2 ki van adva, és mennek. Nemdebár? 


Ha széthullottak, akkor majd nem fizetnek.

 

Csoda, hogy az ITK ezt így vállalta, viszont úgy van lezsírozva (mint a VB - Color kötbérezések), akkor semmin nem csodálkozom.

Előzmény: kamionoszoli (126502)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.08.31 0 0 126502

Biztosan igazad van,jobb döntés százmilliós buszokat tönkrevágni...mire vége lesz a pótlásnak kb mehetnek a bontóba mert még a 13-14 éves volvoknál is rosszabb állapotban lesznek.

Előzmény: toto92 (126499)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.31 0 0 126501

Egyelőre úgy néz ki hogy az a hatalmas kivonás egyetlen 280-as lesz, a BPO-429.

Előzmény: Törölt nick (126440)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.08.31 0 5 126500

Csak amennyit kiiktatásban a 7-esen. :D

 

zsig: 2018.08.23.-án, a 18:14-es indulást (FLR-724) Te le tudod kérni részletesen minden adattal.

Újpalotáról mire átértem Albertfalvára, 8 perc késést szedtem össze úgy, hogy utólértem az előző kocsit.

Biztos tényleg annyira jók ezek a menetrendek?

Előzmény: Portwest (126493)
toto92 Creative Commons License 2018.08.31 -2 3 126499

Ne zavarjon, hogy a vidéki volánoknál két kezüket összeteszik, ha akár csak egyetlen új csuklóst látnak, nemhogy tömegesen dobják ki a 280-asokat. Másrészt biztos jó lenne egy tizenöt helyről összeszedett flotta. Harmadrészt meg esélyes, hogy egy selejtezésre váró buszra sokat költenek - Miskolcon a cng-k érkezésekor kb ott tartottak, hogy éppenhogy kiizzadták a napi kiadást.

 

Szóval valószínűleg van oka, hogy nem te ülsz döntéshozói pozícióban. 

Előzmény: kamionoszoli (126491)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.31 -5 11 126498

A pártkatona behívatja a minisztériumba, vagy a pártközpontba Kispista Jóska közlekedési társasági vezetőt.

 

Közli vele, hogy itt van 2610 millió forint, fogd és vidd.

Ebből megrendelsz 30 db, Kékestető 166 típusú csuklós buszt.

Megértetted ?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

 

 

Különben is volt otthon a párna cihájában éppen felesleges 2610  millió forintja, nem tudta mire költeni. De éjjel álmában megjelent az angyal és azt súgta neki : vegyél rajta Kékestető 166 típusú csuklós buszokat.

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

 

Jó-jó elismerem, hogy a mai fiatalok felkészületlenségéért, mi, egykori tanáraik is felelősek vagyunk.

 

De tényleg ennyi elvarázsolt él közöttünk felnőtt személyi igazolvánnyal?

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2018.08.31 0 4 126497

Áll két darab ex. svéd Volvo Kelenföldön az udvaron.

 

Lassan ki lehetne írni a BKV garázsokra, hogy „busz bontó”

Portwest Creative Commons License 2018.08.31 0 1 126495

igen

Előzmény: MCA-001 (126494)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 126494

10-44 vázjavítás miatt van Kelenföldön?

 

Portwest Creative Commons License 2018.08.31 0 5 126493

5-ösön nem feszes a menetrend? Az év vicce!!! Hányszor dolgoztál mostanában az 5-ösön? 

Előzmény: zsig (126469)
tom sawyer Creative Commons License 2018.08.31 -2 7 126492

Ülj le fiam, egyes. A fő mondandó nem az alacsonypadlós járművek létjogosultságának a megkérdőjelezése volt (bár a kikényszerített műszaki megoldásokkal kapcsolatos véleményem fenntartom), hanem az ,hogy nem áll meg a föld forgása ,ha magaspadlós jármű kerül kiadásra, akár mennyire is úgy van kommunikálva. Ugyanis ha 100 évig fel tudtak rá szállni az utasok, akkor most se legyen megoldhatatlan probléma, ergo még mindig jobb egy magaspadlós busz mint a semmi. 

Előzmény: kristoof (126484)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.08.31 0 8 126491

Aki kitalálta hogy a metrópótlón a szinte új buszokat kell nullára irni pár év alatt azt még takaritani sem engedném a cégnél,nemhogy ilyen döntéshozói pozicióba.Irtam már,ha énrajtam múlt volna 280asokkal lenne a makadámútakon a pótlás,akárhonnan összekukázva(mvk,kaposvár meg ahonnan éppen kivonták őket nemrég) a szükséges darabszámot,és néhány volvo 7000rel,azok úgyis kohóbavalók lennének,nem a cég legmodernebb buszait tenném tönkre.

Előzmény: Hernyofan (126464)
kristoof Creative Commons License 2018.08.31 -2 4 126490

Háát, figyelj. Régóta követem az eseményeket és beszélgettem minden részvevővel már a témában. Arra jutottam, hogy mindenki hazudozik össze-vissza. :-)

 

(Persze az könnyen előfordulhat, hogy valami utolsó senki odatelefonált Bollának az NFM-ből, hogy ezeknek a buszoknak a választások előtt forgalomba kell állniuk és mondjuk a BKV vezetése ettől megijedt, de hidd el a politikusok nagy ívben leszarják ezt az egészet. Jól bizonyítja ezt az, hogy a választások óta buszügyben nem sok minden történt, csak annyi, hogy Gulyás bevallotta, hogy ezt is elkúrták, nem kicsit, nagyon.) 

Előzmény: MCA-001 (126486)
kristoof Creative Commons License 2018.08.31 0 2 126487

Jó, hát mondjuk azokban a tenderekben, meg, hogy ilyen szerencsétlen lett a kialakítás bőven benne van a BKK keze. Sőt! Konkrétan ők cseszték el az egész busz kialakítását... :-(

Előzmény: EsztergomiZoltán (126483)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.31 0 6 126486

Akkor én emlékszem rosszul?

Lacus egyik nap még azt írta itt, hogy ők egy darab rövid M168D-t sem vesznek át, mert sz*rok.

Pár napra rá mégis megtörtént az ünnepélyes átadás Kelenföldön.

 

Mi ez ha nem nyomásgyakorlás?

Előzmény: kristoof (126477)
kristoof Creative Commons License 2018.08.31 -5 0 126485

Ha lenne neki, már rég kivonta volna őket... :-(

Előzmény: Törölt nick (126467)
kristoof Creative Commons License 2018.08.31 -3 0 126484

Gyártottál már buszt? Na ugye! :-) :-D

 

(Egyébként már ezerszer ki lett itt vesézve a téma és számos tanulmány, ide is be voltak linkelve, szól az alacsonypadlós buszok előnyeiről. Egyébként biztos baromi jók lennének a padló alatt elhelyezett Euro 6-os motorral szerelt járművek, azok égnének még csak igazán és rengeteg probléma lenne velük. Szóval továbbra is úgy gondolom, hogy nagy debilség újra és újra felemlegetni ezt a témát.)

Előzmény: tom sawyer (126475)
EsztergomiZoltán Creative Commons License 2018.08.31 0 4 126483

Amennyiben az itt OFF Solaris trolikról van szó, akkor azért azok nem olyan túlzottan tisztességes vétellel kerültek ide. Harmadik tender, az első érvénytelenítése valami mondvacsinált ok miatt, a második megtámadása olyan gyártó által, aki nem is indult egyiken sem, aztán "váratlanul" az már érvényes harmadikat megnyeri, és pont olyan konstrukcióval, aminek a kizárólagos előírását megkifogásolta a másodikon...

Előzmény: Törölt nick (126478)
nohab Creative Commons License 2018.08.31 -1 1 126482

Ilyen szempontból alma és körte, persze; én csak arra céloztam, hogy volt már olyan, hogy egy teljes sorozat egy tollvonással megállt - nem is régen.

Előzmény: Törölt nick (126478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!