Keresés

Részletes keresés

Lucky76 Creative Commons License 2018.09.01 0 3 126559

Én azt gondolom, józan paraszti ésszel, ha necces dolgot készülök elkövetni, végiggondolom, mi lehet a lehetséges végkimenetelek közül a legrosszabb, és ehhez mérten döntök.

 

Hacsak nem egy baleset elkerüléséről volt szó, ahol olyan hamar kellett dönteni, hogy nem volt érdemi lehetőség mérlegelni. De nem gondolnám, hogy itt erről volna szó.

 

Másfelől, én nem török pálcát senki fölött - sem rámruházott, sem erkölcsi* - jogalapom nincs hozzá, majd kideríti a vizsgálat.

 

*: nem vezetek autóbuszt vagy egyéb ekkor méretű járművet, ez meghatározza egy ilyen beszélgetésben betölthető szerepemet is - legalábbis én így gondolom :)

 

Előzmény: MCA-001 (126556)
18-09 Creative Commons License 2018.09.01 -3 1 126558

El nem tudom képzelni mi olyan havaria lehetett ami miatt egyből meg kell fordulni... jött a tatár? Kergették a migránsok? Összedőlt a ház?

 

Elfelejtett vagy nem tudott megfordulni? És? Miért kell egyből a leglehetetlenebb helyen megfordulni? 

Előzmény: MCA-001 (126556)
toto92 Creative Commons License 2018.09.01 -3 4 126557

Így autóval se fordulok vissza. Busszal hivatásos sofőrnek eszébe sem szabadna jutnia. 

Előzmény: MCA-001 (126556)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.01 0 4 126556

A busz egész nap a 4VP-n volt kint, valószínűleg nem először fordult meg vele a cinkotai sofőr Újbudánál.

És ha valami rendkívüli történt?

 

Tény, hogy hibázott, de mással nem történt még ilyen?

Csak itt sokkal látványosabb lett a hiba a jármű mérete miatt.

Előzmény: Lucky76 (126555)
Lucky76 Creative Commons License 2018.09.01 -2 1 126555

Kellene, igen.

 

De azért a járműve adottságaival tisztában lévő járművezető nem feltétlenül kellene, hogy alapvetően efféle hibát kövessen el.

Előzmény: torqmatic (126551)
toto92 Creative Commons License 2018.09.01 -1 3 126554

Ahhoz navi kell hogy záróvonal-gömbsüvegsoron nem fordulunk vissza? 

Előzmény: torqmatic (126551)
Villámhetes Creative Commons License 2018.09.01 0 3 126553

Km kiegyenlítés?

Előzmény: .BPO-346. (126552)
.BPO-346. Creative Commons License 2018.09.01 0 0 126552

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy miért cserélgették egész nyáron minden szombaton és vasárnap a 30/30A/230- as forgalmikat a garázsok között? A forgalmi számok ugyan azok, de pl az F31- est egyik héten Cinkota, másik héten Óbuda, a harmadikon pedig Kőbánya adta, és az összes többi forgalmi is így pörgött..... ez mire jó?

torqmatic Creative Commons License 2018.09.01 0 6 126551

Mondjuk a Futárban igazán lehetne egy speciálisan a budapesti buszokra készült navi, és akkor jó eséllyel jóval kevesebb ilyen eset történne...

Előzmény: toto92 (126550)
toto92 Creative Commons License 2018.09.01 -3 5 126550

Nemrég állt keresztbe busz a Bécsi úton, azelőtt nem sokkal a Váci úton, pár hete egy kisvolvóba mentem bele majdnem kocsival a Baross téren,mert ő a felüljáró alatt a jobboldali sávból kanyarodott a Kerepesi, noha onnan csak a Fiumei út felé lehet menni... Kicsit alacsonyra kezd kerülni a mérce. 

Előzmény: Lucky76 (126549)
Lucky76 Creative Commons License 2018.09.01 0 3 126549

Vajon mi késztetheti egy csuklós  autóbusz felelős járművezetőjét arra, hogy itt megkísérelje a megfordulást? 

 

Tény és való, biztonságos és szabályos módon visszafordulni időigényesebb lett volna, de ennél a megoldásnál időigényesebb aligha. :( 

Előzmény: toto92 (126547)
torqmatic Creative Commons License 2018.09.01 -1 0 126548

És? Mi változna?

Előzmény: trizs77 (126546)
toto92 Creative Commons License 2018.09.01 -2 0 126547

Mondjuk mi a francot próbálkozik záróvonalon-gömbsoron-tökön-paszulyon keresztül? 

Előzmény: Törölt nick (126540)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.01 -3 6 126546

Elég kevés városi autóbusz ágazati vezetőt ismerhetsz, ha ilyen könnyen mondasz sommás ítéletet.

 

Lelked rajta.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

 

Le is válthatjuk őket holnap ( plusz 45 cikk) és akkor a senkit nem hagyunk az útszélén csapatból odaküldünk 5-7 főt, őket pótolni.

 

 

Előzmény: torqmatic (126544)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.01 0 1 126545

Nem nagyon voltak olyan problémák, hogy török midi, vagy elektromos busz. Használt Van Hoolokról már nem is szólva.

Előzmény: trizs77 (126542)
torqmatic Creative Commons License 2018.09.01 -4 2 126544

Tehát gyakorlatilag nem tudnak elérni semmit, de még tiszteljük is őket érte. Az ilyen hozzászólásokon már tényleg nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek.

Előzmény: trizs77 (126542)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.01 0 1 126543

Akkoriban nem kellett hívni, pontosan tudták, hogy mi a dolguk. Átvenni a tökegyforma Ikarusokat ès kb. üzemeltetni. 

Előzmény: trizs77 (126542)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.01 -4 7 126542

Nagyon jó dolog lenne, ha BKV autóbusz alágazat ügyeibe annyit, csak annyit szólna bele a politika, mint 40 éve, abban a nagyon csúúúúnya, barnaköpenyes és igen átkos világban.

 

Nagyon jó lenne ha a BKV felső 10 vezetőjét csak annyit hívná politikus, személyesen vagy telefonon mint 40 éve.

 

S ez nem politika hanem szakma.

Ha ismét a szakma dönthetne a pártkatona helyett, szakmai kérdésekben.

 

A BKV buszainak ügye - sajnos - egyre kevésbé tartozik a BKV vezetőire.

Ezt sajnálom.

Akár tetszik ez politikus jelölteknek, akár nem.

 

Ezért (is) tisztelem azt a heroikus küzdelmet (ez nem túlzó jelző) amit a BKV vezetői, vagy az autóbusz alágazat vezetői naponta vívnak, hogy szakmai döntéseket hozhassanak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (126541)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.31 -7 14 126541

OFF 

 

Jó lenne végre, ha a Kádár-rendszer alatti nosztalgiákat nem itt élnéd ki. Akárhányszor a PMP kérdésről szó van itt fórumon, vagy szeretnénk valami tartalmasabb vitát folytatni, akkor jön egyesek felől a politika kártya, hogy itt mindenki hülye és nézzünk körül mekkora diktatúra van, hogy szerencsétlen BKV-ra ezeket rásózták. Van hozzá köze természetesen, de előbb a valós tényekkel nem ártana tisztában lenni, és azután lehetne értelmesebb eszmecseréket is lefolytatni. Kristóf egyébként elég szépen összefoglalta a történetet, és örülök, hogy ezt objektív formában képes volt velünk megosztani. Kormánynak valóban volt egy stratégiája magyar buszgyártás kapcsán, de ő neki a célja az lett volna, hogy jelen esetben a 180 darab Modulo csuklósat gyártsa le az Egyedi. Arra magasról tesz a kormány, vagy ha úgy tetszik politikusok, hogy Kazincbarcikán vagy a budapesti 7-es vonalon áll-e forgalomba. Lényeg a mennyiség lett volna, hogy legyen 180 darab jármű, amit felmutathattak volna. A BKV maga akart vásárolni 30-at belőle, ami egy külön alku volt a VB-vel. Szóval tényleg le kellene ezzel állni végre, hogy itt a BKV-val mindenki kicseszni akar, és hogy nem volt választási lehetőségük, át kellett venniük stb. Értékelem mindig a szakmaiságot az összes hozzászólásodban, viszont néha felesleges olyan témában századjára ugyanazt leírni, aminek semmi köze a valósághoz. Javaslom, hogy olvasd el újra, amit Kristóf írt, mert minden szavával egyet lehet érteni. 

 

ON 

Előzmény: trizs77 (126498)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.31 -1 4 126537

legalábbis én lemaradtam róla hogy az elmúlt 35 évben a Duna jobb partja egy másik államhoz és másik rendszerhez tartozott volna, és hirtelen örökölte volna meg a BKV az egészet.

 

Pedig körülbelül úgy néz ki a két oldal járműparkja :D 

 

Előzmény: toto92 (126536)
toto92 Creative Commons License 2018.08.31 -4 1 126536

Továbbra sem egy innen-onnan összekapart szedett-vetett flottáról beszélünk. Vagy a nyolc helyről húszféle csak a külföldi alacsonypadlósnál gond, Ikarusnál nem szempont?

 

*:Meg mondjuk a 90-es évek eleji Berlint óvatosan hoznám fel példának, legalábbis én lemaradtam róla hogy az elmúlt 35 évben a Duna jobb partja egy másik államhoz és másik rendszerhez tartozott volna, és hirtelen örökölte volna meg a BKV az egészet.

Előzmény: Alexander Pistoletov (126532)
rm40 Creative Commons License 2018.08.31 -2 5 126535

Ezek a vacak Volvók, bezzeg a 280-asokkal biztos meg lehet ott fordulni...

Előzmény: KEd99 (126528)
Levi9562 Creative Commons License 2018.08.31 0 2 126534

http://indafoto.hu/vamoslevi/image/26012254-d27e56e3/user

Motorolaj után már más is folyik a csuklós modulokból :/

norbee601 Creative Commons License 2018.08.31 0 1 126533

Mostanában nem tanítják a fordulókört? :D

Előzmény: KEd99 (126528)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.08.31 0 1 126532

Csak érdekességképpen mondanám, hogy a 90-es évek elején a BVG pont a szakadt, kifutóban levő 280-asait használta pótlásokra.

Előzmény: toto92 (126530)
toto92 Creative Commons License 2018.08.31 0 2 126531

Ezt így hogy és miért? 

Előzmény: KEd99 (126528)
toto92 Creative Commons License 2018.08.31 -4 1 126530

Mert metrópótlóra olyan busz a jó, amit valahogy életben tartasz, nem? Mert biztos hatékonyan lehet karbantartani úgy, hogy az egyik Prága váltós, a másik manuális, a harmadik franctudjamilyen, az egyiken ezt alakították át az elmúlt 30 évben, a másikon azt.

 

Külön megnéznén annak az arcát, akivel közöd, hogy akkor tessék, nyomjon le egy a metrópótló egy műszakot botváltós busszal.

 

Az a baj, hogy te csak a földutat látod. Itt viszont sokkal fontosabb, hogy el kell érni a vonatot, különben elkésel a munkából és kirúgnak. És bármennyire nem használ neki, de a vadonatúj Merci biztosabban indul reggel, mint a szakadt Dacia. 

Előzmény: kamionoszoli (126510)
MIHI Creative Commons License 2018.08.31 0 0 126529

Mi van ott a C tengely előtt a vágányon?

Előzmény: KEd99 (126528)
KEd99 Creative Commons License 2018.08.31 0 3 126528
Előzmény: zoli07 (126526)
FKU-911 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 126527

Az a 18-51 lehet a sorban.

Előzmény: norbee601 (126514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!