A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az Ikarus Egyedi Kft. vezetősége által kiadott tájékoztató szerint, a mai napon egyezségi tárgyalásra került sor a Társaság hitelezőivel. Sajnálatos módon a főhitelező MKB Bank annak ellenére sem fogadta el az Egyezségi Javaslatot, hogy a Társaság 7 év alatt a követelések teljes kifizetését ígérte.
Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. főtulajdonosa a megegyezés és a termelés folytatása érdekében 99%-os tulajdonrészéből a követeléseik arányában tulajdonrészt ajánlott a hitelezőknek a Társaságban. A főhitelező ennek ellenére sem fogadta el a bemutatott javaslatot, így a mai sikertelen tárgyalással a buszgyártás komoly veszélybe került.
Mint ismeretes, a cég ez év július 9-én csődvédelmet kért. Ennek részeként készült el egy Egyezségi Javaslat, amelyet megkaptak a beszállítók és a hitelezők.
Mészáros Csaba főtulajdonos külföldi befektetőkkel való tárgyalásai miatt személyesen nem tudott részt venni az eseményen, de videóüzenetben kérte a hitelezőket az egyezségi javaslat megszavazására és egyben az egyezség elfogadásáért cserében felajánlotta a Társaságban való 99%-os tulajdonrészének a hitelezők követeléseihez igazodó arányos felosztását.
A mai beszállítói és hitelezői fórumon azonban a legnagyobb hitelező, MKB Bank nem fogadta el a javaslatot, így az érintettek között nem jött létre hivatalos egyezség. Amennyiben az egyezség elmaradása miatt a cég felszámolási eljárás alá kerül, nincsen garancia rá, hogy a beszállítók jogos követeléseinek kiegyenlítése megtörténik. A termelés újraindulásának elmaradása egyben azt is jelenti, hogy a már átadott, üzembe helyezett járművek, az elektromos, szóló és csuklós Modulo buszok szervizháttér nélkül maradhatnak, valamint az onkológiai szűrőbuszok sem készülnek el.
A kormány a céget 2018. július 11-én stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette, hogy a társaság vagyonát, a felhalmozott termelőeszközöket, készleteket és tudást egyben tartsa. Ezzel a döntéssel azonban mindez kétségessé vált.
Az Ikarus Egyedi Kft. vezetése szerint a kormány elképzelésivel összhangban a hazai buszgyártásra továbbra is igény van, melyet a napokban a Volán Buszpark Kft. által kiírt két pályázat is alátámaszt. Az eljárás keretében 43 új, emelt komfortfokozatú és 25 új, normál padlós autóbuszt terveznek vásárolni.
A Társaság meggyőződése, hogy hitelezőinek legjobb érdeke az egyezségi javaslat elfogadása, valamint, hogy az Ikarus Egyedi Kft. a kialakult helyzet megszüntetése után hosszútávon megbízhatóés stabil szerepet tudna vállalni a hazai közösségi közlekedésben.
462 millióból pontosan 5 darab vadiúj csuklós kocsit vehettek volna. Használtra valahogy mindig van pénz, mégha indokolatlanul is drága. Amíg nincs szemlélet váltás, és nem fogják az újat beszerezni a használt helyett, addig itt semmi nem fog javulni.
Debrecen szerintem nem is akarta soha ezeket üzemeltetni, ennyit azért tegyünk hozzá. De a vételár azért az előélet ismeretében valóban erősnek tűnik...
Ezek is életképtelen járművek, de azért valamivel jobbak, mint azok.
Más kérdés, hogy kizárólag üzemeltetői nézőpontból egy húsz év körüli 200-asra és egy húsz év körüli akadálymentes csodára ráköltött ugyanennyi pénz a 200-ason térülne meg jobban. Csak tíz éve nem volt még ennyi keret se rá. És persze az sem utolsó különbség, hogy tíz éve a totális beleszarás volt a vezető ok, most pedig inkább a lassú kivéreztetés.
A mai napra már összejött . Csak logika az nem sok van benne. Míg a LOV-okat egész nap lehet "élvezni addig a Volvók közül 2 is olyan beugrót jár ami alig megy pár kanyart .
Nincsenek már messze azok az idők. És tök őszintén, én megnézném mi történne, ha megint azt mondanák a vezérek, hogy csak kifogástalan állapotú kocsit hoznak ki a forgalomba. Mint 2010-ben volt talán?
Éppen ez a baj - elhasznált, kiöregedett kocsikat kellett kiváltani, és olyanokkal sikerült, amelyek már akkor sem voltak a toppon, de mára gyakorlatilag átvették a régiek helyét abban az értelemben is, hogy lassan lejár az idejük, és ma sincs értelmes, minőségi lehetőség kilátásban a kiváltásukra.
Egy ekkora cég, ilyen figyelmet kapó járművénél nyilván előzetes engedélykérés nélkül alakítja át a buszt. Persze, biztos ennyire hülyék Lacusék. (Nem.)
Szerintem jó ötlet. Ha vagyunk elegen, hogy gerilla akcióban megtámadjunk csavarhúzókkal, némi szigszallaggal és wd40-vel buszokat, akkor simán. Ha meg van egy vödör vizünk és 3 rongyunk is, akkor már lehet egyik másik garázs felszereltségét is hozzuk.
Nyílvánosság: elég légüres térben van mára ez a téma, miközben jó sok embert érint. Oldaltól függetlenül.
Bocs, de mindenféle fizikai számolgatás és adatok ismerete nélkül többen is leírták az első pillanatban, amikor meglátták azokat a csillapítókat és rögzítéseket egy fotón, hogy bizony édeskevés lesz, és hamar szét fog esni.
Megtörtént, amit nagyjából mindenki megmondott, vagy sejtette, hogy szét fog esni.
Szóval lehet számolgatni, lehet mutogatni a gyártóra, hogy hibás adatokat adott meg, mégis laikusok szemre egy homályos és nem túl közelről készült fotóról megmondták, hogy nem lesz jó.