Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2018.09.04 -4 4 126766

Itt a vége, fuss el véle!

 

Az Ikarus Egyedi Kft. vezetősége által kiadott tájékoztató szerint, a mai napon egyezségi tárgyalásra került sor a Társaság hitelezőivel. Sajnálatos módon a főhitelező MKB Bank annak ellenére sem fogadta el az Egyezségi Javaslatot, hogy a Társaság 7 év alatt a követelések teljes kifizetését ígérte.

 

 

Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. főtulajdonosa a megegyezés és a termelés folytatása érdekében 99%-os tulajdonrészéből a követeléseik arányában tulajdonrészt ajánlott a hitelezőknek a Társaságban. A főhitelező ennek ellenére sem fogadta el a bemutatott javaslatot, így a mai sikertelen tárgyalással a buszgyártás komoly veszélybe került.

Mint ismeretes, a cég ez év július 9-én csődvédelmet kért. Ennek részeként készült el egy Egyezségi Javaslat, amelyet megkaptak a beszállítók és a hitelezők.

Mészáros Csaba főtulajdonos külföldi befektetőkkel való tárgyalásai miatt személyesen nem tudott részt venni az eseményen, de videóüzenetben kérte a hitelezőket az egyezségi javaslat megszavazására és egyben az egyezség elfogadásáért cserében felajánlotta a Társaságban való 99%-os tulajdonrészének a hitelezők követeléseihez igazodó arányos felosztását.

A mai beszállítói és hitelezői fórumon azonban a legnagyobb hitelező, MKB Bank nem fogadta el a javaslatot, így az érintettek között nem jött létre hivatalos egyezség. Amennyiben az egyezség elmaradása miatt a cég felszámolási eljárás alá kerül, nincsen garancia rá, hogy a beszállítók jogos követeléseinek kiegyenlítése megtörténik. A termelés újraindulásának elmaradása egyben azt is jelenti, hogy a már átadott, üzembe helyezett járművek, az elektromos, szóló és csuklós Modulo buszok szervizháttér nélkül maradhatnak, valamint az onkológiai szűrőbuszok sem készülnek el.

A kormány a céget 2018. július 11-én stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette, hogy a társaság vagyonát, a felhalmozott termelőeszközöket, készleteket és tudást egyben tartsa. Ezzel a döntéssel azonban mindez kétségessé vált.

 Az Ikarus Egyedi Kft. vezetése szerint – a kormány elképzelésivel összhangban – a hazai buszgyártásra továbbra is igény van, melyet a napokban a Volán Buszpark Kft. által kiírt két pályázat is alátámaszt. Az eljárás keretében 43 új, emelt komfortfokozatú és 25 új, normál padlós autóbuszt terveznek vásárolni.

 

A Társaság meggyőződése, hogy hitelezőinek legjobb érdeke az egyezségi javaslat elfogadása, valamint, hogy az Ikarus Egyedi Kft. a kialakult helyzet megszüntetése után hosszútávon megbízható és stabil szerepet tudna vállalni a hazai közösségi közlekedésben.

norbee601 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 126765

Kijött a 108E-re Winmenetrend szerint. Most állt ki Kelenföldi pályaudvarhoz.

Előzmény: Törölt nick (126750)
7705H Creative Commons License 2018.09.04 -1 0 126764

NWB-357 belső monitora sötét. :(

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 -2 5 126763

462 millióból pontosan 5 darab vadiúj csuklós kocsit vehettek volna. Használtra valahogy mindig van pénz, mégha indokolatlanul is drága. Amíg nincs szemlélet váltás, és nem fogják az újat beszerezni a használt helyett, addig itt semmi nem fog javulni. 

Előzmény: timetable (126762)
timetable Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126762

Debrecen szerintem nem is akarta soha ezeket üzemeltetni, ennyit azért tegyünk hozzá. De a vételár azért az előélet ismeretében valóban erősnek tűnik...

Előzmény: kristoof (126758)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126761

Ha csak a tartály kéne róluk, szerintem egyből Dél-Pestre kerültek volna.

Előzmény: Törölt nick (126757)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126760

Ezek is életképtelen járművek, de azért valamivel jobbak, mint azok.

Más kérdés, hogy kizárólag üzemeltetői nézőpontból egy húsz év körüli 200-asra és egy húsz év körüli akadálymentes csodára ráköltött ugyanennyi pénz a 200-ason térülne meg jobban. Csak tíz éve nem volt még ennyi keret se rá. És persze az sem utolsó különbség, hogy tíz éve a totális beleszarás volt a vezető ok, most pedig inkább a lassú kivéreztetés.

Előzmény: Lucky76 (126752)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126759

Na állj.

Melyik lett hibrid?

Előzmény: kristoof (126758)
kristoof Creative Commons License 2018.09.04 -9 5 126758
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 5 126757

Vajon donor szerepük van a tartály csere programban vagy komolyabb feladatot szánnak nekik?

Előzmény: Törölt nick (126755)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 -2 0 126756

Ikarus 405-ösnek tudja valaki a felni és gumi méretét?

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126755

Már hat CNG Volvo van Kfen. Egy tartály nélkül. 

lapaj74 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126754

A mai napra már összejött . Csak logika az nem sok van benne. Míg a LOV-okat egész nap lehet "élvezni addig a Volvók közül 2 is olyan beugrót jár ami alig megy pár kanyart .  

Előzmény: kerTTi (126671)
gorcher Creative Commons License 2018.09.04 0 5 126753

Nincsenek már messze azok az idők. És tök őszintén, én megnézném mi történne, ha megint azt mondanák a vezérek, hogy csak kifogástalan állapotú kocsit hoznak ki a forgalomba. Mint 2010-ben volt talán?

Előzmény: Alexander Pistoletov (126751)
Lucky76 Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126752

Őszintén, most mik járnak? 

 

Éppen ez a baj - elhasznált, kiöregedett kocsikat kellett kiváltani, és olyanokkal sikerült, amelyek már akkor sem voltak a toppon, de mára gyakorlatilag átvették a régiek helyét abban az értelemben is, hogy lassan lejár az idejük, és ma sincs értelmes, minőségi lehetőség kilátásban a kiváltásukra.

Előzmény: Alexander Pistoletov (126751)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126751

Azért volt már lejjebb is. Emlékezzünk vissza, mekkora szakadékok jártak még tíz éve üzemszerűen...

Előzmény: gorcher (126729)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.04 -1 3 126749

Úgy hírlik, eleve a röviddé alakítás sincs rendesen lepapírozva, sose látott ez tesztpályát a KTI-nél...

Előzmény: kristoof (126744)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 6 126748

Kicsit megszakítva az újabb modulos vitát: PXZ-878, 879 és 880 bejelentkezett a dél-pesti garázsból. Remélhetőleg utcán lesznek hamarosan.

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 -1 6 126747

Egy ekkora cég, ilyen figyelmet kapó járművénél nyilván előzetes engedélykérés nélkül alakítja át a buszt. Persze, biztos ennyire hülyék Lacusék. (Nem.)

Előzmény: kristoof (126744)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 126746

Úgy ahogy volt. 

 

Gondolom max most délelőtt nyúlnak hozzá ha hozzányúlnak.

Előzmény: toto92 (126745)
toto92 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 126745

Hozzányúltak éjszaka vagy úgy ment ki reggel ahogy tegnap járt? 

Előzmény: norbee601 (126743)
kristoof Creative Commons License 2018.09.04 -2 4 126744

Ti tényleg a kommunizmusban éltek? Én csak kérdeztem, ez pedig nem rémhír terjesztés. Ez meg átalakítás, mert érinti a jármű menetdinamikáját. Pont.

Előzmény: Obsitos1663 (126738)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126743

Jelenleg garázsban van, de kint volt reggel az 5-ösön valóban.

Előzmény: Törölt nick (126728)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126742

Nyilván, de ezek a dolgok akkor sem képzetlenek ránézése alapján működik, akkor sem, ha most igazuk volt.

Előzmény: Il Leone (126736)
timetable Creative Commons License 2018.09.04 -1 0 126741

Ezt az ötletet rossz topikba írtad. --> Budapesti buszközlekedés...

Előzmény: gorcher (126740)
gorcher Creative Commons License 2018.09.04 -2 2 126740

Szerintem jó ötlet. Ha vagyunk elegen, hogy gerilla akcióban megtámadjunk csavarhúzókkal, némi szigszallaggal és wd40-vel buszokat, akkor simán. Ha meg van egy vödör vizünk és 3 rongyunk is, akkor már lehet egyik másik garázs felszereltségét is hozzuk.

 

Nyílvánosság: elég légüres térben van mára ez a téma, miközben jó sok embert érint. Oldaltól függetlenül.

Előzmény: MCA-001 (126730)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.04 -1 0 126739

Ilyen volt már, hogy veke. Annyit is ért.

Előzmény: MCA-001 (126730)
Obsitos1663 Creative Commons License 2018.09.04 -5 4 126738

a helyedben vigyáznék, mert rémhírterjesztésért 3 év jár. előbb tisztázd magadban mi az átalakítás, aztán hajrá.

Előzmény: kristoof (126734)
Obsitos1663 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126737

álmaidban Che Guevara integet...

Előzmény: MCA-001 (126731)
Il Leone Creative Commons License 2018.09.04 0 1 126736

Bocs, de mindenféle fizikai számolgatás és adatok ismerete nélkül többen is leírták az első pillanatban, amikor meglátták azokat a csillapítókat és rögzítéseket egy fotón, hogy bizony édeskevés lesz, és hamar szét fog esni.

 

Megtörtént, amit nagyjából mindenki megmondott, vagy sejtette, hogy szét fog esni.

 

Szóval lehet számolgatni, lehet mutogatni a gyártóra, hogy hibás adatokat adott meg, mégis laikusok szemre egy homályos és nem túl közelről készült fotóról megmondták, hogy nem lesz jó.

Előzmény: norbee601 (126692)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!