A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
És azt lehet tudni, hogy Mannheimben csináltak valamit a buszokkal?
A horvát BKV (Autotrolej) egyébként négy éven át pereskedett a beszállítóval (Euroline) és a gyártót (Mercedes-Benz) képviselő német EvoBusszal, hogy a garanciát érvényesíteni tudja. Végül peren kívül egyeztek meg, a horvátok kaptak új buszokat féláron, a rossz buszokat pedig a németek Manheimbe vitték.
> 462 millióból pontosan 5 darab vadiúj csuklós kocsit vehettek volna.
És melyik, a BKV-nál már állományban lévő típusából, milyen szállítási határidővel értendő? És remélem még véletlenül sem egy százas nagyságrendű rendelés összárának 1 db-ra vetítésével jött ki ez az ár.
Ők megterveztek egy buszt. Ha megvan még a csapat akkor esetleg ki lehet javítani a hibákat. De mindettől még nem lesz gyár hozzá. Erőlködni lehet, de ma már nem a prototipus fejlesztés a kulcs, hanem a gyártásé. Abban meg láthatólag sehogy sem állunk.
Az a halom szerszám és alkatrész amit az Egyedi összevásárolt még nem elég egy gyárhoz. csapat tudás tapasztalat irányítás stb.....
Ne felejtsük el, már sok sok éve a sokat emlegetett sikeres 200as Ikarus sorozat is a gyártásoptimalizálás jegyében fogant....
Ma már kicsit más szempontok miatt de ez az alapvető szempont továbbra is.
Hiába mondják, hogy vissza az eredeti ARC prototípushoz, valószínűleg nem olyan egyszerű ez.
(vélhetőleg nem véletlen alakították át a protó sem lehetett tökéletes, vagy rentábilisan gyártható)
Az MKB most már hivatalosan Lőrinc érdekeltsége. (Persze, hogy ki finanszírozza az más kérdés.)
De nem nagyon látnak ebben fantáziát már ők sem a cégben.
Nem véletlen ajánlotta fel "udvariasan" hogy átadja a tulajdon részét. Erősen negatív az értéke a cégnek.
Persze nincs még vége, van egy kis idő, de nem hiszem, hogy ennél jobb ajánlata lesz.
Nagy kérdés, hogyan tovább nemzeti buszgyártással. ha nem veszi át valaki ennek a tipusnak a fejlesztését, akkor belátható időn belül nem lesz hazai csuklósbusz, talán végre lehet venni normális csuklós buszokat.
Az Ikarus Egyedi Kft. vezetősége által kiadott tájékoztató szerint, a mai napon egyezségi tárgyalásra került sor a Társaság hitelezőivel. Sajnálatos módon a főhitelező MKB Bank annak ellenére sem fogadta el az Egyezségi Javaslatot, hogy a Társaság 7 év alatt a követelések teljes kifizetését ígérte.
Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. főtulajdonosa a megegyezés és a termelés folytatása érdekében 99%-os tulajdonrészéből a követeléseik arányában tulajdonrészt ajánlott a hitelezőknek a Társaságban. A főhitelező ennek ellenére sem fogadta el a bemutatott javaslatot, így a mai sikertelen tárgyalással a buszgyártás komoly veszélybe került.
Mint ismeretes, a cég ez év július 9-én csődvédelmet kért. Ennek részeként készült el egy Egyezségi Javaslat, amelyet megkaptak a beszállítók és a hitelezők.
Mészáros Csaba főtulajdonos külföldi befektetőkkel való tárgyalásai miatt személyesen nem tudott részt venni az eseményen, de videóüzenetben kérte a hitelezőket az egyezségi javaslat megszavazására és egyben az egyezség elfogadásáért cserében felajánlotta a Társaságban való 99%-os tulajdonrészének a hitelezők követeléseihez igazodó arányos felosztását.
A mai beszállítói és hitelezői fórumon azonban a legnagyobb hitelező, MKB Bank nem fogadta el a javaslatot, így az érintettek között nem jött létre hivatalos egyezség. Amennyiben az egyezség elmaradása miatt a cég felszámolási eljárás alá kerül, nincsen garancia rá, hogy a beszállítók jogos követeléseinek kiegyenlítése megtörténik. A termelés újraindulásának elmaradása egyben azt is jelenti, hogy a már átadott, üzembe helyezett járművek, az elektromos, szóló és csuklós Modulo buszok szervizháttér nélkül maradhatnak, valamint az onkológiai szűrőbuszok sem készülnek el.
A kormány a céget 2018. július 11-én stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette, hogy a társaság vagyonát, a felhalmozott termelőeszközöket, készleteket és tudást egyben tartsa. Ezzel a döntéssel azonban mindez kétségessé vált.
Az Ikarus Egyedi Kft. vezetése szerint – a kormány elképzelésivel összhangban – a hazai buszgyártásra továbbra is igény van, melyet a napokban a Volán Buszpark Kft. által kiírt két pályázat is alátámaszt. Az eljárás keretében 43 új, emelt komfortfokozatú és 25 új, normál padlós autóbuszt terveznek vásárolni.
A Társaság meggyőződése, hogy hitelezőinek legjobb érdeke az egyezségi javaslat elfogadása, valamint, hogy az Ikarus Egyedi Kft. a kialakult helyzet megszüntetése után hosszútávon megbízhatóés stabil szerepet tudna vállalni a hazai közösségi közlekedésben.
462 millióból pontosan 5 darab vadiúj csuklós kocsit vehettek volna. Használtra valahogy mindig van pénz, mégha indokolatlanul is drága. Amíg nincs szemlélet váltás, és nem fogják az újat beszerezni a használt helyett, addig itt semmi nem fog javulni.
Debrecen szerintem nem is akarta soha ezeket üzemeltetni, ennyit azért tegyünk hozzá. De a vételár azért az előélet ismeretében valóban erősnek tűnik...
Ezek is életképtelen járművek, de azért valamivel jobbak, mint azok.
Más kérdés, hogy kizárólag üzemeltetői nézőpontból egy húsz év körüli 200-asra és egy húsz év körüli akadálymentes csodára ráköltött ugyanennyi pénz a 200-ason térülne meg jobban. Csak tíz éve nem volt még ennyi keret se rá. És persze az sem utolsó különbség, hogy tíz éve a totális beleszarás volt a vezető ok, most pedig inkább a lassú kivéreztetés.