Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126787

A BKV megvette az ITK-tól.

Előzmény: EKW-531 (126785)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.09.04 0 9 126786

A Rendelkezésre tartásos kocsik elvileg a vagyon részét képezik, gondolom. Ezek most maradnak a BKV tulajdonában, vagy vissza kell adni az IEAG-nak?

Mert ha az NTM-ek is kiesnek a forgalomból, lesz itt aztán 03-23, de gyanítom még a BPI-383 is. :D

Előzmény: kristoof (126766)
EKW-531 Creative Commons License 2018.09.04 -1 0 126785

Ami nekem akkor most nem világos: ezt a BKV vásárolta meg, vagy az ITK bocsátja rendelkezésre?

Előzmény: kristoof (126758)
IkarusEAG Creative Commons License 2018.09.04 0 6 126784

Állítólag, vagyis a BKV szerint a gázrugó nem tört el, hanem kifordult a menetéből. A hibát javították és a buszt újra forgalomba engedték.

Előzmény: norbee601 (126779)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126783

Szerintem alig lenne látható a különbség, mert a fő probléma amiatt van, hogy nincs elég terhelés a B tengelyen.

Előzmény: 7705H (126778)
toto92 Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126782

Tudtommal ma már kötelező az Euro6, így teljesen mindegy mit csinálna másik motorral. 

Előzmény: 7705H (126778)
gepida09 Creative Commons License 2018.09.04 0 10 126781

A PDB-s conectoknak ilyen gyenge az aksija??? 

MCA-001 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126780

És azt lehet tudni, hogy Mannheimben csináltak valamit a buszokkal?

 

A horvát BKV (Autotrolej) egyébként négy éven át pereskedett a beszállítóval (Euroline) és a gyártót (Mercedes-Benz) képviselő  német EvoBusszal, hogy a garanciát érvényesíteni tudja. Végül peren kívül egyeztek meg, a horvátok kaptak új buszokat féláron, a rossz buszokat pedig a németek Manheimbe vitték.

 

https://index.hu/belfold/budapest/2018/09/04/ujra_leselejtezett_buszokat_vasarolt_budapest_bkv/

Előzmény: kristoof (126758)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 126779

Délután ment egy teljes kört a PMP-917 a 108E-n (Kelenföld-Újpalota-Kelenföld), aztán felment a Gazdagréti térre, onnan vissza a garázsba. 

 

Vajon csináltak rajta valamit?

7705H Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126778

Akkor elképzelhető, hogy E5-tel nem hullámzana így a sorozatpéldány?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (126774)
7705H Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126777

Másképp nem gurulna :D 

Előzmény: siófoki35 (126771)
rm40 Creative Commons License 2018.09.04 -1 1 126776

> 462 millióból pontosan 5 darab vadiúj csuklós kocsit vehettek volna.

 

És melyik, a BKV-nál már állományban lévő típusából, milyen szállítási határidővel értendő? És remélem még véletlenül sem egy százas nagyságrendű rendelés összárának 1 db-ra vetítésével jött ki ez az ár.

Előzmény: Törölt nick (126763)
rm40 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 126775

> Az ARC-s srácokat kéne összekaparni

 

Itt pl. úgy látom kaparnak éppen:

https://credobus.hu/cegcsoportunk/karrier/

Előzmény: Törölt nick (126772)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126774

A protó első, és egyik legnagyobb baja, hogy E5-ös motorhoz volt tervezve. Az E6-os nagyobb, nehezebb.

Előzmény: qwertz77 (126773)
qwertz77 Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126773

Ők megterveztek egy buszt. Ha megvan még a csapat akkor esetleg ki lehet javítani a hibákat. De mindettől még nem lesz gyár hozzá. Erőlködni lehet, de ma már nem a prototipus fejlesztés a kulcs, hanem a gyártásé. Abban meg láthatólag sehogy sem állunk.

Az a halom szerszám és alkatrész amit az Egyedi összevásárolt még nem elég egy gyárhoz. csapat tudás tapasztalat irányítás stb.....

 

Ne felejtsük el, már sok sok éve a sokat emlegetett sikeres 200as Ikarus sorozat is a gyártásoptimalizálás jegyében fogant....

Ma már kicsit más szempontok miatt de ez az alapvető szempont továbbra is.

Hiába mondják, hogy vissza az eredeti ARC prototípushoz, valószínűleg nem olyan egyszerű ez.

(vélhetőleg nem véletlen alakították át a protó sem lehetett tökéletes, vagy rentábilisan gyártható)

Előzmény: Törölt nick (126772)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126772

Az ARC-s srácokat kéne összekaparni és megmondani nekik, hogy ezmegez az elvárás, tessék megoldani.

Előzmény: qwertz77 (126769)
siófoki35 Creative Commons License 2018.09.04 -1 1 126771

PCC 920-ban fűtenek....

KápCity Creative Commons License 2018.09.04 0 10 126770

Pedig olyan jól indultak a dolgok a proto csuklóssal pár éve... :(

Előzmény: kristoof (126766)
qwertz77 Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126769

Most kérdezte meg Mészáros Mészárost.

Az MKB most már hivatalosan Lőrinc érdekeltsége. (Persze, hogy ki finanszírozza az más kérdés.)

De nem nagyon látnak ebben fantáziát már ők sem a cégben.

Nem véletlen ajánlotta fel "udvariasan" hogy átadja a tulajdon részét. Erősen negatív az értéke a cégnek.

 

Persze nincs még vége, van egy kis idő, de nem hiszem, hogy ennél jobb ajánlata lesz.

 

Nagy kérdés, hogyan tovább nemzeti buszgyártással. ha nem veszi át valaki ennek a tipusnak a fejlesztését, akkor belátható időn belül nem lesz hazai csuklósbusz, talán végre lehet venni normális csuklós buszokat.

 

Előzmény: Törölt nick (126768)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 -4 3 126768

Vagy majd megkérdezik kedvenc gázszerelőnket, nincs-e kedve a buszgyártáshoz..

Előzmény: norbee601 (126767)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.04 -1 2 126767

Vagy majd beszántják az MKB Bankot.

Előzmény: kristoof (126766)
kristoof Creative Commons License 2018.09.04 -4 4 126766

Itt a vége, fuss el véle!

 

Az Ikarus Egyedi Kft. vezetősége által kiadott tájékoztató szerint, a mai napon egyezségi tárgyalásra került sor a Társaság hitelezőivel. Sajnálatos módon a főhitelező MKB Bank annak ellenére sem fogadta el az Egyezségi Javaslatot, hogy a Társaság 7 év alatt a követelések teljes kifizetését ígérte.

 

 

Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. főtulajdonosa a megegyezés és a termelés folytatása érdekében 99%-os tulajdonrészéből a követeléseik arányában tulajdonrészt ajánlott a hitelezőknek a Társaságban. A főhitelező ennek ellenére sem fogadta el a bemutatott javaslatot, így a mai sikertelen tárgyalással a buszgyártás komoly veszélybe került.

Mint ismeretes, a cég ez év július 9-én csődvédelmet kért. Ennek részeként készült el egy Egyezségi Javaslat, amelyet megkaptak a beszállítók és a hitelezők.

Mészáros Csaba főtulajdonos külföldi befektetőkkel való tárgyalásai miatt személyesen nem tudott részt venni az eseményen, de videóüzenetben kérte a hitelezőket az egyezségi javaslat megszavazására és egyben az egyezség elfogadásáért cserében felajánlotta a Társaságban való 99%-os tulajdonrészének a hitelezők követeléseihez igazodó arányos felosztását.

A mai beszállítói és hitelezői fórumon azonban a legnagyobb hitelező, MKB Bank nem fogadta el a javaslatot, így az érintettek között nem jött létre hivatalos egyezség. Amennyiben az egyezség elmaradása miatt a cég felszámolási eljárás alá kerül, nincsen garancia rá, hogy a beszállítók jogos követeléseinek kiegyenlítése megtörténik. A termelés újraindulásának elmaradása egyben azt is jelenti, hogy a már átadott, üzembe helyezett járművek, az elektromos, szóló és csuklós Modulo buszok szervizháttér nélkül maradhatnak, valamint az onkológiai szűrőbuszok sem készülnek el.

A kormány a céget 2018. július 11-én stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette, hogy a társaság vagyonát, a felhalmozott termelőeszközöket, készleteket és tudást egyben tartsa. Ezzel a döntéssel azonban mindez kétségessé vált.

 Az Ikarus Egyedi Kft. vezetése szerint – a kormány elképzelésivel összhangban – a hazai buszgyártásra továbbra is igény van, melyet a napokban a Volán Buszpark Kft. által kiírt két pályázat is alátámaszt. Az eljárás keretében 43 új, emelt komfortfokozatú és 25 új, normál padlós autóbuszt terveznek vásárolni.

 

A Társaság meggyőződése, hogy hitelezőinek legjobb érdeke az egyezségi javaslat elfogadása, valamint, hogy az Ikarus Egyedi Kft. a kialakult helyzet megszüntetése után hosszútávon megbízható és stabil szerepet tudna vállalni a hazai közösségi közlekedésben.

norbee601 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 126765

Kijött a 108E-re Winmenetrend szerint. Most állt ki Kelenföldi pályaudvarhoz.

Előzmény: Törölt nick (126750)
7705H Creative Commons License 2018.09.04 -1 0 126764

NWB-357 belső monitora sötét. :(

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 -2 5 126763

462 millióból pontosan 5 darab vadiúj csuklós kocsit vehettek volna. Használtra valahogy mindig van pénz, mégha indokolatlanul is drága. Amíg nincs szemlélet váltás, és nem fogják az újat beszerezni a használt helyett, addig itt semmi nem fog javulni. 

Előzmény: timetable (126762)
timetable Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126762

Debrecen szerintem nem is akarta soha ezeket üzemeltetni, ennyit azért tegyünk hozzá. De a vételár azért az előélet ismeretében valóban erősnek tűnik...

Előzmény: kristoof (126758)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126761

Ha csak a tartály kéne róluk, szerintem egyből Dél-Pestre kerültek volna.

Előzmény: Törölt nick (126757)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126760

Ezek is életképtelen járművek, de azért valamivel jobbak, mint azok.

Más kérdés, hogy kizárólag üzemeltetői nézőpontból egy húsz év körüli 200-asra és egy húsz év körüli akadálymentes csodára ráköltött ugyanennyi pénz a 200-ason térülne meg jobban. Csak tíz éve nem volt még ennyi keret se rá. És persze az sem utolsó különbség, hogy tíz éve a totális beleszarás volt a vezető ok, most pedig inkább a lassú kivéreztetés.

Előzmény: Lucky76 (126752)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126759

Na állj.

Melyik lett hibrid?

Előzmény: kristoof (126758)
kristoof Creative Commons License 2018.09.04 -9 5 126758

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!