Keresés

Részletes keresés

Irisbus Creative Commons License 2018.09.05 -1 4 126809

Mi lesz ezekkel a PHG-kkal? Sose állnak be? (625, 641, és 7905)

 

A PDZ-k forgalomba állítása elterelte a figyelmet erről a sikertörténetről. :)

torqmatic Creative Commons License 2018.09.05 -1 2 126808

Még szerencse, hogy használt buszból mindig ugyanolyat, olcsón és gyorsan sikerül forgalomba állítani. Ja, nem.

Előzmény: rm40 (126776)
_illumination_ Creative Commons License 2018.09.04 0 18 126807

Nem tisztem és nem érdekem védeni Toman urat, mint például az igen nagyszerű Localo konstruktőrét, de jelenlegi ismereteim és véleményem szerint belekényszerült egy olyan helyzet-problémakör megoldásába, ahol csak rossz végeredmény születhet. Nem állítom, hogy a legjobb, vagyis a legkevésbé rossz megoldásokat választotta, jónéhány dolgot másképp csináltam volna a helyében (de persze nem vagyok a helyében).

 

Viszont az idézett Facebook-bejegyzés szerzője ismerhetné, sőt, minden valószínűség szerint ismeri annyira a helyzetet, hogy tudja, hogy egy másik úr nevét kellett volna a záptojás-céltábla közepére állítania. Sajnos az ide-oda vádaskodás sehogy sem elegáns, és valahogy az IRL-történetekkel szemben is bizonytalan vagyok jelen fórumon (itt jegyezném meg, hogy minden tiszteletem Szedlmajer úré, aki névvel vállalja a hol jogos, hol jogtalan, hol személyeskedő kritika-áradatot, bár az elmúlt napok f0svihara után csodálkoznék, ha még tiszteletét tenné itt), de ettől függetlenül ki merem jelenteni, hogy az M168D elqrásáért a szakmai felelősség leges legelső sorban nem Toman, hanem Varga urat terheli.

 

Említett Varga úr pályafutása során nagyságrendileg annyi busszal kapcsolatban léptek fel roppant súlyos konstrukciós problémák (hol ilyen, hol olyan jellegűek), amennyihez hozzányúlt. Már tíz éve is elegendő balfogást csinált ahhoz, hogy eltiltásra kerüljön szakmájának gyakorlásától. Azóta pedig a CSM Urbanust, a Modulok C sorozatot, és ezt a trágyát sikerült összehoznia. Még csak nem is sajnáljám az adómat a nyugdíjára, de ne engedjék többet rajztábla és AutoCad közelébe.

Előzmény: kristoof (126710)
g86 Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126806

Előfordul, de egyáltalán nem mondható jellemzőnek. Citaróval, azzal igen. Felteszem, van jelentősége, hogy rendszám szerint említik a PDB-ket, az NNE-ket pedig nem. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (126798)
fberci Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126805

A HVG állításai helyesek, ellentétben a tiedével. A buszok valóban voltak az Intertanker tulajdonában, onnan kerültek át a BKV-éba.

Előzmény: hamzsabusz (126799)
el loco Creative Commons License 2018.09.04 0 5 126804

Jé, kapott az Agora sofőr-klímát.

Előzmény: Alugos (126794)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.04 -1 2 126803

Az is fröcsögés amit te írsz!

Legalább olvass vissza ha napi szinten nem követed a témát!

 

Lacus írta le itt, hogy MEGVETTE a BKV a 8db buszt.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148581731&t=9157561

Előzmény: hamzsabusz (126799)
Dunstan Creative Commons License 2018.09.04 0 5 126802

Remek ötlet. Mindössze néhány apróság különbözik a két széria között, például: motor, váltó, légkondi, utasajtók stb. de még az ülések és a motortérajtó sem azonos... persze, van amit át lehetne emelni, burkolóelemeket, kisebb alkatrészeket, de ezért meg elég meredek ötlet lenne alkatrészbányának használni a csuklósokat - kétlem, hogy nagyon megérné a "kitermelés"...

Előzmény: kristoof (126788)
rm40 Creative Commons License 2018.09.04 -2 7 126801

Az utolsó mondat nélkül nyomtam volna egy pluszt.

Előzmény: hamzsabusz (126799)
rm40 Creative Commons License 2018.09.04 -1 2 126800

Így jár a BKV, ha csak szar használt buszokat vesz. Vagy várjál csak...

Előzmény: gepida09 (126781)
hamzsabusz Creative Commons License 2018.09.04 -7 4 126799

Pedig elolvashatnád. :-( A szenzációs HVG ismét hozza a megszokott színvonalat: másik írást simán átemel, nem jár utána, csak fröcsög, s egy ilyen rövidke pár soros cikkben sikerült két, egymásnak teljesen ellentmondó dolgok állítani. Az elején írja, hogy az ominózus buszok tulajdonosa az Intertanker Zrt. (MOL?!), a cikk végén pedig már a BKV-t áztatja, hogy ezeket a buszokat megvásárolták, miközben a valóságban csak bérlés történik. Ezeknek sajtószabadság, isten óvjon meg tőle!

Előzmény: kristoof (126758)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126798

Ez a VT-s gépekkel is gond tud lenni. Igaz ott figyelnek rá, mert a bikázás minden költségét a sofőr fizeti.

Előzmény: gepida09 (126781)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126797

Akkor kőbányai:)

 

Köszi a pontosítást:)

Előzmény: Hangya Szövetkezet (126796)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2018.09.04 0 1 126796

Kőbányán vannak.

Előzmény: MCA-001 (126795)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.04 -1 0 126795

Pontosan kié a busz?

 

Ikarus Egyedi Kft. vagy az év elején létrehozott IKARUS Egyedi Flotta Kft. a tulaj?

 

Legyen kedves nézze meg valamelyik kelenföldi sofőr, hogy mi van beírva a forgalmiba:)

Előzmény: HPéter1978 (126793)
Alugos Creative Commons License 2018.09.04 0 6 126794

 

 

Én elmentem mellette a 139-essel, úgy tűnt, megerősítették. (Vastagabb "csöveket" kapott). :-)

 

 

 

Ugyanebből a pozícióból sikerült egy viszonylag borzalmas képet lőnöm az Agoráról.

 

 

Előzmény: norbee601 (126779)
HPéter1978 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126793

Az NTM-es Moduló buszoknak ki a tulajdonosa?

 

Volt róla szó nemrég

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=148782387&t=9157561

 

Előzmény: MCA-001 (126792)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.04 -1 0 126792

Az NTM-es Moduló buszoknak ki a tulajdonosa?

 

Ikarus Egyedi?

 

Ezek a buszok nem képezik a cég vagyonát?

Tehát a felszámoláskor ezek is értékesítésre kerülnek?

Előzmény: kristoof (126788)
Villámhetes Creative Commons License 2018.09.04 0 2 126791

Csak a szokásos műsor.

Előzmény: MCA-001 (126790)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126790

De az Ikarus Egyedi nem ismerte el a BKV-nek járó kötbért.

Kezdődhet a pereskedés.

Előzmény: Villámhetes (126789)
Villámhetes Creative Commons License 2018.09.04 0 2 126789

Valószínűleg kötbér fejében a BKV tulajdonában lesznek.

Előzmény: BX 59-76 (126786)
kristoof Creative Commons License 2018.09.04 -6 6 126788

Innen már szinte biztos vagyok a teljes csődben. Sajnos úgy gondolom, hogy egy ideig le fognak állni az NTM-ek. (Például épp ezért kellene a PMP-ket minél előbb leállítani, ha kell alkatrész a rendelkezésre tartásos Modulókba, akkor van mihez nyúlni. Még mindig nagyobb hasznuk lenne, mint forgalomban.)

Előzmény: BX 59-76 (126786)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 3 126787

A BKV megvette az ITK-tól.

Előzmény: EKW-531 (126785)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.09.04 0 9 126786

A Rendelkezésre tartásos kocsik elvileg a vagyon részét képezik, gondolom. Ezek most maradnak a BKV tulajdonában, vagy vissza kell adni az IEAG-nak?

Mert ha az NTM-ek is kiesnek a forgalomból, lesz itt aztán 03-23, de gyanítom még a BPI-383 is. :D

Előzmény: kristoof (126766)
EKW-531 Creative Commons License 2018.09.04 -1 0 126785

Ami nekem akkor most nem világos: ezt a BKV vásárolta meg, vagy az ITK bocsátja rendelkezésre?

Előzmény: kristoof (126758)
IkarusEAG Creative Commons License 2018.09.04 0 6 126784

Állítólag, vagyis a BKV szerint a gázrugó nem tört el, hanem kifordult a menetéből. A hibát javították és a buszt újra forgalomba engedték.

Előzmény: norbee601 (126779)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126783

Szerintem alig lenne látható a különbség, mert a fő probléma amiatt van, hogy nincs elég terhelés a B tengelyen.

Előzmény: 7705H (126778)
toto92 Creative Commons License 2018.09.04 0 4 126782

Tudtommal ma már kötelező az Euro6, így teljesen mindegy mit csinálna másik motorral. 

Előzmény: 7705H (126778)
gepida09 Creative Commons License 2018.09.04 0 10 126781

A PDB-s conectoknak ilyen gyenge az aksija??? 

MCA-001 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 126780

És azt lehet tudni, hogy Mannheimben csináltak valamit a buszokkal?

 

A horvát BKV (Autotrolej) egyébként négy éven át pereskedett a beszállítóval (Euroline) és a gyártót (Mercedes-Benz) képviselő  német EvoBusszal, hogy a garanciát érvényesíteni tudja. Végül peren kívül egyeztek meg, a horvátok kaptak új buszokat féláron, a rossz buszokat pedig a németek Manheimbe vitték.

 

https://index.hu/belfold/budapest/2018/09/04/ujra_leselejtezett_buszokat_vasarolt_budapest_bkv/

Előzmény: kristoof (126758)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!