A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Még augusztus végén érdeklődtem néhány kocsiról, és ahogy nézem a helyzet változatlan iskola kezdés ellenére is. A kiadásokat szerencsére ezek a kocsik nem veszélyeztetik, mivel van elég tartalék 200-as Délpesten.
Az alábbi tartósan álló délpesti kocsik:
LOV-854 -> 2018.07.23-a óta nincs kiadva
MCA-009 -> 2018.07.26-a óta nincs kiadva
MPW-617 -> 2018.06.20-a óta nincs kiadva
MPW-632 -> 2018.02.14-e óta nincs kiadva
MUM-641 -> 2018.06.26-a óta nincs kiadva
NJV-170 -> 2018.07.06-a óta nincs kiadva
Szeretnék érdeklődni, hogy az alábbi kocsik várhatóak még forgalomba? Voltak már hírek, hogy NJV-170 megkapta az S betűt, és hasonlók. Továbbá azt sem értem, hogy miért kell olyan kocsit állományába tartani, ami február óta utcán sem volt. Ezt a néhány kocsit lehet érdemes lenne kidobni, bár lehet jelenleg is alkatrészbányaként funkcionálnak.
> Az azért elég extrém eset, hogy se a buszon, se a megállóban nem lehet elférni, mert annyian vannak.
Az első hozzászólásodban tömött buszról írtál, ez bizonyos mértékig a megállók zsúfoltságával is korrelál. Nyilván vannak fokozatok, de szerintem minden, a járművezető kiszállását igénylő eljárás valahol kényszermegoldás.
Tegnap sikerült BPO-850-es kocsit elcsípnem, a belseje tiszta BPO842-re hasonlít. :) Az is ennyire lepusztult volt a végére. Valószínűleg nincs sok hátra a pályafutásából.
A BPI-189 viszont nagyon jó, hogy visszatért Óbudára erre a kis időre, viszont C tengely körül nagyon recseg-ropog valami. Délpesten nem vigyáztak rá? :))
Hogy lenne már ugyanakkora szívás? Kiszállsz a fülkéből, leszállsz a buszról, hátrasétálsz, kihajtod, a kerekesszékes meg felgurul. Az azért elég extrém eset, hogy se a buszon, se a megállóban nem lehet elférni, mert annyian vannak.
Ezzel szemben mobilrámpa esetén először valóban el kell tessékelned az utasokat a a mobilrámpa környékéről, aztán a mocskos, berohadt tartójából nagy nehezen kivenni, majd összerakni, lehetőleg úgy, hogy ne essen szét alatta és persze saját magadat se sérts meg a "pontonhíd" építése közben. Ha felment, akkor szétszedni, és visszarakni a helyére, ami mellesleg néhány típuson ugyanott van, mint ahol a kerekesszékes helye... (Egy fokkal jobb a helyzet, ha a fülkében, de ez a művelet akkor is hosszú perceket vesz igénybe, megerőltető, kényelmetlen és balesetveszélyes.)
> Nem tudom, hogy pl ezt a mobilrámpát ki találta ki, de egyszer azért megkérném, hogy mutassa már be a használatát a tömött buszon, a vonal közepén
Szerintem forgalmas vonalon, tömött buszon a járművezető által kihajtható rámpa ugyanúgy tömény szívás (vas - ha van nála -elővesz, átverekszi magát az első ajtónál állókon, átverekszi magát a megállóban várakozókon, majd ugyanez visszafelé fordított sorrendben). Ráadásul nem csak a sofőrnek, hiszen ha álló utas sem nagyon fér már föl, akkor a jóval nagyobb helyigényű kerekesszék vagy babakocsi mégis hogyan - pláne, hogy nekik el kell jutniuk a kijelölt helyükre, ehhez pedig egy nagy halom álló utasnak kellene hirtelen szublimálnia.
Az egyenüléshuzatolás árából gyanitom el lehetett volna látni normál rámpával,de az arculat fontosabb mint a funkcionalitás,mégha a se..ünk kilóg a gatyából akkoris..
Nagy különbség a megrendelés leadásakor, hogy egy 128.000 lelkes város részére (forgalom nagyságához méretezve) adom le a gyárnak a konfigurációs leírásomat , vagy egy 1,7 millió lakosú városban akarom használni azt a buszt ?
Ez ugyanúgy egy baromság egy 128 ezres városban is.
Annyira bírom egyébként, hogy a hülyeségekre mindig jut pénz, csak arra nem, aminek véletlenül haszna is lenne. Nem tudom, hogy pl ezt a mobilrámpát ki találta ki, de egyszer azért megkérném, hogy mutassa már be a használatát a tömött buszon, a vonal közepén, amikor sokszor még úgy is nehéz tartani a menetidőt, hogy csak "normál" fel és leszálló ügyfelek utasok vannak.
Nem az a kérdés, hogy hogyan lehet lerombolni valamit ami úgy-ahogy működik, ahhoz csak indulat kell, ész egy csepp sem; hanem hogy hogyan és mennyi idő alatt tudsz helyette építeni egy jót, vagy legalább jobbat. Nem a sehol nem létező tankönyvi világban, hanem itt, 2018-ban Magyarország fővárosában.
Mindezt persze úgy, hogy az utas ebből lehetőleg semmi negatívat ne érezzen, hiszen a feladat az ő elszállításuk, ha ez komolyan sérül akkor már rögtön nem a közérdek felé megyünk.
"A Mercedes Citaro autóbuszok forgalomba állítása a vételáron felül még 2,7 millió Ft költséggel járt (matricázás, takarítás, utastéri vandalizmus elleni nanotechnológiás bevonatrendszer felhordása, az első ajtótól kapaszkodó kiépítése és a padlóburkolat javítása, tolatókamera felszerelése, stb.)."
Pedig van egy nagyon egyszerű megoldás. Már többször le lett írva, hogy hagyni kell a francba bedőlni az egész buszágazatot! Ha egy kicsit durvább lenne a nem kiadás, mint 2008-2011 között, akkor hamar megoldódna a probléma. Azonban a mostani BKV fejesek túlságosan szervilisek, nem mernek bevállalni semmilyen konfrontációt, elhalászgatnak ők is ebben a posványban, mert az az érdekük, hogy ez a rendszer sokáig fenn maradjon. Ha nem így lenne, akkor már rég lett volna erőlépés, de lassan tíz éve, ahogy torqmatic is írta, lépünk egyet előre kettőt meg hátra.
"A járművek ára a honosítás jelentősebb elemeinek, a feladatok mintegy háromnegyedét és ennek költségeit is magában foglalta, így - a teljesség igénye nélkül - a komplett fényezés, műszaki vizsgafelkészítés és vizsgáztatás, az utastájékoztatók illesztése, az utastér budapesti arculatnak megfelelő kialakítása (kapaszkodó szinterezés, ülés kárpitozás), jegyérvényesítők felszerelése, biztonsági kamerarendszer kiépítése, zárt vezetőfülke kialakítása is része volt a szerződésnek."
Nagy különbség a megrendelés leadásakor, hogy egy 128.000 lelkes város részére (forgalom nagyságához méretezve) adom le a gyárnak a konfigurációs leírásomat , vagy egy 1,7 millió lakosú városban akarom használni azt a buszt ?