Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.06 -7 5 126892

Aki minuszolgat az válaszolhatna, hogy miért teszi? Azon kívül, hogy néhány kocsi után érdeklődtem. 

Előzmény: Törölt nick (126891)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.06 -9 12 126891

Még augusztus végén érdeklődtem néhány kocsiról, és ahogy nézem a helyzet változatlan iskola kezdés ellenére is. A kiadásokat szerencsére ezek a kocsik nem veszélyeztetik, mivel van elég tartalék 200-as Délpesten. 

 

Az alábbi tartósan álló délpesti kocsik: 

LOV-854 -> 2018.07.23-a óta nincs kiadva 

MCA-009 -> 2018.07.26-a óta nincs kiadva  

MPW-617 -> 2018.06.20-a óta nincs kiadva   

MPW-632 -> 2018.02.14-e óta nincs kiadva  

MUM-641 ->  2018.06.26-a óta nincs kiadva  

NJV-170 -> 2018.07.06-a óta nincs kiadva 

 

Szeretnék érdeklődni, hogy az alábbi kocsik várhatóak még forgalomba? Voltak már hírek, hogy NJV-170 megkapta az S betűt, és hasonlók. Továbbá azt sem értem, hogy miért kell olyan kocsit állományába tartani, ami február óta utcán sem volt. Ezt a néhány kocsit lehet érdemes lenne kidobni, bár lehet jelenleg is alkatrészbányaként funkcionálnak. 

Ygor Creative Commons License 2018.09.06 -4 2 126890

Nem ez a fő téma, és nem is tűnt fel senkinek, de a kérem, köszönöm, legyen szíves használatával határozottan javítható lenne a vállalati légkör.

Előzmény: gepida09 (126781)
rm40 Creative Commons License 2018.09.06 -5 0 126889

> Az azért elég extrém eset, hogy se a buszon, se a megállóban nem lehet elférni, mert annyian vannak.

 

Az első hozzászólásodban tömött buszról írtál, ez bizonyos mértékig a megállók zsúfoltságával is korrelál. Nyilván vannak fokozatok, de szerintem minden, a járművezető kiszállását igénylő eljárás valahol kényszermegoldás.

Előzmény: torqmatic (126886)
Cole28 Creative Commons License 2018.09.06 -1 2 126888

Tegnap sikerült BPO-850-es kocsit elcsípnem, a belseje tiszta BPO842-re hasonlít. :) Az is ennyire lepusztult volt a végére.  Valószínűleg nincs sok hátra a pályafutásából.

 

A BPI-189 viszont nagyon jó, hogy visszatért Óbudára erre a kis időre, viszont C tengely körül nagyon recseg-ropog valami. Délpesten nem vigyáztak rá? :))

kristoof Creative Commons License 2018.09.06 -7 0 126887
torqmatic Creative Commons License 2018.09.06 0 5 126886

Hogy lenne már ugyanakkora szívás? Kiszállsz a fülkéből, leszállsz a buszról, hátrasétálsz, kihajtod, a kerekesszékes meg felgurul. Az azért elég extrém eset, hogy se a buszon, se a megállóban nem lehet elférni, mert annyian vannak.

 

Ezzel szemben mobilrámpa esetén először valóban el kell tessékelned az utasokat a a mobilrámpa környékéről, aztán a mocskos, berohadt tartójából nagy nehezen kivenni, majd összerakni, lehetőleg úgy, hogy ne essen szét alatta és persze saját magadat se sérts meg a "pontonhíd" építése közben. Ha felment, akkor szétszedni, és visszarakni a helyére, ami mellesleg néhány típuson ugyanott van, mint ahol a kerekesszékes helye... (Egy fokkal jobb a helyzet, ha a fülkében, de ez a művelet akkor is hosszú perceket vesz igénybe, megerőltető, kényelmetlen és balesetveszélyes.)

Előzmény: rm40 (126883)
rm40 Creative Commons License 2018.09.06 -2 1 126885

Ilyet mondjuk nem tudom, hogy az Üzletszabályzat mely részére hivatkozva tehet meg egy járművezető.

Előzmény: norbee601 (126884)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 126884

Volt már olyan hogy leraktak utasokat a kerekesszékes rovására...

Előzmény: rm40 (126883)
rm40 Creative Commons License 2018.09.06 0 1 126883

> Nem tudom, hogy pl ezt a mobilrámpát ki találta ki, de egyszer azért megkérném, hogy mutassa már be a használatát a tömött buszon, a vonal közepén

 

Szerintem forgalmas vonalon, tömött buszon a járművezető által kihajtható rámpa ugyanúgy tömény szívás (vas - ha van nála -elővesz, átverekszi magát az első ajtónál állókon, átverekszi magát a megállóban várakozókon, majd ugyanez visszafelé fordított sorrendben). Ráadásul nem csak a sofőrnek, hiszen ha álló utas sem nagyon fér már föl, akkor a jóval nagyobb helyigényű kerekesszék vagy babakocsi mégis hogyan - pláne, hogy nekik el kell jutniuk a kijelölt helyükre, ehhez pedig egy nagy halom álló utasnak kellene hirtelen szublimálnia.

Előzmény: torqmatic (126871)
torqmatic Creative Commons License 2018.09.06 0 0 126882

Gyanítom nincs, hiszen még idén is forgalomba álltak olyan (igaz nem városi) buszok, amik nem alkalmasak rá.

Előzmény: toto92 (126881)
toto92 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 126881

Van bármilyen jogszabályi kötelezettség, hogy pl. itthon forgalomba helyezett busznál biztosítani kell azt, hogy kerekesszékes is használni tudja? 

Előzmény: torqmatic (126871)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.06 -3 0 126880

Rijekában dugig tömött csuklós busz ?

 

El tudom képzelni, hogy az üzemidejük 5%-ban teli van a csuklós is, még álló utas is van.

 

 

Előzmény: norbee601 (126878)
rm40 Creative Commons License 2018.09.06 0 1 126879

Jól emlékszel, 2 milla/db

Előzmény: 7-es troli (126877)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 126878

Amikor a konkrét busz tele van, akkor:

 

-hót mindegy hogy mekkora a körülvevő város lélekszáma

-hót mindegy hogy az a tömött busznyi ember a 8%-ba, vagy az 50%-ba tartozik.

Előzmény: trizs77 (126874)
7-es troli Creative Commons License 2018.09.06 0 0 126877

SZL a man trolikra mondta: kb 2millio/rámpa beépítése (ha jol rémlik az összeg)

torqmatic Creative Commons License 2018.09.06 0 1 126876

És kit érdekel, hogy mi volt a 128 ezres városban? Ez a mobilrámpa már itt került beléjük (mint oly' sok másik használt buszba).

Előzmény: trizs77 (126874)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.09.06 -1 7 126875

Az egyenüléshuzatolás árából gyanitom el lehetett volna látni normál rámpával,de az arculat fontosabb mint a funkcionalitás,mégha a se..ünk kilóg a gatyából akkoris..

Előzmény: trizs77 (126874)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 126874

Nem tudom, hogy pl ezt a mobilrámpát ki találta ki, de egyszer azért megkérném, hogy mutassa már be a használatát a tömött buszon, a vonal közepén...

 

----------------------------------------------

 

ha egy 128.000 lelkes városban, a közösségi közlekedés részaránya kb. 8-10%, akkor túl nagy kapkodásra nincs szükség.

 

 

Előzmény: torqmatic (126871)
zsig Creative Commons License 2018.09.06 -3 3 126873

Abszolút egyetértek. 

Előzmény: nohab (126870)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.06 0 3 126872

hááát.

 

 

Nagy különbség a megrendelés leadásakor, hogy egy 128.000 lelkes város részére (forgalom nagyságához méretezve) adom le a gyárnak a konfigurációs leírásomat , vagy egy 1,7 millió lakosú városban akarom használni azt a buszt ?

 

 

Ez ugyanúgy egy baromság egy 128 ezres városban is. 

 

Győrben is van tömött busz, ha újdonság lenne. 

Előzmény: trizs77 (126865)
torqmatic Creative Commons License 2018.09.06 -2 5 126871

Annyira bírom egyébként, hogy a hülyeségekre mindig jut pénz, csak arra nem, aminek véletlenül haszna is lenne. Nem tudom, hogy pl ezt a mobilrámpát ki találta ki, de egyszer azért megkérném, hogy mutassa már be a használatát a tömött buszon, a vonal közepén, amikor sokszor még úgy is nehéz tartani a menetidőt, hogy csak "normál" fel és leszálló ügyfelek utasok vannak.

Előzmény: zoli07 (126864)
nohab Creative Commons License 2018.09.06 -7 13 126870

OK, bedől. Mi lesz másnap? Mi lesz az utasokkal?

 

Nem az a kérdés, hogy hogyan lehet lerombolni valamit ami úgy-ahogy működik, ahhoz csak indulat kell, ész egy csepp sem; hanem hogy hogyan és mennyi idő alatt tudsz helyette építeni egy jót, vagy legalább jobbat. Nem a sehol nem létező tankönyvi világban, hanem itt, 2018-ban Magyarország fővárosában.

 

Mindezt persze úgy, hogy az utas ebből lehetőleg semmi negatívat ne érezzen, hiszen a feladat az ő elszállításuk, ha ez komolyan sérül akkor már rögtön nem a közérdek felé megyünk.

Előzmény: kristoof (126868)
kristoof Creative Commons License 2018.09.06 -6 2 126869

Ezzel szemben a BKV hivatalos válasza:

 

"A Mercedes Citaro autóbuszok forgalomba állítása a vételáron felül még 2,7 millió Ft költséggel járt (matricázás, takarítás, utastéri vandalizmus elleni nanotechnológiás bevonatrendszer felhordása, az első ajtótól kapaszkodó kiépítése és a padlóburkolat javítása, tolatókamera felszerelése, stb.)."

Előzmény: rm40 (126867)
kristoof Creative Commons License 2018.09.06 -11 4 126868

Pedig van egy nagyon egyszerű megoldás. Már többször le lett írva, hogy hagyni kell a francba bedőlni az egész buszágazatot! Ha egy kicsit durvább lenne a nem kiadás, mint 2008-2011 között, akkor hamar megoldódna a probléma. Azonban a mostani BKV fejesek túlságosan szervilisek, nem mernek bevállalni semmilyen konfrontációt, elhalászgatnak ők is ebben a posványban, mert az az érdekük, hogy ez a rendszer sokáig fenn maradjon. Ha nem így lenne, akkor már rég lett volna erőlépés, de lassan tíz éve, ahogy torqmatic is írta, lépünk egyet előre kettőt meg hátra. 

Előzmény: rm40 (126848)
rm40 Creative Commons License 2018.09.06 0 1 126867

"A járművek ára a honosítás jelentősebb elemeinek, a feladatok mintegy háromnegyedét és ennek költségeit is magában foglalta, így - a teljesség igénye nélkül - a komplett fényezés, műszaki vizsgafelkészítés és vizsgáztatás, az utastájékoztatók illesztése, az utastér budapesti arculatnak megfelelő kialakítása (kapaszkodó szinterezés, ülés kárpitozás), jegyérvényesítők felszerelése, biztonsági kamerarendszer kiépítése, zárt vezetőfülke kialakítása is része volt a szerződésnek."

Előzmény: kristoof (126866)
kristoof Creative Commons License 2018.09.06 -7 1 126866

Nincs. Az még újabb 2,7 millió darabonként. Ez már tényleg majdnem egy új busz ára.

Előzmény: seadxdx (126830)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.06 0 5 126865

hááát.

 

 

Nagy különbség a megrendelés leadásakor, hogy egy 128.000 lelkes város részére (forgalom nagyságához méretezve) adom le a gyárnak a konfigurációs leírásomat , vagy egy 1,7 millió lakosú városban akarom használni azt a buszt ?

 

 

Előzmény: zoli07 (126864)
zoli07 Creative Commons License 2018.09.06 0 4 126864

Igen.Egy élmény  teli busznál  kivenni ,kicsomagolni, majd össze, és vissza rakni

Előzmény: 7-es troli (126863)
7-es troli Creative Commons License 2018.09.06 0 1 126863

A Rijekai csuklós citarokon jol látom, h nincs a 2.ajtonal kihajtható rámpa,hanem azzal szemben,az ablak alatti dobozban lehet elzárva a mobil rámpa?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!