A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ezek a buszok jól illenének a 76 db cinkotai példány mellé. 25-30 Mio Ft egy 5 éves buszért kedvezőnek mondható, és további Ikarus 260-asokat lehetne velük kiváltani.
Ha adódna legközelebb ilyenből egy 10-es stokk, azzal a VH A300-as szériát kéne teljesen lecserélni. (azok alkatrészei pedig a LOV-okhoz lennének jók az M3 pótlás végéig)
Ezzel csak megerősíted, amire 18-09 célozni akart! :-D Bogotában csak benyúlnak a farzsebükbe és vesznek puszira 1400 csuklós buszt. Amint a mellékelt ábra mutatja, ezt a BKV 30-cal sem tudta megoldani.
(És nem akarom idekeverni, de ami az elmúlt egy hétben történt az EU és Magyarország között az pontosan azt vetíti előre, hogy tényleg az utolsó albán falu is fejlettebb lesz Budapestnél pár év múlva...)
Tudom, hogy nem nézed, ezért is tettem oda szmájlit. :-)
Egyébként sokat foglalkozom a pályázatokkal, projektekkel, és tudom, hogy embert próbáló feladat megérteni őket. Nekem legalább kétszer el kell olvasnom mindet, hogy megértsem nagyjából, hogy kitől is akart és mit a kiíró... Nem is kötelező ezzel foglalkozni, a használt buszok keresése helyett, de azért aki tényleg őszintén csak új buszokat akar, akkor az igenis máshol keresgessen! Mondjuk külföldi hírportálokon és igenis legalább annyi legyen benne, hogy az utolsó 20 000 lelkes albán településen vásárolt zsír új elektromos buszt is belinkeli ide, hogy a BKV "krémje" igenis szembesüljön azzal a ténnyel, hogy még Tiranában is komolyabban gondolják a 21. századot, mint itt!
Egyébként pont erről beszélt Zahnrad több hozzászólásban is. Ha ennyire hülyék vagyunk, hogy lassan rábeszéljük, mert igenis van hatása, arra a BKV-t, hogy jobb lenne, ha összevásárolná/felújítaná a még jobb állapotban lévő 200-asokat és 400-asokat a használt nyugati helyett, akkor igazából lehúzhatjuk magunkat a klotyón! (És nem akarom idekeverni, de ami az elmúlt egy hétben történt az EU és Magyarország között az pontosan azt vetíti előre, hogy tényleg az utolsó albán falu is fejlettebb lesz Budapestnél pár év múlva...)
Jó, értelek. De itt most nem is arról volt szó, hogy van rengeteg 6 éves flotta, csak arról, hogy a PCC-k beszerzése helyett is lett volna értelmesebb lehetőség. Ennyi volt a lényeg. De ha nem 6, azért 8-10 évnél még nem is érdekelne, de 18 éves buszokat megvenni szerintem se jó ötlet. Egy fővárosba biztosan nem az.
Bogotának 8 millió lakosa van, és pár marginális szolgáltatást leszámítva nincs kötöttpályás közlekedése. Nagyjából 12 ezer busz képezi a városi tömegközlekedés állományát. Ezt azért ne felejtsd el figyelembe venni :-)
Tökéletesen egyetértek! Mégis úgy emlékszem, hogy pár éve, bevallottan, kerültek olyan használt buszok a BKV állományába, amelyre egy itteni hozzászólás és link alapján "talált rá" a BKV.
Tudom. Ezért írtam, hogy nem baj, ha valaki megmutatja, hogy még ezt is lehetne értelmesebben.
Először is arra kérlek, hogy ne bújd a használtbusz hirdetéseket! :-) Ehelyett inkább a hazai és EU buszos pályázatokat figyeld. (Nem csak a TED-ből áll a világ!) A hazai és EU-s politikusokra is érdemes figyelni, ha a buszbeszerzésekről beszélnek. A világ minden buszokkal kapcsolatos projektjét érdemes figyelni, ki és hogyan mit csinál? Tanulhatunk-e belőlük? Mit hasznosíthat ezekből a BKV?
Én sose bújtam. Egyszer se, legfeljebb azokat néztem meg, amiket itt osztottak meg mások. A CNG flottával kapcsolatban már én is többször beírtam, hogy ha már kiépült a kút, nem ártana új kocsikat is venni belőlük. Vagy ha ezek kifutnak, akkor lesz egy CNG-kút dísznek? Egyetértek veled, de én hiába tudom, hogyan kellene, nem vagyok se döntéshoó, de ha lennék se engednék gondolom.
"Szerintem új buszokat nem a fórumozók dolga venni."
Tökéletesen egyetértek! Mégis úgy emlékszem, hogy pár éve, bevallottan, kerültek olyan használt buszok a BKV állományába, amelyre egy itteni hozzászólás és link alapján "talált rá" a BKV.
"Mit tegyek? Menjek el a gyártókhoz könyörögni, hogy szánjanak meg minket néhány új kocsival? Cserébe reklámozzuk, hogy vegyen mindenki ilyen busz?"
Először is arra kérlek, hogy ne bújd a használtbusz hirdetéseket! :-) Ehelyett inkább a hazai és EU buszos pályázatokat figyeld. (Nem csak a TED-ből áll a világ!) A hazai és EU-s politikusokra is érdemes figyelni, ha a buszbeszerzésekről beszélnek. A világ minden buszokkal kapcsolatos projektjét érdemes figyelni, ki és hogyan mit csinál? Tanulhatunk-e belőlük? Mit hasznosíthat ezekből a BKV?
(Csak úgy zárójelben megjegyzem, hogy nemrég volt egy államilag és által is támogatott CNG-s buszcsere program. Csak az az egy cég nem élt a lehetőséggel, ahol bármi értelme lett volna ezt a hajtásmódot kipróbálni! Igaz akkor páran felhoztuk ezt, de nem igazán volt foganatja. Teljesen érthetetlen számomra, hogy mi járt azoknak az embereknek a fejében, akik kitalálták, hogy egy csomó nagy rakás szar használt CNG busszal, bármiféle is tapasztalatot is szerezzen e hajtással kapcsolatban. Jó, mondjuk annyit sikerült elérni, hogy mindenki azt mondhassa, hogy ez egy rakás szar! Mondjuk az is így.)
Az elektronikus eszközök és az elektromobilitás felfutásával az elektronikus alkatrészek piacán hosszú évtizedek óta először jelentős áremelkedés indult meg. Ez egyelőre csak az iparban és a nagyobb teljesítményű cuccokknál (lesz) érezhető, de itt van a szűk gyártási kapacitásokkal és az egyre hosszabb szállítási időkkel együtt. Lebecsülöd a jó marketing/agymosás erejét, pedig egy jó marketinges mit tett az okostelefonokkal is 11 éve, pedig volt az már korábban is, és utána még éveknek kellett eltelnie, mire igazán jó lett. 1-2 nagyobb időjárási szélsőség, és a személyautó dízelmotorok sorsra jutnak a buszokba építendők is. Erről a média is készségesen tesz.
A lényeg, hogy aki épeszű az az elektromobilitásba fektet és az EU-n belül is jelentős akkumulátor gyártási kapacitások vannak kiépítés alatt. Egy percig se hidd, hogy az ottani döntéshozók ezeket a beruházásokat hagyni fogják bedőlni. Épp ezt ugattam az előbb, hogy ezért van több eszük, mint a mieinknek.
Ne aggódj, honosítással máris 8 évesek lennének...
Amúgy tudom, hogy nem, de ha valaki épp talál és felemeli a szavát, hogy a 18 éves "nekünk új" helyett is lenne normálisabb választás, akkor nem kellene letámadni a használt mantrával. Szerintem tudja, hogy új kellene, ettől még a 18 és 6 között is van különbség.
Nem is értem panaszok, hiszen igenis a helyi körülményekre és lehetőségekre szabják a dolgot: kint elektromos buszokkal kísérleteznek, itthon hagyományos dízel csuklósból próbálnak működőképeset faragni... Úgyis mindig az a baj, hogy egy lépéssel akarunk 3-4-et bepótolni, hát most óvatos távolságtartással követjük a nyugatot.
Ahhoz én hiába megyek, de lehetni lehet, az biztos. Amúgy kétlem, hogy érdekelné, mert átlagban biztos nagyon jó az arány, még büszke is lenne rá. Külön van képviselete a Havannának, vagy az Újhegyi lakótelepnek? A 194-es vonala mentén laktam, nekem most is jó lenne, de jelenleg még semmi közöm a dél-pesti régióhoz.
Amit nem sikerül itt évek óta megérteni, hogy minek nekünk a korszerű, a korszerűbb és a kísérleti.
Nyugaton nem azért működik a kerítés kolbászból, mert úgy terem, hanem oka van. Az ipar mögé kell piac, ha nincs piac, akkor csinálni kell, de versennyel. Ha nincs verseny, akkor az egész szart se ért.
A korszerűbb bonyolultabb, igen, de azt is helyben találják ki, helyi vállalkozóknak ad munkát, visszatermeli az árát.
Itthon hiába fejlesztenek a közlekedésen,ha utána nem jut pénz a fenntartásra, akkor a haszon, ami a fejlesztésből származott nemhogy nincs fenntartva, de elolvad. Ezt így nem lehet. Azt se lehet, hogy a többletforrások máshova menjenek, miközben egy közszolgáltatási szektor és a kiszolgáló háttéripara leépül. Aki így csinálja, az buta, nagyon-nagyon buta és nem látja az összefüggéseket.
Minek a villanybusz ha többszörösébe kerül, mint a dízel? Azért, mert ahol ezt játszák nagyban, ott legalább az előbb mondottt alapok rendben vannak, és megengedhetik, hogy az ilyen játszadozással kiépítsenek egy új iparágat, ami később az export miatt bevételt fog termelni. Ezeket politikai döntéshozóknak illene átlátniuk és csak ezen felül pofázni azt a demagóg baromságot, ami miatt a nép rájuk szavaz. Csakhogy ez fordítva van, semmit sem ért, semmit sem tud, csak az előre megmondott szövegét mantrázza és mindenki jól elvan a poshadt vízben.
Nem a gyártóhoz, hanem a kerületi önkormányzati polgármesteredhez. Van neki fogadóórája. Elérakni, hogy barátom Varsóban 201X óta csak alacsonypadlós buszok vannak. Itt meg azon megy a rívás, hogy miért nem megy a magaspadlós kocsi, ha elromlik az n+1. fajta ebay hulladék.