A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"De az, ami ma megy a 23-as és 85-ös családon, plusz a 136E-n, gyalázat. Aki ehhez asszisztál, arról nekem is megvan a véleményem."
Korrektség kedvéért annyit hozzátennék, hogy a BKK a megrendelő. Az általad felsorolt vonalakra a BKK határozza meg, hogy melyik szolgáltatótól milyen kocsikat vár az adott vonalra. Arról pedig korábban is eset szó, hogy 36-os, 151-es és hasonló vonalakon 1-1 mp-s kocsi nem zavarna. Csak itt is az a gond, hogy a BKK-nak kellene ez ügyben lépnie, mert a BKV nem tud mit csinálni. Bár annyit tudna, hogy a legkritikusabb kocsikat kivonná a forgalomból (pl: MAN trolik esete), ezután a BKK-nak muszáj lenne ezt tudomásul vennie.
> 50 új kocsival előrébb lenne a BKV, mint 80 használt sokéves kocsival.
Ebben lehet igazság, viszont egy ilyen felvetés azt feltételezi, hogy a BKV-nak tényleges lehetősége van egy ilyen döntést meghozni. Na ez az, amit szerintem egyikünk sem tud megítélni, akinek pedig ez a tudás a birtokában van, az nem fogja itt megírni (mint ahogy az utóbbi hetek itteni ámokfutását látva valószínűnek tartom, hogy már mást sem).
Értelmes használt beszerzés az ha van egy pótlás, kell pluszkocsi hirtelen 1-2 évre max, annyi rakoltessel ami műszakilag feltétlen muszáj (nem 30-40) millió .. utána szemrebbenés nélkül kuka.
nem vazig bontos nagyfelujitas, még tíz év üzemeltetés.
Soha nem is értettem, miért választották újra ennyiszer... 2000-es években azért volt valami látszatja, de 1990-2002 lóf@aszt nem csinált. De ez itt OFF
Abszolút igazad van, de szerintem az ide linkelgetés nélkül is pontosan tudják, hogy lassan mindenki beelőz, mi meg szemétlerakat lettünk.
Azt a részét értem én, hogy ne adjunk tippeket legalább újabb használtakra, egyedül azért keltem a védelmére, mert azt volt hivatott bemutatni, hogy lehetne fiatalabb kocsikat is beszerezni, ha már...
Az a baj, hogy mivel látják, hogy így elműködik, nem fog változni semmi sem. Nem lesznek új buszok, amíg nem történik valami nagy változás. Az, hogy mennyivel nagyobb költséggel, mennyire "magas" színvonalon történik a szolgáltatás, nem lényeges, működik, az egyszeri nagy költség tovább húzható, "Ej, ráérünk arra még". Viszont lassan az eddig beszerzett használt állományt is kénytelenek lesznek leállítani, pedig még mindig van bőven Ikarus is az utcán.
Én nem vagyok telhetetlen, beérném annyival, hogy a fő vonalakon legyenek csak új kocsik, vagy legalábbis többségben, 70-80%-ban. Mint a 97E-nél. De az, ami ma megy a 23-as és 85-ös családon, plusz a 136E-n, gyalázat. Aki ehhez asszisztál, arról nekem is megvan a véleményem.
Ez a gyerekes hozzáállás miért kell ide? Amíg alapvető dolgokkal, körülményekkel nem vagy tisztában, addig ne húzd rá a vizes lepedőt egyik garázsra sem. Más garázs által kiadott kocsin is láttam elég sok érdekes dolgot, ahogy a tűzőgépes megoldás sem Délpesthez köthető, mert más garázs által kiadott kocsin is találkoztam hasonlóval. Arra amúgy nem gondoltál, hogy ideiglenesen tették, és amint van idejük megcsinálják?
Hogy néznek ki jelenleg a VH-k? Az LOV-k felett az idő eljárt, bárhová kerülhetnének, egyik garázs sem tudna velük mit kezdeni. Inkább értékelni kellene az ottani munkát, hogy napi szintem próbálnak életet lehelni beléjük. Hidd el Délpest örülne legjobban, ha az LOV-k nagy részétől megszabadulhatna.
"Amiben itt véleménykülönbség van, hogy szerintetek itt és a valós életben is az új és a használtbuszbeszerzés bármilyen mértékben is konkurenciája lenne egymásnak. Pedig itt a fórumon biztos nem az és szerintem a jelen helyzetben (adott körülmények között) a való életben sem. Pénz<>pénz."
Ha jobban belegondolsz, akkor a használt beszerzés valóban konkurenciája az új beszerzésnek. A legbosszantóbb, hogy néha már az ár sem indokolja ezt. Elég belegondolni a most beszerzett 8 csuklós faceliftes csuklós Citarora (eléggé fapados kocsik, de ez most mellékes). A 8 kocsi ára közel 460 millió forint volt. Egy új csuklós Conecto/Solaris ára 85-90 millió forint körül van. Ha eleve úgy számolunk, hogy az új kocsi megbízhatóbb, több ideig lehet vele számolni, akkor sokkal inkább az új érte volna meg (5 új Conecto/Solaris simán kijött volna ennyi pénzből). De a BKV inkább a használtat választotta.
50 új kocsival előrébb lenne a BKV, mint 80 használt sokéves kocsival. Ezzel csak azt akarom szemléltetni, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Illetve hosszútávon a BKV-nak az összes használt beszerzés ráfizetés. A használt beszerzés valódi célja a tűzoltás lenne, csak Budapesten ez átbillent egy teljesen más dimenzióba. Egyébként meg nemrég esett arról szó, hogy a BKV tervez új kocsikat beszerezni.
A legnagyobb probléma, hogy eddig soha senki nem tudta azt bizonyítani, hogy a használt beszerzés bármennyivel is költséghatékonyabb/olcsóbb lenne 10 év üzemeltetési időt tekintve, mint egy új beszerzés. Ezért problémás, hogy a BKV tucatjával veszi a használtat, aztán üzemeltetésükkel meg megy a küszködés és a donor hegyek beszerzése. Ez semennyire sem költséghatékony, ezért érthetetlen, hogy Budapesten buszfronton miért van ekkora "használtlobbi".
Mos mér? 2014.03.28., megnyitják a 4-es metrót. A választások előtt 1 héttel. Az átlag ebből mit szűr le és mi maradt meg 4-5 évvel későbbre: Tarlósnak és a Fityesz érdemes az M4, nekik köszönhetjük. Demszkyt és társait gyorsan elfelejtették.
Ez biztos, hogy nincs így. Szerintem 10-ből 10 hozzászóló teljesen tisztában van vele, hogy új járművekre szükség van.
Viszont egyszerűen az új busz beszerzése nem ez a szint (és ezt most egyáltalán nem degradálóan írom). Lehet azt játszani, mind a hadifogolytáborban/gettóban az éhező rabok, hogy úgy "főznek" maguknak, hogy ételreceptekről beszélgetnek, miközben tudják, esélyük sincs rá, hogy jól lakjanak. A kisfiúk is ki szokták tapétázni a szobájuk falát sportautókkal/motorokkal, meg nézegethetnek luxusautó-katalógusokat, de attól olyat ők még nem fognak venni, sőt nagy eséllyel ülni sem bennük/rajtuk.
A kiábrándultság teljesen érthető, hiszen ha egy aláírt szerződésből sem lesz új busz, akkor egy itteni katalógusméregetésből mitől lenne? És nem, a kristoof-féle lacusléccipályázdmegből sem lesz, az sem ezen a játszótéren folyik.
Amiben itt véleménykülönbség van, hogy szerintetek itt és a valós életben is az új és a használtbuszbeszerzés bármilyen mértékben is konkurenciája lenne egymásnak. Pedig itt a fórumon biztos nem az és szerintem a jelen helyzetben (adott körülmények között) a való életben sem. Pénz<>pénz.
Asszem be is lett vallva annó, hogy ami jó, azt elviszik az élelmesebbek, úgyhogy a BKV-nak jellemzően azok maradnak, amik a kutyának se kellenek (12-15 vagy még idősebb buszok, és/vagy amikkel egyébként is volt valami probléma).
Hát... a hiányuk még most is fájó. Főleg, hogy csak használt "buszok" érkeztek/érkeznek még mindig helyettük (csuklós fronton értve). Jó, meg a 10 darab csodabusz, ami csak közlekedésre nem alkalmas.
Igen, aztán jön a karosszéria átfényezése, az üléshuzatok cseréje, a kapaszkodók szinterezése, az ablakok cseréje, a zárt fülke kialakítása, a futár beszerelése, a fogmaker beépítése meg még ki tudja mi, így az a 25-30 millió rögtön 35-40 (vagy még több), és szépen komótosan haladva a munkával ezekre el is megy legalább fél év.
Ezeket a buszokat egyébként mintha már évekkel ezelőtt is hirdették volna, gyanús, hogy azóta se kellettek senkinek.
Ezek a buszok jól illenének a 76 db cinkotai példány mellé. 25-30 Mio Ft egy 5 éves buszért kedvezőnek mondható, és további Ikarus 260-asokat lehetne velük kiváltani.
Ha adódna legközelebb ilyenből egy 10-es stokk, azzal a VH A300-as szériát kéne teljesen lecserélni. (azok alkatrészei pedig a LOV-okhoz lennének jók az M3 pótlás végéig)
Ezzel csak megerősíted, amire 18-09 célozni akart! :-D Bogotában csak benyúlnak a farzsebükbe és vesznek puszira 1400 csuklós buszt. Amint a mellékelt ábra mutatja, ezt a BKV 30-cal sem tudta megoldani.
(És nem akarom idekeverni, de ami az elmúlt egy hétben történt az EU és Magyarország között az pontosan azt vetíti előre, hogy tényleg az utolsó albán falu is fejlettebb lesz Budapestnél pár év múlva...)
Tudom, hogy nem nézed, ezért is tettem oda szmájlit. :-)
Egyébként sokat foglalkozom a pályázatokkal, projektekkel, és tudom, hogy embert próbáló feladat megérteni őket. Nekem legalább kétszer el kell olvasnom mindet, hogy megértsem nagyjából, hogy kitől is akart és mit a kiíró... Nem is kötelező ezzel foglalkozni, a használt buszok keresése helyett, de azért aki tényleg őszintén csak új buszokat akar, akkor az igenis máshol keresgessen! Mondjuk külföldi hírportálokon és igenis legalább annyi legyen benne, hogy az utolsó 20 000 lelkes albán településen vásárolt zsír új elektromos buszt is belinkeli ide, hogy a BKV "krémje" igenis szembesüljön azzal a ténnyel, hogy még Tiranában is komolyabban gondolják a 21. századot, mint itt!
Egyébként pont erről beszélt Zahnrad több hozzászólásban is. Ha ennyire hülyék vagyunk, hogy lassan rábeszéljük, mert igenis van hatása, arra a BKV-t, hogy jobb lenne, ha összevásárolná/felújítaná a még jobb állapotban lévő 200-asokat és 400-asokat a használt nyugati helyett, akkor igazából lehúzhatjuk magunkat a klotyón! (És nem akarom idekeverni, de ami az elmúlt egy hétben történt az EU és Magyarország között az pontosan azt vetíti előre, hogy tényleg az utolsó albán falu is fejlettebb lesz Budapestnél pár év múlva...)