A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az utolsó mondatodban egyetértünk. Viszont az alap tézis, amibe belekötöttél az az volt, hogy a használt beszerzés és az új beszerzés nem konkurál egymással szerinted. Viszont ezt elismerhetnéd végre, hogy igenis konkurencia, mivel a BKV-nak ha kell csuklós kocsi, akkor két opciója van. Egyik a használt, a másik pedig az új beszerzés. Vehetett volna 6-8 új csuklóst is, és akkor annyival kevesebb használt kocsija lenne a BKV-nak. Ezt ha megértenéd, akkor máris felesleges lenne az egész hiszti.
FKU-912 változatlan állapotban ma is kivan adva a 30-asra. Úgy látszik az illetékeseknek nem sikerült Kőbányának szólniuk, hogy talán nem kellene így forgalomba engedni.
Trollkodni jársz ide? Használt beszerzésnek mi értelme van?
A BKV-nak szüksége volt csuklós kocsira. Két lehetőség van ilyenkor, vagy új busz beszerzés vagy használt beszerzés. Amennyi használt jött, annyi új is jöhetett volna a használt helyett.
De nyolc darab használt busznak aztán van értelme? De a te gondolatmeneteddel élve: nyolc darab új busz pontosan nyolc darab új busszal több, mint a semmi.
"És ha virtuálisan itt toporzékoltok, attól bármi is jobb lesz?"
Igen. Fel kell hívni a figyelmet minden csatornán arra, ami jelenleg zajlik, mert szép lassan eljutunk oda ahol 2008-2011 között voltunk.
"Nyilván nem oké, ha egy busznak eltörik a váza, de ezt a Volvo karbantartási utasításai milyen technológiával és milyen időszakonként végezve javasolják megelőzni?"
Nagyjából tudom, de engem mint utast ez baromira nem érdekel és nem is kell, hogy érdekeljen.
"Csak hogy átlássam, pontosan mi lett volna a teendő."
Nem kellett volna felújítani és idén ki kellett volna hajítani.
"Egyébként gyanítom, ez a példány is átesett anno a felújítás előtti Thökölys "kezelésen". Ha ez így van, akkor egészen sokáig húzta..."
Én azt mondom, hogy a XXI. században élünk, szóval most már tényleg korlátlan mennyiségű infó áll rendelkezésre ahhoz (csak keresni és kérni kell), ami alapján ezeket a dolgokat le lehetett volna modellezni és számos forgatókönyvet lerakni az asztalra, miszerint ha ezt csináljuk így lesz, ha azt csináljuk, akkor amúgy lesz.
Nem mennék most bele a részletekbe, de szerintem el tudod képzelni, hogy mire gondolok. És ha látja a cég, hogy a használtakra a modellek azt mutatják többségében, hogy (most a hasamra csapok) a 15. életévüktől már csak jelentős anyagi és időbeli ráfordítás mellett tudják hozni a minimálisan egy típustól elvárató 80%-os rendelkezésre állást, akkor talán a cég nem akarna 20 éves használtakat venni, majd azokat eladni jó és új busznak. Lehet jól néz ki, de hogy meg nem éri, az valószínűleg bizonyítható lenne.
És ha az illetékesek ilyen modellekkel felvértezték volna magukat és nem csak a ... mindegy szóval üres kézzel mennének be a döntéshozók elé, akkor talán kapnának pénzt új kocsikra. Mert pénz az van, ezen nem vitatkozom. Ugyanis ez tény. Csak nincs egy jó lobbistája sem a bkv buszágának, de ez már más téma.
És ha virtuálisan itt toporzékoltok, attól bármi is jobb lesz?
Nyilván nem oké, ha egy busznak eltörik a váza, de ezt a Volvo karbantartási utasításai milyen technológiával és milyen időszakonként végezve javasolják megelőzni? Csak hogy átlássam, pontosan mi lett volna a teendő. Az, hogy le kellett volna már cserélni, nyilván mindannyiunk számára triviális, de itt csendesen megint csak a Solaris-beszerzés kimenetelére utalnék, amit kicsit meredek volna a BKV nyakába varrni.
Egyébként gyanítom, ez a példány is átesett anno a felújítás előtti Thökölys "kezelésen". Ha ez így van, akkor egészen sokáig húzta, az tényleg botrány volt anno, bár mintha kevesebb cikk született volna róla, mint az M3-pótlás kátyúiról.
Ezeket tényleg hagyni kell a szarban dagonyázni, ott érzik jól magukat. Nem az öreg jármű a probléma, nem a szar karbantartás, nem a kritikán aluli minőségű utak, hanem hogy ezt valaki ki meri posztolni! Mert hát "úgyse változik semmi" és akkor még asszisztáljunk is hozzá. Facepalm.
Nézd már meg, hogy néz ki ez a busz! Nemrég volt felújítva és olyan állapotban van, hogy azt hittem egy FeFe menet állt félre! Húsz milliót költöttek rá, papíron az biztos, mert hogy ez a busz nem kapott húszmilliós felújítást az is biztos! Önti ki a lóvét az ablakon a BKV a semmire és aki erre felhívja a figyelmet az hülye... kösz! :-(