A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Amennyiben 2018-ban annyi, csak annyi lenne naponta a BKV politikai kézi vezénylése mint 1978-ban volt, a BKV mai vezetői, naponta, nyilvánosan, indián szökelléssel végig ugrálnák az Akáczfa utcát.
KöKi-re is azt hazudják, hogy folyamatos gépi takarítást végeznek. Kár, hogy ez sorozatos fotózással tudom cáfolni... persze felelőse ennek a hazudozásnak sem lesz.
A héten egy TV internú szerint a BKV azt közölte ,hogy a nárműveket hetente takarítják belülről. Tegnap M3 MUT -884 olyan retek volt belül ami legalább több hónapos . Az ablakok belül feketék a klíma befúvóknál , a harmónika környéke és az ablakpárkányok feketék a vastag mocsoktól , az utángutó dekoritlemeze korom fekete a mocsoktól . Szégyen ahogy ki van adva .
Sajnos trizs valamiért nagyon nem akarja megérteni. De szerintem a legtöbb ember már képben van, hogy ez nem kényszer volt, hanem a BKV akarata. Érdekes módon a VB az egész buliból gond nélkül kitáncolt, a BKV meg megkapott 11 korlátozottan használható kocsit.
Ne vezessük már félre a topiktársakat! Már leírtad vagy negyvenszer, hogy ez szerinted így volt. Én pedig már leírtam negyvenszer, hogy egyáltalán nem így volt! Igenis a BKV kardoskodott amellett, hogy kapjanak a 180 buszból, a BKV eredetileg negyvenet akart, harminc darab autóbuszt a metrópótlás lebonyolítására. (Ezzel megvolt az indok arra, hogy hogyan jusson új csuklós buszokhoz a BKV.) Akkor még senki sem gondolta, hogy műszakilag egy kalap hagymát sem érnek ezek a kocsik.
Már írtam: a politikus magasról leszarja, hogy Budapest agglomerációjában, vagy Budapest belvárosában közlekednek ezek a buszok. Tarlós nem támogatta ezt a beszerzést. (Mondjuk ő főleg azért, mert semmilyen új buszt nem akart venni.)
Amúgy játszhatunk ilyet még egy darabig. Te beírod az elképzelésedet, én meg beírom a szomorú valóságot.
Nem tartom jó ötletnek megint belemenni a PMP-s sztoriba, de röviden annyit mondanék, hogy eléggé jól látszik, hogy a VB ezt az egészet megúszta, pedig 180 darabot berendeltek belőle. A felsőbb utasítás csak amiatt kétséges, mert a megrendeléstől számítva 8 hónap után ki a jó istent érdekel, hogy az a 180 kocsi hol megy majd? A kormány valóbban erőltetett néhány dolgot, de a BKV-ra semmi sem lett rá erőltetve a PMP-k kapcsán. De anno itt fórumon is szó volt, és néhányan elég büszkén jelentették be, hogy a BKV-hoz 30 kocsi érkezik majd.
A 150 Solarist senki sem tagadja, de a körülményeket tegyük hozzá. Akkor a metrópótlás körül volt egy elég nagy vita a kormány és Budapest között. Gondolom te is emlékezel, hogy két lehetőség volt egyik, hogy a BKV csinálja másik pedig egy kormányközeli cégnek kiszervezni az egészet. Végül Tarlós kimondta, hogy ő nem ad lehetőséget a kormányközelis kiszervezésnek, és megcsinálják saját maguk. Ekkor már eleve 110 Solarisról volt szó, mert erre forrás lett volna + 40 Ikarus visszaállításáról. Végül más lett a vége, de azt mindenféleképpen meg kell jegyezni, hogy új kocsik jöttek.
Mint kisnyugdíjas, nagyon egyetértek azzal a BKV vezetővel aki a végén felvette a telefont és közölte a túloldalon ülővel, hogy a BKV nagyon szeretne 30 db új, Kékestető típusú csuklós buszt vásárolni, ha a telefon túloldalán ülő, ehhez, előző ígéreténhez híván a vételárat előzetesen átulatatja a BKV-nak.
Nem a csúnya kormány, hanem bizony a BKV akart magának 30 darabot a VB-s 180 darab kocsiból.
Persze, mert a felsőbb utasítást reklámozni szokás. Ha valaki belsős ezt megtenné, azonnal keresnék, hogy holnaptól nem keresik a munkahelyén.
hidd el senki nem akadályozza őket, ha például sikerülne egy 15-20 darabos tendert kiírniuk.
150 Solaris. Eleget mondtam?
Arról lehetne még beszélni, hogy a BKV miért érzi jobbnak/fontosabbnak a használt beszerzést, mint az újat.
Amíg van VT, addig a BKV nem fog (jelentős mennyiségű) új buszt kapni. Kisebb mennyiségek esetleg kinézhetnek, ha ügyesen pitizik a vezetőség (elnézést kérek a vezetőségtől, ha esetleg sértőnek érzik, de jobb hasonlatot nem találtam), de nagyobb mennyiséget (pl. emlegetett Solarisook) biztosra veszem, hogy nem kapnak. Az öreg kocsik helyett meg kell valami, aztán ha új nincs, akkor nem kell elmebajnoknak lenni, hogy kitaláljuk, mi a maradék lehetőség.
Semmilyen tényezőt nem hagyok figyelmen kívül, csupán a látóköröm szélesebb néhány demagóg szónál.
Jól látod a dolgokat, hogy hogyan kéne, csak naív vagy. Nem baj, csak be kell tudni látni. Plusz elfogadni, hogy Magyarországon a hogyan kéne és a hogyan csináljuk azok nagyjából egymás ellentettjei.
Ki döntötte el, hogy jöjjenek az új autóbuszok? Mert jöttek azok is. (Emlékszem nem is oly rég amikor kiderült, hogy a BKV csinálja a metrópótlást, akkor hirtelen lett pénz az opciók lehívására. Akkor volt pénz meg akarat most pedig nincs?)
Jól láthatóan az a gond, hogy a BKV körül is egyre inkább megjelentek az éhes szájak, amiket be kell tömni. Mindenkinek jól kell járnia, az utasok meg pont le vannak szarva. Ha nem is milliárdok, de pár "milliócska" szépen elvándorol így egyik zsebből a másikba. Meg kell élni valamiből a Lektorna Kft.-nek, a Mészáros Csabának, a Volvókat felújító cégeknek, a VJSZ-nek és így tovább...
Tehát szerintem az általad felsorolt emberek mind, mind asszisztálnak ahhoz, hogy az legyen most, ami van. Egyiküktől sem hallottam még, hogy felemelje a szavát a C68-as elektromos buszok rettenetes kiadása miatt, vagy a csuklós Modulók műszaki megoldásai miatt, de arról is szólhattak volna néhány szót, hogy nem ideális 18 éves buszokat vásárolni és még sorolhatnám. Mindannyian hibásak abban, hogy idejutottunk és meggyőződésem, hogy ez nekik valamiért így tökéletes.
Homokba dugom a fejem hozzáállást pontosan te csinálod, aki nem képes racionális érvek hatására sem belátni, hogy nagyon nincs igaza. Előző hozzászólásomhoz sem tudtál 1 érdemi mondatot sem hozzátenni, mert nem tudtál már mibe belekötni. Jobb híján most jön a politikai címszó, amivel próbálod menteni magad, de nem sok sikerrel.
Először mielőtt vagdalkozol gondolkodj el azon, hogy a PMP-s csuklósok, hogyan és miért kerültek a BKV-hoz. Nem a csúnya kormány, hanem bizony a BKV akart magának 30 darabot a VB-s 180 darab kocsiból. Innentől kezdve ez is népszerű mendemonda, amit sokan szeretnek meglovagolni, hogy a BKV csak egy áldozat. Nagyon nincs így, és még a jelenlegi kormány szimpátiával nem vádolható Kristóf is leírta itt nemrég, hogy bizony itt a BKV akarata teljesült és semmilyen kényszer nem volt. Az új kocsis beszerzésekre is rálehet aggatni, hogy nem lehet stb., de hidd el senki nem akadályozza őket, ha például sikerülne egy 15-20 darabos tendert kiírniuk. Arról lehetne még beszélni, hogy a BKV miért érzi jobbnak/fontosabbnak a használt beszerzést, mint az újat. Semmilyen tényezőt nem hagyok figyelmen kívül, csupán a látóköröm szélesebb néhány demagóg szónál.
Megcáfolhatatlan bizonyítékok állnak hegyekben az íróasztalodon, hogy a BKV saját belsősei azon lamentálnak hosszú e-mail folyamokban, hogy mennyivel jobb lesz az öntökönlövő használt beszerzés, mint az új? Vagy mi?
Te megvádolsz engem azzal, hogy nem gondolkozom komplexen (bár nem tudom honnan veszed, mert fogalmad se lehet róla, hogy mivel foglalkozom amúgy), mindeközben pedig te vagy a végletekig idealista. Erről az egész témáról úgy teszel holt magabiztos kijelentéseket és megállapításokat, hogy közben teljesen figyelmen kívül hagysz olyan politikai, közéleti mindennapi dolgokat, amik mostanság alapvetően meghatározzák Magyarország működését.
Pedig már többen többször leírtuk itt, hogy hogyan mennek a dolgok, de te (meg még néhányan) inkább homokba dugod a fejed.
>Annak az árából szerinted új kocsit nem vehettek volna?
Szerinted vehettek volna?
Szerinted ki döntötte el, hogy új helyett használtat vegyenek? Kovács Gézáné titkárnő? Szedlmajer László? Bolla Tibor? Dabóczi Kálmán? Tarlós István? Fürjes Balázs? Orbán Viktor?
"Miért kell felhánytorgatni a korábbi használt beszerzéseket, amikor közben párhuzamosan voltak új beszerzések is"
Mert az utóbbi pár évben történtek olyan beszerzések, amellyel jobban járt volna a BKV, ha nem szerzi be. Az arány nem mindegy. Hány új kocsi érkezett a BKV-hoz az elmúlt 10 évben, és hány használt? Még a végén bemagyarázod azt is, hogy elvégre jött új kocsi a BKV-hoz, emiatt vásároljon még használtat bátran.
"Azért védem a használt beszerzést, mert nincs más. Nem tudom feltűnt-e?"
Olyan sosincs, hogy nincs más. Használt és használt beszerzés között is óriási különbség áll fenn. Nemcsak 18 éves használt kocsikat, hanem jó minőségű 8-10 éves használtat is lehet beszerezni. Feltűnt-e, hogy lehetne más lehetőség? Szerinted új kocsit nem tudna a BKV venni?
"De azért azt hadd tegyem hozzá, hogy vélem azt, hogy a BKV-nál sem hülyék dolgoznak, akik a saját maguk ellenségei. Nyilván ha lehetőségük nyílna rá, egyből az új kocsikat vennék. De mivel nincs lehetőség, valami meg ugye kell, marad a használt. "
Kérlek magyarázd már el, hogy milyen lehetőségről beszélsz. A BKV X forintból vett az elmúlt néhány évben kb 100 használt buszt. Annak az árából szerinted új kocsit nem vehettek volna? Egy új busz hosszútávon eleve jóval költséghatékonyabb megoldás, mint a használtat 10-15 éven át üzemeltetni. Lehet, ha a BKV új kocsikat vett volna használt helyett, akkor jelenleg kevesebb érkezett volna, mint amennyi használtat vett. Viszont azt korábban is említettem, hogy 50 db új busszal jobban járna a cég minden téren, mint 70-75 db sokéves használttal.
Korábban én is próbáltam az optimista oldal pártján lenni, hogy biztosan nincs lehetőségük + amint lesz valami vesznek újat, de kiderült az is az elmúlt évekből, hogy ez nincs így. Attól mert a BKV új buszt nem vesz, még nem jelenti azt, hogy lehetősége ne lenne rá.
Miért kell felhánytorgatni a korábbi használt beszerzéseket, amikor közben párhuzamosan voltak új beszerzések is. Amit anno nagynehezen sikerült kicsalni a rendszerből. Ez a lehetőség az elmúlt években nem áll fenn. Tehát ebből is jól látszik, hogy a két dolog nem konkurál egymással.
Azért védem a használt beszerzést, mert nincs más. Nem tudom feltűnt-e?
De azért azt hadd tegyem hozzá, hogy vélem azt, hogy a BKV-nál sem hülyék dolgoznak, akik a saját maguk ellenségei. Nyilván ha lehetőségük nyílna rá, egyből az új kocsikat vennék. De mivel nincs lehetőség, valami meg ugye kell, marad a használt.
"egy 8 darabos használt beszerzés soha nem lesz konkurenciája egy több éven átívelő, minimum 15 db + sok-sok százalékos opciós keretszerződésnek"
A komlex látásmód hiányzik belőled. Nem feltétlen a 8 darab faceliftes kocsiról van szó, hanem a többi használt beszerzésről is, amely az elmúlt években került beszerzésre. Közöttük olyan érthetetlen beszerzések vannak, mint a 16-18 éves C1-esek megvétele Svájcból. Azt érti mindenki, hogy Svájcban jól tartották karban őket, de miért kell 18 éves kocsikat vásárolni? Miközben a BKV-nak lehetősége lett volna több oslói MAN-t venni, amelyek valóban elég magas színvonalú kocsik. Ha összeszámolod a PCC-k + PDZ-k darabszámát, illetve azt, hogy mennyibe került, abból a pénzből egy 15 új csuklóst lehetett volna szerezni. A BKV-nak szüksége lenne új buszra, sőt évenként kellene egy ekkora városba minimum 50 új kocsinak érkeznie. Emiatt érthetetlen a részedről, hogy próbálod védeni a használt beszerzéseket, miközben új busz nem érkezik, viszont iszonyatosan szükség lenne rá.
"Míg az egyik egy "pillanatnyilag" felmerülő tűzoltás, a másik egy hosszadalmasabban előkészített több évre történő elköteleződés és biztosíték."
10 éve tűzoltás zajlik Budapesten, vedd már észre. A tűzoltás pedig nem ez lenne, hogy a 2009-ben megvásárolt LOV-k 2018-ban 1 kivételével állományban vannak, miközben már a 200-as Ikarusoknál is rosszabb állapotúak lettek. Pontosan ez a baj, hogy a BKV a használttal nem néhány évig számol, mint jobb helyeken, hanem a rendszerben ragadnak, amíg nem rohadnak le annyira, hogy kivonhassák őket. Nem kellene ekkora feneket keríteni az új kocsis beszerzéseknek, mert egy 2 milliós városnak és agglomerációjának évenként muszáj lenne x járművel fiatalítani a járműparkot. Továbbra sem értem, hogy mi a fenéért véded ennyire a használt beszerzést, amikor jól látszik, hogy a jelenlegi rendszerrel mennyi probléma van.
Elég ha megnézzük ezt a videót az akkor Bécsben frissen debütált 7900-asokról. Minden ajtón található külső nyitógomb, és az egyik bevágáson pedig jól látni a műszerfalon, hogy mindegyik ajtónak külön gombja van, tehát elvileg kényszerzárazni is lehet. Simán ki lehetett volna küldeni ezzel a megoldással a bécsi kocsikat, legalább egy teszt erejéig.
Nyugaton ezzel a szisztémával, buszok ezrei közlekednek, Budapestnél nagyobb városok, sokkal forgalmasabb járatain minden probléma nélkül, 10-20 vagy még több éve. Nem igaz, hogy teszt jeleggel sem lehetett volna ezeket kiadni, az élet eldöntötte volna, hogy valóban alkalmatlanok Bp.-re ilyen vagy hasonló ajtóvezérléssel a járművek.