A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Varsóban az MZA vezérigazgatója meg 2-3 éven belül járművezető nélkül a garázsba be és kiálló buszokat szeretne, mi meg akkor még mindig a D10-es Euro2-est basszuk. Balkán? Nem. Fekete-Afrika? Az sem. Semmihez nem hasonlítható a hazai helyzet. Még a háborús Szíriában is új buszokat vesznek.
Ezt az országot, ezt a várost, ezt az egész telibe k'rt hóbelevancot el kell engedni............... az utolsó meg ne lekapcsolja a villanyt, ha nem köpjön egyet.
Egyébként én is csak múlt héten olvastam Kelenföldön a garázsban kifüggesztve, pedig már a júliusi bérpapíromon rajta volt. Mivel ugye nem egy jelentős összegről van szó, és így is annyi tétel van, bár feltűnt akkor is, de nem igazán tudtam mire vélni, ezért nem is foglalkoztam vele.
A délelőttös pótlékot, amikor először megláttam, nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. :) Nem igazán látom az értelmét, és nem csak a gyakorlatilag 0 összeg miatt, hanem mert ha minden műszak után jár pótlék, akkor mi értelme a pótléknak, miért nem része az alapbérnek.
A kezdők alapórabérét tekintve (1400valahány Ft körül), szóló kocsival, állandó nagydélutánban (~15-16 órától éjfélig), havi egy-két elvont szabadnappal, kijöhet ennyi. Tehát havonta 22-23 szolgálattal. Buszosoknál állandó éjszakai járat elvont nélkül is elképzelhető szólóval. De az azért kezdőnek nem igazán kerül a beosztásába állandóra...
Igen, az elsőajtós jegyellenőrzési jutalék (és a minden vonalon érvényes jegyeladási jutalék) valóban kimaradt a felsorolásomból, valamint a délelőttös és a kétrészes pótlékok is; ez utóbbiak viszont annyira elenyészőek az összbérhez képest, hogy nem tartom említésre méltónak. ;-)
Erről a "vonalpótlékról" viszont annak ellenére nem értesültem, hogy minden nap bent vagyok a telephelyen, beszélgetek kollégákkal, és hozzájutok (=elolvasom) az éppen újként meghozott, és/vagy érvényes rendelkezéseket. Tudsz erről valami konkrétabb forrást adni? Mert addig még "zuhanyhíradónak" sem tudom tekinteni, hiszen a sofőrjeink már napok óta ragyogó arccal erről beszélnének, hogy milyen jó is ez, mégsem esik szó róla...
A T. topiktárs még a múltban él, amikor valóban figyelembe vették, ki hol jár. Jobban megfizették, aki egész nap a bucira tömött 7-esen járt, mint aki egész nap annyi embert vitt el a 13-ason, mint a 7-es egy megálló alatt.
Nemrégiben, teszt jelleggel bevezett intézkedés, hogy bizonyos belvárosi vonalakon (70, 78, 15/115) rendkívüli forgalmi pótlék jár az ott levezett órák után (bruttó 100 Ft). Illetve, ami még nem szerepelt a felsorolásban, az a jegyellenőrzési jutalék, ami az elsőajtós járatokon jár (bruttó 50 Ft vagy 100 Ft talán).
Órabér van, ami figyelembe veszi a "tengelyen" töltött éveket. Ezen kívül van pótlék a csuklósra (20%), a délutános (14h-22h) és éjszakai (22h-06h) műszakra (20% illetve 40%), valamint a törvényes munkaidőt (napi 8 órát*) meghaladó időszakra, túlóra-pótlék képében. Ennyi. Az órabér személyre szól, ha ugyanaz a vezető a 70-esen vagy a 74A vonalon dolgozik, azonos hosszú start után pontosan ugyanannyi munkabért kap.
* Ez így nem teljesen pontos, a túlóra onnan számít, amikor a havi ledolgozott óraszám meghaladja az adott hónapban a törvényes munkanapok száma szorozva a napi 8 órával értéket. Tehát ha egy hónapban van 20 munkanap, és ebből 10 napon keresztül 7 órát, 10 napon keresztül pedig 9 órát dolgozik az illető (szélsőséges, elméleti eset!), akkor pont egálban van, nincs túlórája.
Nyugodtam megállhat mindenhol a 99-es, csak első ajtózni kell munkanap is, ha hétvégén megy, menni fog máskor is, negyed annyi utas , a menetrend se sérül. Sokáig ellene voltam az első ajtózásnak, belátom, mindenhol kéne, a szarszagú csöves legalább nem szállna fel.
Hát egyáltalán nem mindegy a vonalvezetés, az utazóközönség összetétele, elsőajtós-e vagy összajtós, a busz típusa, a menetidő, a pihenőidők... Nem véletlen, hogy például a 99-esre kb mindig van szabad hely...
Mondjuk az ezredforduló után jó pár évvel azért nem az Ikarus 266-osnak kellett volna az etalonnak lennie, de szerintem még azok sem rohadtak ilyen rövid időn belül ennyire 40 évvel ezelőtt.