A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Csuklós VK-kat nézd meg. Nagyon rossz a futásuk és a 200E-ről többek között amiatt is lettek levéve annak idején, mert a "jó" úton a csuklórész pattogott az úton. 7700A-knak a fordulási képességük az akadályozó tényező. Svábhegyen az átjárónál is lehetnek gondok, ha nem lehet az ap. kocsit megemelni. Szóval van azért egy pár hely, ahol necces több típusnak az elmenetel.
Ja, még H8 pótlás: cinkotai HÉV-átjáró, Mogyoródi bekötőút, meg Gödöllőn is van egy útátjáró, ahol még a 435-ös is odaveri az alját.
Még mindig jobbak, mint a BKV új PMP-s kocsijai. Tegnap kifogtam dirket PMP-911-t, és 913-t metrópótlón. Eléggé bosszantó, amit ott művelnek. Mivel metrópótlón Volvóval, Conectóval, és new AG-vel is lehet utazni, ezért elég jól érezhető a különbség. 911 állandóan szintezet megállás nélkül, és egyenes úton is úgy hullámzik, hogy rossz ránézni. Gyöngyösinél szálltam le, és kár, hogy azt a pozíciót nem tudtam megörökíteni, ahogy elindult Újpest irányába. 913 valamiért nagyon csörgött belül, a csukló alját állandóan odaverte, és szintén szintezés-hullámzás állandóan végig kisérte az utazásomat. Itt új kocsikról beszélünk, nem is használtról. A vázuk ilyen körülmények között nagyon hamar lefog amortizálódni. De még mindig áldás a BKV-ra nézve, hogy 30 helyett csak 11 érkezett belőle, bár tudom, hogy egyesek kifejezetten örülnének ha több lenne. PMP-921-t pedig 1 kör után cserélni kellett egy FJX-esre.
45/F8 @ 19-19 kezdés óta ap. helyett (már hajnalban kezd, mint Örs KT).
De jó állapotban vannak az FLR-ek és a genfiek, hogy ha már reggel 4-kor nem sikerül kiadni belőlük a nem is 69 darabot, hanem már csak 66-ot a 81 darabos állományból. És a fasorban sincs buszbeszerzés. Aggódom...
Budapesti M3 metróvonal rekonstrukciójához tartozó déli (Kőbánya-Kispest – Népliget állomások közötti) vonalszakasz állomásai felújítási munkáinak kivitelezése és kiegészítő tervezése.
Az eljárás eredménye
Budapesti M3 metróvonal rekonstrukciójához tartozó déli (Kőbánya-Kispest – Népliget állomások közötti) vonalszakasz állomásai felújítási munkáinak kivitelezése és kiegészítő tervezése
Szerződés/rész odaítélésre került: nem
További információk:
Az eredménytelenség indoka: Tárgyi eljárás a Kbt. 75. § (2) bekezdés b) pontjára tekintettel eredménytelen, mivel rendelkezésére álló anyagi fedezet összege nem elegendő a szerződés megkötéséhez az értékelés alapján legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevővel.
Folyamatosan változik, hogy épp melyik szakaszt tervezik következőnek. Tavaly ilyenkor még az a hír járta, hogy idén elkezdődik majd a középső szakasz felújítása. Aztán jól látható hogy nem lett belőle semmi. (Igaz én sok esélyt erre már akkor se láttam, mert nem tudom mivel lehetne pótolni egyszerre 2 szakaszt.)
Nekem az rémlik, hogy a déli szakasz tenderre augusztusban lefutott, és sikeres lett. Míg a középső szakasz tenderét újra ki kellett írni (már sokadjára), amely miatt most a középső szakaszos tendert megtalálta 13-as ház olvtárs. De alapvetően az a terv, hogy a déli szakasz pótlása következik az északi után, szóval jók az információid.
Két-három hete én még azt az infót kaptam, hogy hamarosan megegyezhetnek a déli szakaszra a kivitelezővel és akár idén lezárható lenne a déli szakasz (de nem lesz a pótlás miatt). Az építkezés melletti kocsiszíni menetek is megoldhatóak, már megvan rá a terv, hogyan lehet megcsinálni (napi 1x ki és be). De holnap erre a tervmódosulásra rákérdezek, nekem gyanúsan kacsa.
Ezzel csak az a buli, hogy emlékeim szerint semmilyen társadalmi egyeztetés nem volt a felszíni tömegközlekedési járatok tervezéséről. Mert az alap, hogy hétköznap az Üllői út - Deák Ferenc tér - Váci úti tengely autóbusszal teljesen járhatatlan.
Nehezen tudom elképzelni, hogy ha elkészül a Lehel tér - Újpest Központ közötti szakasz hétvégén is üzemelni fog. Hacsak nem a Fehér útra állnak be a szerelvények.
Ugye most a Kőbánya-Kispest - Nagyvárad tér szakasz következik. Alagutat és teljes rekonstrukciót vonatforgalom mellett nehéz csinálni.
Itt a szomszéd topikban felmerült, hogy vajon mi lesz a sorsa az Egyedi rendelkezésre tartásos kocsijainak? Mivel nyomoz a NAV és az NNI gazdasága osztálya is, a Mészáros Csaba érdekeltségi körébe tartozó összes cég ellen én nem lennék abban olyan biztos, hogy helyen vannak jelenleg azok a kocsik.
Szóval az a kérdés, hogy ha már úgyis felszámolják a céget, vagyis reméljük a cégeket, akkor mi lesz a sorsa ezeknek a kocsiknak? Van arra esély, hogy ezek valahogy a BKV tulajdonába kerüljenek, mondjuk a rengeteg kötbér fejében? Mert, ha igen, akkor az szép húzás lenne Lacusék részéről!
(Tudom nem tökéletesek ezek a buszok sem, de fényévekre vannak a PMP-ktől, szóval szerintem ez egy hasznos deal lehetne.)
FUTÁR-on szoktam nézni a 23-as MANjeit, és megállapítom, hogy PZX-876 kb. soha nem volt cserélve, mindig lenyomta a teljes napját, míg a többieket szokták cserélni.
Talán a leggyengébb az 5-ös vonatból a 877-es, legerősebb a 876-os.
(876 állt az 5-ös közül legelsőként forgalomba.)
Csak úgy...
* Persze lehet baleset vagy rongálás miatt csere, nem jelenti a csere az automatikus műszaki hibát...
Az ott lakóknak igen.Még egy fél évig biztos lesz pótlás az Árpád úton, jön a tél, a csapadék, ami még jobban kikezdi az amúgy is rossz állapotban lévő utat.Nem beszélve arról hogy már most hullanak szét a Mercik,Volvok.
Árpád út (Újpesten) sokkol rosszabb állapotban van. Arról nem is beszélve hogy majdnem 24 órában közlekedik rajta.Vak Bottyán utca ezerszer jobb állapotban van.