Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 128039

Fejpénzzel toboroz a BKV, mert 300 busz- és villamosvezető hiányzik a budapesti közlekedéséből, és munkaköreik kétharmada hiányszakmának tekinthető.

https://hvg.hu/kkv/20181008_Beismerte_a_BKV_hogy_300_sofor_hianyzik_a_pesti_jarataikrol

Fenyőfatalp Creative Commons License 2018.10.08 0 1 128038

En egyaltalan nem iszom, de jartam mindkettovel ugyanazon a vonalon sokat, es nekem is kevesebb hely kellett a Volvoval.

 

Meg ugy altalaban mindenhol.

Előzmény: John Howard (128031)
kristoof Creative Commons License 2018.10.08 -2 2 128037

OFF:

 

Az említett katonai repülőgépet, immár húsz éve (1997 Kecskemét) ismeri a magyar műértő közönség. Immár 12 éve van hazánkban belőlük 14 darab és még mindig nem sikerült megjegyezni, hogy nem grippen, hanem Gripen. (Egész pontosan: JAS-39C/D Gripen EBS HU)

 

Ahogy a Merecdes busza sem connecto, hanem: Conecto. (Ezen a fórumon, még mindig, sokan helytelenül írják ezt is.)

 

ON               

Előzmény: kamionoszoli (128034)
gorcher Creative Commons License 2018.10.08 -1 3 128036

Nem én mondom, hanem az adatok. Meg hát mondjuk nézd meg, hogy vesz be egy 435-ös egy Veres Péter - Hősök fasora kanyart, meg egy 7700A. Előbbi nekem simábbnak tűnik. A Volvót viszont nem teszed be úgy a jobbra kanyarodóból, hogy nem hagyod el a sávot és még a Hősök fasorán sem kell visszatolnod a lámpa mögött álló kocsisort, abban biztos vagyok. Kihúzzák őket mindig balra és úgy nagy ívben szoktak csak a legtöbben jobbra befordulni. Szerintem, amikor mentem veled, akkor te is pont így csináltad a k-913-val :)

Előzmény: BX 59-76 (128030)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2018.10.08 0 1 128035

Augusztus 10n már biztosan kék volt a 19-40-ben.

Előzmény: gorcher (127839)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.10.08 -2 1 128034

A grippen kevesebb iven fordul hangsebesség felett.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (128033)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2018.10.08 -1 10 128033

Azért nagyon nagy probléma lenne ha 23 km kéne ahhoz, hogy megforduljon a Volvo.

Előzmény: zoli07 (128032)
zoli07 Creative Commons License 2018.10.08 0 2 128032

Volvo 7700A Fordulókör átmérő 23 342m
Ikarus 435 Fordulókör átmérő 22 m
Mercedes citaro Fordulókör átmérő 21 030m

Előzmény: BX 59-76 (128030)
John Howard Creative Commons License 2018.10.08 -1 6 128031

Mondd, iszol Te rendesen? ;-)

 

A Volvo 7700A fordulási képeesége (FJX és FKU sorozat; a merev A-hidas FLR sorozatról nincs tapasztalatom) kész katasztrófa: az elejét nem tudod eléggé bekormányozni, viszont a C-híd keményen levágja az íveket, tehát jól be kellene vinni az orrát egy kereszteződésbe. Viszont a kormányzott A-híd fordulási képessége (képtelensége) miatt ekkor szűk kanyarokban az orra akad el. Ennél az Ikarus 435-ös fényévekkel jobb kanyarodási tulajdonságokkal rendelkezik, sokkal jobban bekormányozható az eleje, és (szerintem*) az ívlevágása is kisebb a hátuljának.

 

* 435-ösből csak trolibuszt vezetek ugyan, de a járműszerkezeti része, így a kanyarodási tulajdonságai is tökéletesen megegyeznek az autóbuszéval.

Előzmény: BX 59-76 (128030)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 128030
Fordulási képességük speciel szerintem a legjobb a Volvo 7700A típusnak.
De csak mint járművezető van rálátásom, külső szemlélőként nem tudom milyen a fordulási képessége.
De ha a Volvo 7700A-nak akadályozó tényező, akkor az Ikarus 435-ös katasztrófa?
Előzmény: gorcher (128028)
MCA-001 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 128029

A félkész buszoknak és vázelemeknek az értéke  kb. nulla Forint.

A BKV talán tudna velük kezedeni valamit, de nekük meg pénzük nincs rá.

 

Mivel le nem gyártott buszok miatti kötbért nem ismerte el a gyártó, ezért pénz abból csak évek múlva lesz..

 

 

Előzmény: kristoof (128026)
gorcher Creative Commons License 2018.10.08 -1 1 128028

Csuklós VK-kat nézd meg. Nagyon rossz a futásuk és a 200E-ről többek között amiatt is lettek levéve annak idején, mert a "jó" úton a csuklórész pattogott az úton. 7700A-knak a fordulási képességük az akadályozó tényező. Svábhegyen az átjárónál is lehetnek gondok, ha nem lehet az ap. kocsit megemelni. Szóval van azért egy pár hely, ahol necces több típusnak az elmenetel.

 

Ja, még H8 pótlás: cinkotai HÉV-átjáró, Mogyoródi bekötőút, meg Gödöllőn is van egy útátjáró, ahol még a 435-ös is odaveri az alját.

Előzmény: Ashi Valkoinen (128027)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.10.08 0 0 128027

"ha ap-s kocsival biztosan járható a vonal."

 

Ez a mondatrész kicsit elgondolkodtatott - hát a vacak PMP-ken kívül más alacsonypadlós típusok számára sem járható minden út? 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (127977)
kristoof Creative Commons License 2018.10.08 -2 5 128026
Örök Kétkedő Creative Commons License 2018.10.08 -3 0 128025

Már többször elhangzott részedről a 11 darab PMP. Melyik a tizenegyedik?

Előzmény: Törölt nick (128022)
08-73 Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 128024

Az északinak a TE-jét már eleve a full alapszolgáltatással hirdették meg...

Előzmény: BP-1 (128023)
BP-1 Creative Commons License 2018.10.08 -1 3 128023

"társadalmi egyeztetés"=vicc kategória.

Az Északinál is volt. Sok jó ötlet érkezett.  Azután semmi csak az előre meghirdetett full alapszolgáltatás. Nem lesz semmi plusz. Felejtsd el!

Előzmény: BX 59-76 (128010)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.08 -2 6 128022

Még mindig jobbak, mint a BKV új PMP-s kocsijai. Tegnap kifogtam dirket PMP-911-t, és 913-t metrópótlón. Eléggé bosszantó, amit ott művelnek. Mivel metrópótlón Volvóval, Conectóval, és new AG-vel is lehet utazni, ezért elég jól érezhető a különbség. 911 állandóan szintezet megállás nélkül, és egyenes úton is úgy hullámzik, hogy rossz ránézni. Gyöngyösinél szálltam le, és kár, hogy azt a pozíciót nem tudtam megörökíteni, ahogy elindult Újpest irányába. 913 valamiért nagyon csörgött belül, a csukló alját állandóan odaverte, és szintén szintezés-hullámzás állandóan végig kisérte az utazásomat. Itt új kocsikról beszélünk, nem is használtról. A vázuk ilyen körülmények között nagyon hamar lefog amortizálódni. De még mindig áldás a BKV-ra nézve, hogy 30 helyett csak 11 érkezett belőle, bár tudom, hogy egyesek kifejezetten örülnének ha több lenne. PMP-921-t pedig 1 kör után cserélni kellett egy FJX-esre. 

Előzmény: gorcher (128021)
gorcher Creative Commons License 2018.10.08 0 4 128021

45/F8 @ 19-19 kezdés óta ap. helyett (már hajnalban kezd, mint Örs KT).

 

De jó állapotban vannak az FLR-ek és a genfiek, hogy ha már reggel 4-kor nem sikerül kiadni belőlük a nem is 69 darabot, hanem már csak 66-ot a 81 darabos állományból. És a fasorban sincs buszbeszerzés. Aggódom...

MCA-001 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 128020

Volt azóta más pályázat a déli szakaszra?

Előzmény: Törölt nick (128018)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 128019
A matematika asztalon mimdíg jól mutat, kár hogy a való világ ezt nem fogadja el. 😃
Előzmény: norbee601 (128012)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.08 0 0 128018

E hirdetmény feladásának dátuma:

24/02/2017

 

Hol van az már...

Előzmény: MCA-001 (128017)
MCA-001 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 128017

Én ezt találtam a déli szakasszal kapcsolatban:

 

Elnevezés:

 

Budapesti M3 metróvonal rekonstrukciójához tartozó déli (Kőbánya-Kispest – Népliget állomások közötti) vonalszakasz állomásai felújítási munkáinak kivitelezése és kiegészítő tervezése.

 

Az eljárás eredménye

 

Budapesti M3 metróvonal rekonstrukciójához tartozó déli (Kőbánya-Kispest – Népliget állomások közötti) vonalszakasz állomásai felújítási munkáinak kivitelezése és kiegészítő tervezése

 

Szerződés/rész odaítélésre került: nem

 

További információk:

 

Az eredménytelenség indoka: Tárgyi eljárás a Kbt. 75. § (2) bekezdés b) pontjára tekintettel eredménytelen, mivel rendelkezésére álló anyagi fedezet összege nem elegendő a szerződés megkötéséhez az értékelés alapján legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevővel.

 

E hirdetmény feladásának dátuma:

24/02/2017

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:332994-2017:TEXT:HU:HTML

 

Előzmény: MCA-001 (128016)
MCA-001 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 128016

Nem írtak ki külön pályázatot az állomások átépítésére és az alagút és a pálya felújítására?

 

A pálya átépítésénél eredményes volt a pályázat.

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:363153-2017:TEXT:HU:HTML

 

A déli szakasz tendereit nem találom én sem.

Előzmény: Törölt nick (128014)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2018.10.07 0 1 128015

Folyamatosan változik, hogy épp melyik szakaszt tervezik következőnek. Tavaly ilyenkor még az a hír járta, hogy idén elkezdődik majd a középső szakasz felújítása. Aztán jól látható hogy nem lett belőle semmi. (Igaz én sok esélyt erre már akkor se láttam, mert nem tudom mivel lehetne pótolni egyszerre 2 szakaszt.)

Előzmény: Törölt nick (128014)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.07 0 3 128014

Nekem az rémlik, hogy a déli szakasz tenderre augusztusban lefutott, és sikeres lett. Míg a középső szakasz tenderét újra ki kellett írni (már sokadjára), amely miatt most a középső szakaszos tendert megtalálta 13-as ház olvtárs. De alapvetően az a terv, hogy a déli szakasz pótlása következik az északi után, szóval jók az információid. 

Előzmény: Törölt nick (128013)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.07 0 0 128013

Két-három hete én még azt az infót kaptam, hogy hamarosan megegyezhetnek a déli szakaszra a kivitelezővel és akár idén lezárható lenne a déli szakasz (de nem lesz a pótlás miatt). Az építkezés melletti kocsiszíni menetek is megoldhatóak, már megvan rá a terv, hogyan lehet megcsinálni (napi 1x ki és be). De holnap erre a tervmódosulásra rákérdezek, nekem gyanúsan kacsa.

Előzmény: Törölt nick (128007)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.07 0 1 128012

Ez mérnöki feladat, nem a társadalomé :)

Előzmény: BX 59-76 (128010)
7705H Creative Commons License 2018.10.07 0 0 128011

Fehér úti beállás biztosan nem lesz

Előzmény: BX 59-76 (128006)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.07 0 3 128010

Ezzel csak az a buli, hogy emlékeim szerint semmilyen társadalmi egyeztetés nem volt a felszíni tömegközlekedési járatok tervezéséről. Mert az alap, hogy hétköznap az Üllői út - Deák Ferenc tér - Váci úti tengely autóbusszal teljesen járhatatlan.

Előzmény: Törölt nick (128009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!