Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.10.09 0 3 128087

OFF

Más nyelvekre az ügyeskedést csalásnak fordítják.

ON

Előzmény: Törölt nick (128073)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2018.10.09 -1 0 128086

Ha már valahova pontos adatokat ír (másol) be az ember akkor illene nem tévedni ekkorát.

Előzmény: zoli07 (128082)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128085

Egy 10+ órás műszak után azért már kellőképpen fáradt az ember ahhoz, hogy ne kapcsoljon rögtön.

Előzmény: norbee601 (128083)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 2 128084

Nem mindenki képes rá. Engem egyszer BKV haver vitt haza a boltttól, beindít, éktelen motorbőgés... mondom mi a f@szt csinál. "jah bocs, nem buszban vagyok, itt váltani kell".

Előzmény: norbee601 (128083)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.09 0 3 128083
Nem igaz hogy nem lehet egyből átállni... Munkaban egy egy éves autót vezetek. A sajatom 26. 12 ora ceges utan beulok az enyembe, es egy bol tudom hogy ezt most mashogy kell vezetni ... Forditva ugyanigy ...
Előzmény: John Howard (128080)
zoli07 Creative Commons License 2018.10.09 -3 1 128082

ha  lett volna egy kis csöpp eszed akkor rájöhettél volna hogy az 23m lett volna.Humorodnál voltál látom!

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (128033)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 4 128081

Ez olyan, mint szegény Jóska bátyám akitől a buszmérgezést kaptam. 66 meg 266 tolta, meg ilyesmi.... 10-en sok éve nyugdíj előtt adtak az öregnek egy távolságiról kivénhedt Scania gépészetes E95.... mintha nem is Jóska bátyám lett volna, hanem valami pályakezdő 0 km-es tanonc. Szegény "öreg" annyira nem érezte a technikát.

Előzmény: John Howard (128080)
John Howard Creative Commons License 2018.10.09 0 2 128080

Igen-igen, a jelenség ismerős: ők azok, akik még ZIU-n szocializálódtak, mint trolisofőr. Azon nem lehetett másképp, de a korszerűbb trolikon ugyanolyan finoman szabályozható a menetpedál, mint egy személygépkocsin (vagy autóbuszon) a gázpedál. Csak ők "agyilag" még mindig régről maradtak, és a modern, elektronikus vezérlésű kocsikat is úgy kezelik, mintha villanykapcsoló lenne. Tán még a saját személyautóját is így vezeti. Ezt szokta meg... :-/

Előzmény: BX 59-76 (128078)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 2 128079

Így-így, ahogy mondod. Meg ők azok akik nyomják mint süket a csengőt még kihalt időszakban is, aztán kiegyenlítés céljából várakozunk a megállóban, majd megint padlógázzal tovább és már a köv megállóban -1p megint...

Előzmény: BX 59-76 (128078)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128078
Én csaj azért kérdezem, mert főleg trolisokra igaz ez az gáz - nem gáz, vezetési stílus. Nem kigurítják a buszt, hanem fékezésig gázpedál nyomás, stb. Olyan szépen el lehet venni a töltést az adagolóról, hogy észre se venni, ha akarod. De egyből padlógáz után leugrani a pedálról 50-nél, majd 45-nél megint fel 50-re fel és hopp egy megálló, akkor fékezzünk.
Előzmény: John Howard (128075)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 1 128077

Kereszteződésekben, csatlakoásoknál kell csak jobban figyelni, nem? Ott mindig lassan mennek és figyelik a tükröt.

Előzmény: John Howard (128076)
John Howard Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128076

Az áramszedővel csak akkor kell foglalkozni, ha valami útfelbontás van, vagy lerobbant (bármilyen) kocsi miatt kerülni kell. Ha normálisan az útvonalon haladsz, alig igényel több figyelmet.

 

435-ös: igaz, hogy a busz hátul hajt, de ez normál körülmények között, száraz úton a mozgásában, tulajdonságaiban, kanyarodásában nem érezhető különbségnek. Persze vizes, csúszós úton, kanyarban kigyorsítva azért már más a helyzet...

Előzmény: norbee601 (128071)
John Howard Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128075

A csudát, vezetéstechnikailag nem különbözik a kettő semmiben. A kocsi mérete, mozgása, kanyarodása tökéletesen megegyezik. A fékezés-lassítás más egy picivel, de csak jelentéktelen a különbség. Ami a busznál a retarder, a trolinál a villamosfék, viszont a busz fékezéskor visszakapcsol, hol puhán, hol egy kicsit megrántva, "túlfékezve" pár tized másodpercig. A trolinál ilyen rángatás nincs.

Előzmény: BX 59-76 (128067)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.10.09 0 2 128074

Egyet biztosan tudok: Bonn Hbf. - Flughafen közt az SB60 járaton Tempo100-as Citaro buszok járnak. 

http://www.bus-bild.de/bild/deutschland~staedte-a---c~bonn/103865/bonn-08012014-buslinie-sb60-zum-flughafen.html

Ezekben van az üléseken biztonsági öv, az utolsó városi megállónál bemondja a busz két nyelven, hogy tessék bekötni magunkat. Volt már, hogy a sofőr el sem indult, amíg látott álló utast.

Egy időben sűrűbben jártam ezzel a járattal, mostanában elég ritkán (nem a járattal volt bajom, más okból), de mindig ténylegesen 100 km/h sebességgel mentünk, ha a forgalom engedte. 

Előzmény: torqmatic (128072)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128073

Autószerelő haverom pár évig hozott be Nyugatról használt járműveket. Maradjunk annyiban: nem ismeretlen fogalom ott sem az óratekerés, a papírozás stb. Csak ott keményen büntetik, míg itthon mondjuk pont magasból, rája :D

Előzmény: torqmatic (128072)
torqmatic Creative Commons License 2018.10.09 0 1 128072

Ezért írtam, hogy szabályosan. Bár ahol Citaro jár helyköziben, szerintem ott annyira pont nem jellemző a szabályok kijátszása...

Előzmény: Törölt nick (128065)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128071
280nal sztem nincs nagy különbség bár ott is a szedőre is gondolni kell a trolinal valamennyire, de pl a 435 busz tolocsuklos, a 435 troli meg húzó, B tengelyen hajt ...
Előzmény: BX 59-76 (128067)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128070

Én nem tudom. Életembe nem vezettem trolit. Buszt se sokat, levizsgáztam rá, de csak most 10.03-tól vezetek buszt csak :D

Előzmény: BX 59-76 (128067)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.09 0 1 128069
Pedig ez a BPO-609 vesszettül jó paripa. Egyedül a felújítás velejárója nem tetszik, miképpen magas az alapjárata, de nem is kicsit. Ez minden felújított 200-asra igaz (BPI-622, BPO-878, BPO-846, BPO-609, BPO-466, stb), garázstól függetlenül. Hátha tudja valaki a választ.
Miért? Újfajta adagoló lenne felszerelve rájuk?
Előzmény: BX 59-76 (128067)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.09 0 1 128068
Az az Euro 2-es motor bármelyik Ikarust kenterbe tudja verni füstölés terén.
Előzmény: BX 59-76 (128063)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.09 0 1 128067
Trolit még nem vezettem, ez tény, de ennyire különböző módon kell vezetni pl egy 280-as trolit mint egy 280-as buszt?
Legtöbb járművezető tényleg 1 bites vezetési stílussal megy dízel busz esetében is. Gondolok itt a vagy padlóig nyomom a gázpedál, vagy hozzá se érek.trolibusznál a gázpedálnál nem hiszem, hogy nem lenne átmenet a nulla és a teljes töltés mellett. Épp a BPO-609-en tapasztalom és tapasztaltam múlt hét elején is ugyanennél az autónál.
Előzmény: Törölt nick (128066)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 2 128066

Trolisok elég érdekesen vezetnek egyébként is, nem csak Volvo-val. Ha nem is figyeltem melyik garé. a kocsi, első megállóig rájövök vezetési stílusból. Főleg ha olyan, aki trolit is hajt a dízeles mellett rendszeresen (vagy inkább azt többet).

Előzmény: BX 59-76 (128062)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128065

Ahol meghekkelik, kikötik. Szerintem elég sok helyen. Főleg, ha nem csak EU-t érted Európa alatt. :D

Előzmény: torqmatic (128059)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128064
Ezt az FLR-es fordulási kör kérdést egy illetékes tudná megmondani, akinek megvan az autóbusz eredeti leírásavagy szerelési leírása. Interneten a barátunk (Google) erről semmilywn infót nem tud adni. A B7LA egy kalap alá van véve.
Előzmény: John Howard (128061)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.09 0 3 128063
A Genfiek akkor voltak a legjobbak, mikor tőlünk cirka 1300km-rel arrébb voltak.
Előzmény: Törölt nick (128060)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128062
FLR-essel semmi probléma nincs a 30-ason egyik általad említett helyszínen sem. De akkor értem már, miért fordult akkora íven tegnap velem szemben a Trolis kolléga Volvoval.
Előzmény: John Howard (128061)
John Howard Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128061

Lehet bizony, az első két széria (FJX és FKU) még független kerékfelfüggesztés elöl, és emiatt lehet, hogy kevésbé "szedhető alá" a kerék, mint a ZF-hidas kocsiknál. Én legalábbis ezt érzem vezetésekor.

 

Amit biztosan mondhatok: 30-as busz, Keleti felé két olyan hely van, ahol az FKU-val nagyon észnél kell lenni: 1. a Fóti útról a Baross utcába jobbra bekanyarodáskor (a bal tükör elakad a jelzőlámpán), 2. a Nádor utca, Deák Ferenc utca körforgalomban (ki volt az a &%#@, aki ide ekkora körforgalmat tervezett?). Ezeken a pontokon a 280-as annyira "lötyögve" fér el, hogy  a 435-nek is könnyedén át kell csúsznia (buszból csak 280-nal jártam _itt_, de trolival ugyanazokon a helyeken 280-assal, is meg 435-össel is rengetegszer voltam; állíthatom, nincs akkora különbség a kanyarodásuk között, mint az Ik280-V770A között.

Előzmény: BX 59-76 (128044)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 -3 5 128060

Igen, egykor biztosan nagyon jók voltak a genfiek. Most éppen 45-ösön MHK-913-al megyek, amely 9 perc késésben van Örs felé lomhasága miatt. Pörgősebb vonalakra alkalmatlanok. Egyébként több 435-ös is van (nemcsak 19-28), amelynek nagyon jó a menetdinamikája, és simán kijön a 60-65 km/h is. 

Előzmény: gorcher (128048)
torqmatic Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128059

Miért, hol mennek Európában M3/I vagy M3/II kategóriájú buszok 100-zal (szabályosan)?

Előzmény: g86 (128057)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 0 128058

Én nem Mo. beszélek. Mentem a szállásra, ez mi? Megáll minden fánál, utascsere mint egy sima helyi járaton.... netem nem volt romaing miatt... egyszercsak felment a pályára és olyan eszeveszett tempót fogott, akkor néztem rá GPS-ben, 86 mért. Utánra érzésre többel is mentünk. Másnap ugyanez vissza. Láttam itt forogni 3 tengelyest, csuklóst és 2-3 ajtós szólót is. Ment mindegyik szépen a pályán.

Előzmény: g86 (128057)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!