A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Amint látom, nem igazán vág ide a vitázások végébe, de vki tegyen már egy pillantást a 04-76-ra és az NGC-159-re. Előbbinek a 4-es ajtaja nehezen nyílik és csukódik, a csukló utáni részben nem hallani az indításjelzőt, ahhoz képest egész jól rendbehozták (igen, mostanában utaztam rajta felújítása-ami nem most volt-óta először). Utóbbinak pedig vmi nagyon nyikorog a motortérben. Köszi!
Szerintem meg csak azért vagdalkozol a KV ellen és nem vagy hajlandó megérteni azt, hogy ha a gyártó nem szállít alkatrészt egy még garanciális kocsihoz és nem is javítja, akkor azzal a KV nem tud mit csinálni. Ha fizetné az adminisztrációs költségeket a ki nem adott kocsira, akkor meg azért ajvékolnál.
De magyarázd csak félre. A kerékre: ennek van előjele, ezt te is tudod. Ha pedig valami felvágja, akkor ott helyből félreállok. De nem, mert lassan megyek, nem lesz baj. Gondolom emögött sem az áll, hogy ő maga akar szórakozni másokkal. Amúgy pedig ha az a gumidarab leszakad és fejbe talál valakit még akár 20 km/h-s sebesség mellett is, akkor az nagyon fájdalmas dolog, nem gondolod? Az, hogy a srác meg túlhisztizte... nem mehet mindenki oda halál nyugodtan, hogy hé vezér úr, füstöl a fék, vagy a fejemre esett a dekor elem és sorolhatnám a példákat vég nélkül a saját elmúlt pár hónapomról.
De nyugi, a nem létező objektivitásod egyáltalán nem lep meg :D
Ezt a kérdést akkor nyissuk ki, ha majd a KV-nál mindig mindenhez van alkatrész, a javításokat pár napon belül elvégzik, és mindig minden típusból van üzemképes tartalék. Addig egyenlőtlen lenne bármilyen összehasonlítás. :D
A gumiabroncsos eset megítélését trizs leírta, nincs mit hozzáfűznöm.
Most, ahogy nézem az összes LYH-k közel 90%-a menetet teljesít, nagyrészt óbudai hegyi vonalakon. Lehet arról esetleg valamit tudni, h melyek lettek a "kiválasztottak", mert nem nagyon van olyan-tudomásom szerint-, ami tartósan le lenne állítva. Azt tudom, h nem éppen a legjobb állapotban lévő buszok, de pl a 107, 109 most kapott egy nagyobb rendbetételt, motor fronton is. Utasszemmel az égvilágon semmi baj nincs velük, klíma szinte mindig tökéletes, így ezeket mind figyelembe véve én, mint laikus, nem érzem még, hogy itt az ideje félreállítani akár egyet is közülük.
Nem volt ilyen összefüggés. Felmérettem az állományt, megvolt a kiválasztás, és a tegnapi hármat nyàron még LYH, LOV és NJV követi. Az e modulo is kibukott, de nem akartam álkorrek lenni, hogy jaj ne vonjuk ki ne legyen balhé.
Akinek nem esik le a tantusz, az egyiknek egy busz kell ahhoz, hogy megcsináljon 300 km-t és két sofőr, a másiknak 3 busz kell ugyanehhez a feladathoz és 3 sofőr. Míg az egyiknek holt- és csúcsidőszakban futnak a kocsijai, addig a másiknak csakis csúcsban.
Ismét vissza lehet kanyarodni a lila ködbe. Sem a gyártó sem az üzemeltető nem akarta ezt a buszt. A lila köd ezt is átnyomta, itt az eredmény. Az akarat megvolt, csak az alapok hiányoznak...
volt már ennél csúnyább dolog is, amikor a BKV kiadta a cserekocsit, a nagyeszű BKK pedig vonalon leszállítatta az utasokat, mondván inkább maradjon ki egy menet...
Szerintem a jótállást is kell tudni érvényesíteni. A Mercedes is perre ment Zágrábbal szemben. Ott gondolom a politikai környezet is merőben más volt, mint a BKV és az Evopro esetében. Talán az jobban hasonlít mondjuk a VT vagy a T&J esetére.
A BKK diszpécsere soha nem mondja meg neked, mint buszsofőrnek, hogy milyen típust vigyél ki, hanem rezignáltan tudomásul veszi, ha nem tudod teljesíteni az adott menetet. A cserekocsit a BKV diszpécsere intézi az adott garázsban, akivel ordibálhatsz, csak nem biztos hogy van értelme, mert őt is kötik bizonyos szabályok. De ha nem csak képzeletben űznéd ezt a szakmát, akkor ezeket mind tudnád ;)
Számtalanszor le lett már írva, hogy ezeket a buszokat a BKV-nál meg se akarták venni, úgy kényszerítették rájuk. Gondolom a botrányos rendelkezésre állással kapcsolatban is az volt az ukáz, hogy nyeljék le a békát. Mészáros Csacsi közben viszont állítólag kegyvesztett lett, valószínűleg ezen felbátorodva vonták ki (sajnos csak átmenetileg) az első fostalicskát is. Hónapokkal ezelőtt lehetett már tudni, hogy "fent" is betelt a pohár.
Hülyeséget beszélsz megint, sajnos az utóbbi időben már sokadjára.
A járművekre a gyártó 24 hónap teljeskörű jótállást vállalt - kivéve a vázszerkezetet és az akkumulátorokat, mert arra jóval többet. Szóval ez, hogy már több mint egy éve üzemképtelen a jármű, nem a BKV sara, ebből bármiféle messzemenő következtetést levonni az üzemeltetőre vonatkozóan egyszerűen ostobaság.
Mellesleg már tavaly is rá lett kérdezve, hogy miért áll a busz (akkor még "csak") fél éve, de a süketelésen kívül semmi érdemi infót nem tudtunk meg varga tónitól.
Azért megnézném a VT-t, hogyan üzemeltetné ugyanezt a típust
Nem kell itt semmit nézegetni, biztosra veszem, hogy nem mennének a kocsik. A Mercik is csak azért mennek, mert jobban tűrik a ridegtartást (lehet enyhén fogalmaztam ezzel...), meg néha a Pappasban összekanalazzák őket. Se normálisan karbantartani, de még csak rendszeresen takarítani se képesek Arriváék. Főleg Bogáncsban. Örülnék én annak, hogy C2 jár Pesten, mert egy durva jó busz, csak azon izgulok egész úton, hogy össze ne okádjam a mocsoktól (bár akkor legalább részlegesen ki lenne takarítva utána).
Miért nem kezdett el szállítani a Solaris a megkötött 75 darabos szerződésre? Nem biztos, hogy mindent úgy lehet, ahogy azt politikától függetlenül az ember józan ésszel remélné. Tessék továbbgondolni a tárgyi témára.