A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Javaslom nézz körül a városba, és nézd meg melyik FKU mit kapott. Hiába jössz ezzel a szöveggel, mert magadat égeted le. Idén is, és ezelőtti években is az FKU-kat rendre viszik felújítani külső partnerekhez, és bizony egy kis 20+ milliós felújítást kapnak. Nem állítom, hogy az összes, és messze vagyunk még attól, de az hatalmas nagy hazugság, hogy egy-két darab kapott rendes felújítást. Szinte az összes Volvo kapott már motorfelújítást, ezért felesleges itt olyanokat írni, hogy nem nyúlnak semmihez.
Eleve alulmotorizáltak, és sokat fogyasztanak. Az az állításod, hogy jobban haladnak az nagyon nem igaz, mert a new AG-k teljesítménye sokkal erősebb a Volvókhoz képest. Mondtam is korábban, hogy az éjszakában a 914-esen, ahol a Conectónak is húzós a menetrend, ott a new AG-k tökéletesen helytállnak. Szóval teljesítmény terén a Volvo eléggé gyengén teljesít.
Úthibákon lehet nem üt akkorát, ellenben a kocsi állandóan rezonál, és csörög-zörög bennük valami az utastérben. Hosszútávon az is nagyon élvezhetetlenné teszi az utazást, illetve bizony a Volvók is tudnak érdekes hangokat produkálni, emiatt ilyen téren semmivel sem különbek a new AG-khoz képest. Sima úton pedig a new AG sokkal jobban viselkedik, mint a Volvo, és az utastér minősége is sokkal jobb. Komfortra is egyértelmű, hogy az utasnak melyik a kedvezőbb.
Egy frissítő fényezés és a végletekig leharcolt üléskárpitok cserélésekor - járműtípustól teljesen függetlenül - is pénzt költenek rájuk. Nem is feltétlenül keveset, mégis fényévekre van egy felújítástól. Attól a motor még füstölni, a váltó rángatni, a hajtott tengely meg zörögni fog.
Na, pont ezt kapta az FKU széria jelentős része. De te azért dédelgesd magad a félresiklott álmaid között.
Akkor tegnap elég gyakran megváltoztatta a veleményét. 5-6 percen belül kétszer is. Első páros egyszerre.Harmadik,negyedik busz külön,következő kettő egyszerre nyitott ajtót. Ez így senkinek nem jó. Utasnak főleg nem.
Pénzt költöttek rájuk, akkor ezt minek nevezzük? Listát kérsz, hogy az 50 FKU-ból melyik milyen felújítást kapott? Mert nem hiszem, hogy ebben a városban élsz, ha olyan kijelentéseket teszel, hogy egy-két példány kapott felújítást. Amikor csak idén több délpesti, és kőbányai FKU átesett felújításon. Szinte egyetlen egy kocsi van, amely tényleg nem kapott semmit esztétikailag, csak külsőre ő FKU-920.
Azért a csuklós Volvók állapota is eléggé lesújtó manapság. A felújításon átesett darabok is 1-2 évvel azután, hogy a felújítás végbement gyakorlatilag kezdenek ugyanúgy amortizálódni. Elég kinézni a 30-asra, és lehet látni, hogy az FKU-k milyen szinten adják meg magukat, illetve az állapotukat is meglehet tekinteni. Sajnos az FLR-s kocsik állapota is egyre rosszabb, némelyik felújítatlan FLR-s utasteret tekintve még a genfi Volvóhoz képest is leamortizáltabb. Aztán az FJX-s kocsikról nem is beszélve.
A new AG-k a BKV-s csuklósokhoz képest nagyon nincsenek rossz helyen. Főleg érdemes a velük egy idős FKU-s kocsikkal összehasonlítani, és minőség-teljesítmény terén nem is kérdéses, hogy melyik nyerne.
Jó helyen van ott a Kelenföldi sufniban, nem kell Délpestre erőltetni. Az Agora, és a az elektromos Modulók között nagyon jól mutatnak, és hát az ottani emberek egy része amúgy is örül neki. Amikor tükörsima úton is szintez-hullámzik állandóan, akkor mondjuk egy 85-ösön, vagy 23-ason pár hónap alatt szétesnének, ha napi szinten oda lennének kiadva.
Ez a csuklós busz úgy szánalmas ahogy van! Én már a legelején megmondtam ez egy elb@szott konstrukció na és igazam lett! Délpestre pont jó lesz az a párdarab amit már legyártottak!
De nekem ez már tökéletes bizonyíték arra, hogy az illetékes elvtárs soha nem telefonált le a BKV-nak, hogy: Nektek vennetek kell 30 Modulót és nem mondom többször! Annyira szervilis a cég, hogy azért csinálták az egészet, ahogy igazából volt is, mert megpróbáltak felfele nyalni, hátha lesz új busz, és megakarták előzni az idézet, soha el nem hangzó telefont, mert azt gondolták, hogy ha nem ezt teszik maguktól, akkor elvtársak kérni fogják. Hiszen már a vak is látja, hogy bármikor elengedhetné a BKV a Modulók kezét, gyakorlatilag a gyártó már nem is létezik, de most már kerül amibe kerül, azért is végigviszik ezt a fantasztikus projektet!
Komolyan HIHETELEN, hogy még mindig, messze sincs vége ennek a sztorinak!