A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Na hát, jó hogy nekem tartasz előadást aki több mint 30éve lakik a vonal mentén.
És amiket leírsz, azt szörnyülködve olvasom. Pont az jön le belőle amit írtam.
A "villamos mániás" éned nagyon lecseng, és olyanokat is belelátsz ami nem is úgy van.
ha már budán akarsz kinyírni vonalat, ott van a 49es! na az ami minden lényeges megállójánál van metro. Ha hiteles akarsz lenni ez belátod.
Az meg hogy a bartókon mindenki villamosozik nem igaz. Akkor nem lenne ennyi utas a 7esen, aminek utasszáma a bikásnál lefeleződik és a ferenciekig újra megtelik
ha nem szállna le ott annyi utas fel se férnének kórháztól már
a 114es család meg a bikástól befelé pang, felesleges férőhelymozgatás a sűrűbb 7es jobban ellátná
azt meg mikor érjük meg, hogy ha mérnek akkor a párhuzamos járatokat is egyszerre mérik...
amúgy meg jól látható, hogy mire megy a játék, és hogy megkésik a 7es a rossz menetidő miatt és pont elé jön be a 114es család és szedi előle az utast
és az utasoknak biztos jobb a szóló buszokon tömődni mikor csuklóst igényelne
a kettes hármas fogatok meg nagyon jó a bartók/tétényin hogy egymást tartsák fel ez is utasvonzó, ja nem
ismerősi körömben sose látott arányban van az autós, aki korábban tömegközlekedett
azt meg fel se tudom sorolni hányszor volt pótlás a fehérvárin az elmúlt években
és gondolom az se érdekel téged, milyen sok embernek kedvezőtlen, hogy nincs a 114es a régi útvonalán...
Nem tudom ki hogy van vele, a Gyrosokat mint kocsikat imadtam, de rohadtul nem sirom vissza azt az egymasba érő tömött buszkonvojt... A Bartók is egy kellemes élő hely lett abból az elviselhetetlen ketsavos dugobol...
Mert nem megy a fonódó átadásakor bekapcsolt tömegközlekedési program. Az, hogy még a buszok is akadályozzák az amúgy is szanaszét duguló villamosokat a Körtéren, nem hiányzik a fonódónak. A Körtéren amúgy nagyon jó, hogy a 114-es család tud a 7-es megállóból indulni, amíg a Fadruszból mentek ezek a járatok, ugyanolyan üresen indultak, mintha a Kosztolányiról mentek volna.
A 7-esen akkor volt 3-4 perces indítás Albertfalváról, amikor még nem volt M4. A metró átadásakor is a 7-107 közös 3 percet adott a Bornemisszától befelé, az első hónapok után a 107-esen csapnivaló kihasználtsággal. Ahogy az utasok a 114-es családról szívódtak át lassan a 101-esre, 141-esre, a 250-esre úgy csökkent a Fehérvári úti buszokon az utasszám, így hatékonyabb azokat a Tétényi útra terelni, ahol még fel tudnak venni utast. A pesti oldalon a gyorsjáratok többlet megállításai teljesen kigyengítették az alap 7-est, Budán meg az M4 miatt átalakuló buszforgalom tette ugyanezt.
A 7-es középtávon biztos nem tud így fennmaradni, egyszerűen kifogy alóla a város, a Kosztolányi egy sima kereszteződés lett, a Körtéren, Bikásnál ott a metró, a Bartók villamosozik, a Rákóczin ott a 8E-110-112, meg az 5-ös, egyik oldalon épül a BudaPart és a budafoki úti nagy lakótömbök, másik oldalán a Budapest One, keresztben pedig az 1-es villamos, ez a szerencsétlen járat pedig középen, a metró és a villamosok mellett próbál megélni.
Nagyon megtisztelő, hogy személyes közreműködésemnek tudod be a 7-es csapnivaló utasszámait, természetesen én is örömmel fogok rögöt dobni a koporsójára, ha végre kipusztul a Bartókról, de az elmúlt négy év töretlen utasszámvesztése egy természetes folyamat, és ha megvalósulnak az ingatlanfejlesztések Kelenföld vá. környékén, akkor tényleg semmi érdemi jelentős súlypont nem marad a budai útvonalán, a pestit meg akár holnap teljesen ki lehetne váltani a 110-112-es brigád meghosszabbításával (na jó, reggeli csúcsban kellene valami betét-alapjárat Újpalotától a Blaháig).
1050(?) körüli állományi kocsira van 800 körüli kiadás (76-78%), az 50+ metrópótlóval együtt. Valójában ma is felesleges egy telep, valószínűleg többe kerül egyet pluszban fenntartani, mint elosztva a ki- és beállási rezsimenetek, új szolgálati járatokat is beleértve. (Újabb kiszervezés -> ITK Óbuda?)
Ez is jó kérdés. Valamint megint esélyes, hogy felmerül az a kérdés a BKV részéről, hogy bezárjanak-e egy autóbuszgarázst, ha a BKV kivon kb 100 darab kocsit állományból, és az OFF szolgáltató meg forgalomba állít 120 kocsit. Ha ők ezt megnyernék, akkor nem kéne ilyenen agyalni (erre mondjuk nincs sok esély).
Attól függ mikorra. Ha jövőre, mondjuk iskolakezdésre szeretnének rittyenteni új kocsikat, annak akkor lett volna realitása, ha már folyik a közbeszerzés.
Másfelől van bőven orosz és török gyártó, akár udvaron álló készlettel is;)
Mondjuk a Localók szerződése is jövőre lejár, szóval részben őket is pótolják majd ezzel. Kíváncsi leszek, hogy ezt az egészet ki fogja megnyerni, illetve mivel. Illetve jó kérdés, hogy a BKV milyen kocsikat szándékozik majd kidobni (mondjuk lesz miből vállogatni).
Ez jogos, de egy ilyen táblát nem fogok összedobni. A felszálló / km nagyjából jó közelítést ad. A csomóponti hatást függvényesítve (cserélődést) lehet közelíteni az átlagos kihasználtságra, ezt összevetni a keresztmetszeti mértékadó forgalom görbéjével van egy kihasználtságod durván.
Érdekes amúgy, hogy a felszálló/km számban a 149-es előzi a 7E-t, a 8E-t és a 23-ast is, többek között. Kicsi a bors, de erős!