A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A 7-esen akkor volt 3-4 perces indítás Albertfalváról, amikor még nem volt M4. A metró átadásakor is a 7-107 közös 3 percet adott a Bornemisszától befelé, az első hónapok után a 107-esen csapnivaló kihasználtsággal. Ahogy az utasok a 114-es családról szívódtak át lassan a 101-esre, 141-esre, a 250-esre úgy csökkent a Fehérvári úti buszokon az utasszám, így hatékonyabb azokat a Tétényi útra terelni, ahol még fel tudnak venni utast. A pesti oldalon a gyorsjáratok többlet megállításai teljesen kigyengítették az alap 7-est, Budán meg az M4 miatt átalakuló buszforgalom tette ugyanezt.
A 7-es középtávon biztos nem tud így fennmaradni, egyszerűen kifogy alóla a város, a Kosztolányi egy sima kereszteződés lett, a Körtéren, Bikásnál ott a metró, a Bartók villamosozik, a Rákóczin ott a 8E-110-112, meg az 5-ös, egyik oldalon épül a BudaPart és a budafoki úti nagy lakótömbök, másik oldalán a Budapest One, keresztben pedig az 1-es villamos, ez a szerencsétlen járat pedig középen, a metró és a villamosok mellett próbál megélni.
Nagyon megtisztelő, hogy személyes közreműködésemnek tudod be a 7-es csapnivaló utasszámait, természetesen én is örömmel fogok rögöt dobni a koporsójára, ha végre kipusztul a Bartókról, de az elmúlt négy év töretlen utasszámvesztése egy természetes folyamat, és ha megvalósulnak az ingatlanfejlesztések Kelenföld vá. környékén, akkor tényleg semmi érdemi jelentős súlypont nem marad a budai útvonalán, a pestit meg akár holnap teljesen ki lehetne váltani a 110-112-es brigád meghosszabbításával (na jó, reggeli csúcsban kellene valami betét-alapjárat Újpalotától a Blaháig).
1050(?) körüli állományi kocsira van 800 körüli kiadás (76-78%), az 50+ metrópótlóval együtt. Valójában ma is felesleges egy telep, valószínűleg többe kerül egyet pluszban fenntartani, mint elosztva a ki- és beállási rezsimenetek, új szolgálati járatokat is beleértve. (Újabb kiszervezés -> ITK Óbuda?)
Ez is jó kérdés. Valamint megint esélyes, hogy felmerül az a kérdés a BKV részéről, hogy bezárjanak-e egy autóbuszgarázst, ha a BKV kivon kb 100 darab kocsit állományból, és az OFF szolgáltató meg forgalomba állít 120 kocsit. Ha ők ezt megnyernék, akkor nem kéne ilyenen agyalni (erre mondjuk nincs sok esély).
Attól függ mikorra. Ha jövőre, mondjuk iskolakezdésre szeretnének rittyenteni új kocsikat, annak akkor lett volna realitása, ha már folyik a közbeszerzés.
Másfelől van bőven orosz és török gyártó, akár udvaron álló készlettel is;)
Mondjuk a Localók szerződése is jövőre lejár, szóval részben őket is pótolják majd ezzel. Kíváncsi leszek, hogy ezt az egészet ki fogja megnyerni, illetve mivel. Illetve jó kérdés, hogy a BKV milyen kocsikat szándékozik majd kidobni (mondjuk lesz miből vállogatni).
Ez jogos, de egy ilyen táblát nem fogok összedobni. A felszálló / km nagyjából jó közelítést ad. A csomóponti hatást függvényesítve (cserélődést) lehet közelíteni az átlagos kihasználtságra, ezt összevetni a keresztmetszeti mértékadó forgalom görbéjével van egy kihasználtságod durván.
Érdekes amúgy, hogy a felszálló/km számban a 149-es előzi a 7E-t, a 8E-t és a 23-ast is, többek között. Kicsi a bors, de erős!
A Conecto Óbudáról vagy Csepelről/Andorból jönne. A 914-es kocsijai Óbudások, és az északi felén kezdenek - végeznek. A Köki kicsit messze van onnan, a VT meg plusz pénzt kérne a szar utak miatt, szerződés szerint.
Motort és váltót és cseréltek benne generálozottra?
"
Valamikor nagyjából 2 éve valahonnan került ide egy táblázat amiben benne volt melyik kocsiban mennyit futott motor van. Nem nagyon volt már akkor sem olyan aminél egyezett volna a motor és a kasztni km-száma.
"Az FJX-204 2014-ben (?) olyan felújítást kapott, amit megkockáztatok (=nem tudom biztosra), hogy egyik másik sem azóta. Láttam élőben nagyjából a munka felénél, azt tényleg felújították."
Erre már tényleg nem tudok mit mondani. Attól, mert nem vagy ott személyesen FKU-927 felújításánál, még nem jelenti azt, hogy néhány dolgot kapott. Ez a kijelentés kicsit erős szerintem a részedről. 2014 óta több tucat 7700A esett át rendes nagy felújításon ismétlem külső partnereknél. Olyanról hallottál, hogy Novabusz, Autó-Univerzál stb.? Javaslom menj el hozzájuk, és kérdezd meg, hogy milyen felújítást kapnak a 7700A-s kocsik. De ez fórumon eddig is téma volt, nem értem, hogy honnan jön a részedről ez a meglepettség, hogy a 7700A-s kocsik 20 milliós felújításon vesznek részt. FJX-204-nél (ott még ablak csere sem történt, míg a legtöbbnél rendre kicserélik) sokkal igényesebben felújított darabok is vannak. Nincs is értelme addig beszélgetni, amíg nem vagy képes beismerni, és látni azt, hogy a Volvók többségét viszik alapos felújításokra. Amíg nem látod be, hogy ez mennyire valótlan állítás, addig nincs értelme beszélgetni.
Közel 20 FKU-t felsoroltam, amely nem középjavítást, hanem rendes felújítást kapott az elmúlt 2-3 évben. Ennél többet nem tudok tenni.
OFF
Korábban NTM-437 kapcsán is nekem támadtál, hogy én semmit nem tudok, és a kocsi jó helyen van az Újszász utcában. Azóta a BKV kivonta állományából, és Kőbánya az NTM-s kiadásokat nem tudja teljesíteni. Nem kell nekem semmit se elhinni, de azért a saját hibádból tanulhatnál, és inkább nézz/kérdezz utána, minthogy a másikat próbáld úgy beállítani, hogy rosszul tudja, vagy hülyeséget beszél. + Korábban volt egy cikked, amire kértél segítséget, és én segítettem. Talán vizsgálhatnád azt, hogy neked vannak valahol félrecsúszott infóid.
Kevered a fogalmakat. Az esztétika a külső megjelenést is takarja önmagában. A 920 le lett fényezve pár hónapja Kelenföldön, ez pont hogy esztétika.
És akkor az ex-repteres FLR-ek mit kaptak...? Hát pontosan ugyanezt, és a mai napig így jár több is belőlük. (Pl. FLR-747, ott annyi a differencia, hogy időközben kékre szinterezték a korlátokat is asszem, vagy még: 742, 749, etc).
"
A 747-nek köze nem volt a repteresekhez. Az már bőven azután készült a garázsban miután a másik 2 szériát is nekiálltak tákolgatni meg festegetni. Sőt talán már NOVA-s felújítások is voltak készen addigra.
FLR-727 és 728 (a két szintén Cinkotai házi fú) szintén több törődést kapott (váz is meg a többi is), de ez csak azért van, mert úgyis helyben csinálták, így volt lehetőség rendbe tenni úgy nagyjából. Mint ahogy írtad az x-204-re is.
Csak pár darab FLR maradt még eredeti motor+váltó kombóval. A többit már mind kicserélték és nem felújítás alatt, hanem a normál napi üzemben.
Ez az egész novás dolog pedig inkább csak a külső dolgokra korlátozódik annyi pénzből. Ha többet adnának, gondolom faltól falig megcsinálnák a kocsit, ami viszont több idő is lenne, amíg a kocsi nem jár.
Amúgy pedig szerintem te is láttál már bent váztörés javítást (r-700 nagyon megmaradt, mint a kocsi, ami elvileg tényleg komolyabb törődést kapott egy külsős partnernél), meg motorcserét. Ha ezeket nem csinálták volna meg házilag és várnak az fú-ra, akkor nem tudom hogyan állnánk az FLR-ekkel.
De ha röviden akarnám megfogalmazni, azt mondanám, hogy igazad van :)