Keresés

Részletes keresés

zsig Creative Commons License 2018.10.12 -6 4 128263

A 7-esen akkor volt 3-4 perces indítás Albertfalváról, amikor még nem volt M4. A metró átadásakor is a 7-107 közös 3 percet adott a Bornemisszától befelé, az első hónapok után a 107-esen csapnivaló kihasználtsággal. Ahogy az utasok a 114-es családról szívódtak át lassan a 101-esre, 141-esre, a 250-esre úgy csökkent a Fehérvári úti buszokon az utasszám, így hatékonyabb azokat a Tétényi útra terelni, ahol még fel tudnak venni utast. A pesti oldalon a gyorsjáratok többlet megállításai teljesen kigyengítették az alap 7-est, Budán meg az M4 miatt átalakuló buszforgalom tette ugyanezt. 

 

A 7-es középtávon biztos nem tud így fennmaradni, egyszerűen kifogy alóla a város, a Kosztolányi egy sima kereszteződés lett, a Körtéren, Bikásnál ott a metró, a Bartók villamosozik, a Rákóczin ott a 8E-110-112, meg az 5-ös, egyik oldalon épül a BudaPart és a budafoki úti nagy lakótömbök, másik oldalán a Budapest One, keresztben pedig az 1-es villamos, ez a szerencsétlen járat pedig középen, a metró és a villamosok mellett próbál megélni. 

 

Nagyon megtisztelő, hogy személyes közreműködésemnek tudod be a 7-es csapnivaló utasszámait, természetesen én is örömmel fogok rögöt dobni a koporsójára, ha végre kipusztul a Bartókról, de az elmúlt négy év töretlen utasszámvesztése egy természetes folyamat, és ha megvalósulnak az ingatlanfejlesztések Kelenföld vá. környékén, akkor tényleg semmi érdemi jelentős súlypont nem marad a budai útvonalán, a pestit meg akár holnap teljesen ki lehetne váltani a 110-112-es brigád meghosszabbításával (na jó, reggeli csúcsban kellene valami betét-alapjárat Újpalotától a Blaháig). 

Előzmény: Humarci (128253)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.12 -3 2 128262
A 7-es szerepe mar nem az mint régen, arra ott a metró. Helyi igenyekre meg eleg ennyi.
Előzmény: Humarci (128253)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128261

bezárni nem hiszem bezárnak, mert a vt-nek nincs szabad helye nagyon telephelyein.

amúgy ez a C1 melyik régió vonalai?

Előzmény: Törölt nick (128251)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 0 0 128260

Az elmúlt napokban többször láttam eredeti fényezésű new vh -t menni délpest irányából vjsz felé

Előzmény: 49-es villamos (128213)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 -2 5 128259

Az gondolom feltűnt nincs elég busz a metro miatt

Te fosnád tele a netet, ha ezek leállása miatt majd visszakerül 15db 435-s kelenföldre és azok járnak majd 5/7/8E stb stb

gondolkodj már kicsit, kényszerpálya

Előzmény: kristoof (128177)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 0 0 128258

ezt is a metropotlás idejére kellett...

emlékszem daboczki 1,5lve mit mondott, mindent egybe tudnak majd kezelni és nem engedi majd ütni a projekteket 

ezt látjuk ez is csak üres ígéret volt, mint amit abkk-tól megszokhattunk

Előzmény: rusenuxu (128173)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 0 0 128257

20E mehetne terelve...

Értem van negatívuma, de legalább a metro miatt lehetne értelmes gyors járat

Előzmény: BENczúr utca (128161)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 0 0 128256

na most akkor mégis benne a 7es? 

tessék...

Előzmény: zsig (128151)
vrobee Creative Commons License 2018.10.12 0 0 128255

Miért nem mehetnek fel a sínre?

 

---

 

A belső Bartók amúgy szerintem attól csak gyorsabb lett, hogy megszűnt a két sáv. Korábban simán állt masszívan mindkettő, most az az egy azért halad.

Előzmény: Humarci (128253)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128254

A volvok érkezésekor óbuda ész nélkül dobálta ki a kocsikat

Közben troli meg szenvedett sokkal rosszabb állapotú kocsikkal.

És mire kapcsoltak, akkor már kicsit rosszabb kocsik mentek át, 08-20, 08-23, 08-46....

Előzmény: BX 59-76 (128132)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 0 2 128253

Ha már a 7est ennyire semmibe veszed állandóan...

Nem csoda, hiszen úgy ki van ritkítva, hogy aki teheti nem használja

 

Tipikus példája amit rendkívül jól csinál a bkk/főváros hogyan kell leszoktatni az embereket!

A tények makacs dolgok, régen volt 3db 3perces indulás 7kor albertfalváról annyi utas volt, utána is 4-5perc volt.

Most meg 2x annyi idő a követés... Délutánról nem is beszélve

 

És e-mellé kapott jó kis piros hullámot bartókon, ahol még el is vettek a legfontosabb részen egy sávot és a sínre nem mehetnek fel már persze.

Előzmény: zsig (128116)
Grikon Creative Commons License 2018.10.12 0 0 128252

1050(?) körüli állományi kocsira van 800 körüli kiadás (76-78%), az 50+ metrópótlóval együtt. Valójában ma is felesleges egy telep, valószínűleg többe kerül egyet pluszban fenntartani, mint elosztva a ki- és beállási rezsimenetek, új szolgálati járatokat is beleértve.
(Újabb kiszervezés -> ITK Óbuda?)

Előzmény: Törölt nick (128251)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 3 128251

Ez is jó kérdés. Valamint megint esélyes, hogy felmerül az a kérdés a BKV részéről, hogy bezárjanak-e egy autóbuszgarázst, ha a BKV kivon kb 100 darab kocsit állományból, és az OFF szolgáltató meg forgalomba állít 120 kocsit. Ha ők ezt megnyernék, akkor nem kéne ilyenen agyalni (erre mondjuk nincs sok esély). 

Előzmény: 18-09 (128250)
18-09 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 128250

Attól függ mikorra. Ha jövőre, mondjuk iskolakezdésre szeretnének rittyenteni új kocsikat, annak akkor lett volna realitása, ha már folyik a közbeszerzés. 

 

Másfelől van bőven orosz és török gyártó, akár udvaron álló készlettel is;) 

Előzmény: Törölt nick (128249)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 4 128249

Mondjuk a Localók szerződése is jövőre lejár, szóval részben őket is pótolják majd ezzel. Kíváncsi leszek, hogy ezt az egészet ki fogja megnyerni, illetve mivel. Illetve jó kérdés, hogy a BKV milyen kocsikat szándékozik majd kidobni (mondjuk lesz miből vállogatni).

Előzmény: 18-09 (128248)
18-09 Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128248

Nem valami eget verő mennyiség lesz... opciókkal együtt a három kategóriában talán 120 kocsi összesen. De lehet rosszul emlékszek. 

Előzmény: Törölt nick (128247)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 2 128247

Újabb kiszervezés indul hamarosan.  

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128246

Margit - hídon is elment volna így, csak ott rendes, magas padka van.

Előzmény: 7705H (128244)
gorcher Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128245

Mikori mérési adatokból számoltad?

Előzmény: zsig (128241)
7705H Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128244

https://youtu.be/grgxvtK74Lk?t=67 Ez a hely keskenyebb, mint a Margit-híd ugye?

zsig Creative Commons License 2018.10.12 0 3 128243

Ez jogos, de egy ilyen táblát nem fogok összedobni. A felszálló / km nagyjából jó közelítést ad. A csomóponti hatást függvényesítve (cserélődést) lehet közelíteni az átlagos kihasználtságra, ezt összevetni a keresztmetszeti mértékadó forgalom görbéjével van egy kihasználtságod durván. 

 

 Érdekes amúgy, hogy a felszálló/km számban a 149-es előzi a 7E-t, a 8E-t és a 23-ast is, többek között. Kicsi a bors, de erős!

Előzmény: g86 (128181)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 2 128242

Továbbá több példány már skyblue színre fényezve áll a VJSZ-ben.

Előzmény: 49-es villamos (128240)
zsig Creative Commons License 2018.10.12 0 3 128241

Itt a top 10-es lista, csökkenő sorrendben:

Felszállás/km szerint: 196-196A, 136E, 103, 9, 110-112, 16, 159, 85, 220, 11.

Napi felszállószám torzít, mert a hosszú járatoknak értelemszerint nagyobb a felszállószámuk. 

Előzmény: zsig (128157)
49-es villamos Creative Commons License 2018.10.12 -1 1 128240

Nem olvastam sajnos a korábbiakat.

 

Ebben a videóban (ha ezek a csuklósok jönnek), akkor a 2. ajtó kívételével bolygóajtós buszok érkeznek. És jól kanyarodnak.

 

https://www.youtube.com/watch?v=grgxvtK74Lk

 

Előzmény: Aron_son (128226)
dani1988 Creative Commons License 2018.10.12 0 3 128239

LYH-110-ről van valakinek infója? Augusztus eleje óta még csak be sem jelentkezett :/  

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.10.12 0 3 128238

A Conecto Óbudáról vagy Csepelről/Andorból jönne. A 914-es kocsijai Óbudások, és az északi felén kezdenek - végeznek. A Köki kicsit messze van onnan, a VT meg plusz pénzt kérne a szar utak miatt, szerződés szerint.

Előzmény: kerTTi (128208)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2018.10.12 0 4 128237

"

Motort és váltót és cseréltek benne generálozottra?

"

 

Valamikor nagyjából 2 éve valahonnan került ide egy táblázat amiben benne volt melyik kocsiban mennyit futott motor van. Nem nagyon volt már akkor sem olyan aminél egyezett volna a motor és a kasztni km-száma.

Előzmény: Aron_son (128233)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 -7 11 128236

"Az FJX-204 2014-ben (?) olyan felújítást kapott, amit megkockáztatok (=nem tudom biztosra), hogy egyik másik sem azóta. Láttam élőben nagyjából a munka felénél, azt tényleg felújították."

 

Erre már tényleg nem tudok mit mondani. Attól, mert nem vagy ott személyesen FKU-927 felújításánál, még nem jelenti azt, hogy néhány dolgot kapott. Ez a kijelentés kicsit erős szerintem a részedről. 2014 óta több tucat 7700A esett át rendes nagy felújításon ismétlem külső partnereknél. Olyanról hallottál, hogy Novabusz, Autó-Univerzál stb.? Javaslom menj el hozzájuk, és kérdezd meg, hogy milyen felújítást kapnak a 7700A-s kocsik. De ez fórumon eddig is téma volt, nem értem, hogy honnan jön a részedről ez a meglepettség, hogy a 7700A-s kocsik 20 milliós felújításon vesznek részt. FJX-204-nél (ott még ablak csere sem történt, míg a legtöbbnél rendre kicserélik) sokkal igényesebben felújított darabok is vannak. Nincs is értelme addig beszélgetni, amíg nem vagy képes beismerni, és látni azt, hogy a Volvók többségét viszik alapos felújításokra. Amíg nem látod be, hogy ez mennyire valótlan állítás, addig nincs értelme beszélgetni. 

 

Közel 20 FKU-t felsoroltam, amely nem középjavítást, hanem rendes felújítást kapott az elmúlt 2-3 évben. Ennél többet nem tudok tenni. 

 

OFF

Korábban NTM-437 kapcsán is nekem támadtál, hogy én semmit nem tudok, és a kocsi jó helyen van az Újszász utcában. Azóta a BKV kivonta állományából, és Kőbánya az NTM-s kiadásokat nem tudja teljesíteni. Nem kell nekem semmit se elhinni, de azért a saját hibádból tanulhatnál, és inkább nézz/kérdezz utána, minthogy a másikat próbáld úgy beállítani, hogy rosszul tudja, vagy hülyeséget beszél. + Korábban volt egy cikked, amire kértél segítséget, és én segítettem. Talán vizsgálhatnád azt, hogy neked vannak valahol félrecsúszott infóid. 

 

 

Előzmény: Aron_son (128233)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128235

"

Kevered a fogalmakat. Az esztétika a külső megjelenést is takarja önmagában. A 920 le lett fényezve pár hónapja Kelenföldön, ez pont hogy esztétika.

És akkor az ex-repteres FLR-ek mit kaptak...? Hát pontosan ugyanezt, és a mai napig így jár több is belőlük. (Pl. FLR-747, ott annyi a differencia, hogy időközben kékre szinterezték a korlátokat is asszem, vagy még: 742, 749, etc).

 "

 

A 747-nek köze nem volt a repteresekhez. Az már bőven azután készült a garázsban miután a másik 2 szériát is nekiálltak tákolgatni meg festegetni. Sőt talán már NOVA-s felújítások is voltak készen addigra.

Előzmény: Aron_son (128229)
gorcher Creative Commons License 2018.10.12 0 6 128234

FLR-727 és 728 (a két szintén Cinkotai házi fú) szintén több törődést kapott (váz is meg a többi is), de ez csak azért van, mert úgyis helyben csinálták, így volt lehetőség rendbe tenni úgy nagyjából. Mint ahogy írtad az x-204-re is.

 

Csak pár darab FLR maradt még eredeti motor+váltó kombóval. A többit már mind kicserélték és nem felújítás alatt, hanem a normál napi üzemben.

 

Ez az egész novás dolog pedig inkább csak a külső dolgokra korlátozódik annyi pénzből. Ha többet adnának, gondolom faltól falig megcsinálnák a kocsit, ami viszont több idő is lenne, amíg a kocsi nem jár.

 

Amúgy pedig szerintem te is láttál már bent váztörés javítást (r-700 nagyon megmaradt, mint a kocsi, ami elvileg tényleg komolyabb törődést kapott egy külsős partnernél), meg motorcserét. Ha ezeket nem csinálták volna meg házilag és várnak az fú-ra, akkor nem tudom hogyan állnánk az FLR-ekkel.

 

De ha röviden akarnám megfogalmazni, azt mondanám, hogy igazad van :)

Előzmény: Aron_son (128233)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!