Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -1 7 128293

Sajnos ez még nem elérhető, csak gondoltam megosztom veletek, hogy a hátérben mik készülődnek. Egyelőre még nem került ki nyilvánosságba, a szerződéskötés is még várhat magára. Rengeteg kérdés felmerül, hogy vajon ki mivel fog majd szolgálni, illetve a BKV buszágazatát is súlyosan fogja érinteni.

 

Mondjuk nagyon remélem, hogy nem az OFF VT viszi el (ezt is), mert akkor lassan tényleg lekörözi a BKV-t is buszágazat terén. Illetve az 5 éves C2-eseken a mocsok tetőzik, szóval jó lenne, ha valami olyan alvállalkozó nyerni, aki takarítani is hajlandó majd.

 

A BKV részéről meg nagyon remélem, hogy állapot alapján fognak majd selejtezni. Most meglesz rá a lehetőségük, és remélhetőleg nem az idén felújított igényesebb 280-ast dobják ki, hanem a végletekig legatyásodott LOV-kat, de mondjuk a Volvókból is lehet bátran válogatni. Meg ugye számolni kell azzal, hogy a Localók 2020-ban már nem lesznek közforgalomban. Nem titkolt cél az is, hogy az önkormányzati választásokig legyen új busz, amit lehet majd mutogatni. Hamarosan publikus lesz az egész. 

Előzmény: Törölt nick (128292)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 0 128292

Help. Ezt hol lehet elérni? Nem találom sehol és Google barátom se segít. :(

Előzmény: Törölt nick (128247)
Villámhetes Creative Commons License 2018.10.13 0 2 128291

Ja hogy megszüntetni,ezt már próbálták,nem ment.

Előzmény: 08-73 (128290)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -2 0 128290

De akkor a megszűnésével a 7E még sűrűbb lehet.

Előzmény: Villámhetes (128289)
Villámhetes Creative Commons License 2018.10.13 0 0 128289

?

 

Most is neki segít.

Előzmény: 08-73 (128288)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -2 0 128288

Vagy a 7E-be.

Előzmény: Villámhetes (128287)
Villámhetes Creative Commons License 2018.10.13 0 3 128287

Én az újpalotai tengelyen inkább a 108E szerepét vizsgálnám meg.

 

Én már régóta írom,az 5-ösbe kéne besegítenie.

Előzmény: 08-73 (128286)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -1 1 128286

Azért a 7-esre szükség van a budai oldalon, csúcson kívül is használják. Kérdésem, ha lekerülne a budai oldalról, vagy elterelnétek a Budafoki felé- ott mondjuk szükség lenne a pluszkapacitásra a csúcsidőben, mert a 133E kb utaslemaradásos csúcsban a Dombóvári és a Hengermalom környékén-, abban az esetben csuklósodna a 114-es család?

Többször is mondtam már: a 7-es busz KIEGÉSZÍTŐJE az M4-nek és nem konkurenciája. Még ha a pesti oldalon ki is tudná váltani a 110, 112 (remélhetőleg jövőbeni 12-es) páros, szükséges. Én az újpalotai tengelyen inkább a 108E szerepét vizsgálnám meg.

 

 

A 114-esek érdemben sosem vettek részt a Fehérvári út forgalmának ellátásában, kihagytak több megállóhelyet, leginkább a XXII. kerület - gyors 7-es család kapcsolatot teremtették meg, erre már vannak a Balatoni úti buszok és a metró, a 114-s család helyi igényeket szolgál már leginkább.

 

Másik hsz-ben említetted azt, hogy a 114-es család hétvégén a Balatoni úti buszok (101E, 101B) hiánya miatt zsúfolt. A 101E-t miért ne lehetne pl. hétvégén is járatni, 20 perces követéssel?

Előzmény: zsig (128279)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128285

47-49-ről nem tudom, milyen arányban száll át bárki is az M4-re, akinek nem a Keleti vagy az a környéki megállók a céljai. Egyszerűen nem észszerű.

Előzmény: zsig (128279)
Villámhetes Creative Commons License 2018.10.12 0 6 128284

Mondok egy mai adatot,7/21 voltam.Albertfalva-ferenciek tere a 6 menetben nem érte el az 50%-ot.

nemeza Creative Commons License 2018.10.12 0 0 128283

Én pl. nem szeretek feleslegesen átszállni, és M4 zónán kívülről jöttem Pestről Budára (M4 zónán túlra). 133E tökéletes, de hétvégén a 20 percezés elég ritka. Ilyenkor az 5-7-110/112 karaván egyik tagjával el lehetett érni pl. 47-est Astorián, vagy 7-esről átszállni Móriczon..

 

Szerintem az esti 110/112 visszavágás nagy szívatás. Főleg pl. vasárnap iskolaidőben. A karaván első kocsija amúgy is tele van, ha a 110/112 az, akkor az borít a másodikra. Persze ha ez az utolsó, akkor meg szívtál 10 percet vagy többet - pedig..

Előzmény: norbee601 (128276)
nemeza Creative Commons License 2018.10.12 -2 8 128282

"gondolkodj már kicsit, kényszerpálya"

 

Túl sokat vársz itt el már ezzel a kijelentéssel.

Két csapat van:

1. tud gondolkozni, de ide nem azért jár vagy nem akar

2. korlátozott az értelmezőképessége - itt a fórumon (szándékosan, vagy nem) ("mi az, hogy kényszerpálya, olyan nincs!")

 Mi következik ebből: színvonaltalanság.

 

Itt van Aron_son vs. 113bp.

Egyszerű fogalomértelmezés sem sikerül.

Lista nincs, karaktercunami az van = mindentkétszermondhosszasan

 

----------------

PMP téma:

Szerintem abszolút kényszerpálya. Abban igaza van Krisinek, hogy esetleg hamarabb nem lehetett volna kiszállni? De erre annyira nem találtam választ.

HA nem, akkor tényleg az a kérdés, hogy most a 280 és 435 feltámasztás / néhány további öreg Volvo / VH / Citaro csuki jobb volna? Erre persze síri kuss a válasz, meg személyeskedés.

 

Legfeljebb legyőznek a rutinjukkal. :)

Előzmény: Humarci (128259)
zsig Creative Commons License 2018.10.12 -3 2 128281

Azt írtam, amíg a 114-es a Villányiból indult, addig kevesen találták meg, mindenki a SPAR előtt nyomorgott, a helyből induló járat meg a hátuk mögül harmadházzal indult el a Tétényi út felé. Éppen ezért került a 114-es felszállóhelye a 7-essel közös megállóba. A hétvégi 114-es zsúfoltság amúgy pont alátámasztja azt, hogy a közönség ma már nem Budafokon át jön a városba, ha teheti, hanem a Balatonin, és amikor az nincs, akkor kényszerből a 114-est használja. 

 

Elég sok 7-es buszt látok, a Bartókon biztos van olyan, amikor 10-15 percre jön és tömeg van, de a Körtér - Astoria szakaszon 40-50 fős buszok járnak _csúcsidőben_. Álljatok ki a Gellért térre egy óráig, és nézzétek meg a buszokat, nagyon más az, mint hetente 1-2x kifogott késett járat alapján ítélni. 

 

A vita onnan indult, hogy a 7-es a mai kialakításában milyen szerepet tud betölteni Budán. Én azt gondolom, hogy egyre kevesebbet, az intézményi súlypontok is pont azokra a területekre tolódnak, ahol ez nem tölt be szerepet (Budafoki, Infopark, Szerémi, Kelenföld vá.), ezt megfejelik a térség közlekedésfejlesztési beruházásai; ez a tradícionális "nagy tengely" megszűnt, egyáltalán nem szentségtörés, ha az útvonala mondjuk úgy változik, hogy valamelyik új súlypont kiszolgálásában részt tudjon venni (pl. a Budafoki út felé megy minden második járat, stb.)

Előzmény: Hans1987 (128274)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.12 -6 1 128280
Neha van hogy kisvolvo kerul a 7-esre, gondolom ha epo nincs mas tartalek. Az a helyzet, boven megoldja a feladatot.
Előzmény: zsig (128279)
zsig Creative Commons License 2018.10.12 -3 3 128279

A 49-es két púpja a Körtér - Kosztolányi és a Fővám - Kálvin. A 2 <--> 47-49 átszállóforgalom jelentős, illetve az M4-ről az Astoria, Deák is itteni átszállással a legkényelmesebb.

Elvi kérdés, hogyha van egy villamospályánk, akkor azon nem az a célravezető, hogy 15 percenként jár egy villamos, és amúgy 2-3 percenként buszjáratokat szervezünk, elég hülyén nézne ki a külső Bartókon a negyedórás, csúcsban 7-8 perces 19-es, mellette egy csordányi busszal. A 19-49-re a Kelenföldtől a Körtérig több utas száll föl, mint a 7-es buszra Albertfalva és a Körtér között. 

 

Reggel a belső Bartókon, a Körtértől befelé a 7-esen a csúcsórában ~550 fő az átutazó az Astoria felé. Erre most adunk 1050 férőhelyet, reggeli csúcsban alig haladják meg az igények a kapacitás 50%-át, miközben pl. a 133E kidurran a Budafoki út felé. Minden reggel a Kosztolányi buszmegállót megnézem, 1-2 fő ácsorog a hatalmas megállóban. Begyalogolnak a Körtérig. 

 

A 114-esek pont azért mennek a Körtérig, mert ahogy a külső Bartók villamosai, úgy a 7-es nagyot ürül a Körtéren, ezt az igénykülönbséget pont ezzel a járatcsaláddal lehet áthidalni, ha most 50%-os a 7-es a belső Bartókon, miért kellene a Körtéren visszaforduló buszok helyett a 7-est felsűríteni?

A 114-esek érdemben sosem vettek részt a Fehérvári út forgalmának ellátásában, kihagytak több megállóhelyet, leginkább a XXII. kerület - gyors 7-es család kapcsolatot teremtették meg, erre már vannak a Balatoni úti buszok és a metró, a 114-s család helyi igényeket szolgál már leginkább. Kíváncsian várjuk, mit okoz majd a TEK, meg az a pár nagy lakótömb a Fehérvári mellett, mondjuk villamosból ott sincs hiány, nem feltételezem, hogy kötöttpályán kielégíthetetlen igények merülnének föl. 

 

Előzmény: Humarci (128269)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128278
A szolgáltatási terület címszó alatti tartalmakat nem tudnád betenni ide?
Előzmény: Törölt nick (128247)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 4 128277

Azért nem minden esetben van értelme metrózni.

Előzmény: norbee601 (128276)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.12 -5 0 128276
Hacsak nem konkretan a Ferenciek tere az uticelod, vagy a Vaci utca, nem eri meg a 7-es a metrohoz kepest.
Előzmény: Hans1987 (128274)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 4 128275

Nem tudom, de én délelőtt és délután is rendre tömött 114-ket fogok ki, lehet bennem van a hiba...

A 7-es szerepe átalakult, ez tagadhatatlan, de a megszüntetése nem hiszem, hogy jó ötlet lenne. Azért még szükség van rá.

Előzmény: zsig (128263)
Hans1987 Creative Commons License 2018.10.12 0 7 128274

“7-es csapnivaló utasszámait“

”töretlen utasszámvesztése”

 

Hmm... Érdekes. Ezekszerint én nem a 7-esen utazom.

2013 óta sokszor van szükségem a járatra a Móricz <> Ferenciek tere szakaszon. A csapnivaló utasszám helyett a hering feeling jut inkább az eszembe.

Nem az utasok csökkentek, inkább a jarat ritkult, a fejekben van kép zavar, illetve az utazóközönség változott meg az M4 óta (több a csöves, az idős, a nehezen mozgó, az automata metrótól reszkető).

Mikor - az általam sokáig végtelenül ostobán ellenzett - M4 elindult, azt hittem a 7-esnek annyi.

Nem. Erre a járatra szükség van, más már a feladata, de van neki

 

”114-es család .... ugyanolyan üresen indultak”

 

Hogy mi? Mi van? Jó cucc lehet ami ennyire módosítja a tudatot. De nem kellene ostobaságokat mondani akkor amikor mind csúcsban mikor sűrű a 114, mind csúcson kívül mikor 20 percezik, bőven megtelik nem is ritkán az Off Oroszlán. Hétvégén aztán meg megy az egymás taposása az EAF miatt!

A 114-es az M4 és a 101B/E miatt megváltozott szerepben van ma Újbudán. 

 

A 7-es utasszáma a metró előtti időszakhoz képest valóban csökkent, de hogy csapnivaló lenne az nettó sületlenség, hogy a 114-es üresen indulása a Spar elől is úgy ostobaság ahogy van. 31 év alatt sokat láttam a Bartókon változást, de ezek az állítások egyszerűen nem igazak. 

Előzmény: zsig (128263)
zsig Creative Commons License 2018.10.12 0 4 128273

A metró átadása utáni első hétköznap döbbenetes volt a buszok nélküli Bartók (relatív nagy) csöndje. Akkoriban naponta jártam arra, csúcsórában 100 busz vonszolta végig magát a Bartókon. És amúgy, ahogy a Thökölyn nőtt az utasszám, annyira nem nőtt a Bartókon, tehát amikor 2013-ban reggel tiszta kétpercezés lett a 7E-107E-n, 50 db. kocsival, a csúcsóra átlaga éppen 50% volt a budai szakaszon, a buszok hármasával jártak. 

Előzmény: norbee601 (128267)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.12 -5 2 128272
Igazából csak hagyományból van 7-es, mert "mindig is volt"
Előzmény: Humarci (128269)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 -8 2 128271

jaj a szent fonódó, ami szintén nagy tévedés volt...

lassú, körülményes stb

a villamos a fontos, a busz meg le van szarva. tipikus beszűkült látásmód...

Előzmény: zsig (128265)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 -1 0 128270

ja még annyi a 107es nagy hiba volt anno, de előre vezette a "terved" :(

Előzmény: zsig (128263)
Humarci Creative Commons License 2018.10.12 -1 2 128269

Na hát, jó hogy nekem tartasz előadást aki több mint 30éve lakik a vonal mentén.

És amiket leírsz, azt szörnyülködve olvasom. Pont az jön le belőle amit írtam.

 

A "villamos mániás" éned nagyon lecseng, és olyanokat is belelátsz ami nem is úgy van.

ha már budán akarsz kinyírni vonalat, ott van a 49es! na az ami minden lényeges megállójánál van metro. Ha hiteles akarsz lenni ez belátod.

Az meg hogy a bartókon mindenki villamosozik nem igaz. Akkor nem lenne ennyi utas a 7esen, aminek utasszáma a bikásnál lefeleződik és a ferenciekig újra megtelik

ha nem szállna le ott annyi utas fel se férnének kórháztól már

a 114es család meg a bikástól befelé pang, felesleges férőhelymozgatás a sűrűbb 7es jobban ellátná

 

azt meg mikor érjük meg, hogy ha mérnek akkor a párhuzamos járatokat is egyszerre mérik...

 

amúgy meg jól látható, hogy mire megy a játék, és hogy megkésik a 7es a rossz menetidő miatt és pont elé jön be a 114es család és szedi előle az utast

és az utasoknak biztos jobb a szóló buszokon tömődni mikor csuklóst igényelne

a kettes hármas fogatok meg nagyon jó a bartók/tétényin hogy egymást tartsák fel ez is utasvonzó, ja nem

 

ismerősi körömben sose látott arányban van az autós, aki korábban tömegközlekedett

azt meg fel se tudom sorolni hányszor volt pótlás a fehérvárin az elmúlt években

és gondolom az se érdekel téged, milyen sok embernek kedvezőtlen, hogy nincs a 114es a régi útvonalán...

 

Előzmény: zsig (128263)
vrobee Creative Commons License 2018.10.12 -1 1 128268

Mert nem megy a fonódó átadásakor bekapcsolt tömegközlekedési program

Mi van helyette? Lemaradtam. Túl tömegközlekedés-orientált volt a Bartók is, vagy itt másról van szó?

Előzmény: zsig (128265)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.12 0 7 128267
Nem tudom ki hogy van vele, a Gyrosokat mint kocsikat imadtam, de rohadtul nem sirom vissza azt az egymasba érő tömött buszkonvojt... A Bartók is egy kellemes élő hely lett abból az elviselhetetlen ketsavos dugobol...
Előzmény: zsig (128263)
430 322 Creative Commons License 2018.10.12 0 2 128266

A futóban áll, az okát nem tudom. 

Előzmény: dani1988 (128239)
zsig Creative Commons License 2018.10.12 -2 2 128265

Mert nem megy a fonódó átadásakor bekapcsolt tömegközlekedési program. Az, hogy még a buszok is akadályozzák az amúgy is szanaszét duguló villamosokat a Körtéren, nem hiányzik a fonódónak. A Körtéren amúgy nagyon jó, hogy a 114-es család tud a 7-es megállóból indulni, amíg a Fadruszból mentek ezek a járatok, ugyanolyan üresen indultak, mintha a Kosztolányiról mentek volna.  

Előzmény: vrobee (128255)
zsig Creative Commons License 2018.10.12 0 2 128264

2017-2018

Előzmény: gorcher (128245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!