A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Illetve az egész vita egy félreértésen alapult. Tettem egy olyan kijelentést, hogy a felújított Volvók a felújítást követően 1-2 évre rá amortizálódnak le, és gyakorlatilag ugyanolyan rossz minőségűek lesznek, mint korábban. Ekkor Örök kételkedő belekötött, hogy az FKU-kat nem kaptak rendes felújítást, kivéve egy-két darab. Ez megtetszett Aron_sonnak is, és ő is elkezdte ezt a szekeret tovább tolni, de ő azzal megspékelte az egész beszélgetést, hogy szerinte FJX-204 kapott teljes felújítást. Jött azzal, hogy én nem ismerem a középjavítás és a felújítás közötti különbséget. A dolog már ott hibádzik, hogy én a felújított Volvókra értettem az előzőleg tett kijelentésemet, és nem a középjavításon átesett kocsikra. Innentől kezdve tényleg nem volt értelme bármiféle érdemi vitára, mert ha visszaolvassa ezt a topikot, akkor már tudhatná, hogy mi az a Volvo felújítási szerződés. Vagy ha kinézne egy olyan kocsit, ami éppen a Novánál, vagy Univerzálnál újult, akkor jól látná, hogy teljes körű felújítás ment végbe.
Nem lehet tudni, mekkora darabszámú buszra szólna a kiszervezés. Ugye 3 kategóriára (midi, szóló, csuklós) terveznek. Ha 18-09 emléke helytálló, hogy a három kategóriából együtt lesz kb. 120 db, az nem túl acélos darabszám. Ráadásul a midik várható bevetési helye (maradék IK405 kiváltása, elszalasztott Karsan-opció részleges pótlása) az egész pakk bevetési területét behatárolhatja. Szerintem így Kelenföld és/vagy Óbuda veszíthet területet, a felszabaduló jobb állapotú kocsik (elsősorban szóló Volvok) pedig Cinkotára és Troliba kerülhetnek. Úgyhogy nagyobb kivonásról nem érdemes álmodozni, legjobb esetben 30-40 kocsi kerülhet ki a rendszerből (és ebben benne lesznek a 405-ösök is).
Lista nincs, karaktercunami az van = mindentkétszermondhosszasan"
Csak, hogy megkönnyítsem azt, hogy kinek van igaza. Szedlmajer László írásai az elmúlt hónapokból ebben a topikban:
#118758 (hsz)
Teljesen igazad van. Frankón. Bárcsak lett volna más mozgásterünk. De ne révedjünk a múltba. Bárcsak majd ne kelljen ilyesmiket csinálni. Félek azonban hogy a kismotoros csuklós Volvókra rálocsolt 20 millió meg VH csuklósok sokmilliós csuklójavítása 5-10 év múlva nehezen állja ki a próbát... Új kocsi kell nagy mennyiségben, mese nincs.
#114366 (hsz)
A Volvo felújítási szerződést az üzemeltetési terület használja, kezeli, de a 2 genfi más kalapból lesz megcsinálva, így ezt szerződésesen is rendezni kell.
Lehet itt kötözködni, hogy a Volvók nem kapnak semmit, de amikor elviszik a Novához, Autó-Univerzálhoz, vagy csak helyben megcsinálják, akkor 20-25 milliós felújítást kapnak. Ahogy a Volvo felújítási szerződésről is szót ejtett, amibe a 7700A-k újulnak folyamatosan + a 2 darab PRM újult.
Egyébként meg volt lista, mert a közel 20 FKU, amit felsoroltam az mind átesett felújításon az elmúlt 2-3 évben, de ha kell külön kinézegetem, hogy melyiket hol csinálták meg.
Megúgy semmilyen más használtat se kéne Budapestre, de legalább valaki élvezi. Most már nem is lesz rá nagy szükség, hiszen hamarosan jön egy nagyobb kiszervezés, és a BKV bátran dobhat ki buszt 2019-ben.
Sziasztok! Az egykori BPO-505-ös gép adattáblájáról nincs valakinek fotója esetleg? Az érdekelne,hogy sima 415.14-es volt vagy az adattáblán is be van ütve ,hogy 415.14A!
nagyon el vagy tévedve, az intézménybe a kórház iskola/ovoda/bölcsi úgy látom nem tartozik bele...
101E vicc ahogy jár, az csak csúcsban él meg, azon kívül szinte üresen járnak a buszok
jól mutatja a hétvége is, hogy nincs szükség a 101E-re ha el tudja vinni a 114es család
40-50fős 7es max akkor van, ha előtte megy 3-4 perccel az előző 7es
ha a budafokit mondod nagy szerepnek, akkor miért kerüli el az 1es?
ha végre eléri etelét, lesz szívás ha felszámolják a 103ast, nem véletlen a nagy utasszáma, aminek fele tovább utazik a budafokihoz a tsystem, ujbuda center és egyéb helyszínekre
"A 49-es két púpja a Körtér - Kosztolányi és a Fővám - Kálvin. A 2 <--> 47-49 átszállóforgalom jelentős, illetve az M4-ről az Astoria, Deák is itteni átszállással a legkényelmesebb."
a 7esnél ez számtalan helyen elmondható, de mivel az nem villamos így azt felszámolnád...
vicces és szánalmas
"A 19-49-re a Kelenföldtől a Körtérig több utas száll föl, mint a 7-es buszra Albertfalva és a Körtér között. "
ez nagy megállapítás, amikor 2x olyan sűrűn megy villamos mint a 7es... apám :(
"Reggel a belső Bartókon, a Körtértől befelé a 7-esen a csúcsórában ~550 fő az átutazó az Astoria felé. Erre most adunk 1050 férőhelyet, reggeli csúcsban alig haladják meg az igények a kapacitás 50%-át, miközben pl. a 133E kidurran a Budafoki út felé. Minden reggel a Kosztolányi buszmegállót megnézem, 1-2 fő ácsorog a hatalmas megállóban. Begyalogolnak a Körtérig. "
Na pont ez a baj, te írtad a kosztolányin nincs semmi, akkor miért ott nézed a 7est? Körtéren kéne...
félházas busz meg vicc
de hát amíg 80kg egy fő addig mit várunk, ha megnézed a 7es budai vonalán hány iskola/ovoda/bölcsi van nem írnál ekkora hülyeséget segítek egy jó ha 40-50kg egy diák, átlag érzésre 35kg ami fele se a 80kg nak
133E jó hogy tömve van, az áthidalja a m4et, de ugye ez valakinek érdeke... itt nem számít hogy az m4 ellen dolgozik, itt mehet a buszcsorda mi?
többire:
egyszer megnézhetnéd hogyan indul a valóságban a 7es körtérről vagy buda felé ferenciekről...
és persze itt nem érdekel téged, ha kényelmesebb a busz a szakaszon
114esek, persze azért állnak már meg minden megállóban... sokak szerették, hogy lenyomja a lassú tömött villamost a fehérvárin menetidőben, és jelentős szerepe volt a 2ből a 11be járóknak v. fordítva
ha már fehérvári, a legynagyobb szégyen a 18as volt, a dupla tátra félházzal járt mert a lakótelep közepén visszafogott. közben a 47esről lefolytak...
Sajnos ez még nem elérhető, csak gondoltam megosztom veletek, hogy a hátérben mik készülődnek. Egyelőre még nem került ki nyilvánosságba, a szerződéskötés is még várhat magára. Rengeteg kérdés felmerül, hogy vajon ki mivel fog majd szolgálni, illetve a BKV buszágazatát is súlyosan fogja érinteni.
Mondjuk nagyon remélem, hogy nem az OFF VT viszi el (ezt is), mert akkor lassan tényleg lekörözi a BKV-t is buszágazat terén. Illetve az 5 éves C2-eseken a mocsok tetőzik, szóval jó lenne, ha valami olyan alvállalkozó nyerni, aki takarítani is hajlandó majd.
A BKV részéről meg nagyon remélem, hogy állapot alapján fognak majd selejtezni. Most meglesz rá a lehetőségük, és remélhetőleg nem az idén felújított igényesebb 280-ast dobják ki, hanem a végletekig legatyásodott LOV-kat, de mondjuk a Volvókból is lehet bátran válogatni. Meg ugye számolni kell azzal, hogy a Localók 2020-ban már nem lesznek közforgalomban. Nem titkolt cél az is, hogy az önkormányzati választásokig legyen új busz, amit lehet majd mutogatni. Hamarosan publikus lesz az egész.
Azért a 7-esre szükség van a budai oldalon, csúcson kívül is használják. Kérdésem, ha lekerülne a budai oldalról, vagy elterelnétek a Budafoki felé- ott mondjuk szükség lenne a pluszkapacitásra a csúcsidőben, mert a 133E kb utaslemaradásos csúcsban a Dombóvári és a Hengermalom környékén-, abban az esetben csuklósodna a 114-es család?
Többször is mondtam már: a 7-es busz KIEGÉSZÍTŐJE az M4-nek és nem konkurenciája. Még ha a pesti oldalon ki is tudná váltani a 110, 112 (remélhetőleg jövőbeni 12-es) páros, szükséges. Én az újpalotai tengelyen inkább a 108E szerepét vizsgálnám meg.
A 114-esek érdemben sosem vettek részt a Fehérvári út forgalmának ellátásában, kihagytak több megállóhelyet, leginkább a XXII. kerület - gyors 7-es család kapcsolatot teremtették meg, erre már vannak a Balatoni úti buszok és a metró, a 114-s család helyi igényeket szolgál már leginkább.
Másik hsz-ben említetted azt, hogy a 114-es család hétvégén a Balatoni úti buszok (101E, 101B) hiánya miatt zsúfolt. A 101E-t miért ne lehetne pl. hétvégén is járatni, 20 perces követéssel?