Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -6 7 128313

Illetve az egész vita egy félreértésen alapult. Tettem egy olyan kijelentést, hogy a felújított Volvók a felújítást követően 1-2 évre rá amortizálódnak le, és gyakorlatilag ugyanolyan rossz minőségűek lesznek, mint korábban. Ekkor Örök kételkedő belekötött, hogy az FKU-kat nem kaptak rendes felújítást, kivéve egy-két darab. Ez megtetszett Aron_sonnak is, és ő is elkezdte ezt a szekeret tovább tolni, de ő azzal megspékelte az egész beszélgetést, hogy szerinte FJX-204 kapott teljes felújítást. Jött azzal, hogy én nem ismerem a középjavítás és a felújítás közötti különbséget. A dolog már ott hibádzik, hogy én a felújított Volvókra értettem az előzőleg tett kijelentésemet, és nem a középjavításon átesett kocsikra. Innentől kezdve tényleg nem volt értelme bármiféle érdemi vitára, mert ha visszaolvassa ezt a topikot, akkor már tudhatná, hogy mi az a Volvo felújítási szerződés. Vagy ha kinézne egy olyan kocsit, ami éppen a Novánál, vagy Univerzálnál újult, akkor jól látná, hogy teljes körű felújítás ment végbe. 

Előzmény: Törölt nick (128311)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -2 4 128312

Nem lehet tudni, mekkora darabszámú buszra szólna a kiszervezés. Ugye 3 kategóriára (midi, szóló, csuklós) terveznek. Ha 18-09 emléke helytálló, hogy a három kategóriából együtt lesz kb. 120 db, az nem túl acélos darabszám. Ráadásul a midik várható bevetési helye (maradék IK405 kiváltása, elszalasztott Karsan-opció részleges pótlása) az egész pakk bevetési területét behatárolhatja. Szerintem így Kelenföld és/vagy Óbuda veszíthet területet, a felszabaduló jobb állapotú kocsik (elsősorban szóló Volvok) pedig Cinkotára és Troliba kerülhetnek. Úgyhogy nagyobb kivonásról nem érdemes álmodozni, legjobb esetben 30-40 kocsi kerülhet ki a rendszerből (és ebben benne lesznek a 405-ösök is).

Előzmény: Törölt nick (128309)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -9 7 128311

"Itt van Aron_son vs. 113bp.

Egyszerű fogalomértelmezés sem sikerül.

Lista nincs, karaktercunami az van = mindentkétszermondhosszasan"

 

 

Csak, hogy megkönnyítsem azt, hogy kinek van igaza. Szedlmajer László írásai az elmúlt hónapokból ebben a topikban: 

 

#118758 (hsz)

Teljesen igazad van. Frankón. Bárcsak lett volna más mozgásterünk. De ne révedjünk a múltba. Bárcsak  majd ne kelljen ilyesmiket csinálni. Félek azonban hogy a kismotoros csuklós Volvókra rálocsolt 20 millió meg VH csuklósok sokmilliós csuklójavítása 5-10 év múlva nehezen állja ki a próbát... Új kocsi kell nagy mennyiségben, mese nincs.

 

#114366 (hsz)

A Volvo felújítási szerződést az üzemeltetési terület használja, kezeli, de a 2 genfi más kalapból lesz megcsinálva, így ezt szerződésesen is rendezni kell.

 

Lehet itt kötözködni, hogy a Volvók nem kapnak semmit, de amikor elviszik a Novához, Autó-Univerzálhoz, vagy csak helyben megcsinálják, akkor 20-25 milliós felújítást kapnak. Ahogy a Volvo felújítási szerződésről is szót ejtett, amibe a 7700A-k újulnak folyamatosan + a 2 darab PRM újult. 

 

Egyébként meg volt lista, mert a közel 20 FKU, amit felsoroltam az mind átesett felújításon az elmúlt 2-3 évben, de ha kell külön kinézegetem, hogy melyiket hol csinálták meg. 

 

Remélem ezt Aron_son is olvassa majd. 

Előzmény: nemeza (128282)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -7 5 128310

Remélem PMP rendszámúak is a 2019-es kidobás részei lesznek.

Aztán el kell engedni a LOV-okat, lehet pár MHK-t is kidobni.

+ az ablakokat korrigálni ott, ahol kb. nullablak van.

Előzmény: Törölt nick (128309)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -3 11 128309

Megúgy semmilyen más használtat se kéne Budapestre, de legalább valaki élvezi. Most már nem is lesz rá nagy szükség, hiszen hamarosan jön egy nagyobb kiszervezés, és a BKV bátran dobhat ki buszt 2019-ben. 

Előzmény: Törölt nick (128308)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -3 6 128308

Lengyel eredetű kocsikat nem kéne erőltetni.

Előzmény: 49-es villamos (128307)
49-es villamos Creative Commons License 2018.10.13 -16 2 128307
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 1 128306

T dolgozók 90-95%-a autóval jár. Ráadásul cégessel.... maradék 5% nem nagy mennyiség.... max 70-100 ember/reggel

Előzmény: Törölt nick (128304)
BP-16-63 Creative Commons License 2018.10.13 0 0 128305

Sziasztok! Az egykori BPO-505-ös gép adattáblájáról nincs valakinek fotója esetleg? Az érdekelne,hogy sima 415.14-es volt vagy az adattáblán is be van ütve ,hogy 415.14A!

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -1 4 128304

aminek fele tovább utazik a budafokihoz a tsystem, ujbuda center és egyéb helyszínekre

 

A T-Systemsesek hamarosan már a Népligetig fognak villamosozni.

Előzmény: Humarci (128300)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 1 128303

Mindkettőre szükség van szerintem.

Előzmény: Humarci (128302)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 -2 2 128302

arra írtam, annyira felesleges mint a 7es

amúgy a szerepét a 19/47 át tudná venni

 

És egy álomkép lenne egy pl. 18as villamos ami kelenföldről indulna, balra fordulna karolina útra, majd balra alkotás utca felé.

De ugye erre nincs pénz, viszont lehetne busszal megcsinálni kelenföld lakótlepet feltárva sáfrány-tétényit feltárva

Előzmény: Törölt nick (128301)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 2 128301

49-est sem tartanám feleslegesnek. 

Előzmény: Humarci (128295)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 -6 1 128300

nagyon el vagy tévedve, az intézménybe a kórház iskola/ovoda/bölcsi úgy látom nem tartozik bele...

 

101E vicc ahogy jár, az csak csúcsban él meg, azon kívül szinte üresen járnak a buszok

jól mutatja a hétvége is, hogy nincs szükség a 101E-re ha el tudja vinni a 114es család

 

40-50fős 7es max akkor van, ha előtte megy 3-4 perccel az előző 7es

 

ha a budafokit mondod nagy szerepnek, akkor miért kerüli el az 1es?

ha végre eléri etelét, lesz szívás ha felszámolják a 103ast, nem véletlen a nagy utasszáma, aminek fele tovább utazik a budafokihoz a tsystem, ujbuda center és egyéb helyszínekre

Előzmény: zsig (128281)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 -5 4 128299

hatalmas érv...

néha a metropótlón befogják a széll tartalékot midivel, akkor elég a midi a metrora!

szakadok...

Előzmény: norbee601 (128280)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 -5 1 128298

"A 49-es két púpja a Körtér - Kosztolányi és a Fővám - Kálvin. A 2 <--> 47-49 átszállóforgalom jelentős, illetve az M4-ről az Astoria, Deák is itteni átszállással a legkényelmesebb."

a 7esnél ez számtalan helyen elmondható, de mivel az nem villamos így azt felszámolnád...

vicces és szánalmas

 

"A 19-49-re a Kelenföldtől a Körtérig több utas száll föl, mint a 7-es buszra Albertfalva és a Körtér között. "

ez nagy megállapítás, amikor 2x olyan sűrűn megy villamos mint a 7es... apám :(

 

"Reggel a belső Bartókon, a Körtértől befelé a 7-esen a csúcsórában ~550 fő az átutazó az Astoria felé. Erre most adunk 1050 férőhelyet, reggeli csúcsban alig haladják meg az igények a kapacitás 50%-át, miközben pl. a 133E kidurran a Budafoki út felé. Minden reggel a Kosztolányi buszmegállót megnézem, 1-2 fő ácsorog a hatalmas megállóban. Begyalogolnak a Körtérig. "

Na pont ez a baj, te írtad a kosztolányin nincs semmi, akkor miért ott nézed a 7est? Körtéren kéne...

félházas busz meg vicc

 

de hát amíg 80kg egy fő addig mit várunk, ha megnézed a 7es budai vonalán hány iskola/ovoda/bölcsi van nem írnál ekkora hülyeséget segítek egy jó ha 40-50kg egy diák, átlag érzésre 35kg ami fele se a 80kg nak

133E jó hogy tömve van, az áthidalja a m4et, de ugye ez valakinek érdeke... itt nem számít hogy az m4 ellen dolgozik, itt mehet a buszcsorda mi?

 

többire:

egyszer megnézhetnéd hogyan indul a valóságban a 7es körtérről vagy buda felé ferenciekről...

és persze itt nem érdekel téged, ha kényelmesebb a busz a szakaszon

114esek, persze azért állnak már meg minden megállóban... sokak szerették, hogy lenyomja a lassú tömött villamost a fehérvárin menetidőben, és jelentős szerepe volt a 2ből a 11be járóknak v. fordítva

ha már fehérvári, a legynagyobb szégyen a 18as volt, a dupla tátra félházzal járt mert a lakótelep közepén visszafogott. közben a 47esről lefolytak...

 

Előzmény: zsig (128279)
gorcher Creative Commons License 2018.10.13 0 3 128297

Csak azért kérdeztem, mert a 196/A utasszámai állítólag beszakadtak a metró pótlás óta. De mondjuk láthatóan is kevesebben vannak rajta mára.

 

Havannán gigászi az utasszám, de egyszer csak eljut odáig a 42-es villamos. A 85-ös az E-vel együtt, vagy ők külön számítandók?

Előzmény: zsig (128264)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 0 5 128296

*****

a szakmai tudás magas foka a 114es első ajtóztatása!

Előzmény: Hans1987 (128274)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 0 2 128295

igazából szimplán ostobaság amit írsz...

akkor lenne felesleges a 7es, ha az m4 végig a vonalán menne

nem így van, pont

Ha valami felesleges akkor az a 49es, minden forgalmas megállója m4el közös

Kiskörútra meg elég lenne a visszasűrtett 47es, csak hát ugye a szent fonódóba nem fért bele, hogy a 56/61 kapjon normális végállomást körtéren

Meg ugye gabika és társainak kártékony évtizedes munkája, amivel tönkrevágták bp-t...

Előzmény: norbee601 (128272)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 0 1 128294

hát igen ezek az adatok mutatják a döntéshozók milyen fals adatokból vagdalóznak

körtéren gyakran utaslemaradás volt de 50% az átlag

vicc

 

bár mondjuk emlékszem volt diákos utasmérés is, akik nyomkodták a telefonjuk néha felnéztek befirkantottak valamit majd cseteltek tovább...

Előzmény: zsig (128273)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -1 7 128293

Sajnos ez még nem elérhető, csak gondoltam megosztom veletek, hogy a hátérben mik készülődnek. Egyelőre még nem került ki nyilvánosságba, a szerződéskötés is még várhat magára. Rengeteg kérdés felmerül, hogy vajon ki mivel fog majd szolgálni, illetve a BKV buszágazatát is súlyosan fogja érinteni.

 

Mondjuk nagyon remélem, hogy nem az OFF VT viszi el (ezt is), mert akkor lassan tényleg lekörözi a BKV-t is buszágazat terén. Illetve az 5 éves C2-eseken a mocsok tetőzik, szóval jó lenne, ha valami olyan alvállalkozó nyerni, aki takarítani is hajlandó majd.

 

A BKV részéről meg nagyon remélem, hogy állapot alapján fognak majd selejtezni. Most meglesz rá a lehetőségük, és remélhetőleg nem az idén felújított igényesebb 280-ast dobják ki, hanem a végletekig legatyásodott LOV-kat, de mondjuk a Volvókból is lehet bátran válogatni. Meg ugye számolni kell azzal, hogy a Localók 2020-ban már nem lesznek közforgalomban. Nem titkolt cél az is, hogy az önkormányzati választásokig legyen új busz, amit lehet majd mutogatni. Hamarosan publikus lesz az egész. 

Előzmény: Törölt nick (128292)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 0 128292

Help. Ezt hol lehet elérni? Nem találom sehol és Google barátom se segít. :(

Előzmény: Törölt nick (128247)
Villámhetes Creative Commons License 2018.10.13 0 2 128291

Ja hogy megszüntetni,ezt már próbálták,nem ment.

Előzmény: 08-73 (128290)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -2 0 128290

De akkor a megszűnésével a 7E még sűrűbb lehet.

Előzmény: Villámhetes (128289)
Villámhetes Creative Commons License 2018.10.13 0 0 128289

?

 

Most is neki segít.

Előzmény: 08-73 (128288)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -2 0 128288

Vagy a 7E-be.

Előzmény: Villámhetes (128287)
Villámhetes Creative Commons License 2018.10.13 0 3 128287

Én az újpalotai tengelyen inkább a 108E szerepét vizsgálnám meg.

 

Én már régóta írom,az 5-ösbe kéne besegítenie.

Előzmény: 08-73 (128286)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -1 1 128286

Azért a 7-esre szükség van a budai oldalon, csúcson kívül is használják. Kérdésem, ha lekerülne a budai oldalról, vagy elterelnétek a Budafoki felé- ott mondjuk szükség lenne a pluszkapacitásra a csúcsidőben, mert a 133E kb utaslemaradásos csúcsban a Dombóvári és a Hengermalom környékén-, abban az esetben csuklósodna a 114-es család?

Többször is mondtam már: a 7-es busz KIEGÉSZÍTŐJE az M4-nek és nem konkurenciája. Még ha a pesti oldalon ki is tudná váltani a 110, 112 (remélhetőleg jövőbeni 12-es) páros, szükséges. Én az újpalotai tengelyen inkább a 108E szerepét vizsgálnám meg.

 

 

A 114-esek érdemben sosem vettek részt a Fehérvári út forgalmának ellátásában, kihagytak több megállóhelyet, leginkább a XXII. kerület - gyors 7-es család kapcsolatot teremtették meg, erre már vannak a Balatoni úti buszok és a metró, a 114-s család helyi igényeket szolgál már leginkább.

 

Másik hsz-ben említetted azt, hogy a 114-es család hétvégén a Balatoni úti buszok (101E, 101B) hiánya miatt zsúfolt. A 101E-t miért ne lehetne pl. hétvégén is járatni, 20 perces követéssel?

Előzmény: zsig (128279)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.12 0 1 128285

47-49-ről nem tudom, milyen arányban száll át bárki is az M4-re, akinek nem a Keleti vagy az a környéki megállók a céljai. Egyszerűen nem észszerű.

Előzmény: zsig (128279)
Villámhetes Creative Commons License 2018.10.12 0 6 128284

Mondok egy mai adatot,7/21 voltam.Albertfalva-ferenciek tere a 6 menetben nem érte el az 50%-ot.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!