Keresés

Részletes keresés

BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.13 -3 7 128329
Az Ikarusokat én békén hagynám

LOV VanHool széria 32db
MHK-NTP genfi Volvo 29db
Gázos Merci 20db
Gázos VanHool MUM 11db
Gázis VanHool MPW 34db.

126db autóbusz amik nagyjából selejtérettek.
Akkor a Volvo FJX, FKU, MUT-MUU meg se lettek említve.
Előzmény: Törölt nick (128315)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.13 0 2 128328
Totik a többi oldala a szerződésnek?
Előzmény: Törölt nick (128315)
Ádám Bars Tóth Creative Commons License 2018.10.13 0 0 128327

1500 fős parkoló van :) de kibérelték a Groupama Aréna P2-P3. szintjét is teljesen.

Előzmény: rm40 (128325)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -1 0 128326

Lesz mélygarázsa, nem is kicsi ;)

Előzmény: rm40 (128325)
rm40 Creative Commons License 2018.10.13 0 0 128325

Ha van az új T-székháznak kb. 1000-1500 parkolóhelyes mélygarázsa, akkor OK. Ha nincs, akkor lesz nagy meglepetés ennek az autóval járó 90-95%-nak, mivel parkolási lehetőség a környéken alig-alig, főleg mióta a VIII. kerület kitiltotta a napközbeni parkolást a Tisztviselőtelepről.

Előzmény: Törölt nick (128306)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -2 0 128324

Ez akkor szigorúan munkanap, és csúcsidő, mert azon kívül és hétvégén pl. a 11, 103, 220, 196/196A kihasználtsága jóval alacsonyabb (jó, a 11-esen azért este is vannak, de hétvégén full átlagos).

A 9, 16, 85, 136E, 159 stimmel, azokon hétvégén is elég sokan vannak.

Előzmény: zsig (128241)
08-73 Creative Commons License 2018.10.13 -2 1 128323

Ahogy jólesik:) Együtt, és külön külön is forgalmasak.

Előzmény: gorcher (128297)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.13 -1 3 128322
Epp tegnap utaztam a 204-el. Hát akarmit is kapott... otvar.
Előzmény: Törölt nick (128313)
g86 Creative Commons License 2018.10.13 0 2 128321

Nem tudom, hogy jött ki a matek. Ha 120 forgalmi kocsi jön be, akkor egyéb feltételek változatlansága mellett ugyanannyi esik ki. A 20 Localót figyelembe véve marad 100 forgalmi, ami a BKV kiadási arányaival számolva ~115 állományi kocsinak felel meg. Bár attól nem kell félni, hogy 2019-ben ennek bármi hatása lesz a KV állományára. 

Előzmény: Törölt nick (128312)
torqmatic Creative Commons License 2018.10.13 -1 5 128320

És akkor ezzel így mit spórolnál? Semmit, sőt még nőnének is a költségek a megnövekedett rezsimenetek miatt.

Arról már nem is beszélek, hogy az embereket se ilyen egyszerű ide-oda pakolgatni vagy hogy a PKD-zásnak az égvilágon semmi értelme nincs.

Előzmény: MCA-001 (128319)
MCA-001 Creative Commons License 2018.10.13 -12 5 128319

Én Kelenföldet csuknám be mint buszgarázs.

 

Kiemelt busz karbantartó bázissá alakítanám át.

Csak a nagyobb javításokkal, felújításokkal , PKD építéssel foglalkozzanak.

 

A többi garázs csak a napi karbantartással foglalkozzon. Így a szakképzett, lelkes munkaerőt Kelenföldre lehetne átcsoportosítani, persze magasabb fizetéssel cserében.

 

 

Előzmény: Törölt nick (128317)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 8 128318

Volvók terén teljesen egyetértek veled, és az is igaz, hogy a BKV is kényszerből költ már rájuk. Pár hete Keletinél két kőbányás sofőr éppen arról beszélt, hogy az FKU-kat már el kéne engedni. Később én is becsatlakoztam a beszélgetésbe, és éppen az egyik sofőr a cserekocsit várta, mivel lehalt az övé. Lassan az FJX, FKU kocsikat el lehetne kezdeni kidobálni, ha lesz rá lehetőség. Amúgy is 15 évesek lesznek hamarosan, aminél már a rosszabb darabokat nyugodt szívvel elengedhetnénk. 

Előzmény: gorcher (128316)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 6 128317

Gyanítom, hogy az ITK lesz a nyertes, főleg, hogy most beszállt a cégbe a MOL. Így viszont esélyes, hogy Óbuda fog teret veszíteni leginkább. (Esetleg Óbudát átveszi az ITK? Úgyis be akarták csukni pár éve..)

Előzmény: Törölt nick (128312)
gorcher Creative Commons License 2018.10.13 -1 10 128316

Azért midi szerintem elférne minden garázsban. Tudnék mondani kapásból délpestnek (183) és Cinkotának (175), meg még Kőbányának is (121) vonalat. Meg én nem tudom hogy vagytok vele, de én a troli üzemet szabadítanám meg a buszoktól, erre belvárosi garázs hiányában egy kiszervezés jó lehetőséget ad. És foglalkozhatnak a trolikkal. Úgyis valamelyest bővülni fog a hálózat állítólag az SST-k beállásával. Nem tudom, hogy jelentene-e ez bármekkora megtakarítást, de praktikussági szempontjai biztos vannak.

 

Oh, és a Volvókra locsolt 20 milliós megjegyzés szerintem pedig pont azt takarja, hogy ezek a 7700A kapirgálások nem feltétlenül élettartam növelő beruházások, hanem csak "rálocsolások". Már pedig egy fú élettartam növelő is kell hogy legyen szerintem ahhoz, hogy tényleg elvárjunk többet a kocsiktól. És látszik, hogy nem lehet, lásd az M3-on járó "felújított" kocsikat (amiknek egy része össz-vissz a skyblue fényezésből áll, mint pl. 707, 709, 722 stb). 705 pl. már képtelen megindulni klíma nélkül is, de  sorolhatnám tovább is, csak felesleges.

Előzmény: Törölt nick (128312)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -1 10 128315

A szerződés első lapját be is másoltam ide. Az eddigi információim szerint leginkább csuklósok jönnek majd, így nagy kérdés, hogy a nemrég felújított 280-asok, 435-ösök sorsa hogyan fog alakulni. Az LOV-k állapota eleve jóval rosszabb, mint egy felújított Ikarusnak, emiatt nagyon remélem, hogy állapot alapján fogják kivonni a kocsikat. Most olyan vonalakon, ahol az mp nem zavar (pl: 7E, 23E, 54, 109, 122, 282E/284E) ott nyugodtan járhatnának a jó állapotú kocsik. Jövőre ha ott tartunk majd nagyon remélem, hogy tényleg állapot alapján fognak kocsit kivonni, és nem ap-mp különbségtétele szerint. 

Előzmény: Törölt nick (128312)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 5 128314

Ja és kimaradt: az OFF Localok és MDV-s Citarok kiváltására is gondolni kell. Akkor legjobb esetben kb. 20 db ontopik régi, rossz állapotú szóló és csuklós kocsit lehet kivonni.

Előzmény: Törölt nick (128312)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -6 7 128313

Illetve az egész vita egy félreértésen alapult. Tettem egy olyan kijelentést, hogy a felújított Volvók a felújítást követően 1-2 évre rá amortizálódnak le, és gyakorlatilag ugyanolyan rossz minőségűek lesznek, mint korábban. Ekkor Örök kételkedő belekötött, hogy az FKU-kat nem kaptak rendes felújítást, kivéve egy-két darab. Ez megtetszett Aron_sonnak is, és ő is elkezdte ezt a szekeret tovább tolni, de ő azzal megspékelte az egész beszélgetést, hogy szerinte FJX-204 kapott teljes felújítást. Jött azzal, hogy én nem ismerem a középjavítás és a felújítás közötti különbséget. A dolog már ott hibádzik, hogy én a felújított Volvókra értettem az előzőleg tett kijelentésemet, és nem a középjavításon átesett kocsikra. Innentől kezdve tényleg nem volt értelme bármiféle érdemi vitára, mert ha visszaolvassa ezt a topikot, akkor már tudhatná, hogy mi az a Volvo felújítási szerződés. Vagy ha kinézne egy olyan kocsit, ami éppen a Novánál, vagy Univerzálnál újult, akkor jól látná, hogy teljes körű felújítás ment végbe. 

Előzmény: Törölt nick (128311)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -2 4 128312

Nem lehet tudni, mekkora darabszámú buszra szólna a kiszervezés. Ugye 3 kategóriára (midi, szóló, csuklós) terveznek. Ha 18-09 emléke helytálló, hogy a három kategóriából együtt lesz kb. 120 db, az nem túl acélos darabszám. Ráadásul a midik várható bevetési helye (maradék IK405 kiváltása, elszalasztott Karsan-opció részleges pótlása) az egész pakk bevetési területét behatárolhatja. Szerintem így Kelenföld és/vagy Óbuda veszíthet területet, a felszabaduló jobb állapotú kocsik (elsősorban szóló Volvok) pedig Cinkotára és Troliba kerülhetnek. Úgyhogy nagyobb kivonásról nem érdemes álmodozni, legjobb esetben 30-40 kocsi kerülhet ki a rendszerből (és ebben benne lesznek a 405-ösök is).

Előzmény: Törölt nick (128309)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -9 7 128311

"Itt van Aron_son vs. 113bp.

Egyszerű fogalomértelmezés sem sikerül.

Lista nincs, karaktercunami az van = mindentkétszermondhosszasan"

 

 

Csak, hogy megkönnyítsem azt, hogy kinek van igaza. Szedlmajer László írásai az elmúlt hónapokból ebben a topikban: 

 

#118758 (hsz)

Teljesen igazad van. Frankón. Bárcsak lett volna más mozgásterünk. De ne révedjünk a múltba. Bárcsak  majd ne kelljen ilyesmiket csinálni. Félek azonban hogy a kismotoros csuklós Volvókra rálocsolt 20 millió meg VH csuklósok sokmilliós csuklójavítása 5-10 év múlva nehezen állja ki a próbát... Új kocsi kell nagy mennyiségben, mese nincs.

 

#114366 (hsz)

A Volvo felújítási szerződést az üzemeltetési terület használja, kezeli, de a 2 genfi más kalapból lesz megcsinálva, így ezt szerződésesen is rendezni kell.

 

Lehet itt kötözködni, hogy a Volvók nem kapnak semmit, de amikor elviszik a Novához, Autó-Univerzálhoz, vagy csak helyben megcsinálják, akkor 20-25 milliós felújítást kapnak. Ahogy a Volvo felújítási szerződésről is szót ejtett, amibe a 7700A-k újulnak folyamatosan + a 2 darab PRM újult. 

 

Egyébként meg volt lista, mert a közel 20 FKU, amit felsoroltam az mind átesett felújításon az elmúlt 2-3 évben, de ha kell külön kinézegetem, hogy melyiket hol csinálták meg. 

 

Remélem ezt Aron_son is olvassa majd. 

Előzmény: nemeza (128282)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -7 5 128310

Remélem PMP rendszámúak is a 2019-es kidobás részei lesznek.

Aztán el kell engedni a LOV-okat, lehet pár MHK-t is kidobni.

+ az ablakokat korrigálni ott, ahol kb. nullablak van.

Előzmény: Törölt nick (128309)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -3 11 128309

Megúgy semmilyen más használtat se kéne Budapestre, de legalább valaki élvezi. Most már nem is lesz rá nagy szükség, hiszen hamarosan jön egy nagyobb kiszervezés, és a BKV bátran dobhat ki buszt 2019-ben. 

Előzmény: Törölt nick (128308)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -3 6 128308

Lengyel eredetű kocsikat nem kéne erőltetni.

Előzmény: 49-es villamos (128307)
49-es villamos Creative Commons License 2018.10.13 -16 2 128307
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 1 128306

T dolgozók 90-95%-a autóval jár. Ráadásul cégessel.... maradék 5% nem nagy mennyiség.... max 70-100 ember/reggel

Előzmény: Törölt nick (128304)
BP-16-63 Creative Commons License 2018.10.13 0 0 128305

Sziasztok! Az egykori BPO-505-ös gép adattáblájáról nincs valakinek fotója esetleg? Az érdekelne,hogy sima 415.14-es volt vagy az adattáblán is be van ütve ,hogy 415.14A!

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 -1 4 128304

aminek fele tovább utazik a budafokihoz a tsystem, ujbuda center és egyéb helyszínekre

 

A T-Systemsesek hamarosan már a Népligetig fognak villamosozni.

Előzmény: Humarci (128300)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 1 128303

Mindkettőre szükség van szerintem.

Előzmény: Humarci (128302)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 -2 2 128302

arra írtam, annyira felesleges mint a 7es

amúgy a szerepét a 19/47 át tudná venni

 

És egy álomkép lenne egy pl. 18as villamos ami kelenföldről indulna, balra fordulna karolina útra, majd balra alkotás utca felé.

De ugye erre nincs pénz, viszont lehetne busszal megcsinálni kelenföld lakótlepet feltárva sáfrány-tétényit feltárva

Előzmény: Törölt nick (128301)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.13 0 2 128301

49-est sem tartanám feleslegesnek. 

Előzmény: Humarci (128295)
Humarci Creative Commons License 2018.10.13 -6 1 128300

nagyon el vagy tévedve, az intézménybe a kórház iskola/ovoda/bölcsi úgy látom nem tartozik bele...

 

101E vicc ahogy jár, az csak csúcsban él meg, azon kívül szinte üresen járnak a buszok

jól mutatja a hétvége is, hogy nincs szükség a 101E-re ha el tudja vinni a 114es család

 

40-50fős 7es max akkor van, ha előtte megy 3-4 perccel az előző 7es

 

ha a budafokit mondod nagy szerepnek, akkor miért kerüli el az 1es?

ha végre eléri etelét, lesz szívás ha felszámolják a 103ast, nem véletlen a nagy utasszáma, aminek fele tovább utazik a budafokihoz a tsystem, ujbuda center és egyéb helyszínekre

Előzmény: zsig (128281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!