A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy Budapest területén milyen elvek alapján kerülnek elosztásra az autóbuszok a különböző viszonylatok között?
Véleményem szerint a BKK egyik feladata az lenne, hogy a Budapesten közszolgáltatást végző alvállalkozók nem homogén járműparkját egyenletesen kellene elosztani az autóbusz viszonylatok között. A vonaljegy és a bérlet a főváros teljes közigazgatási területén ugyanannyiba kerül, a szolgáltatás színvonala területenként jelentős eltéréseket mutat
A BKV-sok részéről az a mondás, hogy olyan rosszak az utak, hogy nem adnak ki oda jobb buszokat (pl. a használt MAN csuklósokat), akkor nem nagyon fűznék sok reményt arra, hogy majd az OFF szolgáltató hétvégén kiadná oda a kocsijait.
Persze tudni kell, hogy a BKV-sok valótlanságot állítanak, mert sokkal rosszabb utakra kiadják a sokkal jobb kocsijaikat, amikor ez kiderült, akkor hirtelen nagy kuss lett a cég részéről ida írogatók közül.
Tehát valami más dolognak kell a háttérben lennie, ami miatt oda nem mehet jó kocsi.
A BKV-nak már elég sok esély lett adva az elmúlt években/évtizedekben, és eddig még mindig azt bizonyították be, hogy a lehető legrosszabb döntés volt esélyt adni nekik.
Vitézy Dávidnak volt egyszer egy előadása, ahol elég szemléletesen írta le a dolgot, hogy a BKV hogyan működik.
Ez akkor volt, amikor a BKV-nál a műszaki meghibásoadásból eredő menetkimaradásai a buszágazatban az egekben voltak, és ő már BKK vezérigazgató.
Elment buzsgarázsokba, és azt tapasztalta, hogy azoknak a műszakosoknak akik hajnalban kezdtek, és akinek dolgozniuk kellett volna, konkrétan nem csináltak semmit, hanem aludtak a buszokban.
Az lenne a lényeg, hogy az ap-s számokra ap-s kocsit adjanak, és ne csak papíron, hanem a valóságban is. Ha cserélni kell az ap-s kocsit, akkor is legyen tartalék a garázsban, és mehessen ki cserékre is az ap.
Ez egy feltételezés a részedről, amíg nem adunk ennek esélyt, addig semmi sem fog javulni. A BKV úgyis sokat panaszkodik, hogy az ap-s kiadása teljesíthetetlen, és ezáltal lenne lehetőségük, hogy bizonyítsák azt, hogy jobb kiadási számok mellett képesek az elvárt szintet hozniuk.
Én ebben nem nagyon hiszek, hogy bármilyen szinten is pozitívan befolyásolná az általad most nagyon védett megoldás a dolgokon, ez csak arra lenne jó, hogy a BKV még jobban elkényelmesedjen, hogy akkor már papíron sem kell megpróbálni kiadni ap-s számokat.
"Semmit nem érnél el vele, hogy beraksz 1-1 egésznaposba mp-s kocsit, mert attól még reggel ugyanaz lenne a képlet, nevezetesen, hogy mondjuk a 136E hétköznapi 15 fordájából reggel már alapból 3-4 forda mp-s, ezen az nem változtatna semmit, hogy 1 egésznaposba mp-s kocsi menne."
Próbálom értelmezni, amit írtál. 136E-n amúgy 9 forda van, a maradék 6 darab szám az csupán 1-1 menetet tartalmaz, és átszerelnek egy másik vonalra.
Miért ne változtatna semmit? +1 egész napos mp-s szám az pontosan 1 egész napos ap-s számmal egyenértékű. Ezáltal 1-gyel több ap-d van a garázsban, szóval ha lehal egy kocsi a 136E-n, akkor nem kell a 280-ast kiküldened, mert lesz ap tartalékra (jó esetben persze).
Kinek is jó ez? Az olyan embereknek, akiknek számít az, hogy ap legyen. Mivel tudja a kedves utas, hogy minden órában van egy fix mp-s indulás, és nem fog ahhoz kimenni. Ha nincs meghirdetve, akkor meg jön a meglepetés, hogy kivan írva, hogy minden kocsi ap-s. Szerintem elég könnyedén megérthető ez.
+ Jó a BKV-nak is, mert nem lesz annyira szétkötbéreztetve.
Nem érted. Neked nem váltotatna semmit, de egy keresszékesnek, vagy babakocsisnak viszont regeteget. Jelenleg az ap-s indulások egy nagy illúzió. Hidd el nagyon sok embernek jó lenne, ha az ap-s számon az ap-s kocsi jönne az esetek 99%-ban, ez pedig azzal járna, hogy növeled az mp-s kiadást.
Mindig van egy más tészta, elég unalmas már ez is.
De igenis arról szólna, hogy az egész napos számok el lennének árasztva mp-s kocsikkal, és erre pont ott kerülne sor, ahol még szabadulni sem akar a BKV, nevezetesen Dél-Pest ugyebár.
Semmit nem érnél el vele, hogy beraksz 1-1 egésznaposba mp-s kocsit, mert attól még reggel ugyanaz lenne a képlet, nevezetesen, hogy mondjuk a 136E hétköznapi 15 fordájából reggel már alapból 3-4 forda mp-s, ezen az nem változtatna semmit, hogy 1 egésznaposba mp-s kocsi menne.
A 85-ös más tészta. Van 11 darab kétrészes, de azok sem egyenértékűek. Több olyan is akad, amely hajnaltól reggeli csúcs végéig, majd délutáni csúcstól késő estig tart. Ilyen számot például lehetne 280-assal adni, és így nem kéne a délelőttöt bántani. 1-1 egésznapos mp-s szám néhány vonalon senkinek sem fájna. Nem arról van szó, hogy árasszuk el mp-vel az egész napos számokat.
Ma is 1-1 egésznapos számban Ikarus meg nagyon sok viszonylaton.
Miért lenne jó az, hogy ha van egy viszonylaton 4-5 egésznapos szám, akkor azokból többen is mp-s kocsi menjen, hiszen ezek a számok teljesítik a két csúcs közötti időszakot, ott miért is kellene csökkenteni az ap-s szolgáltatást?
Gondolj bele, hogy ezzel azt érnéd el, hogy a napközbeni a kora reggeli és a késő esti időszakban a menetek 20-25, de lehet hogy 40-50%-a is dedikáltan magaspadlós lenne, szerintem ez egy elég erőteljesen rossz irány, amikor még a viszonylag sűrűn közlekedő viszonylatok is kb. 10 percenként közlekednek, akkor az ap-s szolgáltatást tervezetten hektikussá tenni, és olyan helyzetet előállítani, hogy lehet a mozgáskorlátozott csak 20 perc várakozás után jut szolgáltatáshoz. Ez szerintem elég utasellenes.
Nagyon sokat érsz, ha hétköznap telerakod mp-s számokkal a vonalakat, hogy hétvégére jusson ap-s kocsi.
Mellesleg hétköznap van a 85-ön 5 egész napos szám és van mellette 11 kétrészes/anyás/akármilyen szám, biztos jó ötlet lenne a 16 számból 11-et magaspadlós kocsikkal kiadni, nagyon örülnének neki és biztos értékelnék azért cserébe, hogy a full ap-s kiadás továbbra is full ap-s kiadás lenne hétvégén.
Nézzük már meg, hogy a hétköznapi és a hétvégi utasforgalom arányait.
Rohadtul unalmas azt olvasni mindig, hogy nincs pénz, nem lehet mert, menjenek inkább az mp-s kocsik, meg, hogy majd metrópótlózás után a BKV-s Volvo csuklósok hol, hogyan, milyen kiadási százalékkal menjenek, miközben arról kellene beszélni, hogy azokat a kocsikat is kidobni kellene a metrópótlás után, mintha egy teljesen fordított világ lenne, ahol a BKV emberei nem azon gondolkodnak, hogy hogyan lehetne végre meggyőzni a döntéshozókat, hogy új kocsik érkezzenek több százas nagyságrendben, hanem azon munkálkodnának, hogy megmutatassák a dönbtéshozóknak, hogy ők a sz@rral is megoldják.
A hétvégén álló Merci kocsik meg ugyebár OFF topik szolgáltató eszközei, így lett szolgáltatási szerződés kötve velük.
Más lenne, és nehezen védhető ha Ikarus 0km-es merci v. man v. probléma mentes PMP helyett járna.
De nem így van, nem is úgy lesz sokáig.
Mondjuk ez a helyzet legjobban a bkk-nak kedvez, mert a bkv bele van kényszerítve a lomokba így lehet kötbérezni ezerrel és nem kell nekik kifizetni ami járna. Fővárosnak is jó mert nem kell új buszt venni mehet másra a pénz...
A te tevékenységed roppant kártékony itt. Olvasd vissza mi volt itt néhány hete. Gorchert meg is fenyegették ez ügy kapcsán. Ha meg is bánták azóta, akkor eléggé jól leplezik, mert akár hányszor szóba kerül a PMP dicshimnusz övezi a BKV részéről. Ha valamit megbántak, akkor azt kommunikációban is mutatni kellene.
Illetve semmi koncepciójuk nincsen a jövőre nézve. Ez a PMP sztori is egy vicc volt, és amíg ők ezzel foglalkoznak, addig már tervezik az újabb kiszervezést. A legrosszabb, hogy meg sem bánták, miközben eleinte mindenki megadta az esélyt, hogy jó kocsik lesznek. De ha már ennyire látszik, hogy használhatatlanok hosszútávon, akkor miért is kell a védhetetlent védeni minden áron?
Ahogy nézem Délpesten a 20 FKU-ból 7 darabot ma ki sem adtak ma. 1-2 darab mondjuk juthatott volna a 85-ösre, ahogy new AG is, és már nem lenne ekkora LOV uralom a vonalon. Kérdés, hogy a BKV mikor szándékozik az LOV-s kocsikat kidobni? Olyan állapotban kerülnek kiadásra, hogy akár holnap is kivonhatnák a kocsik többségét. Már évek óta megy a duma, hogy nem fognak LOV-t üzemeltetni, de valahogy nem látszik az, hogy erre törekednének.
A délpesti FKU-k 200E-n és metrópótlón vannak, a kiadott zirka 35 FLR fele metrópótlózik. Utóbbiaknál meg kell említeni, hogy 10 darab minden hétköznap M3-at jár, így iszonyú nagy terhelésnek vannak kitéve. Ha azt akarja a cég, hogy metrópótlás után is lehessen használni őket, akkor érdemes hétvégén picit pihentetni, karbantartani őket, nem pedig Pest legszarabb útjain járatni őket. A LOV-aknak tökmindegy, azok lesznek úgyis az első kukázott csuklósok, már elengedte őket a cég.
Nem hittem volna hogy egyszer ezt kelljen írnom de megérdemli a BKV! Tudom hogy nekik van a legrosszabb állományuk de ami van azt ők se úgy osztják el hogy "igazságos" legyen! Mai 85: 7 LOV ( Hány FKU áll a garázsban? ) Cinkota részéről 1 MHK (Hány FLR áll a garázsban? ) Cserére már tudott FLR jönni... Ez megy minden szombat-vasárnap...
Az a baj, hogy folyamatos tűzoltásban kultúrálisan sokkal jobbak vagyunk, mint tervezett üzemeltetésben. Ha lazábbra veszed a kiadást, kényelmesebbé válik a műszak, több lesz a tartósan leállított, szétbányászott busz, és egy döglés esetén ugyanúgy előfordul majd, hogy magaspadlós kocsi jön alacsonypadlós helyett. Nem mondom, hogy pont ugyanolyan gyakran, meg nyilván vannak kocsik, amiket tényleg semmi értelme már naponta menetkészre összekalapálni, de az biztos, hogy az össz ap. kiadás csökkenne (és olyan -sűrű- vonalakon is, ahol az arány fontosabb lehet, mint a menetrend szerint tervezhetőség), szóval megértem, hogy a megrendelő nem szívesen enged.
Szándékosan másik üzemből példa: amikor összetört a két Alstom, az sem önmagában okozott nagy gondot a kocsikiadásban, hanem mert másik kettő tartósan üzemképtelen volt - hiszen jól elketyegett nélkülük is az üzem. Addig...