A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az sem helyes, ha felesleges túlzásokba esünk. Villámhetes tt. szerintem jogosan tette azt az észrevételt, hogy ott nem egyenes az út. Akkor csak szintez, de nem leng. A 921 eltér a "szériától". Ha bevalik, gondolom atalakitják az első 10 kocsit is..
Elég siralmas, hogy a gyártó képtelen volt ezt kitesztelni..
A Volvo mégsem csinálja ezt, ennyire. Az is kristálytisztán látszik, hogy álló helyzetben pl; lámpáknál, a jármű egyfolytában szintez, inog. Ne védd a védhetetlent kérlek!
Remélem én is, hogy az oslói MAN-ek beválnak, mondjuk erre akkor kapunk választ majd, ha a maradék 3 darab is forgalomba áll és éveken át megbízhatóan forgalomban lesznek. Alig 1 hónapja álltak forgalomba, és ennyi idő alatt már megtanulhattuk, hogy minden használtan beszerzett kocsi "jónak" tűnik, aztán 3-4 vagy kevesebb év múlva rájövünk, hogy addigra már mégsem olyan jók. Nyilván az is túl lett tárgyalva, hogy egy használt kocsival nem 10 éves távlatban, hanem fele ennyi időre kellene tervezni. De kétségtelen tény az is, hogy utaskomfort szempontjából magas színvonalú autóbuszok (mondjuk az LOV-k után a 23-ason kész felüdülés) és remélem ezekkel nem nagyon lesz gond, mert a használt beszerzések közül is az egyik legjobba sorolható ez az 5 MAN.
"Remélem legalább annyira beválnak, mint a 2db Hommos PXZ - vagy jobban. Akkor felmentősereg."
Ez a kijelentés elég ironikus annak fényében, hogy Rijekában ezek a kocsik nem váltak be és finoman szólva volt egy erős vita bontakozódott ki (bírósági vitáig folyamodott az egész) kártérítésért Rijeka és az Evobus között, amelyet végül meg is kaptak új kocsik formájában. Egy érdekes tény, hogy 10 darab kocsit vásárolt Rijeka anno, miközben a BKV csupán 8 darabot vett meg az ITK-tól (mivel az ITK vette meg a rijekai kocsikat, mert Debrecenbe szánták volna villamospótlásra az intermodális csomopont építése kapcsán, csak az késik, ezért a buszok feleslegessé váltak és a BKV beszerezte őket), szóval két példány valahol elkallódhatott (bár a kocsik múltjára tekintettel az sem lenne meglepő, ha üzemképtelen állapotúak lennének és emiatt nem is lehetett beszerezni).
Mondjuk olyan vonalakra, mint a 109-es, 122-es jók lennének, ahol nincsenek túl erőltetve és ha cserélni kell kocsit az könnyen megoldható. Viszont a kocsik múltjával kapcsolatban erős aggályok merülhetnek fel, és az nem sokat fog segíteni, ha megint őket is bedobják a "mély vízbe".
921 volt már 32-esen? Szerintem sokkal normálisabban menne át ugyanilyen, vagy nagyobb sebességgel is!
Ilyen normálisan álldogált a végállomáson is. Bár egy-egy megállóban (álló helyzetben) azért kevés utassal mutatta a jellegzetes PMP-s formát - csak nem olyan erőteljesen.
Nem érdemes vele foglalkozni, minden nyáron bedobja kánikula időszakában ezt a "kártyáját", de már rendkívül unalmas és kiszámítható.
Tavaly ez jelent meg a Világgazdaság egyik cikkében:
"Az Egységes Közlekedési Szakszervezet végül azt is szeretné elérni, hogy a cégvezetés a rendkívüli forróságban – szintén a csúcsforgalmi időszakban – függessze fel a menetrendet azért, hogy a járművezetők a hűvösebb pihenőkben kellően regenerálódhassanak két forduló között legalább azokon a végállomásokon, ahol erre lehetőség van."
Semmi nem változott azóta, bár mintha azt ígérte volna, hogy kiszáll az EKSZ-ből az új "munkájára" tekintettel.
Azt írja Nemes Gabi , hogy klíma nélküli járatokon kell a legnagyobb csökkentés . Klíma nélküli ( az nem sok kocsi ) vagy inkább nem működő klíma ( na ez már sok ) .
OFF topik új, akarom mondani felújított, vagyis mégsem, szóval ki tudja milyen 3-as metró szerelvényen a tetőventilátorok felől óriási zúgás, csak éppen nulla légáramlat van, odatettem a kezem, és semmi, még egy lágy szellőfoszlány sem.
Szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak: a szóló Conciknál is elértük, hogy meleg levegőt befúvó kocsi van kiadva vonalra. Zúg a klíma, mellé 500 fok és izzadás.
És amikor direkt elkerülöd a genfiket, meg az FLR-eket, mert lángra kapsz rajtuk és inkább Concival indulsz az utadra, mert az jó lesz a kinti 40 fok mellett. Hát nem. Gratulálok, csak így tovább! Remélem a kövi használt adagban már klíma sem lesz. Hiszen minek? Úgyse működik...