Keresés

Részletes keresés

BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.21 -1 1 128690
És az a vicc, hogy számtalan FB poszt alatt csaj azt lehet olvasni, hogy így meg úgy rosszak, stb.
Hát cserébe leküldenék egy MFW-t bármelyikért, próbálják ki milyenek ezek.

Előzmény: MCA-001 (128689)
MCA-001 Creative Commons License 2018.10.21 0 2 128689

Ma sikerült utaznom Pécsen pár Volvóval.

 

Ég és föld a különbség a Budapestiekhez képest.

 

OK még csak 11 évesek.

De szerintem az MFW-k már akkor szarabb állapotban voltak amikor Bp-en forgalomba álltak.

Pláne 2015-ben amikor szintén 11 évesek voltak.

BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.21 -1 0 128688
Ha Felülsz egyre, akkor hang alapján meg lwhet állapítani. A BKV írta 4 sebessségesnek. Lehet, hogy 5 sebessséges. Hétköznap KT-ba az esetek 90%-ban genfi van kiadva. 918, 919, 923, vagy ami éppen marad. A 918-cal metrót pótolni egy élmény. Vígan megelőz 2 kocsi egy irámyban.
Előzmény: norbee601 (128684)
49-es villamos Creative Commons License 2018.10.21 -2 4 128687

Amikre Te gondolsz (3-4 éve), azok szóló CNG-s buszok, MUM rendszámúak. De ugyanúgy Lausanne-ból jöttek, mint a csuklós dízeles társaik "most" (és abból is 12 db). 

 

Fél éve érkezhettek, és elvileg már égkék flottaszínűek, de valamiért még nem járnak. Talán az ajtóátépítés miatt? A második ajtó kifelé nyílik, a többi befelé.

 

És ha mind LOV-ot váltanának, akkor már csak 19 db maradna a ma már kevésbé fénylő ex-brüsszeli szériából.

Előzmény: norbee601 (128683)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.10.21 -1 3 128686

És pont a buszvezetőképzéses plakáttal a hátulján. Nice.

Előzmény: Törölt nick (128685)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.21 -1 1 128685

Ha már ennyire szeretitek, ha két BKK-s busz összeakad, kaptok mára egyet:

Nyugati pályaudvar, LYH-106 és NCZ-554.

norbee601 Creative Commons License 2018.10.21 0 3 128684

4 sebssséges ZF váltóval és olyan áttétellel rendelkeznek, hogy nagyon helyközi vizzinaton teljesen jó, mert kb 100 lehet a vége, de a gyorsulásuk kritimán aluli

 

Ott inkább a diffi áttétel lesz más, nem a váltóé.

Előzmény: BX 59-76 (128679)
norbee601 Creative Commons License 2018.10.21 -3 2 128683

A használtan beszerzett 12 db new AG 300 Van Hool üzembe állításával

 

 

Hány éve is érkeztek? 3? 4?

Előzmény: 49-es villamos (128672)
GNX-341 Creative Commons License 2018.10.21 0 1 128682

A Genfieknek 5 sebességes a váltójuk.

Előzmény: BX 59-76 (128679)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.21 0 3 128681

Azt inkább kései honosításnak nevezném, mivel 2009-ben tudjuk, hogy álltak forgalomba... Igen kapott az utastér, de 2018 van, és nézzük meg jelenleg milyen állapotú a legtöbb kocsi. 

Előzmény: Örök Kétkedő (128676)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.21 -1 3 128680

Tegnap MHK-923-hoz volt szerencsém a 30-ason, és abszolút pozitívak a tapasztalataim. Bár azt hozzátenném, hogy azért a genfi Volvók között is van differencia az egyes kocsik között, mert némelyik borzalmas állapotú, amelyektől meglehetne már válni, viszont némelyik tűrhetőbb, mint egy FJX/FKU.

 

Lényeg, hogy nem volt tömeg, és este 8 körül mentem vele. Gyönyörűen tartotta a menetrendet, sőt 2-3 perccel előbb is ért Káposztásra. Mondjuk teljesítményre erősebbek is, mint a 7700A-s kocsijaink. Hivatalosan 10 percnek kellett volna lennie a különbségnek az előttünk levő 30A-tól, és az utánunk lévőtől is. Előttünk lévő az pont egy óbudás Conecto volt, és Újpestnél már csak 5 percre volt a Conecto tőlünk. Nyilván nem a kocsi volt a hibás akkor, de ebből látszik, hogy mennyi múlik azon, hogy valaki tud/akar-e normálisan vezetni, vagy tojik az egész menetrendre. Az utánunk levő kocsi is egy genfi volt, és ő is tartotta szépen a menetrendet. Az is pozitívum, hogy a genfik többségének nem rezonál az utasterük annyira, mint a 7700A-knak. 

Előzmény: BX 59-76 (128679)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.21 -6 9 128679
Ugyan nem VanHool projekt, de minap éjjel/reggel végre normális körülmények között sikerült ledolgoznom egy teljes műszakot az NCZ-539-cel. Hát az a kocsi fényévekre van az MFW-ktől és a Genfi csuklósoktól. Szedlmayer úr írta nekünk, hogy jövő nyárra az összes megmaradó használt import autóbuszunk nyitható ablakokat kap. A Genfi csuklósok esetében mennyire elképzelhető, hogy felújítással egybekötve kapják meg ezeket? Mert akkor tuning gyanánt megkaphatnák a Kelenföld és/vagy VJSZ által kifejlesztett ajtórendszert, ami lényegesen szerethetőbbé és elviselhetőbbé tenné ezt a típust. Tapasztalataim alapján ami segítene. Gondolok itt arra, hogy az NCZ Volvo 7000 ajtórendszer pozitívumai: - nincs fotocella - Egyedi ajtónyitással - összes ajtóntitással - első ajtónyitással rendelkezik. - Van indításjelző - Van ajtózárás. - van élvédelem az odazárás esetére - van azonnali visszanyutás lehetősége - Egyszerű a kezelése Ellenben a genfi csuklósoknál csak: - fotocellás engedélyező van (rácsukja az utasra az ajtó vagy éppenséggel be sem záródik), ilyenkor a 4db ajtónyitógomb teljesen inaktív. - Egyenkénti ajtónyitó/záró gombok vannak, fotocella oldás nélkül. - körülményes a kezelése. A motor gyanítom teljes mértékben megegyezik a szóló berlini és a csuklós genfi esetében. Próbaképpen egy kocsinál az ajtónyitórendszer átalakításával, valamint a váltó Voith 864.3-as típusra történő cseréjével szerintem még a Metrópótló viszonylatokon is megállná a helyét. A Genfi csuklós Volvo autóbuszok 4 sebssséges ZF váltóval és olyan áttétellel rendelkeznek, hogy nagyon helyközi vizzinaton teljesen jó, mert kb 100 lehet a vége, de a gyorsulásuk kritimán aluli. Az NCZ-539 az 50-55 km/s sebességet másodpercek alatt eléri, még teljesen terhelt állapotban is. 908-as viszonylatra gondolok. Az utasterük nekik sem volt felújítva, ezekkel a változtatásokkal akár évekig megbízhatóbb autóbuszok lennének. Lengyelországban a csuklós 7000A buszok egyébként Voith váltósak.
Előzmény: Törölt nick (128674)
CLY-802 Creative Commons License 2018.10.21 0 4 128678
norbee601 Creative Commons License 2018.10.21 -4 9 128677
Neked mint utasnak, azon tul hogy alacsonypadlós legyen ha az van hirdetve, semmi közöd a tipushoz.

Ez csak hiszti.
Előzmény: kerTTi (128650)
Örök Kétkedő Creative Commons License 2018.10.21 0 3 128676

"de mivel nagyobb felújítást nem kaptak, ezért az utasterük rettentően rohad le"

 

A 2013-as ráncfelvarrás nem pont az utastér felújítására helyezett nagyobb hangsúlyt ?

Előzmény: Törölt nick (128674)
torqmatic Creative Commons License 2018.10.21 -2 8 128675

Elengedni egy fingot lehet, ezeket selejtezni kéne 🤗

Előzmény: Törölt nick (128674)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.21 -5 13 128674

"De természetesen a 280-asok kivonása prioritást élvez a LOV-okkal szemben a legtöbb esetben." 

 

Nagyon el vagy tévedve. Igaz amúgy, hogy néhány dologban jobbak az LOV-k a Volvókhoz képest is, de mivel nagyobb felújítást nem kaptak, ezért az utasterük rettentően rohad le + műszaki szempontból is egyre rosszabb színvonalúak. Jelenleg a legrosszabb állapotú/színvonalú kocsik a BKV-nál (ez sajnos tény). Ezeket a kocsikat már a BKV/Délpest is elengedte, és csak annyit költenek rájuk, amennyi nagyon muszáj. Nehogy azt hidd, hogy a 280-asok kidobása prioritást élvez, főként, amiatt, mert a jelenleg még állományban lévő 280-asok többsége jobb állapotban van az LOV-s kocsikhoz képest. A BKV meg nem fog jobb állapotú kocsit kidobni, és ők sem akarnak végtelenségig LOV-t üzemeltetni. 

 

"A jelenlegi 31 db-ból biztos van 5-6 olyan darab, amit azonnal le kéne állítani."

 

Ez inkább fordítva lenne igaz. Biztos lenne 5-10 LOV, ami még kaphatna 1-2 évet, de a többit azonnal le kellene állítani. Tegnap LOV-853-hoz volt szerencsém (Délpestnek jár a +, mert szépen ki volt takarítva, és mostanában egyre több LOV-n tapasztalom, hogy a korábbi ganéhoz képest látszik, hogy takarítják (LOV-851, 860 még ami rémlik a közelmúltból, hogy meglepően tiszták)), de a tisztaság ellenére is a csukló alja és a kocsi vége rendszeresen leért, az üléseken továbbra is nagy a mocsok stb. A legtöbb LOV-t már rég el kellene engedni. 

Előzmény: 49-es villamos (128672)
49-es villamos Creative Commons License 2018.10.20 -10 3 128672

A használtan beszerzett 12 db new AG 300 Van Hool üzembe állításával azért le lehetne állítani pár LOV-ot ez tény. A jelenlegi 31 db-ból biztos van 5-6 olyan darab, amit azonnal le kéne állítani.

De természetesen a 280-asok kivonása prioritást élvez a LOV-okkal szemben a legtöbb esetben.

Előzmény: BX 59-76 (128658)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 128670

Akkor már totál gazdaságtalan az üzemeltetésük.

Előzmény: 18-09 (128667)
torqmatic Creative Commons License 2018.10.20 -1 1 128668

Nem kell megkérdezni, mondják azok maguktól is, hogy szarok. Magyarán egybecseng a véleményük a "maréknyi fan" véleményével.

Előzmény: Spaceliner (128660)
18-09 Creative Commons License 2018.10.20 0 1 128667

A LOV-ok bőven megfutották már az 1 milliót. 

Előzmény: GOLAZ111 (128666)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 128666

Az, hogy eddig bírták. Mennyit futottak? Szerintem még 1 millió alatt vannak.

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.20 0 3 128664

Engem sem zavartak a VH-ok 2015-ig, addig Kelenföldön éltem. Max a Borároson láttam a 4-6 V-ről. ...... Most, hogy napi szinten ezeken sz.opok, már zavar.

Előzmény: Ygor (128656)
kerTTi Creative Commons License 2018.10.20 -1 0 128661

Már írtam. Lehazudták a csillagokat is... (BKK/BKV)

Előzmény: Törölt nick (128657)
Spaceliner Creative Commons License 2018.10.20 -2 8 128660

Délpestre minden sz@r ami nem Ikarus, uh. :)

Egyszer az utasokat is meg kéne kérdezni amúgy, nem csak ezt a maroknyi fant. 

Előzmény: Ygor (128656)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 128659

A MOS inkább hosszirányban tört jobban. Ennek meg a fél eleje elment jobbra.

Előzmény: 430 322 (128652)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.10.20 -1 5 128658
Főként a BKK-nak küldd el. Ők hajtják annyira az alacsonyoadlós malmot. Tudom, az esélyegyenlőség fontos dolog, de amíg a 72-es és 74-es troli vonalára kimehetnek a 280-asok, addíg szerintem a 85-ösre és a városba szerte széjjel mehetnének magaspadlósok. Óránként 2-3 indulás fixen AP-vel és le van tudva.
Számtalan külföldi fejlettebb városba is közlekednek magasoadlós autóbuszok. Ott nincs esélyegyenlőség?
Előzmény: kerTTi (128650)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.20 0 1 128657

Ne ide írd, küld el a BKK-nak, a BKV-nak, a Fővárosnak,a X. kerületnek stb... itt hiába hőbörögsz. Am egyetérték.

Előzmény: kerTTi (128650)
Ygor Creative Commons License 2018.10.20 -3 4 128656

Sokszor elgondolkodom azon, mi lett volna, ha a VanHoolokat Kelenföldre hozzák. Engem nem zavarna a 33-ason, és mennyi hozzászólást megspóroltunk volna vele!

Előzmény: kerTTi (128654)
torqmatic Creative Commons License 2018.10.20 0 1 128655

Remélem holnap is így lesz :P

Előzmény: Törölt nick (128651)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!