A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nem értem, hogy LF buszt miért nem tud senki sem tervezni Magyarországon.
Vagy az ARC és társvállalatai nem tudnának valahogy M108d alapokat előállítani, vagy PKD alapokon újból elkezdődhessen a gyártás Kelenföldön? A mostani PKD-kre nincs panasz, és anno azt is kommunikálták, hogy a garázsban dolgozó szervizesek az építés(összeszerelés) során jobban megismerik a buszokat, így a karbantartás is könnyebben megy.
Miért halt el így az egész?
Valahogy pedig jó lenne még újabb ilyen szóló busz.
Elmúlt 1-2 év tapasztalatát figyelembe véve nem is fogják. LOV-854 konkrétan több mint féléven át védte a betont Délpesten, aztán idén október környékén újra kikerült forgalomba. De CNG-s VH-ból, és NJV-ből is volt egy-kettő, ami több mint fél évig állt Délpesten, aztán kiadásra kerültek. Ezek a kocsik nem felújításon esnek át, nem amiatt állnak, legvalószínűbb ok az alkatrész, vagy más okuk van az ilyenfajta szituációknak.
MUT-899 elég furcsa, mert július 25 óta nem volt forgalomban, és Délpesten áll elvileg. A new AG-k ilyen tartós ideig nem szoktak leállni, kivéve pár éve, amikor csináltak egy donor kocsit. Nem zárható az sem ki, hogy esetleg 899-t használják annak, mert a new AG-kez az alkatrész beszerzés drága. Ha a csukló környéki javításon esne át, azt lassan 6 hónap alatt megcsinálták volna, illetve azokat a kocsikat külső partnerekhez viszi a BKV.
Amúgy meg lehet előrébb tartanának, ha a problémásabb típusoknál 1-2 kocsit kivonnának az állományból, és azt donornak használnák a maradék meglévőkhöz. Mert ennek mi értelme, hogy Délpesten 5-6 tartósan álló ap mindig akad, és több hónapig védik a betont.
"Az Ikarusokat mindenképp le kéne már cserélni - függetlenül attól, hogy milyen szépre fel lett újítva 2-3 évre - ; mert 30 évesek és magaspadlósak."
Üzemeltető meg nem hülye, és állapot szerint von ki járművet, nem feltétlen kor alapján. Ha van az üzemeltetőnek (jelen esetben BKV) olyan kocsijai, amik elhasználódtak, leamortizálódtak, és nem kívánja felújításra küldeni, akkor egy esetleges selejtezési szituáció esetén értelem szerűen prioritást élvez a kidobásuk. Olyan járművekhez képest is prioritást élvez, amely lehet idősebb, és mp-s, de ha 1-2 éve felújítást kapott, akkor ablakon kidobott pénz lenne a jobb állapotú jármű kivonása, miközben a jóval rosszabb állapotú járművet meg a rendszerbe tartani csak azért, mert az "ap". Rég nem itt tartunk (szerencsére), és a pár éve felújított Ikarusokat nem fogják azonnal kidobni, amíg LOV-s, MCA-s, és egyes Volvo kocsik a rendszerben vannak ilyen nagy számmal.
Te is elismered, hogy szépen felújítottak az elmúlt években Ikarusokat. Akkor inkább dobjuk ki a jobb állapotú kocsit, mert mp, miközben az állományban olyan kocsik maradnának, amelyek jóval rosszabb komfort érzetet adnak az utasok többségének? Persze érthető, hogy a médiában a kivonták az utolsó Ikarust a BKV című hírnek óriási szenzációja lenne, míg ha ugyanez a brüsszeli LOV-ról írnák ugyanezt, azt a kutyát se érdekelné. Miközben néhány LOV állapotáról nagyon jó kis anyagokat lehetne készíteni.
Miért baj, hogy magaspadlós? Jelenleg több olyan járat van, ahol nem probléma az, hogy mp-s kocsik közlekednek, mert van mellette sűrű 100%-os ap-s szolgáltatás (pl: 7E, 54, 282E/284E). Emiatt a jobb állapotú mp-s kocsiknak lenne biztos helyük néhány vonalon. Még mielőtt azt mondaná bárki nem azt mondom, hogy örökké üzemeltessük az Ikarusokat, de jelenleg nem azzal a néhány tucattal van a baj, ami még állományban van, hanem sokkal inkább az elhasznált, leamortizált egyes használt kocsikkal.
Anno amikor kiírták a tendert a szóló buszokra 15+400%-ra (amelyet a Conecto nyert) , akkor 15-ösével hívták le az opciókat.
Ilyen busztendert nem lehetne most is kiírni, hogy 20+300%, és akkor fél évente le lehetne hívni egy 20-as adagot? (Pénzügyi rendelkezésre állástól függően is persze?)
Az Ikarusokat mindenképp le kéne már cserélni - függetlenül attól, hogy milyen szépre fel lett újítva 2-3 évre - ; mert 30 évesek és magaspadlósak. Egy jó egyforma 50 szóló, és máris a 260-asokat és a vh a300 típusú buszokat le is lehetne selejtezni; azért a csuklósoknál egy jó 80-100 stokk kellene.
És most kár, hogy a Mabi nem a Modulo M108d gyártását futtatta fel, mert abból szépen eléldegélhetett volna évekig, míg most se csuklós, se elektromos midi, se szóló.
Esetleg van információja valakinek arról, hogy a Széles féle szóló Ikarus tervei mikor készülnek el? Volt szó arról, hogy az LNG után a dízel változatot is megépítik, de most az 1-1 facebook poszt után nem látni még a dízelesről a hírt, pedig pont arra lenne szükség. (és nem csak Budapesten, de más magyar nagyvárosokban is).
Egy szent Ikarus 280-as volt. Ettől függetlenül persze a LOV-okat érdemeik elismerése mellett lehetne már vágni, egyszer mi is egyetérthetünk az életben :)
Akkor hajrá, nézegessen a BKV csuklós MAN-eket Délpestre + várjuk a lausanne-i VH-k forgalomba állását. De ez védhetetlen és tarthatatlan, ami a LOV-ok miatt van. Nagyon remélem, hogy a lausanne-iak forgalomba állása után LOV-októl szabadulunk meg jórészt és nemcsak 280-asoktól.
Bárki bármit mond igenis Cinkotán sokkal jobb a karbantartás mint Délpesten...
Néhány napja Cinkotás Volvok vannak a 85ön és láss csodát szinte mindegyik végig bírja a napot. Volt olyan hogy a Délpestiekböl már hétfőn reggel 8ra 2-3 elromlott..... / Most vajon honnan "lopkodják" a Volvokat a 200Ere???
Hát azért... Egy Citaro még 20 évesen is hozza azt a szintet, amit mai fogalmaink szerint busznak lehet nevezni. Budapesten is megtekinthető számos ilyen példány. Ehhez képest egy Conecto, Modulo és társai szintjén már 3-5 évesen látványos elhasználódás jelei láthatók, tömegével. Fehérorosz vagy ukrán kotványokra gondolni sem merek.
Volvo szintet a Solaris is hozza, ezt nem vitatom. Viszont azért messze van az olyan minőségtől, amit a Mercedes, MAN, VH, vagy VDL letesz a piacra. Az OFF VT-nél nézzük meg a 5,5 éves C2-eseket. Takarítás hiánya sokat elront az összképből, viszont műszakilag kiváló gépek, és a meghibásodó rátájuk rettentően alacsony. Azért a legtöbben azt is tudják, hogy Bogáncsban nem sokat foglalkoznak a kocsikkal, szóval ez inkább a gyártó számlájára lehet írni, hogy ilyen jókat gyártott le, és azt is tudjuk, hogy Budapesten milyen állapotok mellett szolgálnak. Anno 2010-ben azért a Volvók, amikor annyi idősek voltak, mint most a C2-esek, már jóval rosszabb állapotok uralkodtak (bár az akkori városvezetés, és BKV helyzete is nagyban közrejátszott ehhez). Budapesten 5-6 évet leszolgált Solaris buszt szívesen megnézném, és nem hinném, hogy tudna egy C2-es szintet hozni.
Nem gond, kaptak új Scaniát. Nem olyan nagy szám a BVG sem most már. Szerintem az összes règebbi buszuk egyformán enyhén leporhadt. Mercit ugyanúgy nem vennék onnan, mint Solát. Akkor már inkább Galacból.
C2-k. Tulajdonképpen a magyar üzemeltetői kultúrának teljesen mindegy, hogy mit vesznek. Nem véletlenül mondják sokan, hogy ide tökéletes lenne a MAZ meg a LiAZ.
Lassan 15 éve közlekednek Solarisok Budapesten trolik formájában, de van 3-4 éves példány is, úgyhogy ha az állapotukra vagy kíváncsi, akkor nyugodtan szállj fel egyre.
Elsősorban minőségre értem. Berlinben elég sokszor kellett Urbionval mennem, és iszonyatosan lelakott kocsik közlekednek arra felé, pedig az ottani körülmények (pl: úthálózat) jóval kedvezőbbek hozzánk képest. Illetve a közel egyidős MAN, és Mercedes buszok állapota sokkal kedvezőbb volt. Bele se merek gondolni, hogyha Budapest venne, akkor milyen állapotban lennének 3-4 évre rá, ha napi szinten Vágány utcán, Soroksárin, 85-ös vonalán lennének járatva. Egyedül az ára olcsó, ami mondjuk a BKV-nak fontos lehet, ha buszvásárláson törné a fejét.
Mindig szóba kerül, hogy ,,de jó, újabb típus". Ha a BKV kivonja pl. az 1 szem Agorát, akkor már egy SU18 használtan nem jelentene több típust. Vagy a régi kisszámú Van Hool-ok leállításával adott típus ki is vezethető a rendszerből.
De ha már Solaris, akkor többet kéne venni, és nem 5-6 db-ot. Legalább 30-as stokkoknál érné meg.
Az a 7 db csuklós MAN a meglévő 5 db mellé jól jönne, ezek azért jól mennek a BKV-nál, és jó állapotúak is.
Az a 11 db man lion's city is akkor érné csak meg, ha kiváltanánk vele kompletten az vh a300 mca sorozatot.
Solaris nagyobb vacak, mint az MAN. Abban viszont van igazság, hogy már ennyi használt között már csakis új kocsi beszerzés lenne megengedett. Az pedig a Solaristól független, mert több gyártó is van, akik jobb kocsikat gyártanak a Solarisnál.
Nagyon jók a villanymodulók meg acél Modulok a 102, 110/112 vonalra, csak annyi a probléma, hogy a videóban látható jelenetek havi rendszerességűek, mert se a Fodor utcán, se a Thomán István utcán nem férnek el egymás mellett a buszok, míg az Ikarus 260/263/415-ösök és a Karsan ATAK-ok elférnek kényelmesen...
Mert ez így ebben a formában eléggé sofőr szivató is. Ez a héten már a 2. olyan alkalom, amikor a vonal járművezetői veszítenek a pihenőidejükből, mert kedden meg a KT-nak a KT-ja ütközött össze a Thomán István utcai buszfordulóban egy 3 hete ott parkoló német rendszámos Audival(a busz volt a 3. aki lehúzta azt az autót, az első 1 autó volt, a 2. egy kukásautó, a 3. pedig a busz. A buszos eset után nagy nehezen sikerült elszállíttatni a kocsit...)
Nem lehetne a probléma megoldására a Thomán István utcai buszfordulóba egy megállni és várakozni táblát kirakni, illetve a vonalakon csak keskeny buszokat járatni(Solaris Urbino 10, Ikarus 260/263/415, Karsan ATAK)?
Közben nézem az "új" VH csuklósok rendszámát, máris van egy ami nem stimmel. Elvileg RCT-908...-920 lenne a rendszámmező (908-919 a lausanne-i kocsik, 920 a sion-i) a táblázat alapján, de itt is beütött a "PDN-641 szindróma", az RCT-919 ugyanis egy Skodára vándorolt. Úgyhogy így gondolom a lausanne-i kocsik RCT-908...-918 és RCT-920 lesznek, a hiányzó 919-et pedig majd a sion-i kocsi kapja ha elkészül (természetesen már más betűkombóval).
Ma reggeli tapasztalat alapján a GNX-339-et remélem, hogy gyakorlott hajósok kapják reggelente, mivel a jármű úgy bólogat, mint egy viharba került hajó.
Nem igazán értem, hogy miért vártok csodát a bkk beszántásától. Az elvtársakat ugyanúgy át fogják menteni a BKV-hoz, éppen csak annyi fog változni, hogy máshogy hívják a munkáltatójukat. A BKV-s elvtársak meg maradnak a helyükön. Ezeken túl viszont marad minden úgy, ahogy ma van.
Lefújni (vagy akár fóliázni nem akkora tétel.... ) Nem szétbontjuk vázig típusú dologra gondoltam, hanem ami azért a BKV-nak se ismeretlen: Lokál újsággal leragasztani az ablakövnél, psssszzz psssszzz psssssz aztán reggel le a papírt és mehet is ki :D
Most sem néz ki különbül,csak le van öntve bilikék mázzal.Azért aknából megnézném hogy néznek ki... a beltért meg láthatja mindenki,itt is nemkevés fotó szokott fentlenni.
Jó, csak akkor meg az a véd érné a céget (jogosan), hogy úgy néz ki a járműpark, mint Románia szegényebb vidékein. Legalább a forgó, kopó alkatrészeket egyébként minden használt buszon cserélni kell idővel, szóval az "olcsó" vételár ne tévesszen meg senkit, nem véletlenül annyi.
Ha a használtat átmeneti időszakra akarjuk beszerezni ahogy általában mondják(hazudják inkább a helyes...),akkor nem kell bilikékiteni,egyenüléshuzatolni,újrapadlózni,kijelzőzni temérdek pénzért,és főleg nem egy évet tökölni ezekkel.Kell tenni rá bkv matricát,lyukasztót és menjen.(remélem Pistabá valóban beszántja a másik hárombetűs gittegyletet,mert nagyjából csak a pénzt viszi a fax ötleteivel..)Tizmilliót beleölni egy tízéves,aranyáron beszerzett buszba az kidobott pénz.Halomszám lehet venni c1-et,c1-gt apróért.Négy lyukasztó,3-4 táblatartó,2 bkv matrica aztán menjen egy hónapon belül utcára hamár új járműre nem futja.
Igazán nosztalgikus, vagy inkább tragikus, így 2018-ban, olyan 280-assal utazni, egy immár 14 éve európai uniós fővárosban, amelynek belül is be vannak fagyva az ablakai.
42 az a 40, ráadásul mire forgalomba állnának, valószínűleg már vastagon 50 fölött lenne a végösszeg, de az is lehet, hogy közelebb a 60-hoz. És akkor már ezek is 6 éves buszok, a tervezett élettartamuk kb felénél.
Hát ha ismét üzemegységvezető lennék (már nem leszek az) addig könyörögnék Lacusnak, amíg az összes, a BKV-nál még működő 200-as kocsit odahelyezné hozzám.
Néhány évente?Egyszerű a matek,ki kell számolni egy 200-as beszerzési (egykori) árát,a 2-3 felújitás költségét,egy átlaggal a fogyasztását a futott összes km-jére.Ugyanezt megtennipl egy volvo 7000-rel,aztán kiderül melyik volt a nagyobb pocsékolás.
Röviden: nem. Hosszabban: amit Cinkota többletet ad ki a következő 3 hétre ap csuklós fronton (4 kocsit jelent ez összesen) arra csak két plusz autó marad neki, mert ma is visszaad egy FKU-t a feladónak. Tehát a 932 visszaadódott.
Hülyeségnek tűnik, de (mint mindig) majd bebizonyítják, hogy ennek is van/lesz értelme.
ON
Pár napja forgalomba állt az "új" Master a 219-esen, váltva a 482-est. A kétszárnyú, kifele nyíló ajtón, utastér-elrendezésben és a működő kijelzőkön kívül más különbség is van eközött és a többi Master között? (Ezt gyanítom, nem rokiszállítóból alakították át.)
Alapvetően nem rossz ötlet a közpark létesítése, de a logikusabb vonalhosszabbítás helyetti gördülékennyé tett fordulás ötlete miatt inkább azt érzem, hogy ismét valamiféle más faszával verjük a csalánt jellegű megvalósítást fogunk kapni, akárcsak a Moszkva Széll Kálmán téren...
Hoppáré, ez a sárga Volvo lesz. Elvégre is ha belegondolunk, akkor egy oktatóbusznak mindegy, hány ajtós. (Csak akkor nem tudom, mi a túróért vették meg a második Citarót, amit a mai napig nem láttunk használatban.)
Eddig arról volt szó, hogy HLF-946 a novemberi vizsga lejártáig lesz forgalomban. Múlt héten többen is kérdezgették, hogy akkor az volt-e az utolsó napja forgalomban, de erre érdemi válasz nem érkezett. Azért írtam be, hogy ezek szerint újra vizsgáztatták, és ugyanúgy állomány tagját képezi.
Ki híresztelte, hogy ki lett vonva? Hónapokkal ezelőtt az lett mondva, hogy amíg van rajta vizsga pótolja a kiesett NTM-t. Az már visszatért, de váltózatlanul kell a kocsi.
Ha ezek úgy mennének hogy garázsban egy éjszaka bilikékre tüsszentjük, költünk annyit ami a műszaki vizsgához kell, és dolgozik még 1-2-3 évet lenne értelme.
Fél busz árát rákölteni meg 2 évet várni rá úgy tényleg nincs értelme :)
Most azzal, hogy megveszünk megint egy új típust, amit majd 1-2 év múlva sikerül forgalomba is állítani, ráköltünk több 10 millió forintot, 1-2 évig talán úgy-ahogy megbízhatóan is üzemel, utána ugyanolyan szar lesz mint a jelenlegiek, szerintem nem leszünk semmivel előrébb. Csöbörből vödörbe. Beláthatná már mindenki, hogy ennek nincs semmi értelme.
Abban az "egész jó" Solarisban közel 1 millió km van és a többi is hasonló, nem tudom megérteni, hogy minek kell állandóan ilyen szarokat ajánlgatni. Megveszik maguktól is ha úgy van, nem kell segítség :P
- közvetlen eladás - kereskedő bizományosi értékesítés, ha eladja, akkor leveszi a részét, a többi megy a tulajnak - kereskedő megveszi és továbbadja.
Mindhárom esetben van lehetőség, hogy visszakerüljenek, csak különböző áron. Az osloi garázsunktól +12 buszt rendelt a Ruter, ezek külső telephelyesek lesznek egy MAN szervízben.
Biztos nem vagyok benne, de elég érdekes egybeesés az eltűnésük a kereskedésből és a hirtelen megrendelés, jó eséllyel az osloi közlekedésbe kerülnek vissza.
> ... elég macerás lenne visszahozni Iránból Magyarországra.
Sajnos nem lehet hazahozni, mert nemrég trump USA elnök újra bevezette az Irán elleni szakciókat. Magyaro. mint NATO tag diplomáciai farba rúgást kockáztatna, ha velük üzletelne, ezt nem fogja felvállalni a politika egy öreg buszért.
Esetleg azt lehetne, hogy az irániak adják el az oroszoknak (mostanában jóban vannak) és az oroszok utána elcserélik Magyarországgal mondjuk két IK280-asért. Az is balhés ügylet lenne a krími szankciók miatt, de talán el lehetne sütni kamu felújításként, mint az M3 metróknál.
Egyik nap pont kifogtam egyet a 7-esen, és az itt kitárgyalt hullámzás mellett pont az tűnt fel, hogy elég komolyan fűtött és kellemes idő uralkodott a járművön.
Szerintem megvehetné a BKV, mielőtt tényleg szétvágják és felújíthatná, így nem kéne replikával szórakozni. Csak elég macerás lenne visszahozni Iránból Magyarországra.
122- es törzsparipára, FKU-941- re nézzenek rá az illetékesek! A jobb oldali kerék a C tengelyen csörög-zörög, csattog mint a veszedelem, és mintha a busz is furán himbálódzott volna.... ugyan itt a bal oldali ülés a tengelyen ide-oda himbálódzik, kb 1 csavar tartja. Fűtés szinte semmi, csuklóban lévő kijelző pedig kontaktos!
Igen.Volvo 7700A a típusvizsga típusa már.
Régesrégen volt olyan, hogy külön volt a 3 széria.
Műszerfalban tér el a többitől.
A 40db Hybridnek nagyjából 30 féle műszerfala van. Annyi hely nincs a típusvizsga bizonyítványban. :-)
Ezáltal különlehetne venni az MFW-NVZ-t is, mert az MFW 7700, az NCZ 7000 típus.
"Nekem sokkal nagyobb meglepetés, és főleg öröm, hogy a Szeneczey Balázst is kirúgta a Pista bácsi. A pletykák szerint a városvezetésben ő volt az aki a BKV új új beszerzéseinek legnagyobb kerékkötője volt. "
Akkor ez mindenféleképpen pozitív hír a BKV-ra nézve. Remélhetőleg mostantól lesz változás buszbeszerzések terén. Illetve mivel jövőre megszűnik/módosul a BKK szerepe, emiatt a BKV nagyon jól járhat buszágazat terén.
Az, hogy Dabóczi ki lett rúgva meglepetés, de igazából tök mindegy, hiszen csinált ez az ember mindent, csak a BKK-t nem igazgatta. Nekem sokkal nagyobb meglepetés, és főleg öröm, hogy a Szeneczey Balázst is kirúgta a Pista bácsi. A pletykák szerint a városvezetésben ő volt az aki a BKV új új beszerzéseinek legnagyobb kerékkötője volt. :-)
Nem ér egyszer dicsérni a genfiket, utána meg szidni ;) KT-ra tökéletes a k-918 (a másikra meg a kisVolvó). Inkább ott menjen egy genfi napi pár kört, mint x vonalon egész napon át szívjanak miatta a népek.
És Óbuda tessen vigyázni a 19-86-ra, nagyon fasza kis autó ;)
Mivel a 85E 17-es forgalmi számát járja beugróban, így szerintem visszamegy.
De ha netán cserekocsinak genfit küldenek Dél-pestre, nem fogok könnyeket hullajtani.
Ebben is van valami, de ha a BKK pár évvel ezelőtt nem kezdte volna el szopatni saját magát azzal, hogy bizonyos vonalakról letilt bizonyos típusokat, akkor a mai napig nem lenne semmilyen hírértéke, hogy feltűnik egy 280-as a körúton belül. (Annyira örülnék egyébként ha ez lenne a budapesti tömegközlekedés legnagyobb hibája...)
Egészen jó hely lenne a Bimbó út - Gábor Áron utca kereszteződése, de főleg reggel jön jól a fény. A távlatokkal így gond van, valami extra tele kellene, hogy a hegyek is benne legyenek. Még a 91/291 - et lehetne fotózni kicsivel feljebb extra felszerelés nélkül is.
MI alapján vannak egyes vonalak kijelölve ilyen "szigorúan ap.-s" vonalnak? Tényleg érthetetlen hogy miért jobb a kimaradt menet, mint ha egy szép állapotú "Lacus-tuningos" 260 veszi fel az utasokat....
Amúgy hova lettek a BKV-fikázások meg a siránkozás? Csak mert ma és tegnap is kijutott magaspadlós az elit 9-esre. Talán nem utazott rajta az úri népség?:)
ON
Nem igazán bírják az újpesti kátyúkat a Conectorok. NNE-073, PDB-725 és még néhány jár nem működő hátsó kijelzővel. Újabban nem is takarítják őket.
És akkor emlékezzünk meg a mocskos utastérről, a fénylő koszkéreggel borított ülésekről, és arról is, hogy minden más típus járt már a mosóban a legutóbbi eső óta, ezekből meg nem lehet kilátni se, mert olyan sarasak az ablakok. Na, az ilyen buszokkal kiszolgált vonalakon megváltás a 280-as Ikarus, mert esőben ugyan az is beázik kicsit (öntisztulási képesség!), de nem olyan mocskos, és nem akar ötvenméterenként szétesni.
A szükség nagy úr jeligére vagy kéne venni használt kocsikat (Citaro, Volvo, esetleg Urbino 12 - ami van), vagy méginkább feltámasztani pár 260-ast pl. GNX-eket - azokon elég jó fűtés volt!
Egyébként érdekelne milyen hibákkal állnak meg a Modulok, illetve hol áll az ügy - a bérbeadó cég az létezik?
VT kocsijainak mennyire ketyegett már le az éves futása? Legfeljebb több Citaro / Localo / MAN LC lesz forgalomba - ha van elég sofőrjük..
Ebben az a bosszantó, hogy nem az első ilyen eset. Korábban már volt ebből probléma, hogy a csuklón hatalmas lyuk tátongott, de úgy látszik semmit nem változott a helyzet azóta. Nem értem, hogy egy ilyen szembetűnő dolgot a garázsban hogy nem látnak. Normális helyen ilyen állapotban ki sem engednének kocsit az utcára, nálunk meg lassan ez teljesen normálissá válik az LOV-knál. Pont kb 1 hónapja LOV-855-ről küldtem be képeket, szintén ugyanezzel a problémával.
Cinkotán nem lehetne bizonyos alternatíva, ha picit több hibridet adnának ki? Nem tudom, hogy jelenleg mennyi a kiadás, de legalább "kipróbálnák" őket éles helyzetben is.
Ahogy nézem inkább a rendelkezésre állós Modulókkal vannak bajok. A mai napon 5 darabot eleve ki sem adtak, ami elég magas szám, ahhoz mérten, hogy új kocsikról beszélünk, és hivatalosan 20 darab lenne belőle a kiadás a 22-ből (NTM-437-t augusztusban a BKV ki is vonta az állományból), és ehhez még hozzá jött, hogy néhány szóló Volvo megadta magát a mai napon. Cinkotának kellene leginkább 260-ast adni Kőbányának, mert nekik van más tartalékuk (pl: 435-ös), és a 15 darabból csak 9 darab a kiadásuk.
Cinkota tényleg adhatna Kőbányának 2-3 260-ast, mivel tényleg nincs lassan szóló cserére kocsi Kőbányának. Cinkotán például van bőven 435-ös tartalékban, szóval ha kell cserére/pótlásra kocsi, akkor Cinkotán 435-ös lenne. Viszont Kőbányának már 280-asa is alig van, és tényleg jól jönne neki 2-3 darab 260-as. Kár volt amúgy a 263-asokat kidobni, mert nagy szükség lenne rájuk. A leállított GNX-ek megvannak még Délpesten, mert mintha az rémlene, hogy azokat nem adják el, és megbontani tilos papír van rajtuk. Esetleg Kőbánya kaphatna belőlük.
Cinkota átadhatná a kisVolvókat, de akkor meg itt lenne vége a világnak. Conciból nem nagyon van tartalék reggel, a hibridek meg ugye nem a legélesebb kések a fiókban. 260-ból meg itt is kimegy reggel 9, 415-ösből azt hiszem 4, szóval azért sok tartalék nincs a rendszerben.
Amúgy ha valahol rendszeridegennek tűnő 435-ös van jelen, az 99%, hogy tartalék és pótol. 11-28 és 05-51 a leggyakoribb vendégek, meg egy 7700A a Nyírpalota útról.
Hogy ne lenne ember ? Tele van bent az épület garázstartalékkal akik arra várnak történjen valami... Van olyan garázstartalék aki egész műszak alatt bent ül..
Kőbányának se kocsija, se embere. Ha kocsit kaparna is össze a műszak, nincs aki vezesse! Bent vannak éves szabik tömegei. Megjött az ukász: ki kell adni!
De kőbánya már nem tudja megoldani semmiből may ha lenne 280 as vagy fku s volvo de már az sincs működő képes a garázsba... Megérett kőbánya a segítségre kelenfold adhatna kőbányának mfw s volvot meg ncz volvot, cinkota meg 260 ast.. Délpest vagy óbuda meg 280ast és akkor nem lennének kocsi kiadási gondok kőbányán ..
Az összes modulo ki van adva 110, 112, 212 esre ezekre a vonalakra nem adhat mást kőbánya... Maradék 280 as pedig ki van adva mint 20E re, 30 asra, 24vpre , 95 ösön és 99 esen is ikarus megy kis volvo helyett... Kis volvo meg 178,121, 28vp n megy. . Kis is van merítve kőbánya busz készlete. Nem tudják megoldani 110 esre igy a kocsi kiadást... 99 esen (gnx 339, bpo 609) 85oson :bpo 422...
Akkor meg lehet olyat, hogy a 95/99-ről leszedik a Modulót, vagy Volvót és átrakják a 110/112-re. 95/99-re meg rárakják az Ikarust. Ilyen cserék kb mindennaposak, szóval ez nem indok.
Úgy néz ki, hogy Kelenföldön is szóló hiány lehet, mert a lasscskán MINIMUM 1-2 órája rossz első ajtóval közlekedő MFW-518 még mindig kint van a fogaspótlón:
Nem kocsi hiány, hanem sofőr hiány van Kőbányán leginkább. Most nézem, hogy a délutánt MFW-526 cinkotai KT végzi el Kőbánya helyett. Troli fronton is aggasztó a helyzet, emiatt ott is maradnak ki menetek. Ikarusból van nagy tartalék Kőbányán, szóval lenne mit kiadniuk.
Kőbányán már akkora kocsi hiány van a rendelkezésre álló modulokból hogy már az egész 63-as forgalmi kimaradt ma.. Se ncz se mfw-s volvo nem ment ki modulo helyett... Kérdem én mi lesz még itt?? Ennyire nincs szóló kocsi semelyik garázsba hogy esetleg kisegítsék kőbányát a bajból???
pedig tele van a fórum ilyenekkel, főleg a PoliDili a HUSZ az Életmód és a Regionális témák (egy-két térségnek, városnak elég vicces a lapja) . itt a Vasutas fórum van tele velük
Érdekes módja ez a szórakozásnak, hogy valaki minden héten 4-5 különböző nicket regisztrál, hogy kamu történeteket adjon elő, olykor-olykor saját magával vitatkozik, de én jókat szoktam mosolyogni rajta :D
Látom, cenzúra van. Látom, hogy nehezükre esik a jogos kritika!
19 éve ugyanazon a vonalon közlekedem: akkor a menetidő BKV-val 20-25 porc. Ez az évek sora alatt felkúszott 1 órára. Kizárólag elkülőnített villamos és buszsávos busz. Hétköznap, csúcsidőn kívűl!
A bérlet drága. Ez nem szolgáltatás. Mivel nem lopok, ezért nem is bliccelek. Ilyenirányú tanácsokat nem fogadok, köszönöm! Járjak mással eü. okokból nem opció.
A fűtés sincs a PMP-ken? (Legalábbis a sofőr azt mondta, hogy maxon megy.) Hidegebb van rajtuk, mint kint! Ezt a BKV nem gondolhatja komolyan! Ennyire szarba nézi az utasait a cég, hogy új fűtés nélküli buszokkal szopatja őket? Mit keresnek ezek így forgalomban?
De azért gondolom nyugodtan veszi majd fel a BKV vezetése azt az év végi prémiumot, amit ezeknek a fagyoskodó embereknek köszönhet! :(
Valóban, de Kőbányán is küszködnek a szólókiadással. És Cinkota sem lehet nyugodt ilyen téren, a 46, 131/231, 144 vonalán szintén gyakori vendég a csuklós.
Na jo, a gázos Merciken se volt ajtóvisszajelzés (se az ajtónál, se a vezetőnél), mégis mehettek. A berliniek úgy álltak forgalomba, hogy bár felszerelték, de nem működött szintén az ajtók felett a visszajelzés. Miért csak ezeknél a hibrideknél probléma ez?
Pip pip pip pííííííííí pip pip pip píííííííí a francba, kiesett az ajtó. És igen, ez egy megtörtént eset. Csak kellett hozzá egy jó szándékú (már tényleg az volt) utas, aki kívülről össze akarta tolni a két ajtószárnyat :D
Gyakorlatilag elfekvő külvárosi vonalak vagy hajnal és késő este kivételével bárhol bármikor képes egy ilyen busz sok-sok perc késést összeszedni az ajtókkal való bénázás miatt.
Nem beszélve arról, hogy most már be se lehet hozni ezeket olyan egyszerűen. Régen, még a sima gombnyomás alapú ajtómozgatás idejében is előfordultak szép számmal idióták, részegek vagy egyszerűen csak lassan felszálló/leszálló utasok, akik képesek voltak percekre visszafogni a buszok haladását, ám annak idején egy rutinos vezetőnek elég volt jól megnyomnia a 260-asát, és máris elpárolgott a késés pár megálló alatt. Ez most már több okból sem kivitelezhető...
Szerintem nem túl bonyolultak a buszok ajtajainak működésére vonatkozó elvárások, úgy általános érvényűen, égtájtól függetlenül. Lehessen az ajtót bármilyen körülmények között kinyitni és bezárni, persze megfelelő odacsukás elleni védelemmel, valamint ha nincs több le- vagy felszámmó, akkor az ajtót önműködően is be lehessen zárni. Lehet ezt messzemenőkig részletezni, de ennyi a lényeg.
Ezen elvárásoknak a Nyugat-Európai buszok döntő része nem felel meg, mert az ajtó közelében álló utas esetén nem lehet az ajtót bezárni. Megy is a szívás velük minden esetben, amikor a megszokottnál kicsit több utas szállt fel a buszra. Értelemszerűen miután egy ilyen busz használtan Magyarországra érkezik, az eredeti ajtóműködés itt is problémás. Fokozottan ráadásul, mivel inkább jellemző a magas kihasználtság, mint eredeti helyükön. Gyakorlatilag elfekvő külvárosi vonalak vagy hajnal és késő este kivételével bárhol bármikor képes egy ilyen busz sok-sok perc késést összeszedni az ajtókkal való bénázás miatt.
A Volvo hibrid történetet nem ismerem részleteiben, de akárki is áll ki az eredeti ajtóműködés átalakításáért, helyesen teszi, csak egyetérteni tudok vele. Többen láthatóan már elfelejtettétek, mi szívás volt az első stokk használt Citaróval, berlini Volvóval, amíg még az eredeti ajtóműködéssel jártak.
Hát megvan a realitása ennek is. Azt oktatáson elmondták, hogy a 7705 akkumulátorjai lemerülhetnek nulláig is, akkor is beindul a dízelmotor, viszont a 7905-nél vigyázni kell, hogy 10% alá ne menjen, mert ott ahol van "lefullad" és csak szerelő tudja beindítani, mivel az I-Shift sebességben "ragad". De ha a 7905AH-k nagyjából működnek a Volánbusznál, szerintem nálunk sem lesz gond ezekkel. Elvileg ha alacsony a töltöttségi szint, az alapjáratot álló helyzetben automatikusan megemeli s kielégítő töltés érdekében.
Én utaztam a bécsi Vvo 7900-assalmég anno Bécsben, de semmi egyedit nem véltem rajtuk feldfedezni. Ugyanúgy megállt a busz, kinyíltak az ajtók, le és felszálltak rá az utasok, mint bárhol máskor, bezáródtak az ajtók és mentünk továbbp.
A Genfiekben sincs indításjelzés, csak amimor záródik az ajtó. Kivéve, amikor fogyatékos gombbal jeleztek, mert akkor az ajtó "csengő" nélkül záródik be.
Az MFW-s Kisvolvok kényszerkiadásakor sem volt indításjelző hírből se, mégis túléltük. Amúgy ezeket a VJSZ-ben általában megcsinálják.
Mondjuk az indításjelzés beépítését a CAN rendszer átbuherálása nélkül is meg lehetne oldani akár házilag is, elég egyszerűen (nem a legelegánsabb, de ha jó tudom, akkor pl a LOV-okat is utólag drótozták be...)
Az ajtónkénti visszajelzés hiányával meg együtt lehet élni, főleg a kétajtósok esetén. De miután külföldön se gondolatolvasók a sofőrök, feltételezem, hogy ezeknél a nyitó gomb megnyomására az összes ajtó kinyílik, ahol jeleztek.
- konkrétan hogy működik ez a hírhedt ajtóvezérlés, miben más mint a többi? (Főleg, hogy kis túlzással azt lehet mondani, hogy jelenleg is ahány típus, annyi féle van Bp-n...)
- ki volt az, aki megparancsolta, hogy ezek még átmenetileg se állhatnak forgalomba?
- bónusz kérdés: vajon mekkora többletköltséget jelent ez a "kis" várakozás? (mert hogy valaminek járni kell helyettük)
Továbbá a buszoknál is elsőbbséget élveznek a VB buszai. Sőt, amíg volt, a Color Tours járműveit is javították ott. Szerintem a hibrideknek is azért álltak neki most nagyobb ütemben, mert lassan nem lehet férni az udvaron a leállított kínai hulladékoktól.
Szerintem a BKK itt nem tényező, hiszen egy olyan cégről beszélünk, amely gyakorlatilag nem is létezik. (De azért egyszerűbb ráfogni a szerencsétlenkedést másokra, mint elismerni a bénaságot.)
Ahogy én látom a Volvo problémáit, azontúl, hogy a BKV ehhez is igazán b@lf@szul állt hozzá és persze még véletlenül sem akarják megbántani szegény partnert, mert akkor hajjjaaajjj mi lesz? (Mondjuk semmi, mert mindenki pénzből él, de ezt most hagyjuk.)
Szóval a Volvóval az a gond, hogy gyakorlatilag nincs munkaerő, nincs szakember, buszos meg pláne nincs. Így rettenetesen feltorlódtak a buszos munkák. Rengeteg busz van ott, azoknak a legtöbbje drága, raktáron nem lévő alkatrészre vár. Ráadásul sokszor az apró hibákat sem tudják elhárítani, mert nincs szakember.
A másik gond, hogy igazából a Volvo is szarik bele a buszokba! Nem az hozza az igazán nagy pénzt, hanem a teherautók kamionok és, ahogy látom elég sok tűzoltóautó is álldogál az udvaron, szóval minden, de tényleg minden prioritást élvez a buszokkal szemben.
Mindezt tetézi az, hogy a BKV is szarik bele a hibridekbe és, ha van is valamiféle érdekérvényesítő eszköze, azt valószínűleg szándékosan nem használja.
Ebben a történetben, sajnos a BKV a legnagyobb hunyó, a BKK csak hab a tortán, de legalább Dabócziék még pár évig arra jók lesznek, hogy lehessen rájuk mutogatni...
Réges-régen forgslomba lehetnének, ha nem lenne a a BKK a hülyeségeivel együtt. Az ajtók működtrk rendben Nyugaton. Nekünk nem jó, mert mi Magyarország vagyunk.
Hát csak vezetni ne kelljen.
Az 527-tel voltam vasárnap Hév-pótlón, de nem folytatom. Hétfőn is lecserélték 46-osról.
Speciel az MFW-s Volvokban egy pozítívumot nem tudok felhozni.
Minek? Hogy ezek is egy évig a VJSZ, majd újabb egy évig a Volvo udvarán álljanak? Még az előző negyven sem állt forgalomba! Ne vicceljünk már!
Ahelyett, hogy amúgy, hogy a kínálgatáson jár az eszed, inkább azon kéne elgondolkodni, hogy vajon miért kezdtek el sokan megszabadulni a hibrid Volvóktól, és ez vajon hogyan érinti a BKV állományában lévő flottát?
Mert úgy tűnik, hogy a hanyatló nyugaton nem működnek a hibrid Volvók és jól láthatóan nálunk sem! A Volánbusz csuklósaiból is állandóan a Volvóban van 8-9 darab, tehát nálunk még annyira sem működik a dolog, mint nyugaton. (Egyébként Kecskemét is szenved a Mercikkel, de nem olyan látványosan, mint a budapesti cégek a Volvókkal.)
Az MFW Volvo buszok nincsenek még olyan rossz állapotban, biztos itt lesznek még vagy 5 évet. A 11 db-os kisszériás Van Hool A300-as buszokat (MCA sorozat) kellene először kiváltani az Ikarusok után. Annak az elrendezése is nagyon szűk, a babakocsisoknak és kerekesszékeseknek pedig megtévesztő, hogy nem középen hanem leghátul kell felszállniuk. Az állapotuk pedig kriminális. MKL-981 sokkal inkább felülmúlja őseit.
A 30 db KCSV7 mellett készült még 1 db felújított/korszerűsített ICS, a többit viszont nem nagyon újítanám fel, még 8-at sem. Tegyük fel, hogy maholnap felújítunk még 10 ICS-t, aztán jövő évben pedig kikukázzuk az összeset, mert közben a 2-es érintett szakaszait 3 hónap alatt átépítették.
Egyébként szerintem 19 db (2) + 11 db (47) + 7 db (49) = 37 db megy csak egyszerre a csúcsidőben, bár 2 db-on nem fogunk problémázni. Tartalék így is kell ennyinél 6-8 db. (~max. 45 db összesen)
2700 mm a vágánytengely-távolság a viadukton, és a hídszerkezet teherbírása is inkább még a favázas villamosokhoz igazodik, mint korszerű alacsonypadlósokhoz. E két jellemző kizár Ganzokon kívül minden más budapesti típust jelen állapotában.
Tudtommal a viadukt a szűk keresztmetszet (azt hirtelen nem tudom, hogy szélességre vagy teherbírásra) - az egy dolog, hogy pár kocsiszíni menet eldöcög ott, a normál forgalom más kávéház.
Azok nem az opciós metrókocsik miatt vannak ott? (8 lehívható a káp.megyeri hosszabbításra)
ICS-ket minek újítanak fel, amikor lassan helyükre (pl. 19) Tátrák ill. Cafok érkeznek. Max. csak KCSV7 felújítást kellene végezni, a többi ics-t pedig szép lassan kivéreztetni... (A 24-esre nem kell, hogy 2-3 kcsv7 járjon, hanem át kell küldeni 7-8 darabot Budára a 47-49-re.)
Értem én, hogy "a mi kutyánk kölyke" a VJSZ, de azért az nonszensz, hogy hogy a francba tud a BKV, velük is, olyan szerződéseket kötni, hogy semmi, de semmi mozgástere sincs a közlekedési cégnek? Legalább egy kis kötbért varrnának a nyakukba, de neem, mindenki ül a babérjain, "jóvannaaa! Maj' kész lesznek, amikor kész lesznek!" És ezek az inkompetens, beleszarom barmok simán felveszik a sokmilliós év végi prémiumot, mert megérdemlik... Tiszta szégyen komolyan.
Nincs ennek a munkának egy határideje? Aminek leteltével megkaphatná más kompetens versenyző, akinek van rá kapacitása? Van ilyen a VJSZ-en kívül? :)
Esetleg külsős? Én elhiszem, hogy a külsős adott esetben drágább, de mindent összevetve, akár az általuk kiváltandó kocsik kényszerüzemeltetésének hátrányait is, nem érné meg? Vagy ilyen gondolatok nincsenek, megy ami megy, megy amíg megy?
Mert mondjuk hozzájuk sem nyúltak, mióta visszajöttek a külsős partnertől ahol a csukló megerősítését és az átfényezést végezték? Egyszerűen nincs rájuk kapacitás, már a villamosos munkák is torlódnak a VJSZ-ben.
Van-e esetleg információ arról, hogy a 12 db Lausanne-ból érkezett Van Hool newAG330 mikor áll forgalomba, egyáltalán hogy állnak a honosításukkal? Miért haladnak ilyen lassan a beállításukkal?
Egy haverom írt nekem, változatlanul idemásolom nektek:
Amúgy mai buszos sztori: PMP-917, ahányszor kicsit nagyobb ívben kanyarodott, annyiszor esett bent a csuklóban az eső. Ugyanis a csuklóknál a tetőn lévő fekete "szellőzőkből" úgy jött a víz mintha a csapből engednék.
A Fűrész utcánál pedig szerintem lecsapta a forgó alját, mert olyan csúnya hangja volt, hogy még a sofőr is kiszállt a megállóban kérdezgetni mi volt az a hang, meg nézte hogy nem hagyott-e el valamit a busz menetközben...
Örömmel olvasom, hogy több kiszivárogtató kiszivárogtatása ellenére volt még valaki, akinek sikerült váratlan örömet szerezni a hivatalosan be nem harangozott meglepetéssel.
Én is töprengtem egy darabig, hogy holmi utalgatásokkal eljátszam-e a jólértesültkét, de győzött bennem a kisgyermekes apuka énem. És nem szivárogtattam. Így senki örömét se ronthattam el.
Az nem válogatott volt, hanem a Sevilla játszott nemzetközi kupameccset az Újpesttel. Kint voltam, én is egy metrópótlóval jutottam haza, ami odáig meghosszabbítva járt. Brutális tömeg volt rajta, a városkapuig expresszben mentünk, de legalább a sofőr forma volt, szintén Újpest-szurkoló, így elég jól kezelte a helyzetet.
Nem nagyon láttam ki a buszból, de reális, hogy akkor voltak 280-asok is sűríteni, bár nem biztos, hogy azok végigmentek, elvileg voltak járatok csak a Deákig vagy az Árpád hídig is.
Minden lehet. Én egyről tudok amikor ment és még egyről, amikor már kint volt a kijelzőjén, de kiforgatták a számából még mielőtt beállt volna a treffre.
Hát egyszer egy kis (16 ezres) lengyel városkában Krakkótól nem túlságosan messze utaztam olyan szakadt 200-as szériájú Setraval, hogy egy NKH-s ember helyből vágta volna az alvázat, ne tudjon továbbmenni a helyszínről a jármű magától soha többé.
Cserébe Krakkóba a településen át több magán/koncessziós (nem derült ki, melyik formában teszik) buszos cég is üzemeltetett járatot. Cégenként is különböző, de jó állapotú, nem túl idős gépekkel (ránézésre 10 éves volt a legöregebb). És hát Krakkóban sem túl régi a buszflotta.
A lengyeleknél ha megnéznénk, szerintem nem lenne sokkal fiatalabb az országos flotta átlagos életkora, de polarizáltabb lenne szvsz (több a nagyon idős és több a nagyon fiatal). Persze nekik van egy már spanyol főtulajdonosú, de elég jól menő buszgyáruk.
Tatabányán hiába a szép új járművek - meg az a kevéske használt - ha a korábbi menetrendet és vonalhálózatot szétverték, az új meg pocsék.
Veszprém pedig abszolút példa arra, hogyan NE vegye egy város saját kézbe a dolgokat. Most szereznek be olyan használt típuskavalkádot rendelkezésre tartással a TTP-tól, ami régebben Romániára volt jellemző, manapság pedig Oroszországban és a szovjet utódállamokban lehet hasonlókat látni. Elvileg ideiglenes a dolog, amíg új buszokat vesznek majd a jövő év második felében, de a dilettanizmust elnézve nem lepne meg, ha a nyakukon maradnának a használt kocsik.
Lehetne, csak ha megnézed Magyarországon alig van már régi busz. Lengyelországban találnánk szerintem még Autosan H9 - et, ami az Ik266 - nak felel meg. A menetrendről nem is szólva.
Flirtre ment el a pénz, meg pályafelújításra, gondolom volt benne autópálya is, meg Miskolc, Nyír1, Kaposvár, stb. új trolik meg már vannak. Különben jó a cikk, mert a tényleges beszerzés 3 troli, de majd lesz több is. Majd.
Mert senkinek sem érdeke. Jobb üldögélni ebben a posványban. Az a lényeg, hogy tizedikén számlán legyen a pénz év végén pedig megjöjjön prémium, ha sikerül megspórolni pár százezer forintnyi alkatrészt. (Az új buszhoz nem kell alkatrész, mi lesz a prémiummal?) Mindenkinek jó ez így! A felújító cégeknek is meg kell élni, akik hálából szereznek alkatrészeket a saját hobbi Ikarushoz. Win-win.
Nem az első ilyen: az elméletben alkatrésznek érkezett ex. BUT 474 - már ha kék a busz és nem az eredeti színében érkezett a BKV-hoz - már viselte ezt a rendszámot, de végül nem állt forgalomba itt vele.
a legnagyobb hibája ennek a csuklosnak, hogy gyakorlatilag a csuklotol hátrafelé ugyanaz az elbaltazott utastere van, mint aaz elodnek. a két darab oldalra beforditott ulesre ill az alattuk levő dobogóra gondolok, na meg az emiatt nem (vagy csak kompromisszumok által) kialakítható álló helyre a 3.ajTóval szemben. Hiába a dupla tér a 2.ajtonal...a rövid modulonal es az sst csuklosokon is látjuk, szükség lenne a 3.ajtonal is a térre, enélkül iszonyú zsufolt lesz pillanatok alatt a hátsó rész.
1. Nem hiszem, hogy ők valaha is szembesültek volna olyan iszonyatosan kritikus hibával, mint a rövid csuklós modulo esete. ha hasonló volt is, időben megoldották, nem az uzemeltetore hárult a feladat.
2. Ebben semmi újdonság nincs, a korábbi nb18-as tipusokon is fent volt.
3. Biztosan nem véletlenül került fel a tetőre most sem es az előd típusnál sem, egyertelmuen A futasjosagot erősítik vele. A Btengelytol ugye itt is távolabb van a csuklo, sok más típustól eltérően, na meg ok is az olcsóbb csukloszerkezetet építik be.
A többieknek nem jött le az irónia, de nekem igen. :-)
Egyébként meg azontúl, hogy a hiányzó D gombot nem nagy kunszt beszerezni még 2018-ban sem, azzal az energiával, idővel és pénzzel, hogy jó vastagon kipingálta a "kolléga" a múszerfalat, ha valóban egy kicsit is igényes lenne magára, akkor vesz bármelyik papírírószerben öntapadós nyomtatható papírt vagy fóliát és akár Word-del vagy Paint-tel is megszerkeszti majd kinyomtatja. Ha egy kicsit még igényesebb, akkor valóban egész szép lehetne a végeredmény.
(Egyébként meg sokszor tényleg ez az az igény szint, ami nálunk előfordul... máskor meg még ez sem.)
ma reggel OFF elővűrosi járat jött a bécsi úton, így arra szálltam fel. Kézi váltós verzió, azt hittem ez már kikopott, de hát itt a dugóban befelé sok megállóval pont ideális megoldás. Eszembe is jutott: ez inkább a szakma csúcsa mint a BKV "korszerű automata buszai"-val araszolni
Csak így lehet hosszútávon fenntartani egy buszgyártó céget.
Annak semmi értelme, hogy felvesszük Józsit és brigádját le akarunk gyártani 250 buszt, de csak észnélküli túlórában megy, brutál bérköltséggel, utána meg el kell küldeni a dolgozókat, mert nincs meló.
Az összes magyar gyártó ezt csinálja, néha még a Kravtex is.
Jól csinálják. Akkor is, ha megy a fika az Udvarellek miatt.
Nem azért megy a fika a Kravetxnek, hanem azért, mert a típusai épp hogy elérik a nyugati buszok 90-es évek végén megszokott színvonalát. Az nem autóbuszfejlesztés, hogy ide-oda tologatnak másfél métert a buszok vázszerkezetében. Meg azért megy a fika, mert jól elvannak ebben a magyar posványban és egyáltalán nem tényezők sem Magyarországon, mármint nemzetgazdasági szinten, sem Európában autóbuszipari szinten. Egy húszéves autóbuszgyártónakmanufakturának ez tiszta szégyen!
Nem hinném, hogy tök mindegy lenne. Vázjavításnál biztos nem. Ugyanis az egyik rozsdamentes, a másik meg szénacél. Teljesen más javítási technológiát kell(ene) alkalmazni és más eszközöket a javításhoz.
Mi több szempontból sem vagyunk Hamburg. Pl. ott szerintem talán ertelmesebb a közbeszerzési eljárás, másrészt van elég pénze a városnak, nem kell állami pénzekért kuncsorogni.
Normalis helyeken nincs ez a bohockodas, van a cegnek egy embere, ker egy ajanlatot par cegtol, a ceg sajat hataskorben rabok valamelyikre es megveszi.
Annak semmi értelme, hogy felvesszük Józsit és brigádját le akarunk gyártani 250 buszt, de csak észnélküli túlórában megy, brutál bérköltséggel, utána meg el kell küldeni a dolgozókat, mert nincs meló. Jól csinálják. Akkor is, ha megy a fika az Udvarellek miatt.
Senki se fog félredobni mindent, mert mondjuk Budapestnek kell 250 busz 12 hónapon belül. Ha ma leadod a megrendelést az Evobusnál, majd Jürgen Mánhejmban megveregeti a vállad és közli vigyorogva, hogy akkor 2020 I. negyedévtől jöhetsz a buszokért. 5-10 kocsi/hónap. Jó esetben.
Oké Taki bá, de itt a Kárpátok ölén semmi sem úgy megy, ahogy kéne. Meg aztán kiindulva a mostani új járműbeszerzésekből... inkább legyen egy kicsit több idő adva és rendes kocsik jöjjenek, mint gyorsan valami romok. Meg aztán ha mondjuk esetleg MAN-ok jönnének, vagy Mercedesek, vagy Volvók, akkor belépne az is, amit torqi írt. Mercedesből persze a Concikat nagyon hamar legyártották, de ahogy egyik másik szériát összeszerelték... inkább tartott volna tovább a gyártás.
A Kravtex csak saját magának gyárt az udvarra, a Mercedes gyártókapacitása viszont akár 1-1,5 évre előre is le van kötve a különböző megrendelésekkel....
És vagy 1-2 év, mire egy ekkora közbeszerzés lefut. Azaz az utolsó kocsik a Conectókat váltanák már, mert addigra azok is 8 évesek lesznek, 3-4-6 évnyi metrópótlással fűszerezve.
Hány kocsija is van a BKV-nak összesen? Mert ha most kiírnának egy tendert az összesre, akkor mire megjönnének az utolsók, lehetne kidobni/eladni a Concikat is.
A felújított FJX-ek valóban sokkal rosszabbak, mint a felújított FKU-k és FLR-ek. Kicsit is rosszabb úton úgyanúgy széthulllanak, mint felújítás előtt, emellett pl. az ajtók környéke erősen szigeteléshiányos.
Szerintem ugyanannyi. Az FKU-sok, meg az FLR-ek is kapnak új ablakot, meg mindent ugyanúgy belül. Fényezés ugyanúgy, az a ködlámpa, vagy mi a szösz szintén. Talán még olcsóbban is kijön egy kicsit egy FJX, ha Kelenföldön csinálják, mint az egyik külső partnernél.
Az hogy anyagilag hogyan alakul a napi üzemeltetése a három szériának, na az egy jó kérdés viszont. Ebből a szempontból simán igazad lehet az FJX-ekre.
norbeenak: azért nem egészen. A rozsdamentes acélt kicsit kevesebbet kell javítani, de ha kell, akkor drágább. Csak a csuklós Volvók váza azért annyira nem törik. IK-nál meg láttunk már mindannyian csodát. Egy motor váltó kombó pedig szerintem egyértelmű, hogy melyik típusba a drágább.
A LOV-oknál tapasztalható laikusok számára is látványos problémák, miszerint a csuklóharmonikák szakadnak, a földre lógnak, nem egyenlő az újabb Van Hooloknál tapasztalható csuklóproblémákkal, ezeket ne mosd össze, kérlek!
Arra azért kíváncsi lennék az flr és fjx megújításra ugyanannyi megy el?
mert az fjx-ek elég szakadtak, nincs visszarakva díszcsík felül takaró elemen, ajtónál nincs jól szigetelve hatalmas rés van, neon burkolatok csálén állnak stb stb
"szoktam tévedni, ember volnék. a 200-nál nem ez történt."
Akkor ezek szerint az itteni emberek Lacustól nohabon át mind nem mondtak igazat. Azon kívül, hogy te szerinted 20 milliót tesz ki, van bármi fajta hiteles bizonyítékod? Én is, és más is le tud írni, hogy ez annyi meg amannyi csak azt talán alá kellene valamivel támasztani. Nálad hitelesebb emberek itt is, és más formában is megcáfolták az általad tett kijelentést, szóval lassan jó lenne ezt elfelejtenéd, mert nagyon félre tájékoztatod az embereket.
"ha jól emlékszem nem az AG és a NEWAG közti állapot különbséget részletezted, hanem konkrétan csukló problémát. az pedig jelenleg a NEWAG-t érinti ha tetszik ha nem"
Én is arról beszélek. Nézz körül néhány LOV-s kocsi csuklója és váza körül, és aztán beszéljünk arról, hogy van-e probléma. Elég érdekes megoldásokat láttam már LOV-s kocsik esetén csukló terén, szóval marhára nem igaz az, hogy ne lenne ott probléma. Arról van szó csak, hogy a new AG-kat hosszútávon szeretnék üzemeltetni, ezért is vitték el külső partnerekhez. Az LOV-k nagy részétől a BKV már rég szabadulna, csak nem tud, emiatt a probléma kezelésére a délpesti kendács megoldások születnek. Tudom te nagyon szereted védeni az LOV-t minden áron, de jó lenne végre belátni neked is, hogy a nagy részének már rég nem közforgalomban lenne a helye.
Tényleg kicsit fölé lőttél a 200-asokkal. Meg abban ugye sokkal több minden van benne (úgy minden), mint egy Volvós esztétikai fú-ban. De ez meg olyan, hogy almát a körtével, semmi értelme összehasonlítani. Pazarlás mindkettő, na az igaz. Csak szükséges, különben jönne a járatritkítás. Mondjuk ha esetleg valamilyen csoda folytán összeér két M3 szakasz pótlása, akkor úgyis az fog jönni, de ez már egy másik történet.
hm pontosan mit is? te már biztos láttad azért kérdezem.
szoktam tévedni, ember volnék. a 200-nál nem ez történt.
ha jól emlékszem nem az AG és a NEWAG közti állapot különbséget részletezted, hanem konkrétan csukló problémát. az pedig jelenleg a NEWAG-t érinti ha tetszik ha nem.
Így legyen! Addig pedig nem szabad beszerezni egyetlen használt buszt sem, a meglévőkre meg csak, akkor költsenek, ha muszáj. Ami pénzt így megspórol a BKV az mehet a malacperselybe.
Most kell elkezdeni a busz tenderek összeállítását, mert miután kiírták még jönnek a kérdések, aztán eredmény , jó esetben mehet a szerződéskötés és utána szállítási határidőre teljesítés. A szándék és az utolsó busz beérkezése között pl.200 buszra szerintem eltelik 2 év..
Szerintem pont te ne mondd, aki olyan fals infókkal terheli a fórumot, hogy 20 milliós felújításokat kapnak az Ikarusok. Nem ismerted be azt, hogy tévedtél. Akkor áruld el mi a probléma? Ha utaznál LOV-val, akkor tudnád, hogy már rég el kellett volna vinni felújításra, ha még üzemeltetni akarják. A new AG-ket szerinted viccből vitték el? Azt meg ne mondd, hogy a new AG-k rosszabb állapotban voltak az LOV-nál. Javaslom, hogy az LOV-k csuklója körül nézz szét, és látni fogsz érdekes dolgokat.
csak kárálsz folyton hülyeségeket, nem figyelsz oda ha százszor is leírja az ember nem a LOV csuklószerkezettel volt a probléma. és abban sem vagyok biztos, hogy a fotón repedés látható. nem ez lenne az első tévedésetek.
Alspesetben is 202) év vége volt az M3-as metrófelújítás határideje.
Eredetileg 2017-2018 Északi szakasz.
2018-2019 déli szakasz
2019-2020 középső szakasz.
A második felvetésedhez viszont sok kérdőjel tartozik.
Szüntesse meg. Ezzel semmi baj nincs. De új néven lesz egy ugyanolyan vízfej, vagy visszakerül a BKV kezébe a forgalomirányítás Budapesten, az sgglomerációban pedig átveszi a MÁV-Volán?
Vajon a BKK tulajdonában álló tömegközlekedési eszközök átkerülnek a BKV tulajdonába, amolyan ajándékozással?
Ezek akkoriban 8 éves buszok voltak, nem is rossz állapotban és a 32 db egyforma volt. És akkoriban még senki nem gondolta, hogy 10 év múlva is forgalomban lesznek.
Csak mondom, hogy azóta jellemzően öregebb buszokat vesznek, jóval kisebb szériákban...
Kis túlzással 2009-ben örültek, ha valami legalább a kapun kiment és 5 méter megtétele után adta fel a harcot. Vagy csak simán az Astorián "tört ketté"... vagy a Thököly-n szakadt ki a motorja. A rééégi szép időőőőők...................
Amikor jöttek a VH-k, akkor pótlás nélküli selejtezéssel közel 50 busz ment abban az évben selejtbe. A Volvókon kívül nem igazán volt olyan típus ami viszonylag magas kiadási aránnyal bírt volna.