A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Hát a hajam eldobom... azért kérdeztem amúgy, mert most jártam először arra egy Szent István utca - Jahn Ferenc kórház távra (amúgy kikapott a Soroksár :() és nem egy olyan szűkület van ott, ahol egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy egy nem kormányozható C tengelyes csuklós elmegy. A Tájkép utcán átkelni necces volt szólóval is, sőt még bekanyarodni is a Harasztiról (van ott most valamilyen felbontás is), a vasútnál nagyon lassan mentünk át, de így is nyekkent a kocsi alja. Utána ahogy rögtön fordul balra... meg van vagy három megálló, ahová a szóló utolsó ajtaját sem tudom, hogy lehet betenni.
Na mindegy, Villámhetesnek ez egy jó kör volt. Az ígéret pedig szép szó, szóval szilva, barack, narancs, kiwi, vagy esetleg vegyi? A többit megbeszéljük ;)
Volt induló. Kettő is. Az egyik érdekes módon nem az ITE, hanem az Evobus Hungária Kft., gondolom így vannak leosztva a lapok. A másik meg nem érdekes úgyis kizárják őket.
Ha más nem, az ITE szerintem indult a Conectoval mindkét tenderen.
Viszont nekem feltűnő hogy két külön tendert írtak ki, vagyis akár az is elképzelhető hogy a szóló és csuklós más gyártótól jön. Csak spekuláció, de nem lepne meg ha az ITE vinné a szóló tendert a Conectoval, a csuklóst meg mondjuk a Mabiikaruseagmodulo valamelyik leánycége vagy az ARC/Lanta és a meglévő vázelemekből összelegóznának még 20 db M168 d-t.
Megtört a jég.
FLR-724 100E volt ma.Sötétkék Volvo is elvihette az utasokat a repülőtérre.
Vajon a repőtéren hány panaszlevelet írtak a külföldiek a busz színe miatt? 😃
Szombat este 19:50 körüli időben, Kőbánya-Újhegyen a gyógyszergyár felől jött egy akkora konvoj, hogy elsőre azt hittem megint hozzák a putyint? Elől 3 rendőr motoros villogott, mögöttük 3 rendőr autó és a kommandósok kisbusza, utána is két sáv szélességet lefogva rendőrautók, mind kék lámpával. Közöttük pedig BKV-s ősöreg Ikarus 280 csuklós buszok jöttek, talán 4-5db és mindegyik előtt-mögött külön ment még egy villogó rendőr autó és egy kisbusz. Sibrik felüljárónál a motorosok blokkolták a forgalmat, a buszok pedig a konvojjal befordultak és átmentek rajta, úgy mintha 151-es járat lenne. Ilyet még nem láttam, volt vagy fél km hosszú az egész óriáskígyó, komplett hadművelet volt, nem kispályás!
Ma volt egy NTM-ünk a 33-ason. A kijelző és fényképező felbontása kissé hadilábon állt egymással, a jobb kép meg innen hátulról született, még ha doc jelleggel is.
Pont az utolsó menetében mentem vele Keresztúrig. Késve ért be az Örsre, rögtön indult is vissza, Keresztúron már csak 2 perc késése volt. Kucorgónál végzett, kicsit később még láttam a Sági utcánál garázsmenetben. Ezek szerint hiába igyekezett, nem sikerült időben végeznie. Sajnálom a járművezetőt és a járművet is.
Amúgy különösebb vizsgálat nélkül is egyértelmű, ki volt a hibás.
PKN-603 kozepso ajtajanal az ajtot tarto rud hozzaer nyitaskor es zaraskor az inditasjelzo buranak es lok rajta egyet.
Ha ugy adodik, nezzenek mar ra.
Ma 198/F5.
Köszönöm az infót! Ma reggeli élményeim alapján pedig lenne egy tanácsom a topiktársaknak: soha, de soha többet ne higgyétek el a menetkimaradási mutatókat. Ugyanis semmi közük a valósághoz.
Mi számít a buszos ágazatban menetkimaradásnak? Ha az adott menet útvonalának kb. a felét teljesítik GT-vel, akkor az úgy már teljesített menetnek számít?
De minek? A szólókat már leállítani kellene, nem újabbakat venni. Szerencsétlen az egész belső elrendezés, arról nem beszélve, hogy a kerekesszékesek sem tudják, hogy nem a 2. ajtón, hanem hátul kell felszállni.
Az nem alapozó volt? Amikor fényezték a kocsim karosszéria javítás után először nekem is kb. ilyen BKV szürkére festették le, azt mondta a fényező mester, ez az alapozó.
Fehér-világoskék a festésük van képen de meghurcolnak ha beteszem mert telephelyes 3 darab egyébként és igen teljesen biztos hogy mca :D és akár donor akár forgalomba állítják nem egyiksem jó jel mert még mindenképp egy jó darabig találkozni fogunk velük pesten
MPW-610 olyan hangokat hallat magából, (súrlódás szerű) mintha valami időnként lérne az úttestre (B tengely környékén) a padló is minimálisan belerezeg.
Ha a szél is úgy fúj, nézzenek már rá.
Ma 202E/F75.
De. Nekem úgy tűnt, mintha frissen lennének mázolva, de csak az övvonal alatt, felül maradtak fehérek. Egyébként '94-'95-ös gyártású buszok és a De Lijntől vannak...
Az a 7 db Arrivás Lion's City szvsz. egyfelől előbb lesz sűrítésre küldve a 114-es családra (legalábbis egy részük), másrészt gondolni kell az MDV Citarok/Localok esetleges majdani távozására is.
Persze azok összesen 23 busz, szóval még ha mind a 7 MAN azok helyett menne, akkor is maradna 16 Localo/MDV Citaro.
2 hónap múlva átadják minden valószínűséggel az 1-es villamos meghosszabbított szakaszát. Felszabadul 7 db szóló busz csúcsidőben. Esetleg van terv célzottan arra nézve, hogy a 7 db legrosszabb állapotú szóló buszt leállítsunk? (esetleg a VH A300 széria teljeskörű leállítása? Mégha a csuklósok maradnak is 1-2 évig még?)
Már többedszer fordul elő, hogy fixen, határozottan cáfolod azt ami a saját hivatali szobámban történt.
Sokan ott voltak/jártak akkoriban, ezt nem tagadom, de reád valahogy nem emlékszem.
S most már kezdem azt hinni, hogy mégis csak neked lesz igazad, hisz fiatal korod miatt túlélsz bennünket akik csináltuk, és olyan legendákat terjesztesz majd buszbeszerzések hátteréről amilyet akarsz.
Hisz a rákoskeresztúri 108-as parcellából úgy se jön majd cáfolat.....................:-(((
Ez a VIN ebben az esetben az import alvázhoz tartozik, nem pedig a felépítményhez. A No de transformation lenne az, aminek TSEF15-tel kéne kezdődnie...
Az akkori cégcsoporton belül azért akadt cifrább is. Az Irisbus Midway és Irisbus Midway páros ismerős? És ha úgy mondom, hogy Ikarus EAG F15. Na, ez a gyártómű udvarán, 2004-ben készült kép:
Értem én, hogy Agora, de a kérdés az volt, hogy az _Ikarus_ mit tudott volna felmutatni _saját_ típusként? Mert azért az Agora az inkább más (Renault?), mint Ikarus... Szóval, értjük egymást, azt hiszem... ;-)
(Egyébként nem lett volna rossz - szerinem- az Agora, de a magyar gyártás még ezt is el tudta puskázni valahogyan, hogy ne legyen belőle semmi...)
Benne volt pl. a kiírásban a minimum 30 ezer km-es motorolaj-csereciklus, de - mivel a Volvo terhelés, azaz elfogyasztott gázolajmennyiség alapján adja meg az olajcserét - a gyári előírások szerint a budapesti körülmények között maximum 15 ezer km-enként cserélni kell az olajat. Jó darabig 30 ezrenként ment a csere amíg ez ki nem derült, nem is tett jót a motoroknak.
Én is így tudom; a tervben levő 60(!) db Ik412.81 trolibusz helyett az Ikarus csak 15 darabot tudott - éppencsak - leszállítani (azt is csak megkésve), miközben teljesen csődbe zuhant. Az Agora volt a "kötbér"...
Tehát akkor még egyszer (krisinek): a 2004-es V7700A beszerzésekor mivel is (nem) akart az Ikarus indulni a tenderen? ;-)
A Volvo egész egyszerűen az olcsóságával nyert. Hogy a politikusok súgtak-e, hogy csak így van esélyük, vagy esetleg dömpingárat adott-e meg a Volvo arról vitatkozhatunk
Egy vállalhatatlan szint alá lecsupaszított fostalicskát adtak érte.
Aztán a második harmadik szériánál már rájuk szóltak, hogy nah, azért az FJX kicsit pofátlan lett :D
Az az egyszem Ikarus Irisbus Agora az Ikarus 412T trolik késedelmes szállítása miatt érkezett, de mivel akkor már eladták az Ikarust az Irisbusnak, ezért már őnekik kellett a buszt leszállítaniuk.
"Az Ikarus (Irisbus) ezt a tendert a politikai nyomás ellenére sem igazán akarta megnyerni! A zsebükben volt egy csomó város ekkora már, ahová inkább szállítottak volna, mint Budapestre."
Melyik típusa volt az Ikarusnak 2003-4 tájékán* az, amit nagy mennyiségben szállított (volna) más városokba, de Budapestre semmiképpen?
* ...mert ugyebár erről az időszakról beszélünk. Az Ikarus eddigre már totál padlón volt, még 412-est sem tudott összerakni,mert nem volt miből, nem volt kinek és nem volt kivel...
"Már a 3x50 Volvo csuklósnál teljesen megfordult a rend.
Ott már 90%-ban politikai döntés született."
Ajjjjj, ne már! Ha volt tender, ahol nem politikai döntés született, akkor tipikusan ez volt az! Ez volt az a tender, ahol az Ikarus túlélése érdekében, pont politikai miatt, nekik kellett volna nyerni. A Volvo olyan árat adott be, ami verhetetlen volt. Az Ikarus (Irisbus) ezt a tendert a politikai nyomás ellenére sem igazán akarta megnyerni! A zsebükben volt egy csomó város ekkora már, ahová inkább szállítottak volna, mint Budapestre. (Az Ikarus pont jó lett volna arra, hogy készre szereljen pár száz buszt, akár BKV-st is.)
A Volvo egész egyszerűen az olcsóságával nyert. Hogy a politikusok súgtak-e, hogy csak így van esélyük, vagy esetleg dömpingárat adott-e meg a Volvo arról vitatkozhatunk, de hogy az elmúlt 20 év egyik legtisztább buszos tendere volt a 150 7700A beszerzése az biztos!
Amúgy ahhoz tényleg érzék kell, csak és csakis abban az esetben hozza fel öreg barátunk ezt a kapták a buszokat, mint a náthát témát, amikor pont olyan buszokról van szó, amelyeknél pont, hogy nem fentről szóltak, hogy ezt kell venni! (Bezzeg a Credo beszerzéseknél ez még egyszer sem hangzott el, pedig a legtöbb Volános műszaki vezető a háta közepére sem kívánja a magyar csodákat...)
Egy cikkem kapcsán 2012-ben még engem is felhívtak BKV-tól a dijoni kocsikkal kapcsolatban, érdekelte őket az ott felszabaduló állomány, aztán a Van Hool CNG-ket ugye meg is vették. Szóval ez a "kapták mint a náthát" egy nagyon hangzatos jolly joker magyarázat (lehetne), de jelen esetben (is) baromság.
Természetesen, ahogy szinte minden ilyen esetben, amikor ezt felhozod, olyankor pont nem úgy történt, ahogy próbálod előadni. A CNG-s buszokra ez hatványozottan igaz, pont ezek azok a kocsik, amiket pont nem úgy kapta a BKV, mint a náthát, hanem nagyon-nagyon akarta ezeket a buszokat, olyannyira, hogy elég magas szintre is eljutott a támogatási kérelmük, hogy márpedig ezeket a kocsikat ők nagyon szeretnék! Teljesen maguktól mentek bele, önként és dalolva ebbe az üzletbe...
(Egyébként valóban vannak olyan beszerzések, amiket a közlekedési vállalatok úgy kapnak, mint a náthát, például a Volánbusz így járt a Credókkal, a Rába-Volvókkal és a sárga csuklós Modulókkal is.)
Ha minden igaz már három Cinkotás kocsi esett bele a felújítás alatt álló Cinkotai úton az útszéli árokba. Ma hajnalban az NWB-360 látogatta meg azt az árkot. Nem kéne csinálni valamit, vagy megvárják az illetékesek, míg az összes kocsi meglátogatja az árkot?
A lacus által vagy egyes divíziók által szolgáltatott adatok ezerszer hitelesebbek, mint néhány munkatárs által összedobott prezentáció, amelynek nem feltétlen az ilyen szintű szakmai kérdések elmélyítésére igyekszik rávilágítani.
Azért nagyon kíváncsi lennék, ha véletlenül kiderülne, hogy a prezentációt Lacus rakta össze, akkor mit mondanál.
Ellentétben azzal, hogy valakinek van "informátora" garázsból, vagy hogy valamelyik topiktárs beírja, hogy x, vagy y, úgy gondolom, hogy Bolla Tibor, mint a BKV vezérigazgatójának prezentációjában szereplő adatokat tekinthetjük a vállalat hivatalos állásfoglalásának, amit nyilvánosan a saját nevével és ami a legfontosabb HIVATALOSAN elismer.
Mégis mit mondana a BKV a használt MB CNG kocsikra? Nyilván a hazai gyakorlatban olyat nem lehet, hogy egy menedzser beismeri, hogy sz@r eszközöket vett. Hidd el, Lacus tartott volna prezentációt, akkor hasonlóan jó képes festett volna az említett kocsikról.
A vita nem onnan indult, hanem onnan, hogy azonnal meg lett kérdőjelezve egy adat mert nem azt a világképet támasztja alá, amit valaki szeretne.
Lehet, hogy a prezentáció összeállítója volt figyelmetlen, és nem kiadási százalékot akart írni, hanem rendelkezésre állást, vagy valami hasonlót, amivel azt kívánta bemutatni, hogy a vonali meghibásodások száma az M108d és a V127 típusok esetén jelentősen magasabb, mint mondjuk az MB Conecto kocsiké.
sezo17-nek köszönet, hogy írt, de visszautalnék az első bekezdésemre, mennyiben is tekinthető a BKV hivatalos állásfoglalásának, ha egy ott dolgozó egy nyilvános fórumon egy nicknévvel beírja, hogy ő mit lát?
Láthatunk valamit mi is, csak kérdés, hogy az a teljes kép, vagy sem? (winmenetrendre gondolok)
"Most komolyan egy olyan valamire próbáltok hivatkozni, amit senki nem látott? Valaki leírja, hogy szerinte egy prezentációba hallott valamit, és akkor rögtön kész tényként kezelik ezt az információk egyesek.
Miért jó a fogalmakat keverni? Kiadási százalékról van szó, ami azt jelenti, hogy egy adott napon az állományi X kocsihoz viszonyítva hány darab megy ki utcára. Ez nem winmenetrend, mert ezt a BKK határozza meg. Ahogy te mindig leírod, hogy Cinkotán a genfi+7700A kiadás a 81 kocsiból 69 darab. Ezek tények ezen nincs mit vitatkozni. Az M108D kiadása is közismert az pedig 45 darab. Én is mondhatnám, hogy ki hülye meg ki nem, amikor olyan fals infókkal jönnek egyesek, hogy 42 a kiadás, valamint, hogy 80% a kiadási százalék. Mielőtt lehülyézed a másikat miért nem kéred ki a hivatalos adatokat Kelenföldről, Kőbányáról? Ahogy Cinkotáról tudod az ilyen adatokat, úgy nézz utána ennek is, és akkor lehet előrébb jutunk. Napi szinten 45 M108D ki van adva az 50 darabból ez megint tény kérdése.
Ha valaki beböfögi, hogy ő azt hallotta egy Bollás prezentációból, hogy a szóló Conecto kiadási százaléka 80% azt is feltétlenül elhiszed? Előbb bizonyítani kéne egy állítást, és nem az éterbe bebüfögni valamit!"
"A vita onnan indult, hogy M108D-k nem is olyan jó kocsik, mert a kiadási arányuk csak 80%. Aztán kiderül, hogy a valóságban ez jóval több: a 80% az az elvárt kiadási százalék - valószínűleg. Ami azért ilyen alacsony, hogy legyen szóló busz tartalék a rendszerben + számolnak az NTM kocsik üzembetartóinak töketlenkedéseivel. Kisvolvók helyett is gyakran ezt kell küldeni."
Az elvárt kiadási százalék Kelenföldön 91,3%. Ahogy sezo is leírta, valamint a korábban lacus által készített táblázatokból is kiderül(t), hogy Kelenföldön 46 (Modulo V127 + M108D) van összesen, ebből pedig 42 darab a napi (elvárt) kiadás. Ez egyszerű matematika, mivel a 42-t 0,46-tal elosztjuk és rögtön kijön a 91,3.
Egyik topiktárs az alapján írhatott itt 84%-t, hogy 50 kocsit vett alapul Kelenföldön, és ahhoz vette a 42 kiadást (úgy valóban kijön a 84, csak Kelenföldön 46 kocsi van összesen). Holott én az 50 kocsit az M108D-re értettem a rendelkezősre állásos kocsikkal együtt és a V127 nélkül, amely nem egyenlő a Kelenföld általi V127+M108D kiadására. Ez pedig nem egyetértés vagy nem egyet értés, hanem tények. Pont arra való ez a fórum, és eddig is azért volt jó, mert az itt megbeszélt dolgok mindig közelebb állnak a valósághoz. A lacus által vagy egyes divíziók által szolgáltatott adatok ezerszer hitelesebbek, mint néhány munkatárs által összedobott prezentáció, amelynek nem feltétlen az ilyen szintű szakmai kérdések elmélyítésére igyekszik rávilágítani.
Csak az a baj, hogy mire felébredt a BKV lehet nem nagyon lesz CNG üzemű busz a piacon.
Ne temessük a CNG-t. Vasárnap Augsburgban volt dolgom, a város teljes mértékben a CNG buszüzemet preferálja biogáz alapon. Jó dolog a villany, valahol az a reális, de teljes körfolyamatot nézve egy biogázzal vagy éppen megújulóval termelt árammal CO2-ből gyártott metánnal hajtott busz összességében környezetbarátabb tud lenni, mivel CO2-semleges és kimarad a láncból az akkumulátoripar és az esetlegesen éppen barnaszénnel termelt áram, ami pont Németországban jellemző manapság az atomerőmű-hiszti hatására. Ahol nem kritikus elvárás a zéró emisszió, ott a CNG jó alternatíva lehet még jó darabig.
Húha, valaki összemerte hasonlítani a valóságot egy előadásban elhangzottakkal. Húha, ez izzasztó. De a valóság nem lehet valóság, mert az ISTEN, ööö a prezit az ATÜI munkatársai készítették. Elírások, hibák eleve ki vannak zárva. Vannak a bemutatóban más furcsaságok, pl. 21. oldal... aszongya, hogy a CNG MB buszok jó állapotú használtan vett buszok.... Végül is.... De én ezt nem kérdőjelezem meg, nem akarom nevetségessé tenni magam.
Érdemes lenne mindeninek lenyugodni, ne minősítgessük már egymást, ha nem értünk vmivel egyet!
A vita onnan indult, hogy M108D-k nem is olyan jó kocsik, mert a kiadási arányuk csak 80%. Aztán kiderül, hogy a valóságban ez jóval több: a 80% az az elvárt kiadási százalék - valószínűleg. Ami azért ilyen alacsony, hogy legyen szóló busz tartalék a rendszerben + számolnak az NTM kocsik üzembetartóinak töketlenkedéseivel. Kisvolvók helyett is gyakran ezt kell küldeni.
Sezo17 írt valamit, amire meg senki nem reagált. Pedig ő ott dolgozik, lehet, hogy van közvetlen infója. Kérdezzük meg tőle, hogy mik a tapasztalatok üzemeltetés területén. Vannak a konstukciós hibák, amivel állandóan küszködnek? Kocsik gyenge pontjai? Mi utal a kisipari megoldásokra, vannak-e visszatérő, bosszantó hibák? Alkatrészbeszerzés nehézkes-e? Miért olyan sok a napközbeni meghibásodások száma?
Magyar vidéki városok is üzemeltetnek CNG-s buszokat. Lásd Szeged több, mint 20 éve vagy Miskolc, Nyíregyháza és Kaposvár az új CNG-s Lions Citykkel, szóval az elmúlt évek alatt is kitalálhatta volna a BKV, hogy van-e potenciál. Egyébként a 4 darab kocsi nagyon kevés, lehet érdemesebb lett volna akár 10 darabot bérelni első lépésként, főleg, hogy szerencsére új kocsikról van szó.
Azert furcsa amit írsz. Mintha az országban nem lenne tobb helyen modern gazbusz flotta, mintha semmi tapasztalat nem lenne ebben az országban. Azert csak van infoaramlas az üzemeltetők között. Ha nincs, az öreg hiba.
de Abban igazad van, a használt gazos flotta nagy kudarc.
"No ez meg mi a fenének? Amikor az NJV-k közel fele csúcsidő közepén a garázsban van, ennek nem sok értelmét látom, csak felesleges pénzszórás. Ha meg is valósul nagyon remélem, hogy nem a malmöi CNG-s kocsikat kívánják újraéleszteni..."
Még mindig új buszokról van szó. És egyébként is ez egy baromi jó ötlet! (Mondjuk jobb lett volna, ha évekkel ezelőtt jut eszükbe, de mindegy is, ami késik az a vonat!)
Kettő szóló és kettő csuklós kocsiról van szó. Néhány év alatt, végre kiderül, hogy van-e potenciál a CNG-s autóbuszokban. Ugyanis ez, eddig nem igazán derült ki a használtakkal való szerencsétlenkedés közben. Lesz összehasonlítási alap. Csak az a baj, hogy mire felébredt a BKV lehet nem nagyon lesz CNG üzemű busz a piacon.
Kőbánya kiadási százaléka (M108D): 90,9 % (22-ből 20 darab a napi kiadás)
Ez egy itt a fórumon többször visszatérő adat, amit ebben a formában ne keverjünk a többivel. Tekintettel arra, hogy ez egy rendelkezésre tartási szerződés keretében használt flotta, az egyetlen szám ami érdekes az a 20 db-os járműkiadás, és az ez alapján számolt éves tervezett futás, meg persze a km-díj. Az, hogy a szolgáltató ezt 20, 22, 25 vagy éppen 40 járműből prezentálja, a BKV szempontjából teljesen mindegy, a km-ért fizet a cég.
A saját tulajdonú járműveknél értelemszerűen érdemes lehet a fentiek szerint számolni.
(jó példa erre az Alfa-Cívis Volvók: az üzemkészség kezdett elmaradni a várttól, ezért janárban beállt plusz egy kocsi a flottába a kiadás változása nélkül, ez a rendtart-szolgáltató döntése)
Mielőtt billentyűzetet ragadsz gondolkozz már el egy picit, mert nincs igazad:
1. A V127+Modulók kiadása, mivel 90 százalék környékén mozog, nem épp túl jó.
2. Menetközbeni meghibásodások száma is sok. Tíz környékén van napi szinten.
3. Ezek a buszok egyébként sem muzsikálnak túl jól. (Sajnos kisipari módszerekkel készültek.) Rengeteg a garanciális hiba, sokáig állnak a meghibásodott kocsik egy-egy egyedi alkatrészre várva.
Nem olyan rosszak ezek a buszok, de összességében nem is olyan jók.
(Én is azokkal értek egyet, akik szerint nem kellene állandóan összevissza kalandozgatnia a BKV-nak, meg szopatni magát, már megint a PKD-val. Mert azért mindannyian tudjuk, hogy az új PKD busz tök más lesz, mint az eddigiek, tehát lesz nekik egy újabb protójuk! De jó lesz! Szóval jobb lenne, ha a polcról, kulcsrakész, nagy sorozatban gyártott buszok jönnének. Kísérleteznie meg K+F-ezni, meg PKD-zni akkor álljon neki a BKV, amikor a buszállomány átlagéletkora 6-7 év körül lesz! Addig én luxusnak tartom ezt a fajta kísérletezgetést, szerencsétlenkedést.)
Állj. Kelenföldnek 42 a kiadása. De állomány 46 darab, és ez V127 + M108D. Ez pedig eléggé jó arány. 90% körüli érték szintén.
Kőbányán a 22-ből 20 darab a kiadás.
Ha csak az M108D-t nézed, akkor a V127-t szedjük ki belőle, és mindjárt megkapjuk, hogy a 22 kőbányai és 28 kelenföldi kocsi összesen 50 darabot tesz ki, az 50 darabból pedig 45 a kiadás.
Miért kérjek bocsánatot? Én lettem azért "lehülyézve", mert közöltem két garázs hivatalos kiadásait. Igen tudom, hogy ez 2 nap, de az említett garázsoknál biztos forrásom van, hogy ezt napi szinten tartják. Ezért is állok ki mellettük, mert néhányan szeretnek beállni a sorba, hogy milyen jó az M108D-t szidni. Egyébként tavaly volt egy időszak, amikor Kőbányán gondok voltak az NTM-ek kiadásaival, mivel az Egyedi akkor volt nagy bajban. Voltak hetek, amikor tényleg pocsék volt az NTM-ek kiadása, de ennek hangot is adtam itt tavaly. Azóta nagyobb probléma nincs, Kelenföldön pedig továbbra is gond nélkül képesek kiadni a 46-ból (V127 + M108D) 42-t.
81/67. Megint tévedtél. Már sezo is leírta, hogy csak 42-őt kell kiadniuk. Ha kiadnak 45-öt, akkor nagyon jó nekik, mert a fos kisVolvók helyett mennek, aminek örül a garázs, a vezérek és a népek is. De attól a kiadási százalék, amit elvárnak tőlük még nem annyi!
És én sem verem itt a nyálam egy napja, hogy de volt olyan nap, amikor Cinkota kiadott 74 Concit a 76-ból. Ja, előfordult. De attól még az elvárás csak 69. Miért? Mert lehet olyan, hogy egyszerre 2 vizsgázik, 4 áll mondjuk karosszéria javításon, 1 meg vázjavon van. Ha 74 lenne előírva és nem menne 2 nap mondjuk ez a kiadás, akkor meg azon rinyálnál, hogy Conecto helyett miért megy kisVolvó, vagy 260-as.
Innentől komolyan nem tudok mit mondani. Van aki szerint cuki, amit most csinálsz. Szerintem már probléma.
Te most megint szándékosan write only üzemmódban írsz?
Már két napot néztél meg a 365-ből.
De tudod mit, oké legyen az elmondások szerint annyi a kiadás, amennyit írsz.
Akkor Bolla Tibornak írtak rossz fogalmat fel a prezentációjába.
De érdekes módon arról már nem beszél senki, hogy a Modulo M108D és az Ikarus V127 típusoknak a vonali meghibásodásainak a száma 3-4-szerese mint az MB Conecto kocsiké, vagy a használt hibrid Volvo szóló kocsiké.
"Ember, megnéztél egyetlen egy napot az év 365 napjából az minden csak nem napi szintű kiadás!"
Mai reggel éppen 47 darab M108D van kint az 50-ből. De hát én tudom rosszul ugye, és biztos rendkívül egyedi a mai és a tegnapi eset... Érdekes amúgy, hogy a tegnapi napig senkinek semmi baja nem volt az M108D kiadásaival.
"A BKK meghatározhat akármilyen kiadási százalékot az csak egy TERV!"
Általában azt illik is tartani, és nem csak egy terv. Problémás típusoknál (lásd LOV, NJV) az utóbbi időben folyamatosan csökkentették a hivatalos kiadást. Ha igaz lenne, ami a diában van, akkor kérdem én, hogy napi szinten 5-6 M108D helyett mi megy ki, ha nem az?
Kelenföldön a V127 és M108D kiadás a 46-ból 42 darab már évek óta (ezt előttem leírták, Villámhetestől is megkérdezheted vagy bárkitől). Kőbányán az M108D 22-ből 20 darab. Ezek száraz tények ezen nincs mit vitatkozni.
Azért ez már több a soknál. Mégis mi a fenét képzelsz magadról, hogy mindenkit csak megkérdőjelezni meg lehazugozni tudsz aki a te világképeddel ellenétes adatokat hoz?
De láthatóan az, hogy megkérdezt hol és mikor hangzott el, az már nem ment.
Nekem kiadási százalékról írtál. A kiadási százalék az nem winmenetrend, hanem azt a BKK határozza meg. Ahogy a 7700A FJX-es kiadás Kelenföldön 50-ből 43, úgy a Modulo M108D kiadás 50-ből 45 darab. Ezek hivatalos tények, amiken nem lehet vitatkozni. A kiadási százalék 90%, és ezt a mai napig tartják a kocsik. Lacus tavaly berakott ide (2018-ban) egy táblázatot és ott is fel van tűntetve, hogy 91% körüli a kiadási százalék, mivel tavaly még 50-ből 46 volt a hivatalos kiadás. Szerinted 1 év alatt 46-ról 40-re csökkent a kiadás? Bocsánat, de ez nagyon valótlan + mondom a BKK-tól vagy a M108D kocsikat üzmeltető két divizítól is kilehet kérni az adatokat, amik hivatalosnak tekinthetők. Láttam már korábbi prezentációkban érdekes dolgokat.
Most komolyan egy olyan valamire próbáltok hivatkozni, amit senki nem látott? Valaki leírja, hogy szerinte egy prezentációba hallott valamit, és akkor rögtön kész tényként kezelik ezt az információk egyesek.
Miért jó a fogalmakat keverni? Kiadási százalékról van szó, ami azt jelenti, hogy egy adott napon az állományi X kocsihoz viszonyítva hány darab megy ki utcára. Ez nem winmenetrend, mert ezt a BKK határozza meg. Ahogy te mindig leírod, hogy Cinkotán a genfi+7700A kiadás a 81 kocsiból 69 darab. Ezek tények ezen nincs mit vitatkozni. Az M108D kiadása is közismert az pedig 45 darab. Én is mondhatnám, hogy ki hülye meg ki nem, amikor olyan fals infókkal jönnek egyesek, hogy 42 a kiadás, valamint, hogy 80% a kiadási százalék. Mielőtt lehülyézed a másikat miért nem kéred ki a hivatalos adatokat Kelenföldről, Kőbányáról? Ahogy Cinkotáról tudod az ilyen adatokat, úgy nézz utána ennek is, és akkor lehet előrébb jutunk. Napi szinten 45 M108D ki van adva az 50 darabból ez megint tény kérdése.
Ha valaki beböfögi, hogy ő azt hallotta egy Bollás prezentációból, hogy a szóló Conecto kiadási százaléka 80% azt is feltétlenül elhiszed? Előbb bizonyítani kéne egy állítást, és nem az éterbe bebüfögni valamit.
Azért nagyon ne lovald bele magadat ebbe a témába.
Megnézted, hogy 2019. április 10.-én általad ismert adatbázis szerint (ami egyrészt nem hivatalos, másrészt korántsem biztos, hogy megegyezik a BKV által használttal, értsd eltérő módszetan alapján számoltak, mint te) milyen rendelkezésre állása volt a két ídott típusnak.
Ezzel szemben Bolla Tibor által prezentált számok 2018 éves adata.
Az, hogy ezeket a számokat megkérdőjelezed, és egy online felület adataira alapozva teszed nem csak Bolla Tibort kérdőjelezed meg, hanem Lacust és munkatársait is, mert mint azt már írtam abban teljesen biztos lehet mindenki, hogy nem Bolla Tibor állította elő ezeket az adatokat valahonnan, hanem az ATÜI munkatársai.
Most csúnyát fogok mondani: tudod miért vagy tök hülye? Mert azt hiszed, hogy a bkv vezérigazgatója a winmenetrendet bújja és abból számol rendelkezésreállást. És nem azt az adatod adja vissza, ami az elvárt lenne. Ennyi a véleményem. Vártam, hogy magadtól rájössz, de feladom.
"6 db Mercedes-Benz O530 G típusú csuklós alacsonypadlós autóbuszok bérlése, közúti, közforgalmú személyszállítás céljára
2019. Második negyedév"
Ez további használt vételről szól, vagy nem éppen PCC-920 és PCC-925 közötti kocsik bérlős szerződésének újra kötéséről? Nem tudom 2017-ben hány évre kötötték az említett kocsik bérlését, de nem lepődnék meg, ha csak 2 évre.
"4 db új alacsonypadlós városi CNG üzemű autóbusz bérlése
2019. Második negyedév"
No ez meg mi a fenének? Amikor az NJV-k közel fele csúcsidő közepén a garázsban van, ennek nem sok értelmét látom, csak felesleges pénzszórás. Ha meg is valósul nagyon remélem, hogy nem a malmöi CNG-s kocsikat kívánják újraéleszteni...
Kőbánya a 22 NTM-ből láthatja bárki, hogy mind a 20-at kiadja. Két kocsi már egy ideje Egyedinél van, ezért ezt a két buszt ki sem tudná adni. Kőbánya a mai napon a maximumot kiadta NTM-ből, amit tudott.
Kelenföldet is megnézhetitek. Gyakorlatilag 2 M108D-t kellett cserélni, de az egyik ezek közül du. már futott más kocsi helyett. Valamint az egyik M108D-t Volvo cserére adták ki.
A mai adatokat is látva magyarázza már meg nekem valaki, hogy milyen 80%-os kiadási százalékról beszélnek itt egyesek egy valamilyen prezentációra hivatkozva, amikor a mai napon bármelyik nyugati új busz rendelkezésre állását hozták ezek a kocsik, és ezek kész tények. Aki szerint a kiadás még mindig 80% az állományi 50 kocsihoz, akkor sürgősen keressen fel egy matek tanárt. Illetve érdeklődjön utána a BKV-nál vagy BKK-nál, ha még ezek után sem hiszi el.
Az az érdekes, hogy a jelek szerint minden baromságra van pénz (használt szarok, honosítás, felújítás, tuning, saját építés, átalakítás, stb) csak valamiért a legkézenfekvőbb, legolcsóbb, legjobb megoldás kivitelezhetetlen; a gyári új buszok beszerzése... (Jó, most - ha minden jól megy - akkor 4 év alatt jön majd 200, csoda.)
És ezután kellene egy nagy tételben kiírni közbeszerzést, hogy ne csak 10-15 db érkezzen, hanem minél nagyobb tételben. (legalább úgy ahogy a szóló Conectok esetében is, ha nem többet)
"Értesüléseink szerint, a csúfos kudarcot vallott Mészáros Csaba féle Ikarus Egyedi csődje után a korábbi gyártók (ARC, Lanta) állt össze újra, hogy kifejlesszék az új LF típuscsaládot a BKV részére."
Mennyi időt vesz majd igénybe a kifejlesztés? Mert nagyon kellene az új busz. Új homlokfalat is jelent ez, vagy minden 1/1 ugyanaz lesz, mint az Ikarus V127-nél, csak kiszednek belőle még 2+1 széket a nagyobb középső térnek?
A szólón sokat nem kellene változtatni, a proto csuklóson sem.
NTM-438 idén nem volt forgalomba, és szokás szerint az Egyedinél van hónapok óta. Tehát jelenleg 49 darab forgalomk képes kocsi van. A mai nap ez volt: 15/115 -> 1, 21/21A -> 11 darab, 91/291 -> 6, 95/195 -> 1, 99 -> 2, 110/112 -> 3, 130 -> 4, 155/156 -> 1, 178 -> 6, 212 -> 10. Akárhogy számolom ez 44 darab összesen.
Úgy látszik a matek nem megy. 50-ből 45 darab a kiadás. Neked ez mióta 80%? Akkor lenne igazad, ha napi 40 kocsi lenne kiadva az 50-ből. A hülyeség az nagyon terjed sajnos, kár, hogy a tények egész más .
Ha a BKV el is engedné, a múlt miatt akkor is lesz mindig 2-3 csillogó szemű, aki majd megmutassa, hogy most, ő busz gyárt. Csak azt nem veszik figyelembe, hogy sorozatgyártmány megbízhatóságát nem fogják tudni elérni, pedig azokkal is lehetnek és vannak is meglepetések. Azt se veszik figyelembe, hogy annó a sikeres sorozatgyártás felfuttatása mibe került, és mekkora a szakadék az és a mostani próbálkozásokba beletett pénz között.
Aztán 80% a kiadás, hát, annyi.
Ami miatt védhető a PKD projekt, hogy legalább van egy kis hazai hányad, mert a többi beszerzés (az a kevés ami volt) specifikációjánál nagyon is szúrja a szemem, hogy nem sikerül helyi értéket elvárni. Ha valaki egyszer tudna életképes buszt összerakni, akkor ez fontos lehet, hogy legyen helyi beszállítója. Németországban Bode ajtó van a Solarisokban, Spanyolországban Masats, a Beneluxéknál pedig Ventura. Feltűnő, de ez csak egy példa. Ott nincs közbeszerzés? Ugyanmár, szerintem lehetne egyéb beszerzésekbe is helyi dolgokat belenyomni, no persze nem a két nagynál.
Az FJX-202 nagyon csúnyán kormol. Nem kicsit, nagyon. A hátfalán is látszik. Ha hatósági ember lennék már a garázsba is csak vontatóóval mehetne és ott rendszám lekap...
Ha lassan is, de csak sikerült a BKV-nak eljutnia a 2009-es állapotokhoz. A 08-06 táblatartói felett egy-egy A4-es fénymásoló papír, amire filctollal ennyi van írva: 20.E
Jó-jó a PKD Modulo, de azért vannak olyan problémái mint a kanyar után nem megfelelő szintezés, vagy az elektromosnál nem sokkal erősebb szervó. Ilyen dolgok azért egy Mercedesnél vagy akár Volvónál nem jelentkeznek.
Ha szólót csinálnak, akkor felőlem csinálhatják. Tágas, szép, jó buszok. A PKD építésűekkel kevés a gond. Ezt a nyílt napon is megerősítette aki körbevitt minket a csarnokban.
A kiadási százalékot kérdőjelezem meg, mivel a jelenleg hivatalos kiadás az 50 darab M108d kocsiból (28 darab Kelenföldön + 22 darab bérlős Kőbányán) jelenleg 45 darab. Akárhogy számolom ez a kiadás 90%-os az állományhoz képest. Ha 80% lenne, akkor nem is működne a napi kiadás, továbbá abban is biztos vagyok, ha a bérlős kocsik meghibásodási értékeit külön szednénk a kelenföldiektől, akkor mindjárt más értéket kapnánk.
Trolinak a 22 darabból 20 darab a kiadása hivatalosan. Mondjuk az Egyedi miatt valóban sokat romlott az NTM-ek kiadása, megbízhatósága, viszont nálatok elég jól hozzák az elvártakat. 25 darab körül nálatok is kimennek utcára 28-ból napi szintem, amely 90% körüli érték.
Abban biztos lehet, hogy nem Bolla Tibor állította össze a prezentációt, és ezek nagyon friss számok. Tavaly óta sokminden változhatott.
2018-as adatok egyébként egész évre átlagolva, tehát tény adatokról van szó.
De a vonali meghibásodások száma is érdekesen alakult, az MB Conecto kocsiknál egész évben minden hónapban 5 alatt volt, ezzel szemben az M108d-k esetében 10 alá nem ment ez a szám, és a legtöbb vonali meghibásodás 20 fölé is ment, a V127 esetében ennél kicsit jobbak a számok, de az látszik, hogy a Conecto kocsik vonali meghibásodása 3-ada/4-ede a Modulo és az Ikarus szóló kocsijaihoz képest.
Természetesen meg lehet kérdőjelezni ezeket az adatokat, de első körben feltételezzük már azt, hogy a BKV vezérigazgatója nem valótlan adatokkal teli prezentációkat ad elő.
Igazából az az érdekes, hogy ugyanúgy újonnan a BKV-hoz került kocsik, és ennyire eltérő a kiadási százalékuk. Szerintem 2-4 évesen a 91% még reális is lehet ha egy nagy gyártó bevált és megbízható típusáról van szó.
Nekem elég furcsák ezek az adatok. Tavaly anno Lacus tett ide be táblázatot, és 92% volt a Modulo M108d kiadási százaléka.
A kelenföldi szóló Modulókból az állományi 28 darab kocsiból ma 26 darabot kiadtak, amelyből 1-t kellett cserélni, emiatt az egyik kocsi csereként lett kiadva. Ha a kiadási százalék 80% körül lenne, akkor 20-21 kocsi körül adna ki Kelenföld napi szinten belőlük. Legrosszabb esetben is 24-25 kocsit mindig kiad Kelenföld a 28-ból.
Nemrég volt szerencsém Bolla Tibor egy előadását végighallgatni, és érdekes számokat mutatott.
A MB Conecto kocsik kiadási százaléka 91%, a Modulo M108d kocsiké 80%, az Ikarus V127 kocsiké pedig 84%. Szóval azért ott még nem tartunk, hogy ezek a kocsik a nagy gyártótól vásárolt kocsik kiadását tudják produkálni.
De mit jelent ez a valóságban?
Ha 100db kocsi van mindegyikből, akkor az MB Conecto-ból 91, a M108D-ből 80, az Ikarus V127-ből pedig 84-et tudnának kiadni. Azért ez elég jelentős különbség.
Ebből 2 kocsit nem is a BKV üzemeltet, hanem az Egyedi. NGC-020 jól van napi szinten végig dolgozza napjait hiba nélkül. Az NTM-s kocsiknál már leírták, hogy leginkább az Egyedivel vannak problémák. Rendelkezésükre állásuk jók, mert a napi kiadást tudják teljesíteni Kelenföldön és a cserélni sem kell sűrűn őket.
A szólókkal nincs baj, mert lehet szeretni vagy nem szeretni a típust, de az elmúlt évek alatt beváltak Budapesten. Rendelkezésre állásuk jó, és komfortra is egyértelműen sokkal előrébb vannak bármelyik használt kocsihoz képest. A csuklósokat viszont a jelenlegi konstrukcióban nem szabadna legyártani. Bár itt szó van tervezésről, emiatt lehet van szándék a változtatásra. A BKV-nak nem lenne jó, ha további PMP szintű kocsikat szereznének be.
Én is most először próbáltam ki, szintén azon a vonalon. A hullámzás létezik, de én úgy vettem észre, hogy nem annyira nagy sebességnél, hanem inkább 20 km/h környékén jelentkezik, és nem feltétlenül ott, ahol várható lenne. És vedd figyelembe, hogy a buszok beüzemelése óta sokat javítottak ezen a hibán. Azt mondjuk megnézném, hogy kibírna-e egy kört pl. a 36-oson olyan tempóval, ahogy a Merciket hajtják. Szerintem nem. Ezt a típust vagy az eredeti tervek alapján kellett volna legyártani, vagy sehogy. Ez így egy korlátozottan használható félmegoldás alig olcsóbban (a csuklóstabilizálásra fordított anyagköltséget és munkaórákat is beleszámolva már lehet, hogy nem is olcsóbban), mint egy komoly gyártó nagyszériás, hibáktól mentes terméke újonnan.
No, akkor egy kis korrigálás, nem tudom honnan ezek a dezinformációk, de akkor nézzük a tényeket hab nélkül.
Nem törött el semmilyen felfüggesztés, tény hogy a féknyergek csörögnek-zörögnek, a lengőkar szilentek csere érettek, de ez közel sem egyenlő azzal, hogy eltört volna valami.
Az első 100 független kerékfelfüggesztésű, és az utolsó 50 merev hidas. A többi stimmel.
> még a kimondottan a BKV részére készült 3x50 db Volvo sem volt egyforma
Bizony, a kezdő 50db-os Volvo csuklós dízelbusz széria még független elsőkerék felfüggesztéssel készült, aztán ment a BKV a gyártóhoz panaszra, hogy sok esetben eltörött pár hét után a forgalomban. Kijött a Volvo mérnöke, megnézte, megmérte a törött darabokat, hosszasan számolt, majd azt mondta: Uraim, hozzák rendbe a közútjaikat! Erre a magyarok azt válaszolták, hogy na jó, legyen merev hidas az első tengely is és a további 100db Volvo busz már úgy érkezett. Ami sajnos azt jelenti, hogy a sofőr és az elülső részben lévő utasok alatt gyakorlatilag nincs rugózás...
A most vásárolt (10-15 db?) szóló dízel Volvo flottából viszont sok fut még a világban, ha esetleg arra kényszerülne a BKV, hogy vegyen még belőlük, akkor legalább ugyanolyan típust vehetnének
Olvasni, olvasni, olvasni.... Hányszor le lett már írva, hogy még a kimondottan a BKV részére készült 3x50 db Volvo sem volt egyforma és itt nem a kapaszkodó színén van a hangsúly, hanem olyan eltéréseken, amik az üzemeltetés során is fejtörést okoznak. De látjuk, hogy milyen szenvedés megy a hibridekkel is már több mint két éve, pedig ugye az okosok szerint az is "csak két típus"...
Nem, mert le van zárva. Fel lehetett volna tépni, de buszbarátként ez nem igazi opció azt hiszem. A kulcsom pedig, amivel kinyithattam volna, az nem volt nálam. Így maradtak a szakik. Este míg tankolják a kocsikat, gondolom végig lehet szaladni rajtuk és kinyitni az összes ablak zárját.
Pedig úgy emlékeztem, picit el is pattantam a földtől. Na mindegy, ma is tanultam valamit!
Más: kelenföldi szaki urak ugye így áprilisban elkezdik kinyitni a Volvók ablakait? Nincs nálam a szerszámom és az FKU-937-en nem csak meleg van, hanem büdös is. Klíma még nem kell, csak egy kis kevésbé használt levegő.
A csuklóban érdemes megállni. Egyszer 23E-n Villámhetes tt-vel mentünk át kb 20-val a Soroksárin a Haller deltán és odavágta az alját, szó szerint koppant. Egy normál VH sem szokott itt leérni. Meg itt az Uránia és a Blaha között a buszsávban ajánlom, szintén a csuklóban állva. Feltűnő lesz. Főleg egy C2, vagy egy 7700A után.
No megint csak kiderült, hogy az elmúlt 500 év legjobb buszai a PMP-k! Aki mást mond az hazaáruló, magyar- és nemzetellenes!
A buszok fogták magukat és megjavultak! A hullámzás megszűnt, már nem verik oda magukat csak néhány kritikus helyen, ott ahol odab@szódik a hátulja! Máshol nem! Már utasból is több fér rájuk. Az eddigi 32 helyett, immár 34! Szóval nagyon jó buszok ezek, aki meg mást mond az hazudik!
Azért egy nagy különbség van a két típus között. Amíg a fél évszázados konstrukciónál a fűtés hiánya és az utastér huzatossága a jármű fő tulajdonságai közzé tartozik, addig a Volvóknál ez nem üzemszerű állapot, és így a BKV üzemeltetési kultúrájára vezethető vissza. (Egyébként engem a meleg levegőjű huzat nyáron is zavar.)
Látod ezért igaz az, hogy a tények makacs dolgok, és nem szubjektívek. Értem, hogy valamit elképzelsz, de attól még nincs úgy...
A BKV-s sofőrök nem próbálták ki, sőt hozzá sem nyúltak. Nekem volt "szerencsém" élőben látni a kocsikat, és már akkor lehetett látni, hogy ezeket szétvágni hozták ide, mert nem vicceltem azzal, hogy ilyet Albánia sem venne meg. A kocsik szó szerint használhatatlanok voltak, egyedül a frankfurti Volvók voltak tűrhető állapotban.
Az pedig nagyon nagy tévhit, hogy OFF Miskolc megvette volna. Eleve sokkal korszerűbb és jobb autóbusz állománya van, mint a BKV-nak, emiatt még ingyen sem kellettek volna nekik. Csak azt az egyet nem értem, hogy mielőtt állítasz valamit, miért nem kérdezel, ha nem vagy valamiben biztos? És ez máskor is hasznos tud lenni, mivel lehet máshogyan állnál egyes dolgokhoz.
"A most vásárolt (10-15 db?) szóló dízel Volvo flottából viszont sok fut még a világban, ha esetleg arra kényszerülne a BKV, hogy vegyen még belőlük, akkor legalább ugyanolyan típust vehetnének, miközben a legvállalhatlanabb buszokat le lehetne selejtezni."
A Volvo már rég nem gyárt 7000-es vagy 7700-as dízel kocsikat, emiatt évek teltével még nehezebb lesz a 7000-es és 7700-as dízel Volvók üzemeltetése (külföldi városokból is évről évre kopnak ki), és ezek már nem számítanak "modern" autóbuszoknak lassan 2020-hoz közeledve. Írtad azt, hogy legvállalhatatlanabb buszokat lehetne selejtezni, amihez a Volvo kocsik egy része is beletartozik (FJX, FKU, MFW, NCZ).
"A használt buszok tűzoltásként érkeztek eddig is"
Eleinte ez volt a duma, de hát tudjuk, hogy a rendszerben ragadnak. A tűzoltás akkor lenne életszerű, ha valóban csak pár évig lennének forgalomba, és azután dobnák is ki a kocsikat. Jelenleg ezekkel a honosítási procedúrákkal pont az ellenkezője történik.
Miskolcra írtam őket, mert ott van már CNG üzem, és elkelt volna ott. Ezt nem tagadom. (De nem Budapestre!)
De számomra furcsa kinek éri meg hónapokon tárolni Kelenföldön a buszokat, majd elvinni máshova. Persze az is lehet, hogy kipróbálták a BKV sofőrök, és nem tetszett nekik, nem tudhatjuk. Budapestre azért sem lettek volna jók (nem véletlen nem ide javasoltam), mert kisszéria (tán 10 db?), és ebből nemigen lesz már több példány, és nem kellene úgy szenvedni velük, mint a CNG-s Mercedes kocsikkal.
Az tény, hogy sokféle típust összevásárolt a BKV, és ez üzemeltetést, fenntartást, karbantartást nehezíti. De nem én javasoltam a NJV, PHG stb. szériák beszerzését, amelyek nem sikertörténetek.
A most vásárolt (10-15 db?) szóló dízel Volvo flottából viszont sok fut még a világban, ha esetleg arra kényszerülne a BKV, hogy vegyen még belőlük, akkor legalább ugyanolyan típust vehetnének, miközben a legvállalhatlanabb buszokat le lehetne selejtezni.
A használt buszok tűzoltásként érkeztek eddig is, más kérdés, hogy sajnos elegendő új busz hiányában ezeknek üzemeltetése meghosszabbítására kényszerül a BKV. Amit a busz persze vagy bír, vagy nem.
Átütő fejlődést kellene elérni a buszfronton, legalább 200 új csuklós és 200 új szóló kellene. De ehhez egy olyan tendert kéne kiírni: (20+180) x 2
Kipróbáltam élesben a 194M vonalat délután. A menetidőcsökkenés a belváros felé nagyon durva, errefelé nem vagyunk hozzászokva belvárosi járatokhoz, mint Budán, Újpalotán, stb. Kocsival sem lennék sokkal gyorsabb a BUSZ sávok, illetve a villamossín igénybe vétele miatt.
Odafelé VT Conecto, visszafelé Modulo, azt hiszem a 919-es. MAN-ra pályáztam, de pont elkerültem mindkét irányban.
Modulo: amilyen véleményeket lehetett itt olvasni, hogy életveszélyes meg vállalhatatlan, ez alapján fel sem szállna ezekre senki. Ehhez képest teljesen normális utazási komfortot nyújtott, direkt hátulra ültünk, hogy hullámvasút effektust megtapasztaljuk, de szinte minimális, se a lajosmizsei átjárón, sem amikor a Könyvesen keresztül repesztettünk. Úthibákat alig lehetett érezni, pedig a Népligetben azért volna mit aszfaltozni.
Járművezető teljesen nyugodt volt, az utasok is, senki sem szólt, hogy azonnal álljunk meg és a buszt selejtezzék le.
Ilyenkor azért jól kijön az itteni véleményvezérek hozzászólásainak súlya, valóságtartalma, illetve a vihar és pohár víz esete.
Sajnos az újonnan vásárolt FJX-es és FKU-s, de az FLR-s Volvókra is igaz. Idén télen rendszeres volt, hogy a Volvóinkon utazv szét lehetett fagyni, mert jéghideg volt az utastér. Bár a genfiek nyáron borzalmasak, de legalább télen jobb fűtéssel rendelkeznek a 7700A-khoz képest.
Tőlem messze áll a személyeskedés, és kerülöm is. Nekem a hosszaszólásod tartalmával van problémám, és nem veled. Nem baj az, ha nem vagy jártas annyira a témában, ezzel nem akartalak megbántani, csak pontosan erre próbálok utalni azzal, hogy lehetséges emiatt látod másképpen a dolgokat.
"Szerinted mennyire normális, hogy 1988-as és 1990-es buszokkal szolgáltatunk. Vagy másképp kérdem: azért mert ellátjuk sötétített jegykezelővel, beszerelünk buse kijelzőket, és ilyen BKV+-időből ismert jegybélyegzőket, attól modern lesz? Ez ilyen Szirmay féle ismételt reinkarnáció. Csak az a különbség, hogy nem 2002-t írunk, hanem 2019-et! Nem érzel ebben semmiféle furcsaságot?"
Az mennyire normális, hogy lassan 20-30 különböző európai városból kukázunk össze különféle külföldön kidobott buszokat? Hozzáteszem, hogy igenis vannak normális és jó használt beszerzések, amik megvalósultak. Viszont pont pár hete számoltuk (itt) össze, hogy az elmúlt 6-7 évben majdnem 400 használt buszt vett a BKV, ami kicsit sem nevezhető normálisnak. Jelenleg ha összeméred, hogy a BKV teljes buszállományának hány százalékát teszik ki az Ikarusok, és hányat a leharcolt (használt) ap-s kocsik, akkor mondanom sem kell, hogy melyik oldalon van (arányosan is) nagyobb probléma...
Jelenleg leginkább a 260-asokra igaz, hogy két részes számokon, különféle pótlásokon szolgálnak már leginkább, illetve tartalékként funkcionálnak. Az, hogy 4-5 kört fordul egy 260-as a 176E két részes számán a kutyát nem zavarja. A BKV-nak is jó üzemeltetni, mert üzemeltetése olcsó, fogyasztása kevés, valamint megbízható gépek. Nyilván egyre közelebb van a kivonásuk ideje, viszont ha már a BKV költött rájuk pénzt, akkor még pár évig elfutnak olyan számokon a 260-asok, ahol lehető legkevesebbet zavarnak. BKV sem saját maga ellensége, és hidd el az utóbbi 1-2 évben megtehette volna, hogy a 260-asokat lecserélik, és hidd el nem véletlen, hogy a BKV forgalomba tartja még őket.
"De kiváló utódjai lennének a VH A300-asoknak, no meg a 260-asoknak."
Ezzel nem tudok egyetérteni. Cseréljük le a 260-ast azt megértem, de akkor ne egy olyan járműre, amely azon kívül, hogy ap-s szó szerint egy hulladék. Előttem lévő olvtárs is szépen leírta a dolgokat, amivel egyet tudok érteni. A 128-ason, ahol mindennap Volvók közlekednek ott mondogatták a vendég GNX kocsira, hogy ez legalább nem esik szét. Az MFW-ket leginkább kivezetni kéne a BKV állományából, és nem tovább tervezni velük, mert már így is egyre rosszabb a helyzet. + Anyagilag sem kifizetődő további használtakat beszervezni a rendszerbe, és tovább küszködni az MFW-s kocsikkal.
"A 415-ösök pedig jó buszok, azok nem zavarnak, sokkal kényelmesebbek a 260-asoknál. A 435-ösök se fiatalok már, de vállalhatóbbak Budapesten, mint a 280-asok "
Ez sem feltétlen igaz. 280-asok és 435-ösök terén nagyon sok eltérő állapotú busz van. Vannak olyan 435-ösök, amelyek rosszabbak egy rendbe rakott 280-asnál. Nyilván amit írsz az is igaz, de ez sem igaz mindenre. Bonyolult és összetett dolog, ami abban is megmutatkozik, hogy a 400-asok selejtezése az utóbbi időben nagyobb lendületet kapott.
Nem tudom milyen gyakran veszed igénybe a BKV-s buszokat és milyen ismereteid vannak ilyen téren, viszont már többen próbáltuk felhívni a figyelmedet, hogy ennek nincs sok értelme, hogy a BKV-ra minden féle használtat próbálsz rásózni, majd leírod, hogy mivel mit váltanál ki egyes garázsokban. Elméletben sokkal egyszerűbb, viszont a valóság egészen más. Hidd el, ha ezek annyira jó ötletek lennének, akkor a BKV már rég megtette volna. Azért az utóbbi évekből jól látszik, hogy ez a használt történet nem vezet hosszú távon semmi jóra. Többen is jelezték feléd jóindulattal, hogy a javaslataiddal nem segítenél a BKV-s buszüzemen. Azt is megértem, hogy ez jó szándékú a részedről, viszont azt az egyet kéne megértened, hogy a jelenlegi helyzeten még többet ártanál ha további használtakat szerveznél be. Ú
Igaz nem a BKV-ra, de Miskolcra írtad, hogy kiválthatna ott pár kocsit a malmöi CNG-s Volvók. Kár tagadni, mert te írtad. De korábban is volt olyan itt fórumon (lehet nem te), aki Délpestre akarta volna őket helyezni (na az szép lett volna...).
Egy hónapja még zavart Cinkota garázs pár 415-öse...
Szerintem teljesen fölösleges a veszekedés, hogy MFW, NCZ volvo, Ik260, Ik280, mindegyik egy szinten van. 200-asok. Ezekkel az a fő gond hogy bármennyire újítják fel őket nem fognak tudni szembeszállni SOHA egy NCZ vagy MFW volvokkal az alacsony padló és még pár dolog terén. Én Ikarus párti vagyok, de be kell látnom, hogy a kétszázasok a magas padlóval, gyenge fűtéssel nem érnek a volvok nyomába, igaz hogy sokkal jobban egyben vannak és mind átestek már felújításon de mégiscsak nem egy mai teknika. Az, hogy kb mindegyik felújított 200as máshogy néz ki szintén nem egy pozitív dolog.
Az MFW és NCZ volvók másban sz@rok, iszonyatos állapotban vannak, durva hogy az MFW-k a gyártáskori állapotú utastérrel mászkálnak ami közben nagyon durván lelakódott, és emelett nagyon igénytelenek és mocskosak, és műszakilag sincsenek rendben, viszont alacsonypadlósak, és ez az ami egy 200as sose lesz. A nyugdíjasok alig bírnak felmászni a 200asokra, úgyhogy ők mindig is új kék busz pártiak lesznek. A másik náluk a fűtés. A volvokban nem fagyok annyira szarrá.
Úgyhogy valamelyik ebben jobb, valamelyik abban. Ki melyikkel utazik szívesebben. Semelyiknek sincsen már nagyon helye a Budapesti tömegközlekedésben.
Ismét nem minősíteném a személyeskedést. Ezt saját magadban kell el és lerendezd.
Az Ikarusok felett bőven elrepült az idő. Szerinted mennyire normális, hogy 1988-as és 1990-es buszokkal szolgáltatunk. Vagy másképp kérdem: azért mert ellátjuk sötétített jegykezelővel, beszerelünk buse kijelzőket, és ilyen BKV+-időből ismert jegybélyegzőket, attól modern lesz? Ez ilyen Szirmay féle ismételt reinkarnáció. Csak az a különbség, hogy nem 2002-t írunk, hanem 2019-et! Nem érzel ebben semmiféle furcsaságot?
Sajnos az utazóközönség más Budán és Pesten, ezért az MFW-k pont Pestre valók mind most már lassan. Amit írtam, hogy "örömmel mennek Cinkotára", az irónia volt. De kiváló utódjai lennének a VH A300-asoknak, no meg a 260-asoknak.
"Plusz amíg van 280-as üzem, addig a 260-ast ne vedd külön típusnak. 435-ös és 415-ösre dettó ugyanez igaz, de ezt mai napig nem sikerül megérteni."
Attól mert 280-as van, attól még a 260-ast ki lehet szórni mind. A 415-ösök pedig jó buszok, azok nem zavarnak, sokkal kényelmesebbek a 260-asoknál. A 435-ösök se fiatalok már, de vállalhatóbbak Budapesten, mint a 280-asok (és itt a trolira is vonatkozik).
"Látnod kellett volna a malmöiek egy része milyen állapotban van, mert azokat még Albániának sem tudnád eladni. "
A malmöi Volvokat soha nem is említettem, hogy meg kellene venni. Valakivel összekavarsz az biztos.
Voltál már Albániában? Mert ott is több régi busz fut mint új. Mellesleg oda még a VT is eladta az egyik régi lépcsős MAN buszát, pedig azok aztán...
Egyszerűen kár, hogy az ellenségeskedés jegyében mindent megpróbálsz bevetni, sárdobálás a köbön.
Tudod, hozhatsz ide akármilyen buszt (per pillanat nem tudom, melyik típus a "best of Europe"), sokak szemében akkor is a kétszázas Ikarus marad az "isten"...
Tudod, a problema ott van, h. hiaba a szinezett uveg, meg az elektronikus kijelzo, attol meg az uvolto, hangszigeteles nelkuli motor es a magas padloszint ugyanugy megmarad. Es nem, a LOV-k sem jobbak, de ne ajnarozzuk mar a szazeves Ikarusokat se...
"Csak azt nem értem, hogy ha van egy jónak mondott homogénnak mondható flotta, akkor azt nem szabad megvenni, hogy régi Ikarusokat, és kisszériás buszokat kivezessünk? Inkább maradjon a régi jól lelakott busz, és tapsoljunk mellé?"
Pontosan ezzel van problémám, ahogyan más topiktársaknak, hogy nem tudod miről beszélsz. Először mielőtt bármit is javasolsz jó lenne, ha utána néznél a dolgoknak. Az általad régi Ikarusoknak leírt kocsik (amik jelenleg állományban vannak) tudod hogyan néznek ki? Nézd már meg azt a maradék pár cinkotai 260-ast, amelyek állapot terén szinte bármelyik MFW-s kocsisnál különbek. Aztán írsz olyanokat, hogy örömmel mennek az MFW-s kocsik Cinkotára. Hát ezen nagyot mosolyogtam, mert szerinted lehet öröm ez, de Cinkota legszívesebben a maradék MFW-s kocsit is visszaküldené, nemhogy még továbbiakat szerezzen be. Plusz amíg van 280-as üzem, addig a 260-ast ne vedd külön típusnak. 435-ös és 415-ösre dettó ugyanez igaz, de ezt mai napig nem sikerül megérteni.
Az a gond, hogy amiket javasolsz, azokkal jobban ártanál a buszüzemnek, mintsem segítenél. Persze számítógép mögül könnyű a malmöi Volvókról vagy más használtakról jókat írni és elképzelni mivel mit váltanál ki, de ha a valóságban látnád, akkor hamar rájönnél miért is butaság, amit írsz. Látnod kellett volna a malmöiek egy része milyen állapotban van, mert azokat még Albániának sem tudnád eladni.
"Kezdem érteni, hogy a BKV miért nem tudta anno megvenni a 40 db egységes csuklós MAN-t, mert mindig vannak nagyokosok, akik az "inkább ne" mellett döntenek, aztán csak az időt húzzák, hogy a különféle sajtóorgánumoknak remek eledelt adhassanak a buszok állapotáról."
Egyáltalán nem, mert köze nincs ahhoz, amit írsz. Korábban kifejtették már miért csak 5 db lett beszerezve. Illetve az oslói MAN-ek beszerzését kifejezetten sokak támogatták (még a nem használt beszerzés pártiak is).
"Azért egy régi VH busszal szemben egy Volvo/MAN kocsi sokkal ergonomikusabb"
Ezt mi alapján mondod megint? Bőven vannak olyan Volvók, amik egy LOV VH szintjét hozzák, de akár rosszabbak is.
Nagyon sok minden múlik azon, hogy az első tulaj hogyan specifikálta a buszt, pl az MPW és a MUM is ugyanaz a típus papíron, mégis elég nagy a különbség az utóbbi javára.
"egy régi VH busszal szemben egy Volvo/MAN kocsi sokkal ergonomikusabb"
Speciel ezzel vitatkoznék. Amikor először bele tettem magamat egy LOV-ba, akkor már évek óta Volvóztam, és hát az FLR-hez képest nekem még a leharcolt Van Hool is kényelmesebb volt (most nem az ülésekre, meg az állapotra gondolok, mert az kocsinként változott, hanem a kitaláltságra).
A későbbi Volvók jobbak lettek, de akkor nekem meglepő volt, hogy a Van Hool mennyivel korábban tudta a jobbat ergonómiailag.
A Credoval csak az az egy baj, hogy nincs belőle 100%-ban alacsonypadlós. Márpedig ilyet nem értem miért nem lehet tervezni. Annyi közlekkaros járműmérnök kap diplomát, aztán senki nem tud még egy buszt sem megtervezni.
És ez vonatkozik a Reformbuszra is. Debrecen annyira nem jár jól (sőt visszalépés lesz) azokkal a kocsikkal, ha vesz még belőlük.
Az Ikarus is annyiszor beszélt, hogy "na most megkezdték a szóló busz legyártását". Majd kiderült LNG-s, ami itt senkinek nem kell. Akkor olyat minek terveznek? Őszintén mintha nem egészen látnák az itthoniak, hogy mire van szükség:
Ma szégyenszemre egyiket sem gyártunk. Ezért megy az álmodozás a Moduloról, a csuklós protó legyártásáról, mert az legalább Euro 6-os is volt, és mindenben megfelelt. Az más kérdés, hogy a rövidebb verzió kevésbé sikeres széria, de a szóló PKD is egész jól sikerült (ár - érték arány megfelelő).
Tudod mit, álmodozzunk akkor arról, hogy a BKV vegye meg a Coloros King Long flottát. Azokat is lehet kékre festeni, s azokban is van minimum 5-10 felújítási lehetőség, mint az Ikarusokban.
S az aduász: a fél BKV-nak megvan a tipusismeretije rájuk.
Plusz, ha a BKV nem fázna annyira a Credoktól, s az Állambácsinál is a megfelelő helyeken megfelelő mozdulatokat tenne, akkor ő is részesedhetne a párévenkénti "Credoosztásból".
Viszont akkor sírna itt mindenki, hogy a Credo szar. Illetve amúgyis a Modulós balhét akarnák itt csámcsogni.
Kolléga, ha figyeltél volna pont a LOV széria kivonási lehetőségeiről megy már itt a diskurzus hónapok óta.
Azért egy régi VH busszal szemben egy Volvo/MAN kocsi sokkal ergonomikusabb, és még ablakok is vannak rajtuk. De pont az ablak "filléres tétel", ne mond, hogy ha gépészetileg minden rendben, akkor nem lehet megvenni egy ilyet.
Ha valami hiba volt, akkor az a szóló hibrid Volvo buszok, vagy az NJV Mercedes CNG buszok megvásárlása, és egyiket sem én javasoltam, mégis megvették.
"Szerencse a BKV-s buszüzem nem követi az ötleteidet..."
Követi bárkiét is?
Csak azt nem értem, hogy ha van egy jónak mondott homogénnak mondható flotta, akkor azt nem szabad megvenni, hogy régi Ikarusokat, és kisszériás buszokat kivezessünk? Inkább maradjon a régi jól lelakott busz, és tapsoljunk mellé?
Kezdem érteni, hogy a BKV miért nem tudta anno megvenni a 40 db egységes csuklós MAN-t is, mert mindig vannak nagyokosok, akik az "inkább ne" mellett döntenek, aztán csak az időt húzzák, hogy a különféle sajtóorgánumoknak remek eledelt adhassanak a buszok állapotáról. Aztán amikor a szükség már nagyon erősen jelentkezik, hogy nincs mit kiadni, akkor "najó, van még ebből? Akkor vegyük meg azt az 5-öt."
Nála ez ilyen pavlovi reflex lehet: bármely 20 évnél fiatalabb alacsonypadlós busz hatására beindul a nyálelválasztása, és fejben automatikusan bilikékké konvertálja...
Más: érkezett egy újabb utrechti duplacsuklós Van Hool Dél-Pestre.
Az Úriembert felültetném egy nap nyári nagy melegben LOV-ra, a legótvarosabb úttal rendelkező buszjáratra (megérzésre 85-ös), azt mondhatja tovább, hogy jöjjenek a használt szeméttelepre szántak a BKV-hoz. Klíma és ablak nélkül, ráadásul agyonjáratott modell....
Maradj inkább a villamosoknál. Ne akarj te semmit se beszervezni, mert még viccnek is rossz. Ha rajtad múlna a malmöi széthullott Volvókat is forgalomba raknád, meg voltak itt még gyöngyszemek. Szerencse a BKV-s buszüzem nem követi az ötleteidet, minden esetre nagyon élvezetes havonta hallgatni a világmegváltó gondolatokat, hogy mi hova jöjjön és mit váltson ki. Új busz kell a BKV-nak.
Az összeset lecserélik? Mert azzal 84 szóló, és 40 csuklóssal lehetne itt számolni. Azzal már azért elég szép számú régi buszt ki lehet váltani. (Ikarus 260, VH A300, pár Ik. 412-es, csuklósokból Ikarus 280 és VH AG318 szériákból pár)
Én örülök, hogy régi 2ajtósokat nem vették meg. Ki kell képezni a szerelőket a ráncfelvarrott 7700-asokhoz, és haladni kell a korral.
Itt vannak a debreceniek is (ok hogy ITK de féligmeddig BKV). Rebesgetnek egyébként flottacserét Debrecenben, akkor pedig lehet itt köt ki a többi nem kevés Volvo is...
Az FLR-737 a 30- on bűzlik az égett fékszagtól. Sofőrnek szóltam, vállat vont. Valahonnan hátulról jön a szag, de töményen, levegőt nem lehetett kapni a buszon.
Ezek alapján a zöld színű gázos, eléggé lelakott 7700-as Volvók mind donornak jöttek a diesel társaik felújításához? Az egyik ilyen néhány hete Kelenföldön alaposan ki volt már belezve. A héten reggel pedig az utolsó ilyen is éppen készült tolni valahová a vontatóját. :-)
Ma a 182/184-en a Lakatoson a három micimackós Tigrist a Röfi imádta és szeretne velük egy közös fotót. Ha valaki tudja, hogy ki a három Tigris gazdája ne tartsa magában, köszönöm.
És kérdésként merül fel, hogy a Volvo 7000-7700 és 7700 ráncfelvarrottnál ugyanakkorák az ablakméretek? Mert egy esetleges selejtezésnél akár ki lehet szerelni az ablakot a régiből és átszerelni az új(abb)ba, akkor nem kellene problémázni, hogy nincs elég nyitható ablak stb...
Nem tudom mit mondjak... ha javasolhatom a genfiket már most kerüljétek el. Ugyanis a túlnyomó többségükön már annyira szorulnak a rugók a nyitható ablakfelületeken, hogy egy kátyúba belemenve az addig nyitott ablak magától becsapódik. Tegnap is a kb. üres k-903-on úgy délután 3 körül sem lehetett már megmaradni. Mi lesz nyáron...
Szóval a genfik elől meneküljetek, ha jót akartok magatoknak. MHK-901-925, NTP-526-529. A PRM-530 és 531 rendesen lett honosítva, az összes használt szar közül egyedüliként, így rájuk nem tudok rosszat mondani.
Hogy hány ilyen kocsi van még? Túl sok: az összes kisVolvó, CNG Citera, az összes VH, meg még a franc tudja hány. És amint látjuk, az ígéret annyira teljesül, hogy a kb. a határidőre kész levő honosításkor kevesebb nyitható ablakfelületet építenek be, mint eddig bármelyikbe. Bámulatos...
Messze jobbak ezek, mint a régi Van Hool A300-asok, és nem lehet örökké a 7000/7700 flottánál megállni, mert akkor garantáltan csak 13 évnél öregebb buszt találsz, ami akár egy 2000-es gyártásnál már majd' 20 év.
Haladni kell a korral, és fiatalítani kell a flottát. Most megtörik a jég, és nem lesz akadálya, hogy nagyobb számban jöhessen ilyen busz.
Hány évesek ezek a buszok, és hány db jön? Az a néhány az mennyi? Csak szóló vagy csuklós is?
Az a svájci úriember tudtommal egy svájcban élő magyar kereskedő, és ezek a használt csodák általában az ő közreműködésével szoktak eljutni a BKV-hoz... (Egyébként már akkor is lehetett sejteni, hogy van valami susmus a dologban, mert kb semmi logika nincs abban, hogy egy külső cég a BKV garázsában tárolja a buszait, főleg ha van saját telephelye is...)
Hát a Kápolnában amik vannak azok elég durvák,jól végig vannak karistolva,a tervezőjét járatnám ott minden nap...3 kört kellett menni.Én a Major utcán át járok bevásárolni,azok pont olyan magasak,hogy a kocsi nem sérül,de nem is lehet száguldozni.
A másik meg egy vicc.Magyaros munkatempó..ahogy a nagytétényi úton se haladnak az aluljáróval,ami miatt menni kellett.Campona-Bt. sorompó 15 perc volt.
Egyébként minek köszönhető, hogy a 16-oson járnak a Modulok, a 16A-n pedig a Karsanok? Ez csak a Bécsi kapu téri felújítás miatt van így, vagy később is várható ennek bővítése?
A 191-esre mehetne pl. sima dízel, ha levesszük az ottani 3-4 db Modulot.
Az tény, hogy venni kellene 20 db midibuszt. Akkor egyrészt a maradék 8+2 db Ikarus 405-öst ki lehetne dobni, másrészt a teleszékezett Karsant nem a várban, hanem Óbudán lehetne alkalmazni kisebb járatokon (186, 237, stb.)
A 27-esen vonalon az LZZ-332 frsz. IK405-ös busz szerdán úgy fordult a Hegyalja úton, hogy az égésterméket nem a kipufó csövön lövellte ki, hanem lefelé a földre fújta, lásd a mellékelt képen. (Nem egy nagy minőségű mobobilos kép, de talán látszik a jármű külső sarka ALATT a felvert barna porfolt és az odaköpött friss olaj foltja.)
Törött lenne a cső? Azért baj, mert a 27-es viszonylat köztudottan veszélyes hegyi járat, úgy hallottam már kétszer volt ott utas elhalálozásos baleset, egy felborulás és egy tűzeset talán? Emiatt oda csak valóban kifogástalan műszaki tartalmú járműveket kellene kiadni, vas szigorral, a legkisebb elnézés nélkül. Ha kívül is ilyen hiba látszik, mi lehet a gép belsejében? Inkább ne járjon, minthogy dráma legyen!
Szomorú ezt olvasni. Tudom idő es emberi ráfordítás kell a kiszerelesukhoz, majd a beepitesukhoz, de hogy ez ennyire ne érdekeljen senkit...
De ha már ablak témánál tartunk: a nyitható ablak nélküli, vagy minimális darabszamuval rendelkező használt ap buszokon érzékelte mar valaki a a nyitható ablakok elszaporodasat? Az volt a bátor ígéret, idén nyárra mindegyiken lesz megfelelő számú nyitható ablak. Kíváncsian varom,lesz-e belőle valami.
Kár bele bármi energiát fecsérelni. A egész 29 db-os flotta rendkívül leamortizált, én nem kezdeném meg a feltámasztását. Jobban örülök, hogy ezt törték össze, és nem egy MB Conectot vagy MAN csuklóst.
És donor alkatrész is kell, ezt le lehetne nyugodtan állítani, hogy a többit szinten tartsák ezzel a kocsival.
Közben fb-n láttam róla képeket. Nem sérült meg jobban, mint LOV-868, amikor tavaly év elején egy házfalba ütközött. Mondjuk fél évig állt is a kocsi, amíg megjavították, mivel akadtak nehézségek. Nagy valószínűséggel LOV-876-t is megcsinálják, de az biztos, hogy hónapokig nem lesz forgalomban.
Ma reggel egy hármas balesetben eseményezett az LOV-876 a XVIII. kerületben, a Darányi Ignác utca és Reviczky Gyula utca kereszteződésében. Sérültek nincsenek a balesetben, de az anyagi kár jelentős.
Körülbelül 10 darab körül (csuklós és szólókat egybevetve) van azon Ikarusok száma, amelyet sötétített ablakokkal vontak ki. Változó a második kérdésre a válasz, mivel nem feltétlen mentették meg.
Az alábbi kérdések merülnek fel bennem ezzel kapcsolatban:
- az elmúlt 2 évben hány Ikarust selejtezett a BKV ilyen ablakokkal?
- megmentette-e ezen jo állapotú ablakokat a BKV?
- felmerült-e a hosszabb tavon megmaradó gvm-ek legalább egy részének (a fellelhető készlet erejéig történő) ablakcseréje? Jol záródó, könnyen nyitható ablakok ezeken Is jo szolgálatot tennének. A sötétített kivitel csak hab a tortán.
én úgy emlékszem, hogy nem a különjárati tevékenységhez kötötték, hanem a díj ellenében végzett fuvarozói (személyszállítói) tevékenységhez. ezért lett sárga rendszám a taxikon, a tehergépkocsikon és az autóbuszon is. és aztán lassan feledésbe merült.
Bízom benne, hogy nem ettől dől össze a világ, persze abban is bíztam, hogy senki nem lesz aki azt gondolja, hogy ettől dől össze. Ez utóbbiban tévedtem.
Azért mert pluszban fizetni kell a sárga után, eredetileg azért kaptak azt mert egy időben kötelező volt kulonjarati tevekenyseghez, es hogy tudjanak a volvok ilyen melót vallalni (adott esetben bermunka a mavnak vagy volannak is ide tartozik) aztan ez a rendelet megszűnt.
Nálunk mind a 20 FKU Volvonak fehér a rendszáma, aminek meg van az indoka (reptéri sorompó a sárga rendszámokat rosszul ismerte fel, mire rájöttünk miért nem megy...). Kelenföld miért "fehérít" rendszámokat?
FJX-ek közül fehér rendszámosak: '186, '188, '192, '193, '199, '201, '206, a kakukktojás '208, '210, '211, '220, '221, '222, '230, valamint a most készülő '216. FKU-kat és FLR-eket illetően már kevésbé vagyok biztos a dolgokban, ha jól tudom, FLR-ek közül csak a PON olyan (a friss 704 és 741 is sárgával jött ki). FKU-ból pedig '904, '910, '916, '930, de javítsatok, ha tévedek.
Ég és Föld. A Nova-Busz Kft javára.
Volt szerncsém legelső nspján megcsodálni az FJX-193-at, még az utasok beköltözése előtt, null km-esen.
Hát az igéntrlenség netovábbjai vannak benne.
Kerékjárati íveknél pédául a sárga szegély összegyűrve/hajtogatva lettek feltéve, totál hullámosan.
A fényezése sem volt valami nagy szám és sorolhatnám az ilyeneket. Természetesen nincs az utastéri szellőzőrács se világoskékre fújva. Gondolom az a Nova busz egyediségét hivatott jelezni.
Szürkével lefújták a felniket, úgy ahogy volt, de krómozott dísztárcsát kapott.
Jóideje állományban van, csak ingajáratként használták a Cinkotai Autóbuszgarázs - Cinkota, Volvo telep között.
PHG-650 és a PHG-660 is visszamentek már a múlt hét közepém a Volvo telepre. 😃
Hány csuklós Modulo buszt gyárt le az Ikarbus, és ebből hány kerül a BKV-hoz? Van esetleg esély, hogy a 18,75 m-es példányt gyártsák? Esetleg újabb PKD gyártás szólóból?
Múlt hét kedden PDZ-832 egy menet erejéig valóban volt az 5-ösön, viszont KT volt és emiatt. Alapjáraton Óbuda most kezdett el újra kocsit adni az 5-ösre, ezért is említettem meg ezt.
Vagy egy 35-40 évvel ezelőtti 17-31 el . Indult a megállóból és nem láttuk a buszt a füsttől . De az a régi műszerfal benne nagyin tetszett . A kormány alatt volt a csengőgomb , meg az ablaktörő kapcsoló ilyen kihúzós kis bütyök volt . Ajtó nyitás zárás nyolc egymás melletti gömbölyű nyomógombok voltak , na meg a Prága váltó .
És az "'újpesti prolik" ? 10+ db 280-as van kiadva a Keletiből Újpest felé. Hasonlíts már össze egy ma közlekedő 280-ast, mondjuk 8-10 évvel ezelőttről egy 17-07-tel... A típuson kívül semmilyen más jellemző nem egyezik.
Igen. Ami talán érdekesebb a jövőre nézve, hogy 30-as F21-es száma (egy menet) átszerel az 5-ösre (szintén F21-re), amit Óbuda ad. Ma még Conecto van rajta, de jövőhéttől már PCC/PDZ is lesz ezáltal az 5-ösön.
Eljöttem Óbuda felé, és nézem, hogy 19-74-t áthozták Délpestről Óbudára. Alkatrész miatt, vagy esetleg van valamilyen terv, hogy 04-60-ból és 19-74-ből összeraknak egy üzemképes kocsit (ennek lenne realitása)?
Igazad van, maximálisan egyetértek veled. Erről is akartam írni, emiatt örülök, hogy ezt felvetetted. Pont 2 hete egyik óbudás vezérrel volt egy beszélgetésem, amikor éppen mondta, hogy az egyik 280-asnak az ékszíját cserélni kellett, és nem volt cserére ékszíj. A feltételek valóban nem adottak, ráadásul ki tudja még meddig lesznek ott, emiatt lehet érdemes lenne ehhez berendezkedni. Nyilván a 280-as jó esetben bírja a rideg tartást, emiatt velük meglehet lépni merész dolgokat, viszont hosszabb távon ez így nem fog működni.
Tegyük hozzá a lényeget: Amikor Óbudáról elvitték a 200-asokat, akkor minden szükséges szerelő berendezést, pótalkatrészt is elvittek velük a garázsból. Miután visszatértek a 280-asok, ezek az eszközök nem jöttek velük.
Biztosan nem ez áll a dolgok hátterében. Nem fognak egyszerre 23 new AG-vel foglalkozni egyetlen vasárnap ráadásul. Azért 23, mert gyakorlatilag 2-t adtak ki ma napközben a 25-ből, emiatt a maradék 23 pihen Délpesten. Azért valljuk be nem lett volna nagy dolog még 5-10 darabot kiadni belőlük mára, és még ebben az esetben is több, mint az állomány fele bent lenne, ha szeretnének velük foglalkozni.
Ezzel nem lenne semmi baj.. Csak vélhetően nem ez történik.. Eddig is volt jó néhány nap amikor járt a metró Köki és a Lehel között és szinte minden MUT/MUU/FKU A délpesti betont védte -akkor is azt írták itt hogy most tartják őket karban.... Aztán ugyanúgy már hétfő reggel cserélni kellett többet....
Ennek mondjuk ehhez semmi köze. Attól, mert egy kocsinak jó az üzemkészsége, attól még nem azt jelenti, hogy az adott garázs foglalkozik vele. Egyébként nemcsak 08-51 van, mert még lehetne mondani a hónapból (többek közt 19-86 is stb.). A kocsik állapota mérvadó, az pedig eléggé leromlott, amióta Óbudán vannak.
19-86 hátsó kapaszkodóját az ülések mellől kitépték, és hetek óta nem sikerült pótolni és van egy nagyobb lyuk a dekorit közepén. Persze lehet azt mondani, hogy esztétika, de Cinkota, sőt Délpest is egy ilyen problémát orvosol. Az, hogy folyamatosan gázolajszag terjeng a 200-asok utasterében, és ami érdekes, hogy az utóbbi pár hónapban csak Óbudás kocsin tapasztaltam ilyet. Illetve amit korábban is írtam, hogy nem sikerül normálisan javítani/karbantartani a kocsikat, és ugyanazok a hibák előjönnek egy adott kocsinál. Anno itt fórumon volt belőle óriási hiszti, hogy 08-09 (délpesti kocsi) egymást követő 3 napban megadta magát. Érdekes módon azóta Délpest úgy megjavította, hogy az elmúlt félévben szinte probléma mentesen dolgozza végig a napjait.
Óbudán több ismerősöm is dolgozik, emiatt utána érdeklődtem én, hogy mennyi törődést is kapnak, és elkeserítő volt hallani. Az óbudás sofőrök egyébként nagyon kedvesek, és pozitívan állnak a maradék Ikarushoz, és ők tényleg igyekszenek vigyázni rájuk. A probléma a garázs hozzáállásával és az üzemeltetési kultúra alacsony szintjével van. Tudom, hogy Óbuda sokak számára érzékeny pont, de pontosan emiatt is dühítő, hogy jelenleg miért ilyen a hozzáállásuk.
Biztos nem a típussal van gond, mert pl. az ó8 úgy két hete kb. olyan állapotban volt, ahogy megjött az fú-ról. Nem ez tényleg a "úgyse marad itt sokáig, máshonnan jött, én aztán egy fillért nem költök rá" című dologból jön. Amit valahol meg is értek, hogy x garázs, a saját költségéből nem akar y garázs kocsijára költeni, ha nem marad nála huzamosabb ideig. Csak ugye mi a huzamosabb idő, illetve miért nem lehet úgy összerakni a garázsok állományát végre egyszer, hogy az hosszú ideig változatlan legyen?
Mert különben olyan dolgok fognak jönni, mint pl. Óbuda kér egy magaspadlóst Ci-ről és átvontatják nekik a 11-28-at motor meg váltó nélkül (ami egyébként a 11-35 alatt él tovább e héttől). Úgyis mindegy, nem?
Sajnos azok az idők már elmúltak, amikor Óbuda vigyázott a 200-asaira. Jelenleg az üzemeltetés kultúra Óbudán 200-asok terén az, hogy kiküldik forgalomba, majd vissza garázsba. Ameddig nem áll meg (műszaki meghibásodás), addig hozzá sem nyúlnak. Takarítani takarítják, de összességében nagyobb probléma esetén is sz@rnak bele. Például az idén forgalomban kivont 04-60 elég sokat küszködött az utóbbi 3-4 hónapban, volt olyan, amikor mindennap cserélni kellett műszaki okok miatt, de rendszeres volt az is, hogy erős gázolaj szag terjengett az utastérben. Ha Óbuda normálisan megjavította volna 04-60-t vagy jelenleg 17-79-t, akkor nem kellett volna/kellene ennyit szenvedni az említett kocsikkal. Jelenleg azt érzem, hogy nemcsak Cinkotán, de Délpesten is jobb dolguk van/volt a mostani 280-asoknak.
Annak a kocsinak az ég világon semmi baja nem volt itt Cinkotán. Jó, hogy megtette a hatását az átadás... ez az a mentalitás a garázsok között, amit Lacus helyében faszkorbáccsal üldöznék. 10-es 412-esek is esnek szét délpesten, pedig ezerszer jobb bőrben voltak, míg itt voltak. Kabaré... más garázsból jött a kocsi, boncsuk le!!! ...
A kettes ajtónál mindkét oszlop erősen vázbajos, emellett annyira zörögnek az ablakai, hogy pár megállót alig lehet kibírni rajta, és a fűtése sem volt valami jó télen. Nem véletlenül ezt adta oda Cinkota előző évben.
Mi a problémád vele? A március hónapot hiba nélkül végig dolgozta, megbízható gép, cinkotai törődés meglátszik rajta. A váza is jó állapotban van, nem véletlenül vizsgáztatták le februárban. Amivel gondok voltak Óbudán az 17-71, de őt elvitték Nyíradonyra nem véletlenül.
Márr rég utaztam táblás 280ason. 1979 igazi nosztalgikus hangulat a zörgő ablakaival. Mondjuk 10 - 15 éve a 28as állomány átlaga nem volf ennyire vállalható.
Ebben igazad van, de 1 évben legalább néhányszor ránézhetnének a kocsik műszaki állapotára + azért műszaki vizsgák előtt általában rendbe próbálják szedni valamennyire a kocsikat. Egyébként az említett LOV-863 2018.11.28-án lett újra lett műszaki vizsgáztatva, amely szerintem szégyen ennek fényében, hogy ilyen kocsi gond nélkül engedélyt kap, ahonnan az utasok egy része az utánfutóból tényleg menekül előre, valamint valljuk be nem kicsit balesetveszélyes.
Egyébként a sofőr a körülményekhez képest próbálta a maximumot kihozni, mert jóval lassabban vezetett a megszokotthoz képest, nyilván próbálta elkerülni a problémás eseteket.
Valászínűleg minden nap ránéznek a kocsira, reggel amikor kimegy és -ha kibírja a napot- este, amikor bemegy. Miért is várnánk többet? Hónapok vagy évek óta mennek a kocsik úgy, hogy konkrétan csoda, hogy nem szakadtak még ki a tengelyek alóluk vagy nem szúrták át a padlót az ilyen-olyan alkatrészek. Ez persze nem csak a VanHoolra, hanem a Volvora is igaz. Szarik az egészbe mindenki mennek amíg mennek vagy nem történik valami, ami miatt le kell állítani / selejtezni. Ez a bkv.
A helyzet azóta is változatlan, jelenleg rajta ülök, és eddig 5x sikerült a kocsi végét odavágni az úttesthez. Az utánfutó rész pedig mintha külön életet élne, és a C tengely is folyamatosan pattog. Jó lenne ránézni a kocsira.
Ezekben mindben ugyanannyi főegység van és ugyanannyi személyzet kell az üzemeltetéshez. Ez azt jelenti, hogy ülőhelyre vetítve, vagy utaskm-re vetítve nem éri meg kisbuszokat üzemeltetni. A korszerű buszok nem szerény üzemanyag fogyasztása azért relativizálhatja a dolgot, de a 260-as tükrében nem gazdaságos.
Kukacoskodás, de kicsit elmerültem az oldaladban, és feltűnt, hogy pár C1-es telephelye nem jó. NKA-341, 343, 344, 345, valamint NYZ-915 Óbudához tartoznak, nem Dél-Pesthez (szerencsére).
Az egyik futáros szerelőautót átnevseték RCT-317-re?
Mert ma (03.26) bejárta a BKV (Cinkota, Kőbánya) - Volán (Etele) - VT-Arriva (Andor) - VJSZ sokszöget.
Mondjuk ez ettől összetettebb kérdés: az alant említett 119-es például a 166-ossal és a 266-ossal van egy csoportban, egy nap többször is átszerelgetnek a buszok. Ez valószínűleg még mindig sokkal jobban megéri így, mintha ha fenntartanának egy külön kisbuszt a 119-esre.
Anno volt itt róla szó, hogy a 405-ös, és a 260 viszonyában a 260-as nyert ha jól emlékszek. Na de ilyen buszok szinte már alig vannak. (Bár a 06-09-et elfogadnám fix 121-nek. :) ) Így ez engem is érdekelne a mai típusokra levezetve. (kisvolvo, Karsan,Vehixel Cytios)
Tényleg kíváncsi lennék arra, hogy hogyan viszonyul egymáshoz az üzemeltetési költsége egy Sprinternek, egy midinek és egy szólónak? Szerintem nincs túl nagy különbség közöttük, mert akkor sokkal több midit üzemeltetne a cég.
Ezért írtam, hogy szerintem még ide is kevés lenne. A minibusz nem erre való és ne keverjük a midivel. A 121-et és a 183-at be tudtam védeni saját tapasztalat alapján, a 119-est nem, ezért írtam, hogy azt nem tudom, de szerintem még oda is kevés lenne.
Reggel a 183-ason is kevés lenne. A 119 jut még még eszembe, ott nem tudom mennyi a maximális utasszám. A 12 méteres buszok biztos túlzás oda, de midi lehet oda is kellene és a mini kevés. A 121-183 biztos, hogy nem minibuszos vonal hétköznap.
A BKV közben vett egy újabb Vehixel Cytios-t, ugyanolyan Sprinter-alapú, mint a már meglévő négy darab. A VJSZ udvarán áll az RCT-269 társaságában, fehér színű.