A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Értelmetlen, izzadtságszagú magyarázkodás... Az elmúlt 13 évben több tucat használt Citaro állt forgalomba - akkor is, amikor új buszok jöttek - nem zavart senkit, most se zavarna, mégis megy a para. Használt, 12 méteres ugyanabból a típusból jöhetett még néhány héttel ezelőtt is, de 10,5 méteres nem, na ez teljesen nonszensz.
Nem az a téma, hogy mondjuk négy hónappal ezelőtt lecserélhetjük-e a kohószökevényt erre vagy ne, hanem az, hogy most, 2025 októberében a kohószökevényt erre cseréljük-e le éppen, vagy arra, ami vadonatúj, éppen most érkezett, és amiért már pengetjük a pénzt.
Talán e két dolog között különbséget tenni sem lehet annyira bonyolult.
Mondjuk amelyikbe belerongyolt a villamos a Kolosy téren, vagy a csuklós, amibe az arrivás Conecto durrant bele Újpalotán, de az ilyen extrém esetektől eltekintve is jónéhány megfordult már pl Nyíradonyban... Ha az Ikarus 200-asoknál az "újjáépítés" a vázjavítgatás szinonimájaként vonult be a köztudatba, akkor engedtessék meg, hogy más típusok esetén is használjam ezt a szót.
Mondjuk ahhoz se kellene zseninek lenni, hogy sokkal jobban megérte volna forgalomba állítani őket, mint az ilyen összetört meg kigyulladt ősöreg Citarókat újjáépíteni, de hát úgy tűnik, hogy ez a gondolatmenet itt már túl bonyolult vagy legalábbis a különféle cikkektől, blogbejegyzésektől, kommentektől való paranoia felülírja a józan észt...
Nem is kell részletezni. Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy belássa az ember, hogy miért magasabb prioritású érvényes szerződéses új kocsik beállításával foglalkozni, mint levegőben lógó használtakkal.
De hosszú távon mindenképpen érdemes valamit kezdeni velük, és abban is érdemes gondolkodni, hogy lehetnének-e vésztartalékok a kiadáshoz, ha csúszik majd az újak átadása.
Amikor az autómentes napon láttam a gépet, akkor feltűnt a fülke hátfalának a jobb oldalán egy fekete sín (profil), én arra gondolok, hogy az is a fülke előkészítésének része lehet.
Sajnos a kevés síkvidéki budai vonalon is nagyon gyengék, főleg, ha esetleg klímázni is kell. És nem mindegyik ilyen, annak ellenére, hogy mindegyik ugyan onnan származik, ergó ez bug és nem fícsör.
Cinkotára C2k nem jön, itt csak a BKV Volvóit vonják össze a hattyúdalukra. Úgy év végéig, januárig. Úgyhogy a 174-es biztos nem. Viszont nagyon kedvenc vonalad lehet, nem először hozod fel, hogy vezetnéd.