A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"egy ház ott 5 millió" nagyon rég volt már, ennyiért bontandó vályog kb. Másrészt arra felé is ugyanannyiba kerül (vagy még drágább pl. a helyi Coopban...) a tej, kenyér, párizsi, paradicsom! Sajnos abben a mindig is rendkívül alul értékelt vármegyében (meg máshol is) kb. annyi a fizetés, amennyiért még találnak embert a munkára. Mondjuk így nem is lesz probléma a későbbi "hatalmas" nyugdíjak kifizetésével sem. :-(
Volánnál az alap kezdő órabér mindenhol ugyanannyi,még a kék volánon is.Területenként más kiegészítések jönnek rá,mert ugye Nórádpusztab.sznádon mások az árak,egy ház ott 5 millió,pesten meg győrben 55.És igen,a legmagasabb kiegészítések roppant meglepően a kék volánbuszon,és a bp/pest megyei telephelyeken vannak,utána meg nyugat felé.
Ráadásul itt hivatalosan, teljesen bejelentve, törvényileg fizetett szabadság napokkal megvan ennyi! Pesti régióban is sok helyen megvan a 4-5e nettóban, csak hát a bejelentett bruttóval és a még pluszban fizetendő munkáltatói járulékkal van probléma. A szabadság is sok helyen csak papíron létezik, a valóságban már kevésbé. :-( És sokan már csak úgy 50+ év körül kezdenek rádöbbenni, hogy így baj lesz...
Jobb lenne ha az anyagiakon túl egyéb megbecsültsége is lenne a buszsofőrnek igaz.Sokan le lesz..jak a sofőrt, pedig nélküle nem megy a busz, még nem önvezető buszok vannak.Én se mindig köszönök, vagy elől szallok fel a buszra,de átlagban becsülöm a buszsofőröket.Van aki sajnos dohányzik menet közben is, nem takarít, bunkó, és van olyan is aki rendes, és gondos a buszra.
A BKV nak vajmi kevés ilyen sofőre van aki utóbbi (tehát rendes) kategóriába sorolható.Ez természetesen vonatkozik pl.Angyal Karolyra a leírtak szerint ő rendbe van...De nincs egyedül persze.
De a BKV nak jóval nagyobb figyelmet kéne fordítani a karbantartásra is.
Talán az említett hölgynek az sem könnyíti meg az életét, hogy szinte minden buszon/megállóban/facebook hirdetésben az ő arca van a középpontban
Hát speciel nekem fogalmam sincs, hogy ki van a hirdetésen pedig "benne vagyok" a témában, egy átlag utas meg méginkább szarik rá, 10-ből 9-be se néz a fülkébe, teljesen hidegen hagyja, hogy ki vezeti a buszt.
Tudtommal nettó félmillió fölött van már az átlagkereset a BKV-nál is, ez neked nevetséges? Jó látni, hogy ebben a nyomorban ilyen aprópénzekért a hozzászólók, facebook kommentelők le se hajolnak... (a valóságban persze sokaknak teljesen jó ez, szépen duzzad is a létszám)
Talán az említett hölgynek az sem könnyíti meg az életét, hogy szinte minden buszon/megállóban/facebook hirdetésben az ő arca van a középpontban. Legközelebb lehet, egy kicsit óvatosabban bólint rá az ilyen felkérésekre. Amúgy nagyon jól vezet, szépen bánik a járművekkel, a legtöbbet azon a vonalon szokott járni, amerre én is lakom, bár egy ideje már nem láttam. Amikor szökőévente 1x bkvzok és van hely, a jobb egyre fel szoktam csüccsenni és nézem, ahogy vezet. Tisztelem azért, amit csinál, én férfiként nem csinálnám, legalábbis azokért a nevetséges összegekért biztosan nem, amiket a pályakezdőknek kínálnak. Mellette meg még az altalad leírt stresszhelyzeteknek is ki van téve. Mindegy. Tiszteletet és megbecsülést érdemel a cég és az utasok részéről is.
Nem volna rossz ötlet a retrózàs, de sajnos a kezdeti lelkesedés utàn hàttérbe szorult ez a dolog. Flotta,ahogy szàmoltam bőven lenne hozzà.
7db Ik260/263
6db Ik280/284
400-as szériàból is 5 db,ha nem vesszük ide a 412-est.
Kérdés ezek közül egyàltalàn mi hasznàlható,ott a 19-79 ami 1 métert se ment leàllítàsa óta vagy 06-09-es. 12-80 pl D10-es ZF-es?
Mert ugyebàr 06-71-es se épp a legmegbîzhatóbb.
Az egész napos fix szàmok ellen làzadàs volt,a retró szàmokon pedig 3 kör édeskevés,azzal az 1-2 kiadott kocsival.
Ha viszont ha ez az opció marad akkor pedig bizony valami jegyet ki kell talàlni 1-2 ezerért,hogy a sulinet küldöttség le legyen takarîtva a kör végén,mert élvezhetetlen. Ami fura nekem a libegő éjszakàra sikerül kivezényelni 4-5db szóló Ikarust, 10 perces követéssel,retro napra miért nem lehet valami hasonló?
Esetleg a maszek màr nem Bkv-s gépek üzemeltetőivel is érdemes lenne valami szerveződés,akik aktívan szerveznek különmeneteket,ha a BKV elzàrkózik.
Addig is azért ajànlható az itt OFF Vàrpalota helyijàrat 280-sal,tömegnyomor az biztos nem lesz,és hétvégén is megy,illetve remélhetőleg nyàron a Nyîregyi 280 szintén nyugodt körülmények közt.
"A járat a többi telkesjárattal egyezően csak hétvégi napokon közlekedett tavasztól őszig, átlagosan húsz perces követési idővel. Viteldíjrendszere is azokéval egyező, speciális volt, bérlettel ugyanis nem lehetett utazni rajta, csak két vonaljegy érvényesítésével."
A közlekedési rendje még illeszkedik is a lentebbi kívánalmakhoz. Kíváncsi vagyok a két vonaljegyes tarifát is bevállalná-e, aki retrózna.
Szerintem is olyan kéne, ahol menni is lehet azért, mert a biciklisek, gyalogosok közti araszolásban vagy a hegymeneti erőlködésben (a BKK-soknak valamiért ez a fétise) szerintem semmi jó nincs, a buszok se bírják.