A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A 4,25m-től ellehet térni, autóbusz forgalom nagyságtól függően. Eddig emiatt lehetett a legkeskenyebb sávokba is probléma nélkül beengedni őket. Meg is van a böjtje neki, csak erről nem lehet beszélni...
Viszonylag gyakran megfordulok a Nyugati-Jászai közötti szakaszon busszal, ha tehetem, mindig kihúzom a buszt a buszsávból a szélső sávra, hogy biztosan megmaradjon a tükör. Ha nem tehetem, akkor nagyon óvatosan, hogy se a fák, se a táblák ne verjék le, igyekszem elhaladni, de 10-ből 8 alkalommal tuti, hogy nem férek el az autók mellett (pedig nem szoktak átlógni a buszsávra, csak szimplán jobbra tartanak a sajátjukban). Ha kifogok egy biciklist, akkor kapásból nincs is ilyen gond, mert mehetek mögötte 10-el egyébként is.
Nekem a másik hasonló a Széll-Kálmán-Szent János kórház közötti rész a városból kifelé, igaz, az nem buszsáv, de borzasztó szűk - legalább biciklik nem nagyon vannak... Ettől függetlenül itt is gyakran kénytelenek vagyunk busszal átmenni a belső sávba, sőt, ha nincs nagy forgalom, akkor szinte mindenki így megy, hogy a tükör tényleg messze maradjon a fáktól.
Ezeknek a szűkös helyeknek a számát csökkenteni kéne, nem növelni, de nyilván azt is értem, hogy valaki a tervezőasztal mellől teljesen érdektelen másokkal kapcsolatban, szimplán nem számít, hogy megkönnyíti vagy megnehezíti-e mások munkáját, csak a szokásos hozzáállás. (és ez abszolút nem ellened szól, az tök jó, ha olyanok is akadnak, akik próbálnak beszélni róla!)
Nem én állítottam be indokolatlanul szélesnek a 3 méteres forgalmi sávot.
Én tudom, hogy egy busz billeg, kileng és kígyózik menet közben, nem velem kell ezt megértetni és éppen ezért is kérdeztem itt rá, és ezért fogok Lacusnak írni, és ha tudunk mindenki számára megfelelő időpontot találni, akkor akár megyek és lemérem én kézzel ami miatt rákérdeztem.
Na, akkor még jó, hogy rákérdeztem, pont ettől féltem... Egy (általad indokolatlanul szélesnek beállított) 3 méteres sáv esetén is csupán 225 mm marad a karosszéria síkjától mérve oldalanként, ami semmi, itt még a tükrük se férnek el.
A közös busz-bicikli sávok legkisebb szélessége pedig 4,25 méter, ennek persze sok jelenlegi sáv se felel meg, nem is értem, hogy kaphattak engedélyt, de lehet, hogy megérne egy bejelentést...
Mondom, egy busz menet közben billeg, kileng, kígyózik, ferdén megy stb, tehát bőven kell ráhagyás, ha csak nem akarunk gyök2-vel centizgetni.
Ergo a Karsanok és az e-Modulok értelemszerűen a 16-os család miatt maradnak. A Solarisok meg majd a 251-re mennek, esetleg a 157-et is átveszi Kelenföld?
Nem a tanulmányok úgy készülnek, hogy ha a Szent István körúton meg a Kossuth Lajos utcában elférnek a buszok a 2,55-2,65 méter széles sávban, akkor minek 3 méteres sávokat kijelölni, ráadásul a Szent István körúti közös busz+kerékpáros sáv a Nyugatitól a Jászai felé.
Azért nagyon remélem, hogy az ilyen tnaulmányok nem úgy készülnek, hogy a busz szélessége + oldalanként 20 centi, azt' jóval... Egy busz menet közben billeg(het), ráadásul nincs az az ember, aki nyílegyenesen tudná tartani, ergo minél nagyobb ráhagyással kellene dolgozni. Elég nagy probléma a mindennapi életben, hogy minden táblát, fát, korlátot, stb közvetlenül az út szélére telepítenek.
Általában az a probléma, hogy a közlekedési infrastruktúrák tervezésénél a zöld és fenntartható gondolatok az amúgy sem bőséges helykínálatot tovább szűkítik nagyvárosi környezetben, ezért annak érdekében, hogy a lehető legtöbb elvárásnak meg lehessen felelni általában az az igény, hogy a közúti közlekedési pályák szűkítése az egyetlen szóba jöhető megoldás.
Ez magával vonja, hogy nem elég csak a járműszekrény maximális szélességét figyelembe venni, hanem a való életben mindennapi szinten használt járművek tényleges a visszapillantó tükrök külső síkja közötti szélességi méretének az ismerete egyre fontosabbá válik.
Igazából egyetlen méret is elég lenne, a legnagyobb kiterjedésű tükör, ami a legszélső helyzetbe van állítva, mert az megadná a maximális szélességet.
Az ENSZ EGB 46. előírásban van egy olyan, hogy ha a visszapillantó tükör alatt nincs meg a 2 méter szabad magasság, akkor csak 250mm-et lóghat túl a kocsiszekrényen, de nyilván a legtöbb tükör alatt megvan a 2 méter szabad magasság, ami akkor az értelmezésem szerint jobban is túllóghat.
Persze, hogy nem adják meg, hiszen az álítható vagy szükség esetén akár le is szerelhető, illetve bizonyos gyártmányok többféle tükörrel készülnek, így ezt az előírások szerint se kell beleszámítani a busz széleeségébe.
Ebből a sorból csak a Karsan marad, annak sem kellene, de dolgozunk a kiváltásán.
A sok többi "2-3 körös" kocsitól búcsúzunk (tulajdonképpen ezek is besegítők voltak, rövid számokat vállaltak:-)). Örömmel, de le nem tagadva a múltat.
Anno meg fix. récseis volt gyerekkoromban. Remélhetőleg nem kell majd cserekocsit küldeni, mert rossz emlékeim vannak a kelenfödes E91, Karsan, újból megjenő 405-ös időszakból. (Ennek mondjuk a nosztalgia miatt örültem.) Sőt, párszor villanymodulót is küldtek.