Keresés

Részletes keresés

tumikas Creative Commons License 2025.10.15 -1 2 169221

A 4,25m-től ellehet térni, autóbusz forgalom nagyságtól függően. Eddig emiatt lehetett a legkeskenyebb sávokba is probléma nélkül beengedni őket. Meg is van a böjtje neki, csak erről nem lehet beszélni...

Előzmény: torqmatic (169217)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2025.10.15 -1 0 169220

15-20 centivel számolhatsz mindkét oldalon, így a 2,55 méter széles busz űrszelvénye kb. 2,85-2,95 méter között van. 

Előzmény: Il Leone (169218)
neodd Creative Commons License 2025.10.15 0 4 169219

Viszonylag gyakran megfordulok a Nyugati-Jászai közötti szakaszon busszal, ha tehetem, mindig kihúzom a buszt a buszsávból a szélső sávra, hogy biztosan megmaradjon a tükör. Ha nem tehetem, akkor nagyon óvatosan, hogy se a fák, se a táblák ne verjék le, igyekszem elhaladni, de 10-ből 8 alkalommal tuti, hogy nem férek el az autók mellett (pedig nem szoktak átlógni a buszsávra, csak szimplán jobbra tartanak a sajátjukban). Ha kifogok egy biciklist, akkor kapásból nincs is ilyen gond, mert mehetek mögötte 10-el egyébként is. 

Nekem a másik hasonló a Széll-Kálmán-Szent János kórház közötti rész a városból kifelé, igaz, az nem buszsáv, de borzasztó szűk - legalább biciklik nem nagyon vannak... Ettől függetlenül itt is gyakran kénytelenek vagyunk busszal átmenni a belső sávba, sőt, ha nincs nagy forgalom, akkor szinte mindenki így megy, hogy a tükör tényleg messze maradjon a fáktól.

Ezeknek a szűkös helyeknek a számát csökkenteni kéne, nem növelni, de nyilván azt is értem, hogy valaki a tervezőasztal mellől teljesen érdektelen másokkal kapcsolatban, szimplán nem számít, hogy megkönnyíti vagy megnehezíti-e mások munkáját, csak a szokásos hozzáállás. (és ez abszolút nem ellened szól, az tök jó, ha olyanok is akadnak, akik próbálnak beszélni róla!) 

Előzmény: Il Leone (169211)
Il Leone Creative Commons License 2025.10.15 0 2 169218

Nem én állítottam be indokolatlanul szélesnek a 3 méteres forgalmi sávot.

Én tudom, hogy egy busz billeg, kileng és kígyózik menet közben, nem velem kell ezt megértetni és éppen ezért is kérdeztem itt rá, és ezért fogok Lacusnak írni, és ha tudunk mindenki számára megfelelő időpontot találni, akkor akár megyek és lemérem én kézzel ami miatt rákérdeztem.

Előzmény: torqmatic (169217)
torqmatic Creative Commons License 2025.10.15 0 6 169217

Na, akkor még jó, hogy rákérdeztem, pont ettől féltem... Egy (általad indokolatlanul szélesnek beállított) 3 méteres sáv esetén is csupán 225 mm marad a karosszéria síkjától mérve oldalanként, ami semmi, itt még a tükrük se férnek el. 

A közös busz-bicikli sávok legkisebb szélessége pedig 4,25 méter, ennek persze sok jelenlegi sáv se felel meg, nem is értem, hogy kaphattak engedélyt, de lehet, hogy megérne egy bejelentést...

Mondom, egy busz menet közben billeg, kileng, kígyózik, ferdén megy stb, tehát bőven kell ráhagyás, ha csak nem akarunk gyök2-vel centizgetni.

Előzmény: Il Leone (169211)
tumikas Creative Commons License 2025.10.15 -2 2 169216

Nem tudom milyen tanulmányról van szó, de aki ilyet lemeri írni és azt alá is, azt ki kellene vinni a dunapartra jó kis betoncsizmában...

Előzmény: Il Leone (169211)
08-73 Creative Commons License 2025.10.15 0 0 169215

2B, 3, 52 pótlókat mely garázsok fogják adni?

megaliner Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169214

Ahogy a Szabadság hídon (irány Buda) is el lehetett az 1-es busszal (IK-280) csorogni az UV-s 49-es villamos és a híd traverzek között / mellett.

Vmax 5 km/h sebességgel.

 

Előzmény: megaliner (169213)
megaliner Creative Commons License 2025.10.15 0 0 169213

hááát

 

A Kossuth Lajos utcában a két szélső sávban elfért 2 db Ik-280-as.

 

Állva !

 

Kipróbáltuk haladva is.

Tükör bánta.

 

 

Előzmény: Il Leone (169211)
08-73 Creative Commons License 2025.10.15 0 0 169212

Ergo a Karsanok és az e-Modulok értelemszerűen a 16-os család miatt maradnak. A Solarisok meg majd a 251-re mennek, esetleg a 157-et is átveszi Kelenföld? 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (169204)
Il Leone Creative Commons License 2025.10.15 -2 1 169211

Nem a tanulmányok úgy készülnek, hogy ha a Szent István körúton meg a Kossuth Lajos utcában elférnek a buszok a 2,55-2,65 méter széles sávban, akkor minek 3 méteres sávokat kijelölni, ráadásul a Szent István körúti közös busz+kerékpáros sáv a Nyugatitól a Jászai felé.

Előzmény: torqmatic (169208)
Il Leone Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169210

Köszi, írni fogok.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (169207)
6243 Creative Commons License 2025.10.15 0 0 169209

Ahogy amúgy a 15-ösre is adott Óbuda nem is olyan régen még.

Előzmény: torqmatic (169185)
torqmatic Creative Commons License 2025.10.15 -1 3 169208

Azért nagyon remélem, hogy az ilyen tnaulmányok nem úgy készülnek, hogy a busz szélessége + oldalanként 20 centi, azt' jóval... Egy busz menet közben billeg(het), ráadásul nincs az az ember, aki nyílegyenesen tudná tartani, ergo minél nagyobb ráhagyással kellene dolgozni. Elég nagy probléma a mindennapi életben, hogy minden táblát, fát, korlátot, stb közvetlenül az út szélére telepítenek.

Előzmény: Il Leone (169206)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169207

ha írsz egy mailt, próbálunk segíteni.

amit írsz őszintén elsőre üzemletetőként nehezen emészhető, de tudom, hogy merev ellenállással csak az összes poziciót rontanánk, legyen kommunikáció.

Előzmény: Il Leone (169206)
Il Leone Creative Commons License 2025.10.15 0 2 169206

Általában az a probléma, hogy a közlekedési infrastruktúrák tervezésénél a zöld és fenntartható gondolatok az amúgy sem bőséges helykínálatot tovább szűkítik nagyvárosi környezetben, ezért annak érdekében, hogy a lehető legtöbb elvárásnak meg lehessen felelni általában az az igény, hogy a közúti közlekedési pályák szűkítése az egyetlen szóba jöhető megoldás.

 

Ez magával vonja, hogy nem elég csak a járműszekrény maximális szélességét figyelembe venni, hanem a való életben mindennapi szinten használt járművek tényleges a visszapillantó tükrök külső síkja közötti szélességi méretének az ismerete egyre fontosabbá válik.

 

Igazából egyetlen méret is elég lenne, a legnagyobb kiterjedésű tükör, ami a legszélső helyzetbe van állítva, mert az megadná a maximális szélességet.

 

Az ENSZ EGB 46. előírásban van egy olyan, hogy ha a visszapillantó tükör alatt nincs meg a 2 méter szabad magasság, akkor csak 250mm-et lóghat túl a kocsiszekrényen, de nyilván a legtöbb tükör alatt megvan a 2 méter szabad magasság, ami akkor az értelmezésem szerint jobban is túllóghat.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (169202)
torqmatic Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169205

Persze, hogy nem adják meg, hiszen az álítható vagy szükség esetén akár le is szerelhető, illetve bizonyos gyártmányok többféle tükörrel készülnek, így ezt az előírások szerint se kell beleszámítani a busz széleeségébe.

Előzmény: Il Leone (169199)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.10.15 0 3 169204

Nem, egyenlőre nem, valóban kimaradtak alant.

Előzmény: obb 1014 fans (169203)
obb 1014 fans Creative Commons License 2025.10.15 0 0 169203

Akkor ezek szerint az 5 darab nemrég akkumulátor cserés C68E is selejt lesz? 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (169197)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169202

Gondolom mérni kellene, nekem ilyen pontos adatom nincs, nagyjából ismerem a kollegáim által felmért adatokat, ilyennel nem találkoztam.

Ha a cél értelmes akkor adunk módot  a mérésre.

Előzmény: Il Leone (169199)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169201

A tizegynéhány Solaris kb fele kerül kivonásra.

Előzmény: 08-73 (169200)
08-73 Creative Commons License 2025.10.15 0 0 169200

"Ebből a sorból csak a Karsan marad, annak sem kellene, de dolgozunk a kiváltásán."

 

Akkor E91-esek off, és emellett az AA-MD Solarisok is?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (169197)
Il Leone Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169199

Lacus abban tudnál segíteni, hogy a legújabb busztípusokon a külső visszapillantó tükrök maximálisan mennyivel lóghatnak túl a járműszekrénytől?

 

Valamiért a gyártók a visszapillantó tükrök külső síkja közötti szélességet nem szeretik megadni.

Il Leone Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169198

Nem teljesen konkrétan BKV buszos kérdés, de az ENSZ EGB 36. és 44. előírását most hol lehet megtalálni?

Régebben a KTI oldalán fent volt, de most már ott nincs fent.

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.10.15 0 5 169197

Ebből a sorból csak a Karsan marad, annak sem kellene, de dolgozunk a kiváltásán.

A sok többi "2-3 körös" kocsitól búcsúzunk (tulajdonképpen ezek is besegítők voltak, rövid számokat vállaltak:-)). Örömmel, de le nem tagadva a múltat.

Előzmény: abauj (169196)
abauj Creative Commons License 2025.10.15 0 0 169196

Anno meg fix. récseis volt gyerekkoromban. Remélhetőleg nem kell majd cserekocsit küldeni, mert rossz emlékeim vannak a kelenfödes E91, Karsan, újból megjenő 405-ös időszakból.  (Ennek mondjuk a nosztalgia miatt örültem.) Sőt, párszor villanymodulót is küldtek. 

Előzmény: torqmatic (169185)
abauj Creative Commons License 2025.10.15 0 1 169195

Volt kiiktatásban fix Arriva pár hétig. 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (169187)
Villámhetes Creative Commons License 2025.10.15 0 10 169194

Villámhetes Creative Commons License 2025.10.15 0 9 169193

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.10.15 0 2 169192

Helyesek az információk

Előzmény: 18-09 (169189)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!