A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
dél-tepsi lévén, akinek az 525 km2 legjava már fekete luk, az összehasonlítási alapom a Szállító úti NCA-kra korlátozódik. azokkal az összehasonlításom kezdetektől fogva megáll. ;)
Azért ezzel a fék,rendszerrel, motor rángat, stb várjunk legalább egy fél évet. Amikor bejöttek a Conectok Cinkotára, 3750 km-es állapotában voltam az.Úszó EB idején a PDB-378-cal. Akkor az volt a meglátásom, hogy Istrnkitály egy típus. Ment mint a rakéta és olyan volt a fék mint egy álom.
Aztán mikor Cinkotán újfennt Conectora kellett lnöm a 45-ösön egy vasárnapi napon, kb fél evre rá. Hát alig bírtak megállni az utasok a lábukon, főleg mikor kivágott elém egy B kategóriás. Tény, hogy az NBW-NWB szett a legrosszabb ilyen téren, de azért az a PDB-PKN szett is kezd alakulni. Nem.azt mondom, hogy nem javíthattak rajta, de azért kell egy km telítettség, míg összeáll bennük minden.
ja, még valami! a kapaszkodókat a feláras (rozsdamentes és) szálcsiszolt változatban rendelték meg, de hogy tényleg úgy szállították-e le, az számomra láthatatlan maradt, mert bilincstől bilincsig kék bevonat borítja azokat. (pl. a VH-kon leginkább csak ott van ez a bevonat, ahol megfogjuk a kapaszkodókat...)
mivel ma az új, csuklós Connectók közül egy házhoz jött, volt szerencsém kipróbálni, a rövid utazás során szerzett első tapasztalatok alapján pozitívumokat és negatívumokat is lehet találni, de egyelőre az előbbiek fajsúlyosabbak tűnnek, mint az utóbbiak. negatívumok: - "székezettség": a második ajtóig végig kétszer két ülés miatt állóhely csak a rokisarokban van, két babakocsi, és nincs hova állni, azaz az ajtók előterébe, de amiatt meg az infra finnyáskodik, - vészkijárati tetőnyílások hiánya (lehet, nem előírás, de a biztonságérzetet fokozza): ha jól emlékszem, az ITK-s rendelkezésre tartásos Connectókon az arrivásokhoz képest is eggyel több van azokból (kettő helyett három), ezeken viszont egy sincs. mindenesetre furcsa, - jellegtelen külső: egy bilikék (egyhangú, rikító fehér tetővel), csuklóval ellátott téglatest (ez persze szubjektív). pozitívumok: - masszív futómű (Sori úti buszsávban tesztelve), robusztussága a szóló Modulóéra emlékeztet, mindenesetre stabilabbnak tűnik, mint az elődé (igazi tesztpálya nekik az Előd utcában lenne a Vörösmarty és a Vágóhíd utca között, ahol a 36-oson a Connectókkal nem igazán mernek 20-nál gyorsabban menni), - finomabban szabályozható fékek, ezek nem vagy kevésbé buktatnak, mint az arrivásoké (az ITK-sokkal nincs tapasztalatom), - befelé-kifelé a motor jobban hangszigetelt, - ami érezhetően erős (persze a légkonditűrő képességére még várni kell), a hajtás nem rángat úgy, mint az előző generációé.
Mondjuk ez a Conecto azért nem egy csúcskategória és lehet, hogy a BKV féle specifikáció se a legjobb, de több értelme lenne, ha a topctárs kifejtené néhány bővített mondatban, hogy mi nem tetszik benne. (A vételáruk egyébként publikus, sokszor, sok helyen le lett már írva.)