A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nos volt szerencsém ma 412 eshez. Annyira azért nem fontos az első ajtó lezárás hogx foglalkozzanak is a dologgal(pedig ott 4szög kulccsal megoldható... szóval nyitja és csukja azt is a sofőr
Bkk rakott fel képet fb-ra ahol látszik f-es volvo hátsó ajtókkal nyitva csak. Mi lett a megoldás lekötötték az elsőket vagy kaptak 4szögkulcsot a jvez.-ek és lezárták . Ugyanitt..ez a megoldás kivitelezhető szinte mindenhol kivéve a gst-kocsikon ott mi lett a megoldás?
Lehet értelme a jelen helyzetben is, hiszen elég egyedi esettel van és lesz dolog az elkövetkező hetekben és hónapokban. Erre adhat egyfajta választ a megrendelőnek egy ilyen knorr. Ha már így alakult. Viszont egy hétig tartani szerintem is felesleges.
Viszont: bár a forgalom nem túl acélos, a buszok lezárt első részével együtt kiesett kapacitással remélem számolni fognak, amikor a ritkított menetrendet bevezetik. Illetve remélem a sofőrök védelme érdekében, hogy nem a "full ap kiadás legyen" című vergődést fogja előadni a bkk, hanem most aztán kiadatják az összes mozgóképes 200-ast, mint az egyetlen típust, aminek teljesen zárt a fülkéje.
Vagy ahogy Ausztriban és Németországban, általában tábla előtt és után 15 méter a megálló területe, így valahol (parkoló autóktól függően) majd megállnak.
Pl Berlinben: megállótábla előtt 15 méterrel van a Megállni tilos tábla.
Lehet, hogy új információ, de országonként (sőt, bizonyos szélsőséges esetekben belső régiónként) nézve egyáltalán nem mindegy, hol helyezkedik el a buszmegállótábla.
Néhol az a szerepe, hogy megjelölje, hol a busz eleje (ahogyan itthon is), néhol pedig a többi táblához (pl. egy gyalogátkelőhely-táblához) hasonlóan azt jelzi, mi következik közvetlenül utána.
Ez lenne a legjobb megoldás, de azt vedd figyelembe, hogy ott hírből sem létezik első ajtós felszállási rendszer és hozzáteszem, hogy a buszmegállótábla is csak tájékoztató jelleggel bír. :-D
Anno 14 évvel ezelőtt ezelőtt bejártuk teljes Lengyelországot buszfotózási céllal. Nagyon nagy élmény volt, de nem a buszfotósok paradicsoma.
Bevetődött a busz a megállóba, mint a B2-es feltégla -- majd vagy a tábla előtt 15 méterrel, vagy a tábla után 20 méterrel állt meg.
Nomeg sajnos nálunk a banyatank nem férne fel ezen a szűk résen sem, pedig abból aztán van milliószámra.
talán Kolozsváron láttam olyan buszokat ahol az első ajtó egyik fele csak a sofőrnek volt lekerítve és addig tartott a fülkefal teljesen hermetikusan volt leválasztva, sőt a legújabb nextgen conectóik is ilyenek ott
Létezett ennél "professzionálisabb" megoldás is a Körös Volánnál. Ott külön profilt terveztek és építettek be a ráncajtós kocsik első ajtajának egyik ajtószárnyához, hogy az csak félig nyíljon ki.
"...a végállomáson a "kérem induljon" üzenet is pár másodperccel a kiírt indulási idő előtt szokott jönni..."
Vagy utána pár másodperccel. Fele-fele arányban.
"...ott van a forgalmi utasításban, be is idéztem, hogy ettől adott esetben el lehet térni."
El lehet. A menetrendtől is, de akár még az útvonaltól is.
De az is ott van a Forgalmi Utasítás ugyanezen pontjában (39.pont a 19.oldalon), hogy "Az eltérést és ennek okát jelenteni kell a forgalomfelügyeletért felelős szervezet diszpécserének."
A jó ég áldjon már meg, nehogy már én találjam ki, ami minden munkalapon rajta van, és úgy kezdődik, hogy "nyomatékosan felhívom a figyelmet...", és éppen a megállóhelyi korai indulást tiltja. Persze nem az én dolgom, hogy melyik kolléga mit tart magára nézve irényadónak. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy van egy előírás, ami szerint sietni egy másodpercet sem szabad, sehol, késni viszont (pl. 2 percet) büntetlenül lehet. Azt nem írtam sehol, hogy ez jó-e vagy rossz szerintem, sem azt, hogy egyetértek-e vele. Részemről ennyi.
Mondjuk talán az is segítene ha nem villogna a buszokon az első ajtós felszallas szöveg + lehet én voltam figyelmetlen, de nem hallottam hangos utastájékoztatást a járműveken arról, hogy mi a helyzet.
Persze, majd típusonként találja ki a kevés utas, hogy most ennek lezárták az első ajtaját, amannak meg nem.
Így sem tudja felfogni, hogy nincs EAF. Úgy kell üvöltözni velük, hogy ne elöl krihácsolják egymást össze... de hát a természet majd most szelektál....
Ezzel jól lehet növelni a zsúfoltságot, meg a menetidőt. Eléggé el van választva a járművezető az utasoktól fizikailag. Az első ajtós felszállást, meg a jegyeladás viszont támogatom. Fertőtlenítő kéztörlő kendők beszerzése fontos, amivel a kormány, kapcsolók is letörölhetők!
A 16:06:58 korai indulás. Pont. Nem én találtam ki
Hát pedig nagyon úgy tűnik, hogy te találtad ki, mert a végállomáson a "kérem induljon" üzenet is pár másodperccel a kiírt indulási idő előtt szokott jönni. De tök fölösleges idekeverni egyébként a végállomásokat, időkiegyenlítési- és csatlakozási pontokat, mert ezeket szerintem nagyjából mindenki betartja, ráadásul ott van a forgalmi utasításban, be is idéztem, hogy ettől adott esetben el lehet térni.
A nevezett iromány szerint egyébként "a menetidőket és a közlekedési rendet" be kell tartani, ami azt jelenti, hogy se sietni se késni nem szabad, ami állandó jelleggel nyilván kivitelezhetetlen, de szó nincs arról, hogy az 5 másodperces sietés már bűn, a 2 perces késés viszont teljesen OK. Mi (lenne) abban a ráció, hogy szívatod a fedélzeten lévő, akár 100-120 utast azzal hogy várakozol a megállóban, hátha előkerül valahonnan valami felszálló? Ki van írva a menetrendre is, hogy csak tájékoztató jellegű, eltérések előfordulhatnak. Ennek értelmében aki az utolsó másodpercben ér oda, az ne csodálkozzon, ha esetleg már csak a hűlt helyét találja a busznak. De ezt mondjuk 100-ból 99 átlag utas érti is, fura, hogy pont egy ún. szakembernek kell magyarázni...
Azért nem hiszem, hogy a leírt 0,5 -1 percekből jönnének a vagon utaspanaszok és a levett menetidők, de én sem akarok feleslegesen vitatkozni. 2-3 perccel előbb mindig ki is megyek a megállóba, hogy ne legyen gond.
200-asoknál lezárják az első ajtó körüli részt hétfőtől? Mivel a fülke hermetikusan elzárt az utastértől, ezért szerintem nincs szükség rá ennél a típusnál.
Olyan megállóban, ahol nincs öböl/kikerülési lehetőség, nem fogok álldogálni annál többet, ami a le- és felszálláshoz szükséges. Majd utána kívánom, ahol van rá lehetőség, ha meg ismerem a vonalat igyekszem úgy menni, hogy ne legyek sietésben. De ha nem jön össze, nem ott várom ki, ahol áll mögöttem a sor (ha nem szabálytalan az összes).
Volt rá példa futár előtt is, hogy az időkiegyenlítés pont olyan megállópár volt, ahol záróvonal van. Ha ott állnom kellett, elakadásjelzővel tettem, hogy szabályosan kikerülhető legyek. Nem várható el, hogy 3-4 percig álljanak mögöttem. Nyilván utána már nézegettem előre és igyekeztem két megállóval korábban már kiegyenlíteni (rászámítva, kb. mennyi idő elérni az adott pontot). Meglepő módon egyébként mindig volt(ak) olyan autós(ok), aki(K) beállt(ak) mögém és nem került(ek) ki, még az elakadásjelzésre is nagy nehezen vették rá magukat. Ne akarják, hogy az ember érintetlenül, de balesetet okozzon, nem érdekel az ilyen szabály.
Ha KT voltam is kiszálltam félúton, mennyire vagyok jó időben a laptábla alapján. Rajtam nem múlt soha a menetrendszerűség. A futár óta pláne. Ha ismerem a vonal sajátosságait, akkor alkalmazkodom, megtanulom hol szűkebb, hol bővebb a menetidő, hol tudok várni és hol nem, de rossz menetrend miatt nem fogok ott állni, ahol nem lehet (az utascserén túl).
Szvsz. törekedni lehetne arra, hogy nagyobb befogadóképesség mozogjon csökkentett kiadás mellett is. A midiket a Váron és a 27-esen kívül el kellene felejteni, szólók helyett ahol elfér, ott mehetne csuklós stb...
Bajnak valóban nem baj. De azért azt is vedd figyelembe, hogy hétfőtől nem nyitnak ki az iskolák, azok a buszvezetők, akiknek kisgyerekük van, nem biztos, hogy tudnak jönni dolgozni. És ez az állapot hetekig fog tartani (legalább), nem egy-két napot kell valahogy áthidalni.
Jött a logika: ja, ha mindenki előbb odaér, akkor nyilván sok rá az idő, hát ne okozzunk kellemetlenséget a járművezetőnek azzal, hogy várakoznia kell, hát elveszünk 1-3-5 percet a teljes menetidőből.
Mi meg mondhatjuk - bizony olyan vonalakon is, ahol most már tényleg szűk a menetidő: IGY jártunk...
Ezzel az égvilágon semmi probléma nincs, amíg ezt az 1-3-5 percet a végállomáson meghagyják.
Erről kérdezd meg azt az utast, aki az indulási időre megy ki a végállomásra, vagy száll át másik járatról. Mondjuk este, 15-20 perces követésnél, szakadó esőben...
Még egyszer - mert sokak számára mintha nem akarna világos lenni a dolog: kiadott utasítás értelmében egyik megállóból sem szabad elindulni a jelzett idő előtt. Nincs "tűrés", nem "fér bele" fél perccel korábban elindulás. És ez nem csak a végállomásokra vonatkozik, hanem minden egyes megállóra. Ha a megállóból (pl.) 16:07-kor kell indulni menetrend szerint, akkor ott az ajtózárás 16:07:00 és 16:07:59 közötti időpontban tekinthető időbelinek. A 16:06:58 korai indulás. Pont. Nem én találtam ki, velem lehet vitatkozni, elviselem. Az utas meg feljelenthet (joggal!), és a sofőr meg mehet meghallgatni a szolgálatvezetőjét.
Egyébként elég sok vonalon korrigálták a menetidőket, mert minden nagytalpú sietett, és korábban indult a megállókból. Jött a logika: ja, ha mindenki előbb odaér, akkor nyilván sok rá az idő, hát ne okozzunk kellemetlenséget a járművezetőnek azzal, hogy várakoznia kell, hát elveszünk 1-3-5 percet a teljes menetidőből. Az utas is jól jár, mert ha időre áll ki a megállóba, hát legfeljebb vár 30-60 másodpercet (mert "késik" a kocsi), de biztosan nem fog az orra előtt elmenni. Mi meg mondhatjuk - bizony olyan vonalakon is, ahol most már tényleg szűk a menetidő: IGY jártunk...
Téves felfogás, hogy a kijelzőt nullán kell tartani. És mi van, ha késel egy-két percet? Semmi, a városi közlekedés sajátosságai. De felőlem indulj el a végállomásról fél-egy perccel korábban, nem érdekel. Engem nem...
Azért hozzátenném, hogy ezek a megállóhelyi indulási idők is elég érdekesen vannak megadva, mert velem például történt olyat, hogy konstans 50-55-tel haladok, erre egyszer csak fél perccel megnőtt a késésem, majd még fél perccel. Vagy ha nem indulok el egy adott megállóból fél perccel korábban, akkor a következő kereszteződés(ek) miatt mindjárt 2-3 perc késést is összeszedek. Én azt tapasztalom, hogy a legtöbb helyen azért eléggé szorosra van véve a menetidő, tényleg nagyon gyér forgalom és/vagy jól gyorsuló busz kell ahhoz, hogy siessen az ember.
Ez így van. A megállóhelyi sietések nem egyik megállóról a másikra alakulnak ki (általában), hanem megállónként nőnek. Nem valószínű, hogy egy adott megállóban még pontos/késik a kocsi, a következőben meg már 2-3 percet ott kell állnia, hogy ne siessen. Előre gondolkodva, nem "ezerrel" végigmenve, esetleg egy lámpaváltást "bukva" el lehet kerülni a legtöbb vonalon és szituációban, hogy "minden megállóban gép módjára" kelljen időkiegyenlíteni.
Pontosan. 100 főnél nagyobb beltéri rendezvényeket betiltották, de azt nem korlátozzák, hogy egy csuklóson ne legyen 100 ember egy légtérben. A kettő ugyanolyan kockázatot jelent, ráadásul a csúcsidőknél a kapacitások eléggé kivannak használva Budapesten, szóval meglehetősen kérdéses mennyire optimális egy ritkított (tanszüneti) menetrend erre az átmeneti időkre...
Benne van a forgalmi utasításban, hogy ha "a személy- és vagyonbiztonság megóvása, valamint a forgalom biztonsága megköveteli", akkor el lehet akár korábban is indulni.
Magyarán nem kell minden megállóban gép módjára időkiegyenlíteni, azért vagyunk emberek, hogy gondolkodjunk...
Nincs iskola. munkába is kevesebben járnak, biztos, hogy jóval kevesebb kocsit kell kiadni. Nem tudom, a BKK hivatalosan mit rendel el, de maximum a nyári szüneti kiadás tűnik indokoltnak.
Ez a BKV számára is lehetővé tenné, hogy a kritikus kocsijait (pl. a kétajtósokat) ne adja ki a forgalomba.
Nem nyomjak azt, 35-40-nel vanszorognak az Ulloin (feltartva a metropotlokat), megallnak zoldnel is es meg igy is perceket allnak a Hatar utnal. Befele is nagyon jo, h az Adyn docognek, ott meg elozni se lehet.
Elég régóta minden "sima" megállóhely egyben időkiegyenlítő pont is. Más szavakkal: egyetlen megállóból sem szabad "sietéssel" indulni, akkor sem, ha a forgalom (hiánya) miatt előbb odaértél; meg kell várni az indulási (pontosabban: áthaladási) időt.
194M-en még mindig nagyon bő a menetrend. Amikor első idoszakban csak 1 dps szám volt és az is pxz akkor volt olyan hogy -8 ban értünk Nagyváradra és visszafele se volt rosszabb az mondhatni ez azota sem változott
Nem lehet, csak ha előre fel van véve első ajtós szöveg nélküli célkép. Első ajtós viszonylatokon túlnyomó többségben ilyen nincs, tehát nem lehet eltüntetni.
18-30 milyen jó még most is... nemrég még itt járt 54-esen, csak elvitték, ha jól tudom, a többivel nem utaztam mostanában. Reméljük, lesz még hozzá szerencsém :)
Teljesen sima megálló. Nincs ott semmilyen időkiegyenlítő pont. Csak a drága autósok nem képesek várni 5 másodpercet se, nemhogy 20-30-t ami egy átlagos utascsere ideje.
Futárban egyébként ki lehet kapcsolni hogyha egyenileg valasztod az útvonalat foggalmam nincs mi a funkció neve. De ense értem miert nem lehet központilag
Ami jogos felvetés a szomszéd topikban: BÚÉK 2020-ra tellett, de kiszedni a fals infókat, arra bezzeg nem.
Ok, hogy ott a neten, de aki "csak" közlekedik, és nem az internetet bújja - hanem a papír menetrendeket és a buszok tábláit / kijelzőit nézi, annak egyértelmű, hogy EAF.
A forgó alkatrészeket tartalmazó kijelzőknek amúgy is jobb, ha nincsenek folyamatosan forgatva..
Véleményem szerint az sem. Ugyanakkor egyik kérdéskörben sincs nemhogy döntési, de javaslati jogosultságom se. Ugyanakkor halottam olyan infót is, hogy le lesz szedve az elsőajtós szöveg, meg olyat is, hogy nincs tervben. Majd meglátjuk.
Még nem tudhatjuk mit hoz a jövő. A BKV jelenlegi állományában több 1987-es évjáratú 280-as van. Amennyiben jövő év nyarán még lesz közülük állományos kocsi nem kizárt, sőt esélyes, hogy 04-75-t is túl szárnyalja némelyik kor és megtett km-t figyelembe véve. A jelenlegi kocsiállományból kiindulva, illetve a metrópótlás által igényelt többletet szinte biztosan lesznek még jövőre 280-asok. Ettől függetlenül egyetértek, hogy 04-75-t érdemes megőrizni. Viszont a korelnök meccse még nincs lejátszva.
A BPO-475-tel van már valami konkrét terv? Véleményem szerint nem eladni kéne, hanem inkább így érintetlenül kiállítani majd valahova, elvégre mégis csak rekorder.
(Az egyik müncheni múzeumban van kiállítva egy Mercedes S123-as taxi, ami 23 évig rótta a város útjait és ezalatt 1,5 millió km-t tett meg. Ezt se restaurálták, kb. ma is olyan állapotban van, ahogy az utolsó napján dolgozott:
11-16 és pár társa a mai napon M3-as metrópótlóként is tevékenykedett Klinikáknál történt gázolás miatt. Utasokat ugyanúgy felszálltak panasz nélkül a metrópótlós "mp-s" kocsira.
Minden lila busz legfeljebb 30 km/h sebességgel haladhat, mert holnap üzemkezdettől tilos a járműveken a kapaszkodók használata. További intézkedés, hogy a sofőrök egészségét megóvandó az utasok nem használhatják az első ajtókat. A Haszkovó fordulónál lévő sofőrpihenőben annak kis mérete miatt egyszerre legfeljebb két sofőr pihenhet. Azt hiszem, ezek a legfontosabb rendelkezések.
Újabban szóló Modulók füstölnek úgy, hogy az valami veszedelem! Bármelyik Volvo megirigyelhetné! Mi lelte ezeket? Hengerfejesek, mert sűrű szürke füst száll belőlük.
A kiadás nem változott, ugyanis a 30-asról lekerülő -2 kőbányás kocsi átkerült a 7E-re, oda +2-vel többet adnak március óta. Ma és tegnap is volt kőbányás 280-as ap számon, valamint a Modulók miatt is ki kell adni (ma éppen 2 is van a 130-ason).
Az FKU-k átcsoportosítása óta figyelgetem Kőbánya kiadásait.
Van annyi tartalékuk, hogy Volvo helyett Volvo-t tudjanak küldeni csere esetén. (Persze pl. a 30-asra -2db ap-s kell.) Így talán ap-s számba ap-s is megy.
Párszor be lett már írva ide is, hogy tanítási időszakban, hétköznap, csúcsidőben a ~900 buszból ~700 van kiadva, tehát minimum ~200 busz az aktív állományból soha nem dolgozik (a számok nem pontosak, de az arányok kb stimmelnek). Ergó jobb rendelkezésre állással a jelenlegi állományi darabszámmal is simán meg lehetne oldani a dolgot.
Az el nem égetett gázolaj és el nem fogyasztott km-ek a környezetterhelést is csökkentik, nem csak a pénztárcában marad több. Szerintem ez az összefüggés elég egyértelmű.
Elmúlt félévben minimum 30 csuklós Ikarus ki lett vonva, amiből legtöbb az elmúlt 1-2 hónapban. Legtöbb ott áll minden garázsban félreállítva, némelyik teljesen bontatlanul. 3-4 éve néhány partner elvégzett ilyen beavatkozásokat, azok tudtommal elvállalnának ilyen munkákat. A semminél ez jobb lenne ideiglenes megoldásként.
Nem nagyon reagált senki, lista meg nekem sincs, de összeszedtem pár kisVolvót, amikkel mostanában mértek/mérnek.
A következők: 502, 503, 505, 509, 510, 512, 518, 519, 523, 531. Ezekből az 502 és 503 kérdéses, 1 éve még biztosan mértek velük is. Nem tudom, az NCZ-k is mérősek-e, de tegnap pl. két MFW helyett is kint voltak a 160-asokon.
Volt téma, hogy mi a korróziók oka az elöregedésen túl. Biztos, hogy a rossz utak, és a sózás hozzájárul.
Az viszont nem valószínű, hogy a fenékváz látható részeinek állandó alvázvédőzése segítene,nem is a látható részekről rohadnak főképp a buszon. A hatékony(abb) mosás már jó volna. A nem látható, bontással elérhető részeken van komolyabb korrozió. Azt sem szabad elfelejteni, hogy szép alvázvédést csinálni, amivel nem fújkálsz mindent össze, és a kocsi alja normálisan hozzáférhető és javítható marad, az marha sok munka és idő. Ha ennyi plusz időnk pénzünk és emberünk lenne akkor primerebb dolgokra, mondjuk füstölésre meg légkondira kellene költeni.
Ami kevésbé rohad az a fenékváz alulról jól látható része(260-as vázmakett, de irányadó)
A B tengelyt fogadó belső rész, ami csak a tengely kiszedésével elérhető, na az szinte minden nem koracél kocsin rohad:
Az ablakok alsó öve is kritikus amit csak nagy munkával, ablak és lemezbontással lehet szakszerűen (vagy legalábbis elfogadhatóan) javítani:
Az első tengelynél a dobkoszorú (is) kritikus:
persze van még sok specializált hely, például külön a csuklósoknál...
Nem feltétlenül csak dprol volt szó de most nem mint buszról műszakilag beszéltem hanem mint buszról utaskomfort szempontjából. Először a 412 ... utána bármi más... először a lov... utána bármi más
Az biztos hogy nem olyan mint a Debreceni mert itt van autónkénti jelzés, és engedélyezős nyitás/zárás is és lehet automata vagy manuális visszazárás is. Viszont megkérdezném kicsit off-ként hogy ott milyen a vezérlés?
Ugyan már Délpesten milyen jobb kategória van a RVY kívül???? Látva a napi történéseket MUT/MUU/RCT triót olyan sokat kell (még hétvégén is) cserélgetni mint a sokat szidott FKUkat.... A PXZről meg szerintem ne is beszéljünk....
Nekem az is meglepő ,hogy RVY-t kiadnak. Hétvégen tartják az hogy ap a kiadás de a legnagyobb roncsokkal kezdik és a jobb kategóriábol mindig csak annyit ment ki amennyi muszaj volt eddig( nem máig hanem amig nem jöttek az rvy-k)
Mikorra várható az összes FJX-FKU-FLR-PON Volvók átalakítása olyanná, mint pl. az FJX-222 (világoskék fényezés, világoskék kapaszkodók, narancssárga kijelzők, megfelelő feketítések, Zelika üléshuzat, olyan ablakok mint amilyen FJX-222-ben van (nem az eredeti Volvo ablakok) stb.)?
Lehet elkerülte a figyelmedet a kérdés, és nyilván nem jóslásokba szeretnék belemenni. Jelenleg mennyire tartod reálisnak új CNG-s buszok bérlését/vásárlását BKV számára akár támogatás keretén belül is, mivel tavaly év óta már vannak rá konkrét gondolatok?
Amikor annak idején azt hittem, hogy Veszprém mindenkit alulmúl guberálásban, eszem ágában nem lett volna arra gondolni, hogy a BKV még ezekből is vesz.
Én úgy tudom, hogy pont van benne némi extra a többi szólóhoz képest, pl tempomat és ülésfűtést. Egyébként ezeket miért nem lehetett vajon mindegyik szólóba beletenni?
Én már tavaly megmondtam, hogy ez lesz... Ha pedig a jövőben megint egyszínű lesz a polgármester a kormánnyal, akkor lehet majd visszamutogatni, elmúlt x évezni. Az a lényeg, hogy mindig van valami ürügy arra, hogy miért nem csinálnak semmit (normálisan).
Fővárosnak van önálló költségvetése, mozgástere, és van lehetősége lobbizni különböző (akár államtól is független) pénzekért, illetve esetlegesen lehetősége van forrásállományát bővíteni. Érdekes módon pár éve még nagyban ment a Pistázás, hogy nem jön elég új busz, közben tavaly történt egy fővárosi választás, és most hirtelen elővesszük az államot. Ez az állandó oda-vissza mutogatásnak semmi értelme, és a felelősséget nem kéne hárítani. Mutogatás helyett, inkább azon kéne gondolkodni konstruktívan, hogy milyen megoldás lehet erre a problémára.
>a Közút úgy számolt, hogy 2018-as árakon 328 milliárd forintra lenne szükség
Nem értek hozzá, nem tudom megítélni, hogy ez az összeg korrekt-e. Ezért egyelőre elfogadom, hogy többé-kevésbé az. Budapest a jelen politikai-gazdasági helyzetben saját forrásból ennyi pénzt több évtized alatt tud előteremteni.
Te nem ebben az országban élsz? Az önkormányzati/fővárosi tulajdonú cég is a "kormányzótól" kapja a pénzt, hiszen a fővárosnak/önkormányzatoknak is ő osztja. Sőt, mostanában tervezik még jobban kiszolgáltatottá tenni a fővárost/önkormányzatokat azzal hogy az iparűzési adó is a "kormányzóhoz" és sleppjéhez folyjon be, akik aztán majd jól szétosztják részben maguk, részben a lojális önkormányzatok között. Budapest és Miskolc lesznek az első áldozatok a bosszúhadjáratban.
Egy 2018-as Közutas jelentés szerint a fővárosban (Budapest Közút által kezelt fő és tömegközlekedési útvonalak) 927 km-en nem kell beavatkozást végezni, míg 326 km hosszan azonnali felújításra lenne szükség.
Ahhoz, hogy a főváros fő és tömegközlekedési útvonalai megfelelő állapotba kerüljenek a Közút úgy számolt, hogy 2018-as árakon 328 milliárd forintra lenne szükség. Egyébként érdekes, hogy 2006-2007-ben felújított utak minősége volt az, ami végtelenül pocsékra siekrült és komoly kockázati tényezőt jelent az állapotuk.
Egy önkormányzati/fővárosi tulajdonú cégnél, ami a fővárosi közlekedés lebonyolításának nagy részét végzi, ott pont nem az általad nevezett "kormányzótól" kell várni a megoldást. Logikailag fals következtetés.
Az utak felújítása mindig is takaréklángon mozgott. Csak tényleg amikor már nagyon muszáj volt, akkor. Hiába volt egyszínű az országvezetés és a főpoli, lőtéri kutyát nem érdekelte. Mint a buszbeszerzés.
3-4 bővített mondat értelmezése a jelek szerint sajnos már sokaknak feladja a leckét, tényleg elég lenne 1-2 szóval, esetleg tőmondatokkal kommunikálni, az - talán - még mindenkinek átmegy.
Engem is meglepett, hogy egyáltalán ötlet szintjén felmerült a LOV vázjavítás, főleg, hogy a múltkor pont az ment, hogy ezek aztán még mindig kurva jó állapotban vannak...
A felvetéseid egyébként jók, sokakban felmerült már, hogy akár az Ikarusok is jobb állapotban lehetnének, ha télen rendszeresen lemosnák a sós szart az aljukról, illetve mondjuk egy évben egyszer átkennék alvázvédővel.
Ezeket a kritikán aluli minőségű utakat pedig tényleg fel kellene már újítani, de nem csak a buszok miatt, hiszen több tízezer autó futóművét és felnijeit is szétcseszik, rossz belegondolni, hogy országos szinten hány milliárdos kár keletkezik ebből, és akkor még a komfortról és a balesetveszélyről nem is beszéltünk. Az az igazán szomorú, hogy az úthálózat rendbetétele tudtommal még ígéret szintjén sem szerepelt egyik párt programjában sem... :/
Mivel nem lesz ennyiért megcsinálva, teljesen irreleváns mi mennyiért van fent. Több, mint 15 éves használtat, kétes műszaki állapotok mellett, ahhoz, hogy ide haza forgalomba állítsd BKK specifikusan nem 11 millió. Hazahozatal, honosítás, különböző beavatkozások, vizsgáztatás, egyéb költségekkel még jó néhány millió rájön erre.
A kérdéseid jogosak, és hozzájárulnak a jelenlegi állapothoz. Ugyanakkor egy fontos tényt elfelejtesz, hogy éppen 20 éves busz(ok)ról beszélünk. Figyelembe kell venni az elmúlt 20 évben ezek a kocsik egy-két esztétikai beavatkozáson túl nem nagyon kaptak mást, nem véletlen vannak jelenleg ilyen állapotban. Eléggé szép eredmény, hogy eddig kihúzták ilyen üzemeltetés és körülmények mellett. A gondolat kissé hibás, hogy 20 éves kocsit akarunk felújításra küldeni, teljesen normális, ha elengedjük.
Sosem volt törölve az állományból. Szerintem átszereltek néhány szükséges alkatrészt az üzemképesen kivont 012-ből. Lehet hogy a 010-nek jobb állapotban van a váza, azért maradt az a 012 helyett.
Elég gyorsra sikerült a feltámasztás, ha nem csal a winmenetrend, már ötödikén és tegnap is dolgozott. Ez felveti a kérdést, hogy miért terjesztik egyesek, hogy csak hétfőtől lesz újra állományban?
Mint laikus érdeklődő kérdezem, hogy hogy kell azt a vázállapotot elképzni, amit ennyi pénzért hoznának rendbe? Ha egy folyamat eredménye, akkor nem lehet még az elején kevesebb pénzből megszűntetni a problémákat? Milyen arányban felelős a korrózió, illetve a dinamikus terhelés? Ha a rossz utak is felelősek ezért, akkor ilyen kocsinkénti összeg tényével nem lehetne meggyőzni az illetékeseket, hogy inkább az utak felújítására legyen költve?
Ha fizetnek érte miért ne, amúgy bármit inkább, mint azokat a gyártói támogatás nélküli ócskavasakat. Nagyon remélem, hogy az első körökért is, meg ezekért is, meg számos más dologért is ülni fognak emberek, mint hűtlen kezelés.
Pedig a csuklós PKD buhera bekerült az éves közbeszerzési tervebe. Ami azért szomorú, tekintettel arra, hogy általábana megvalósulása az ott leírtaknak csekély, hogy ez nem csak egy sörözés mellett vetődött fel...
Hát akkor elég rosszul értelmezed, szerintem egyértelmű, hogy nem lesz. Nyilván nem azért adott a cég 27 milliós árajánlatot, mert egyébként a feléből is ki tudja hozni...
Szöveg kontextusból kiindulva arról van szó, hogy havi kb 5 kocsit be kell kalkulálni, amiket el kell engedni, amennyiben gazdaságilag nem éri meg tovább üzemeltetni. Valószínűleg az érintett LOV kocsi is ebbe a kategóriába esik, mivel nem fogják felújítatni. Szerintem elég világosan levan írva, nincs szó LOV felújításról.
Az, hogy hat BKK-kékre fényezett és levizsgáztatott MAN csuklós álldogál egy BKV telepen jó ideje úgy, hogy ezek szerint hivatalosan a cégnek még csak tudnia sem kéne a létezésükről, meglehetősen sok kínos, ámde jogos kérdést vet fel.
Az egyik posztban biztos, de lehet mindkettőben írtam, hogy a 2020.03.05 winmenetrendbe bejelentkezett kocsikat gyűjtöttem ki. Ez jó közelítéssel fedi a kiadási szükségletet szerintem, de eltér(het) az állományitól,valóban.
Ne felejtsd el, hogy ezek bérelt buszok, határozott időtartamra kötött szerződéssel (az általad belinkelt dokumentumban is ott van, hogy 24 hónapra szól). Ha az lejár, akkor újat kell kötni.
Testvéreim az Úrban! Értem én, hogy flusztráció van a világban, megint udvariatlan volt az eladó a pékségben, esik az eső, az asszony már seggére vert a márciusi fizetésnek is, meg még betegség is fenyeget, de azért adjuk már meg a módját. Vagy érdekel a (köz)beszerzés szakmai szempontból és akkor értelmes beszélgetést lehet folytatni, vagy puffogás nélkül fogadd el, hogy megtörténnek dolgok a világban. Mint ahogy például a gravitáció a talajhoz köt, pedig azt sem értik sokan. Csak úgy van, oszt bambán elfogadják, a fizika meg teszi a dolgát.
Még egyszer megkérdezem: akkor ez mi szerinted? És ne, ne akard bemesélni, hogy ez a PXZ-k tendere, azok már 2018 óta futnak, ez pedig 2019 őszi tender.
Tyű, ne keverjük a csuklósokat a szólókkal. A csuklósok az oslói pusztulatok, amikről most már azt sem tudjuk, hogy pontosan ki is akarja átadni a BKV-nak.
Fun fact, hogy Kecskemétre is került egy ötösfogat belőlük, aztán végül is azokat is hozzájuk lehet csapni, ha lemond róluk az ITK.
Minden jel arra mutat, hogy szeptembertől a déli szakasz plusz állomáspótlás, majd novembertől a csak középsőszakasz (értelemszerűen külön állomáspótlás nélkül) egyaránt igényelni fogja a plusz 20-25 csuklós autóbusz többletet.
Mindezt úgy, hogy a "természetes fogyást" nagyon szerényen havi 5-7 kocsira lőttük be, amik vagy effektív nem javíthatók, vagy gazdaságosan nem javíthatóak (tény és korrekt vázjavítási árat kaptunk egy LOV-ra, 27 millió, persze nem lesz megcsinálva ennyiért).
Ha Klinikák és Corvin lezárásra kerül, akkor lényegében a déli M3-as pótlón kívül lesz egy állomáspótlós M3-as pótló Nagyvárad és Kálvin között a kieső állomások pótlására?
Állomáspótló lesz csak;) Ütemváltás pedig előreláthatóan november elején lehet feltéve, ha sikerül október végén átadni a déli szakaszt. Bár én inkább decemberrel számolnék és január közepi középső lezárással.
Az állomány összeírásának így semmi értelme, mert szinte minden típusnál rossz adat szerepel. 280-asból még most is 56 db van állományban és nem 48, de a többinél sem értem ezeket a számokat honnan hozod.
Középső szakasz pótlására érdemben nem kell több, mint a déli szakaszéra. A többlet akkor kell, amikor a középső szakasz egy része és a déli egyszerre lesz lezárva (ez idén szeptembertől várható), ekkor kell a durván +20-25 darabos többletkapacitás, mert nyáron Corvin és Klinikák állomás lezárásra kerül, ahová kelleni fognak a meghosszabbított útvonalon közlekedő metrópótlók. A déli szakasz átadásával elkezdődik teljesen a középső szakasz felújítása, és ennek pótlására lesz elég busz.
De hadd puffogjak még egy kicsit, mert abszolút felháborítónak tartom, hogy a BKV vezetése tíz év után, még 2020-ban, lassan a 21. század közepén, is ott tart, mint 1968-ban! Olyan ótvar szarokat állnak neki kendácsolni, amiket már 15 éve is tiszta szégyen lett volna átalakítani! Komolyan mondom, a mesében sincs olyan, hogy a BKV vezetőinek az összes elképzelése annyi a K+F-ről, hogy elöregedett buszokat pofozgassanak szarrá, aminek kiindulási alapja egy fos!!! Ha valaki egyszer venné a fáradtságot és összeszámolná, hogy erre a sok baromságra mennyi, idő, pénz és munka ment el, akkor nem tudom elhinni, hogy abból nem jönne ki pár tucat új autóbusz ára!
Tényleg csak annyira futja a BKV vezetésének a részéről, hogy a szarból csinálnak fost és fordítva? Ezt a rengeteg sok energiát, pénzt és időt nem lehetett volna arra fordítani, hogy mondjuk kitalálják, hogy hogyan és miből lehetne új buszokat beszerezni? Egyetlen rohadt felelős vezetőt sem láttam az elmúlt tíz évben, aki kiállt volna a nyilvánosság elé és azt mondaná, hogy: tessék itt van a táblázat vagy prezentáció vagy akármi, oszt az van benne, hogy sem az utasoknak, sem az üzemeltetőnek nem jó a használt busz, meg a sok kendácsolás és még a tüdőrákosok száma is csak egyfolytában növekszik. Nem tudom elképzelni, hogy mindenkinek ennyire előrébb való az egyéni érdeke, mint a közösségé! Aki pedig nem ért a munkájához az menjen el az Aldiba pénztárosnak, ott is jól fizetnek, munkaerőhiány van, legalább nem csinál annyi kárt, mint a BKV-nál...
Az a baj, hogy mit is lát a döntéshozó? Semmit. Szépen elmegyeget a BKV, néha füstöl egy-egy Volvo, meg 260-as oszt jól van. Van járatkimaradás, meg az útszélén minden sarkon lerobbanó busz? Van, csak egyelőre nem olyan látványosan, mint tíz éve... van társadalmi felháborodás a szar buszok miatt? Van, csak egyelőre nem olyan látványos, mint tíz éve... szóval mindenki, megint jól elhalászgat ebben a posványban és hát ugye a partnereknek is meg kell élni valamiből, mert a végén még megsértődnek...
(Az meg különsemjénzsolt, hogy egy vagyis kettő, soha nem kormoló CNG-s buszt, olyan motorral szerelnek fel, ami KORMOL!!!! Ennyit a BKV-s klímavédelemről... Most komolyan ezt meg kell írni egy cikkben, hogy letegyen róla a BKV????)
Február 28-án az utolsó 109-es menet után (nem tudom ki volt, aki mondta) de ott azt mondta az illető, hogy valaki elvileg megveszi. A BKK poszt pedig tényleg azt sugallja mintha maradna náluk.
A kép alapján szerintem a BPI193, 805 és BPO863 is értékesítésre várnak.
A 40 MAN nem olyan biztos, hogy felszabadul... lehet csúszik őszig.
Az, hogy az igazgatóság a múltkor sem tudott érdemi döntést hozni, azt vetíti előre, hogy még használt beszerzés sem nagyon lesz. Gondolom ez is valami zsarolás a kormányzat felé, hogy jó lepusztult járműpark képét fessék fel. Lásd a BPO-475-ről szóló kommunikációt mind a szolgáltatói, mind a megrendelői oldalról. Utóbbi volt számomra a legfurább. Régen az ilyet nem kürötlték a nagyvilágba, inkább mindenki lehajtott fejjel elment mellette.
Ha jön 46 használt MAN szóló, nem dobják ki az MCA-kat is mind, a délpesti 260-asok, meg 1-2 rossz állapotú 412-es mellett? + A további 20 db Conecto szóló is jótékony ebből a szempontból.
Ez mindenképp szükséges. Fel lehet villantani azt is, hogy mennyire a 2x.órában vagyunk és még lejjebb leszünk mint 2009-ben és akkor eljön majd magától is az, amit Krisi már most is meglépne, hogy nem lesz kiadható kocsi és bedől a rendszer.
Főleg, hogy lassacskán lejár az MHU-k bérlete is, és vagy megújítani kell, vagy újat kiírni..
és komoly tárgyalást folytatni a kormánnyal,hogy évi X busz, X villamos, X troli árát le kellene tenni egy kulturált tömegközlekedés részére az unióban
Ez, ez, ez. Teljességgel aláírom.
Az persze csak mellékes, hogy más országokban ez még csak nem is lenne tárgyalás kérdése, és nem is egyedül a főváros esetében...
Szerintem meg le kellene hívni a teljes opciót,+475(+10 midi+15 szóló elektromos),és komoly tárgyalást folytatni a kormánnyal,hogy évi X busz X villamos,X troli árát le kellene tenni egy kúltúrált tömegközlekedés részére az unióban.
Az első adagot teljesen, és a második adagból párat fed le a 80 kocsi, amit írsz.
Feltéve, hogy 0db új csuklós jön.
Ha Conectoknál megint fele-fele, akkor az első adag pipa.
Cserébe lenne 26 új csuklós.
Szerintem nem véletlenül gondolkoztak el a csuklós PKD-n.
Ott azért jobban ég a ház.
Ikarus 280 48db
Ikarus 435 24db
Volvo 7700A 142db (fjx-fku-flr-pon)
Volvo 7000A 29db
MB C1G 11db (8db PDZ nélkül)
VanHool AG300 25db (LOV)
137+142 = 279db
Ráadásul növelni kell a kiadást pár évig a belvárosi pótlás miatt - és számítani kell a tovább öregedő flotta miatt további kiesőkre..
Ha ilyen forrásaik és lehetőségeik vannak, akkor szerintem jó - hogy megragadják.
Az e-buszos játékot én sem értem. De ha k+f pályázati forrás, akkor ám legyen. (mondjuk selejtezett e-moduloból / gyári visszamaradt alkatrészekből játszást, vagy más midi alapot jobban el tudnék képzelni..)
Ha a BKV-t hosszú távon fenntartható (vagyis nem pár éven belül szanaszét eső) cégnek lehetne elkönyvelni, akkor idén a következő beszerzést kellene megejtenie:
Gondolom ha a tervek szerint felszabadulnak Kecskeméten a MAN-ok, akkor az úgy is lesz. Csak ne annyira legyenek ideiglenesen a zsír újak előtt, mint Veszprémben az e-bay flotta.
Winmenetrend alapján az alábbi kocsiknál akár jobb is lehet az átépített CNG-s kocsi, pedig ma forgalomban (winmenetrendbe bejelentkezve) voltak.
nyaron Mar felszabadulnak Kecskeméten a tervek szerint a Manok. Akkor most tenyleg par hónap miatt alakitsanak át, es vizsgaztassanak le pár gázból dizelbuszt? Ja, vagy sikeres vásárlás eseten az a 40busz is állna fél-egy evet a festes es üléshuzat athúzasmiatt es a futár beszerelés miatt?mert az eleve röhej lenne. Es arra az időre sem az a par darab átépített busz oldaná meg a buszhiányt.szerintem.
- használt ezer éves gázbuszokat alakítAni át dízelesre?!
- használt ezer éves dizelbuszt alakítani át E-busszá?
- 412GTbol ha jol tudom egy darab selejtezve lett...(ha nem igy van, es rosszul emlekszem az infora, ezer bocsánat).
- ik260 ap hátsó ajto: teljes felújítás es átépítés után par evre már selejtezve lett a busz. Ami eleve komoly kompromisszum volt, pl az ajtók alsó részén belülről a gombcsuklot eltakaró elemet le Kellett szerelni az ajtorol mert különben nem is lehetett volna a rámpát kinyitni. nem lett volna ez egy rossz kezdeményezés 20-25 evvel ezelőtt.
gáz-dízel átalakítás helyett inkább vásárolja meg a BKV a kecskeméti man szóló buszokat.
Ebusz projekt helyett, annak árából a GST-k akkupakkjai legyenek kicserelve, folytatódjon a kocsik rendbetétele.
"De előbb épül a Polgárdi-Tekeres pusztai gyógyintézmény mellett 4000 fő befogadására alkalmas új stadion, minthogy a kormány pénzt adjon (elegendő pénzt) új buszokra a BKV-nak, vagy a BKK-nak vagy a VOLÁN-nak"
Pont most kap a volán majd 3000 buszt. Mindenre van pénz, csak a lobbi szar szerintem a BKV részéről.
A BKV-nál senki nem uszítaná senkire az őrkutyákat, ha az illető beállítana 300 4 db, gyári új, akár dízel, ajtós, városi csuklós busszal.
De előbb épül a Polgárdi-Tekeres pusztai gyógyintézmény mellett 4000 fő befogadására alkalmas új stadion, minthogy a kormány pénzt adjon (elegendő pénzt) új buszokra a BKV-nak, vagy a BKK-nak vagy a VOLÁN-nak
Nem jó érzés ez. Amint rájöttem, hogy kormányok és önkormányzatok tetszőleges vetőforgójában és kombinációjában ez kinek nem érdeke, neked szólok elsőként. ;-)
Valszeg a rövid póráz mindig jobb, mint a hosszú, csak most már olyan rövid, hogy fojtogat. Amint azt is szorítja, akinek esetleg más az érdeke, remélhetőleg rögtön lazulni fog. A nagy kérdés pedig az, hogy ha te vagy a harapásra képtelen kutya, akkor az a jó taktika, hogy kérésre visszalépve lazítasz rajta, vagy az, ha feszítve megmutatod, hogy most már aztán tényleg olyan rövid, hogy ájulásig fulladsz, pedig azért időnként hasznos volt, hogy őrizted a házat. :-D
"Hosszabb távon új kocsi kell, ha törik, ha szakad..."
Már több mint tíz éve hallgatjuk ezt, de nem igazán akar ez megtörténni, valahogy olyan érzése van az embernek, hogy ez nem igazán érdek. (A BKV-nak sem.) Ez a CNG dízelesítés, meg elektromos C1 (tudom nem BKV projekt), ilyen vicckategória. (Mondjuk ezen sírni kéne.) Ezekben a BKV-s kendácsolásokban mindig benne van, hogy egy olyan fantasztikus projekt lesz, mint a 260-as alacsonyplatósítás vagy az Ikarus GT.
Nem baj, ezek a kendácsolások legalább jó sokba kerülnek, de nem is fogják mindannyiunk örömét szolgálni.
(Ha előbújik belőlem a kisördög, akkor meg valami olyasmire gondolok, hogy ezekkel a kiváló K+F projektekkel valakik biztos jól járnak, de az utasok biztosan nem.)
Volt egy nagy formátumú -ámbátor megosztó- közírónk pár évtizeddel ezelőtt aki sokat írt a "szakértelemről" (akit érdekel olvasson Csurka Istvánról).
Na szóval úgy van az, hogy kialakult egy furcsa kép, hogy a BKV-ban mindenki kb. hülye vagy tolvaj vagy léha akár a végrehajtásban akár az asztalok mögött (persze legyünk őszinték az alap impulzusok kialakulásához sokan hozzátettek anno...). Viszont a piac az nagyon kasa, ott mindenki okos, főleg is külföldön. Ja nem, a mutyizó vázjavítók azok nem, boccs.
Na hát ez nem ilyen egyszerű, de erről tényleg nem lehet írni, nem beszélhetem ki a nagy beszállítókat, partnereket, mert elvtelenség volna, hogy hogyan kell tollba mondani nekik szakmai alapvetéseket, hogy lépni tudjunk. Vagy egy-egy telephelyen hogyan kell filléres emberi, munkaszervezési vagy szakmai kérdésekben az ott tevékenykedő vállalkozónk kezét vezetni (amikor persze néha a mi embereink is el-el tévednek, nem titok).
És persze sok olyan elem van ami racionálisan nehezen magyarázható lépés részünkről, ha az ember kívülről tekinti a rendszert. Könnyű a CNG átalakítást, a 168d ügyet vagy a hibrideket kiragadni és férgelni, hogy azok nem jó buszok, minek vesszük, béreljük. Jogos. Azért teszünk mégis így mert ez érhető el marha nagy erőfeszítésekkel (sokkal egyszerűbb lenne egy jó szerződésebe 500 egyformát és jót venni, szívesen unatkoznék utána).
Alapvetően nincs bajunk a CNG-vel, különösen nem lenne, ha úgy állnánk a rajtvonalhoz, hogy új, s nem már toldozott-foltozott buszokkal állnánk a rajtvonalhoz megfelelő méretgazdaságossági alapfeltételek mellett.
A hozzáértés vonatkozásában nem tudok nem sértődötten hozzászólni. Nem tudom ki ért hozzá akkor, ha a szakszervizzel szemben a BKV szakemberei tudják életre lehelni a kocsikat, vagy éppen az ország legnagyobb személyautó importőre tőlünk kér szaktanácsadást. Nem mondom, hogy a jó pap se tanuljon holtig, de a lekicsinylő megjegyzéseket azért hadd utasítsam már vissza!
Tartály: a következő generációkat már 20 évre hitelesítették. Jövőbe látó gömbünk nincs, de az első generációk után jelentősen átrendeződött a teljes piac, remélhetőleg már stabilabb lesz, a növekvő volumen elméletileg ezt kell eredményezze.
Átfogóbb kép: az látszik, hogy rövid távon sem bérelt, sem használt, sem új kocsi nem jön be érdemi mennyiségben a kapun, a város viszont - további határozatig ;-) - nem állhat meg. Szegény ember meg azzal főz, amilye van.
Hosszabb távon új kocsi kell, ha törik, ha szakad, főleg, ha a döntéshozók a város gumikerekes mozgatását a BKV-val képzelik el a jövőben is. Mivel ebben hinnünk kell, minden lehetséges fórumon azon vagyunk, hogy az ellentétesnek látszó folyamatok ellenére is megteremjen a pénzfa. Vagy legalábbis a meglévő termést úgy használjuk fel, ahogy az a társadalomnak vélt szakmai szempontjaink szerint előnyös.
Mediterrán térségekben mitől üzembiztosak a CNG-s buszok? NJV-s Mercik kialakítása eltér bármiben a más városokból ismert CNG-s Mercedektől? Madridban alsó hangon több száz CNG-s Mercedes van és az ottani nyári átlaghőmérséklet bőven a budapesti átlag felett van. Sajnálatos, hogy ez a CNG üzem valamiért nem válik be a BKV számára, holott lenne létjogosultsága a jelenlegi állományból kiindulva. Korábban még volt szó új CNG-s buszok bérléséről/vásárlásáról akár támogatás keretén belül is, esetleg erre látsz bármekkora esélyt jelenleg?
Sehol se? Akkor az új buszokra hogy tesznek a gyárban? A többi CNG-s buszt üzemeltető vállalat hogyan bírkózik meg ezzel a feladattal? Idehaza nem tudna valaki gyártani? A Hajdú Volán anno maga csinálta ezeket a tartályokat.
Bocs, hogy ilyen sokat kérdezek, de kicsit úgyérzem, hogy elkönyveltük, hogy nincs megoldás, feltesszük a kezünk és beletörődtünk...
Egyébként ha ezeknek is 15 évig használható a tartályuk, akkor nem vagyunk sokkal előrébb, 2025-ben ezeket is kukázni kell. Mire kiírnák a közbeszerzés, honosítják, forgalomba állítják, stb őket szerintem legjobb esetben 3-4 év hasznos élettartammal lehetne számolni. Ilyen rövid időre teljesen felesleges buszonként 20-25 millió forintot kidobni (+ a járulékos költségek).
Lehetni éppen lehetne, erre a stokkra (kocsinként talán 5-7 tartály?)bőven 100 millió felett lett volna csomó kérdőjellel, hiszen 15 év alatt változott a technika, a fittingek, kapcsolatok átalakítandók lettek volna, átalakultak volna, ami több mint rizikós, még ha rá is teszi a pecsétet a dologra valaki hivatalból. És ugye marad az, hogy egy zsák pénz elköltése után marad egy nem üzembiztos cng busz, aminek 30-32 Celsius fok felett a hülye kialakítás miatt túlmelegszik és meghülyül a vezérlése. Ez is javítható (minden az) csak a kérdés, hogy megéri e. Szerintem nem.
A 20+20 kormányzati támogatásos Connectóról (lesz-e, mikor?) van publikus infó? Bár úgy olvasom ki szavaiból, hogy nemigen látszik előrelépés, de ne legyen igazam.
Teljesen igazad van. Sajnos a újabb beszerzésnek technikai és egyéb akadálya van, évtizedes sztori vasútnál és mindenhol, hogy a meglévővel azt csinálsz amit akarsz (kis túlzással), újabbat venni meg nehéz. Mondjuk a CNG váza viszonylag erősített, csak honosítva van, így különösebb gond nélkül felhasználható. Persze üzemanyagtank, új motor csak kell, az elektronikát csak fel kell tanítani és le kell vizsgáztatni tisztességesen. És valóban, vissza nem léphet a besorolás.
Ehhez de más:
A két NJV marad CNG délpesten amíg a tankjuk valid.
Az 5-6 átalakított dízel (NJV bázison) Óbudára kerül.
A zöld Volvoból, ha lesz bármi is akkor elektromos, ami nem a BKV telephelyen készül.
"A Kőbányán belüli hiányzó hálózati kapcsolatokat biztosító fejlesztések (pl. Harmat utca, Mádi utca, stb.) is 2022-re csúsznak."
Tehát 2022-ig biztosan nem fognak hozzányúlni a Mádi és a Harmat utcához.
Lassan Lacuséknak össze kellene gyűjteni a maradék 280-as kocsikat a 85/85E-re és írni a főpolgárnak egy levelet, hogy addig csak azzal az egy típussal fognak szolgáltatni a két vonalon, amíg nem újítják fel az érintett utakat, sőt, ha kell, akkor nem mennek be az újhegyi lakótelepre a buszok, tuti, hogy hirtelen lenne akarat és pénz a felújításra.
De egyébként eleve nem is értem: ezek az NJV-k 15 éves buszok, egy ehhez hasonló járművet bagóért lehet turizni Ny-Európából. Ráadásul eléggé le van már lakva maga a bódé is (nem a gáztartály hiánya az egyetlen gond), így nem igazán tűnik túl logikusnak újabb milliókat elverni rájuk...
A két NJVnek van tartályvizsgája, a kidobottak azért repültek, mert nem lehetett rájuk megfelelő tartályt kapni, szóval gondolom a forgalmi állományból kivont kocsik dízelesednek. (CNG Volvo mLMerci dízel motorral? Perverz.)
Tudtommal motorcsere után nem lehet rosszabb a jármű környezetvédelmi besorolása, mint amivel először forgalomba helyezték, ez a dízelesítés esetén nem jelent gondot?
A donorok célja ugye lehet az általános jellegű alkatrészfelhasználás, a másik cél meg a motorok (a csuklósókból a nagymotorok felhasználása) a cng kocsik dízelesítésére. Szegény megoldás, de sajnos akkor a kocsiínség beszerzés híján, a szeptemberi jelentős pótlási növekedés előtt, hogy 5-6 legjobb vázállapotú cng dízelesítése a kényszer cél.
A cikkben is téma volt a donor: hasznos dolog és olcsó megoldás, de nem szabad túlmisztifikálni, és nem is általános gyógyír az üzemre. Donor buszból üzemeltetni nem lehet, csak hozzásegít az üzemelteéshez.
A választ nem egy BKV alkalmazásában levő ember adta, hanem ÉN. ez az oldal nem egy hivatalos tájékoztatási felület, hanem szubjektív v. objektív vélemények láncolata. időnként tények is felmerülnek, de azt egy-két forumozó figyelmen kivül hagyja, sőt kifejezetten zavarba jön tőle. A forgalomból kivonva is egy ilyen válasz. Jelen állás szerint nem rendelkezem a felelősségre vonás lehetőségével (ha igen, akkor sem az itt hőbörgök határoznák meg).
Ha vizsgabiztos lennék, akkor biztos, hogy a BKV-sok vizsgáztatásakor kizavarnám őket lakott területen kívülre (a vizsga hossza és előírásai azt gondolom ezt lehetővé teszik) és sorba buktatnám őket, ha nem mennének 50 fölé. Ha pedig 50 fölé mennének, akkor az oktatónak tenném szóvá, hogy én utas vagyok, szóval jó lenne a saját szabályaikat betartani. :)
2007-ben volt szerencsém 2 (kettő) napot gyakorolnom az M2 vonalán, "Barbi" típussal, akkor sajna pont csak a Deák-Déli között volt ott is metró, a többi részen pótlás. Azt tudni kell, hogy az M2 vonalán (akkor és most is) 70 km/h a Vmax a vonalra engedélyezett legnagyobb sebesség. Az első körömben ki is kapcsoltam 70 km-nél ahogy kell. Az oktatóm megkérdezte, hogy hát hol láttam én az "Áramot kikapcsolni" táblát? Hol, hol, hát az még odébb volt. Okés... a következő körben az "Áramot kikapcsolni" táblánál szüntettem meg a vontatást. Olyan kb. 76 km-nél... :D
2019 augusztusában lett levizsgáztatva, február óta forgalmi állapota szerint kérelemre ideiglenesen kivonva, valamint jármű színe zöld. Ennek aztán nem sok köze a BKV-hoz, és a forgalmi állapotából kiindulva még kevesebb, hogy bármi lesz. Ha jól tudom nem a BKV tulajdonában áll az érintett jármű.
40 db Volvo hibrid hajtású autóbusz tervszerű karbantartási feladatainak ellátása a járművek állagának, műszaki állapotának és forgalomképességének megőrzése céljából, a forgalmi járműkiadás folyamatosságának, a megfelelő rendelkezésre állásának biztosításához. Nem képezi a szerződés tárgyát a balesetben sérült járművek javítása, a fődarabok javítása és felújítása, a műszaki vizsgára való felkészítés és vizsgáztatás valamint a nem rendeltetésszerű használatra visszavezethető és vis maior események során keletkezett károsodások helyreállítása, ide nem értve a futóműveket.
Ne haragudj, de nem, nemmindegy! Hadd kérdezzem már meg én (és most hadd adófizetőzzek egy kicsit), mint fizető utas, hogy hogy a búbánatos francba fordulhat az elő, hogy ilyen állapotban ki megy a forgalomba egy busz?? (Az most irreleváns, hogy ötvenéves konstrukció.) Ne haragudj, de mégis milyen válasz ez: már mindegy, mert forgalomból kivonva. Ne haragudj, de 2020-ban ilyen választ egy a BKV alkalmazásában lévő ember nem mondhat! Ne haragudj, de a fórumozók és az Index olvasók is megérdemeltek volna valami oylasmi választ, hogy: Ne haragudjatok! Levontuk a tanulságokat és a jövőben ilyen nem fordul elő többé ilyen. A felelősöket felelősségre vonjuk.
(Lacus most megérdemel egy nagy riszpektet, mert, ha a sorok között is, de úgy érzem részben vállalta a felelősséget.)
* Melyik kapaszkodószín a "hivatalos" a 200-as/400-as sorozatú (kiv. 412-es) Ikarusoknál? A citromsárga vagy a zöld?
* A világoskék 412-esek miért nem a világoskék kapaszkodó + Zelika üléshuzatot kapták meg?
* Minden Volvo 7700A (FJX, FKU, FLR-PON) megkapja a narancssárga kijelzőt + világoskék fényezést + világoskék kapaszkodót + Zelika üléshuzatot + újfajta ablakokat (elhúzható rész) stb.? (Minta: pl. FJX-222) És mindegyik rendszáma ki fog fehéredni?
* Miért maradtak meg arculatosítatlan elemek egyes használt busztípusoknál? (Pl. MFW-MHK volvo; rijekai citarók) Minden használtbuszban kicserélik a bukóablakokat elhúzhatóakra? (Érdekes ellenpélda: LYH-108 http://hbweb.hu/fg/fg0103282/html/kep89.htm)
* A cng-s citarók mikor fogynak el? (már csak NJV-179, -180, -186 van állományban)
Annyira azért nem mindegy, mert az ilyen esetek nem vetnek valami jó fényt a BKV egyébként sem túl rózsás hírnevére.
Engem inkább az érdekelne, hogy ilyen állapotban miért szállít utast? A sofőr gondolta úgy, hogy jól van az úgy, vagy a diszpécser utasította, hogy vergődjön el vele a végállomásra vagy x megállóig?
Mely buszok vannak most tartósan leállítva? Ha jól számoltam, ezek: MUM-639, MUM-649, MPW-632, BPI-027 MCA-009, MCA-010, NTM-441, LYH-104, LYH-126, NGC-160, LOV-862, MUT-893
Mindent azért nem lehet megoldani bontott cuccokkal, gondolok itt elsősorban a forgó, kopó alkatrészekre.
De az egyébként se úgy megy, hogy bemegyek a buszbontóba, aztán túrok valamit, amire éppen szükségem van. A donorbuszokat is fel kell kutatni, hazaszállítani, kiszerelni belőle amit ki lehet (ez megint idő+meló=pénz), gondoskodni a lerabolt roncs elszállításáról, stb.
Papíron jól néz ki, csak ugye semmi értelme. 6 helyett 18 db 260-as van éppen kint, és nem hinném, hogy ez érték sokkal jobb lesz idővel. Főleg amiatt, mert a RVY kocsik előtt sem tartották az mp kiadásokat. A helyzet pedig szinte változatlan, mert nem kevés ap ki lett vonva.
Persze ez úgy megy, hogy gondolnak egyet, aztán jófogásolnak valami bontott szart a buszhoz:) Nem. Közbeszerzés kell, aztán valaki hoz utángyártott szart.
Abszolút indokolt a reggeli és a délutáni csúcsban a csuklós többletkapacitás. Nem olyan rég volt utasszámmérés is, esetleg nem elképzelhető, hogy annak az eredménye a két részes számra osztott csuklós?
282E-284E-n alapból kijött reggel 3 csuklós. Nem először és nem utoljára adnak kétrészesbe így csuklósokat.
De... értem én, hogy nagyon szépen mutat a táblázatban, hogy mától papíron 6 260-as van kint, de az élet ezekre a dolgokra csúnyán rácáfol. 282E-284E-n F10 (reggel 182A), F11, F12, F13 nyugodtan lehetne 260-assal adni. Kétrészes számok. F9 ugye reggel 183-asba etetős, oda nem
" Dél-Pestet ha nézzük lassan az összes hadrafogható 260/280-asàt màr kiküldte,és még lesz 30-40 fok meleg is.."
A mai nap nem túl biztató főleg szólók terén. A RVY Conectók forgalomba álltak ennek ellenére kint van 11 db 260-as ap számokon. Nyilván 21 szóló nem csinál csodát, de azzal nem nagyon számoltak, hogy az NJV-k ki lettek vonva, 2-3 MCA már hónapok óta üzemképtelen és 1 kivonásra került, valamint a 412-esekből és a CNG-s VH-ból is van pár darab tartósan álló. Ahogy nézem Délpest szóló mp kiadása 2 darabra lekorlátozódott, miközben már lehetett sejteni, hogy ebből nem sok jó várható. Ilyenkor felmerül tényleg a kérdés, hogy miért nem lehet 5-6 darabbal több fix mp forda, főleg olyan vonalaknál, mint a 282E/284E.
Köszönöm a kiegészîtést valóban elszàmoltam pàr db kocsival :)
Nehéz követni pl 122 egyik forgalmijàt Cinkota adta több hete 435-el.
De 20E és 30- as közt is úgy tudom van àtszerelő,tehàt ott is van egy levonandó.
Papîr szerint lehet reàlis a tartalék Ikarusok elosztàsa,de Dél-Pestet ha nézzük lassan az összes hadrafogható 260/280-asàt màr kiküldte,és még lesz 30-40 fok meleg is..
Egyebek mellett szerintem azt is hülyeség így általánosságban kijelenteni, hogy a használt buszokhoz olcsóbb az alkatrész és egyszerűbb az üzemeltetésük... Pl egy faceliftes Citaróhoz mitől lenne olcsóbb? Az ilyen LOV kategóriájú 20 éves vénségekhez már sokszor nincs is. Ráadásul az is probléma, hogy a használt buszokhoz sokszor semmilyen dokumentációt nem adnak, így pont hogy jóval nagyobb fejtörést okoz az üzemeltetésük, mint az új buszoké (vagy akár a régi Ikarusoké, mert az még tényleg a faék kategória).
Viszont az mp számokat sikerült atvariálni úgy hogy szar legyen. Nagyváradon 1000 ember és nincs busz kokin meg meg a busz van épp hogy alig tudnak mozogni egymástól szó szerint a Vak Bottyán kozepéig áll a sor
Valahol, valamelyik garázs valamilyen típusú használt buszán: - Szép napot, erős füstszag van hátul, az ajtó után! - Ajtóból vagy motortérből jön? - Motortér. - Akkor sajnos nem tudok mit csinálni, délelőtt is szóltak, voltak kint megnézni, de semmi. Talán olaj folyt valahova, és az ég le. Azért remélem nem gyullad ki, ha meg mégis, futunk. - Szép napot! - Szép napot!
Nem tudom, hogy ez az okos bejelentő volt-e, de az is skandallum volt, amikor az akkor még csuklóssal kiadott 260-as vonalra kiküldte csereként egy délutánra a garázs a 03-50-et (ez utóbbinak talán pont az utolsó napjai egyikén, mert tisztán emlékszem, hogy a Futárban látható volt maga a kocsi, de a vonalra nem jelentkezett be valami hiba miatt, az utazástervező nem látta).
A RVY Conectók forgalomba állásával a vasárnapi kocsi kiadás már egészen vállalható Lehel térig történő metrópótlás ellenére is. Rég nem volt már ilyen, mai napi kiadások:
Mondjuk számtalan dolog van, amit az elmúlt 30 évben meg lehetett volna oldani a 200-asokon, az egyik ilyen a fűtés. De "nekünk" csak a sötétített ablakra meg a műbőr ülés újbóli bevezetésére futotta...
Múltkor a 45/F5-re a diszpécser szólt rá az Egyenes utcánál, hogy "hallod, most jött egy bejelentés a buszról, hogy nincs 25 fok, szóval nem megy a fűtés." Képes volt a buszról betelefonálni a BKK-nak valaki egy 280-asról, hogy nincs rajta 25 fok! Néhány lakótársunknak komoly problémái vannak...
Ránéztem a kommentekre, még azokra is reagált úgy a panaszos, hogy attól, mert a 23/85 családon rossz, neki még lehetne jó. Sokat kell várnia és nem akar átszállni. Önző az ember, más baja nem érdekli, csak a sajátja, érthető ez egy bizonyos szintig, a gondolkodást meg kéne tanítani, de sokaknak nem sikerült ezt a gyakorlatilag hasznos dolgot elsajátítania.
Ha gonosz akarnék lenni biztos lisztért ment a csarnokba és nehéz volt felszállni az Ikarusra a megvásárolt több kartonnal.
Ennyi erővel káp.megyerről miért nem jön panasz, hogy a 122-es ált. mp, a 30-as család és a 20E is elég sokszor mp. és a villamos is csak Tátra? Bizonyos részeken lehet (a másik ilyen városrész ugye Kőbánya), de máshol botrányos? Ezt az egyet nem értem a BKK szervezésében, de itt a kétrészes 109-es(el) 280-as(ok)sal pont maximálisan érthető.
Levezetheted, akkor is jön majd valami baromsággal (egyszerűbb és gyorsabb lenne). Persze, az lenne, sőt, a legjobb az lenne, ha 4 évesnél fiatalabb lenne az összes buszunk, de sajnos ez nem lehetséges. Addig meg be lehet nyelni azt a pár kört, miben Ikarus közlekedik, ott az applikáció, az ki fogja írni, hogy mikor mi jön, és akkor el lehet őket kerülni.
Számomra pont az a furcsa miért a 109-esre kéri, miközben pont ez a vonal az, ahol csak kétrészes számokban fordul elő mp és párhuzamosan vannak alternatív AP járatok.
Sok minden panasz indokolható, bár egy olyan járatnál, amelynek önálló szakasza csekély, illetve párhuzamosan alternatív alacsonypadlós járatok övezik körül elég nehéz megérteni miért okoz gondot csúcsidőben 2-3 kör mp a vonalon. Budán az ICS-re vagy Tátrára feltud menni az utas, akkor a 109-es Ikarusára miért okoz ugyanez gondot?
Dél-Pest kapott végre buszokat, erre ne legyen neki 280-as a 109-esen. Logikus. Értem én, hogy már nem kellene egyenek se forgalomban legyen és nem lát bele rendszerszinten, de ha hallja a hírekben, hogy most Dél-Pesten fejlesztenek, miért is ír egy óbudai vonalról?
Ezért nem jó néhány vonalat teleszórni a maradék kevéssel, mert így ott ez a kép marad meg a laikusokban, hogy itt mindig ez jön, bezzeg máshol, miközben a város másik része nem is érdekli. Értem én a mai szervezési logikát is, de kevesebb érdeksérelem lenne, ha többfelé járna a megmaradt, kiutált állomány. Lehet, hogy így ma kevesebb viszonylat érintett, de az ottani utasok többszörösen kapják azt, amit a mai állomány alapján kellene kapjanak.
A széria kocsik 1993-tól igen. Sőt ugye a gyrosok is ezt kapták 1998-ban.
Arra nem emlékszem, hogy a Tétény-busz kocsijai megkapták-e, de a 144gy 415-ösei 2003-ban már inkább. Aztán ahogy vonultak be a GJSZ-be, szép fokozatosan. De ekkor is talán csak az arculatos 415-ösök... rég volt..... :( :)
Még a Gyorsokban is ilyen volt, viszont a 2000-ben felújított ("arculatos") 415-ösökben már nem. Folyamatosan cserélték őket, 2010-es évek elejére lassan eltűntek.
Persze, de sokkal színvonalasabb a második verzió is, mint a jelenlegi kék műbőr ülések. :) Remélhetőleg a nosztalgia 435-ösnek eredeti üléshuzatát visszahozzák, mert 04-49-nél szerintem kicsit ront a varázsán, hogy a műbőr üléseket nem cserélték ki eredetire.
Ha ezt így látod, akkor miért nem pattintottad vissza a helyére a borítást, fényképezés helyett. Úgy csinálsz, mintha mindenféle méregdrága eszköz lenne szükséges a "javításához". Bármelyik utas is ki tudja nyitni. Ennyire ne akard már negatív irányban húzni a KV-t.
Azért nem egyszer előfordul, hogy AP helyett az érintett vonalak egyikén cserére 280-as megy. Szóval nem árt, ha 1-2 tartalék be van építve. Egyébként ha már Óbuda PCC-923 kissé megbontva áll, lassan féléve nincsen forgalomban.
Délpest
23E -> 1
54 -> 4
85/85E -> 3
-----
összesen: 8 db
Tegnap 4 db gyors átment Troliból Délpestre, emiatt ott bőven lesz tartalékban 280-as.
Nem egészen érthető Óbudànak minek kell ennyi 280 as.
19/9 a kiadàs,és szinte sose jön ki pluszba pótolni egy se.
Délpesten inkàbb kell,bàr igaz kaptak gyrosokat ott 14/5 kiadàs ha minden igaz,viszont ott napi szinten kinn van még ezenfelül x db.
Kőbànyàn talàn elég a megmaradt 9 db,Cinkota viszont érdekes a 35/29 es mp kiadàssal,pedig kaptak Volvokat,ehhez képest csak 7En van 2-vel kevesebb mp egyenlőre meghirdetve.
Ide is eljutottunk h garàzsonkét tizenpàrdarabnyi van màr csak.
Persze gyerekként mikor 90-es években utaztam legelőször ezeken,durva lett volna feltételezni is,hogy 2020ban még menni fog belőlük ennyi.
Elkezdtem írni egy hsz-t, de nagyon bosszús lettem a végére. Szóval inkább csak annyit írok, remélem nem az áll emögött, hogy a már átadásra ítélt kocsikkal nem foglalkozott egyik garázs sem. Inkább csak szarok az FKU-k.
Melyiket választanám a kettő közül? A harmadikat! :D
Ettől még biztosan volt válogatás Kőbánya részéről, mert tényleg egytől egyig a kőbányai állomány rosszabb tagjai lettek átküldve, még véletlenül sem egy-két normálisabban megcsinált kocsi. A tegnapi Délpestről átment kocsiknál nem volt probléma a más műszer?
Igazából az utasszámmérő berendezések összhangja miatt volt ez úgy, ahogy. Röviden: a délpesti kocsikban más műszer van/volt, mint az összes többi BKV-s csuklósban (kivéve az RVY-ket). Tehát délpest átadta az összes ilyen kocsiját Kőbányára, Kőbánya meg a saját mérős autóit átadta Cinkotára, amik ott összhangban vannak az összes csuklós kocsi műszerével, az SRG-vel.
Az első eresztés emlékezz vissza, úgy történt, hogy Délpestről fokozatosan vándoroltak át az FKU-k Kőbányára. Majd Kőbánya küldött FKU-kat Cinkotára, sokan nem értették erre mi szükség, hát annyi biztosan Kőbánya/BKV részéről, hogy az ottani borzasztó állapotokat egy kicsit felemeljék a valamivel színvonalasabb FKU-kal és a legrosszabb darabokat kiszanálják és azokat küldték át Cinkotára. Meg is lehet nézni őket, és ahogy írod elég gyatra állapotú kocsik. A tegnapi eresztés már közvetlenül Délpestről ment át Cinkotára és azok között már van néhány igen jó darab kocsi (933, 945, 950), meglepődnék ha ezek a kocsik egy szinten lennének a Kőbányáról jöttekkel, erre pedig nem sok esélyt látok.
12 FKU van akkor most Cinkotán? 901, 909, 918, 925, 926, 929, 932, 933, 943, 944, 945 és 950?
Az újabb adagot egy ideig nem várnám utcára, mivel az első adag első meneteit is majd' egy hét után sikerült csak teljesíteni. Csapágytörés, tengelycsere, váltócsere, meg amit akartok. És talán az FKU-926 az, amelyik amióta megérkezett a garázsba, bent áll a csarnokban felemelve. Ezek a kocsik utcán voltak, mielőtt átjöttek. Hát milyen állapotban vannak ezek az FKU-s Volvók?
A proto 435-ösön kívül terveztek eltenni egy sorozatpéldányt fok-gyemmel (lehetőleg széles piros csíkos számjelzővel..) is? Nekem valahogy fura, hogy nem egy szériapéldány került kijelölésre.
Mindamellett, hogy a táblát egyszerűbb fenntartani, de ez a típus modernebb megjelenésű volt a kijelzői miatt, mint a szólók zöme.