A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Mondjuk bő 2 év ridegtartás, 1 év parajosban rohasztás után azért megtekinteném mi van a burkolatok, padló alatt... :) Meg ne feledjük, 10 évig nem voltak ezek a buszok megbontva.
Mennyire lenne egyébként életszerű, ha a későbbiekben a budai garázsokba szánt, azon belül is a meredekebb vonalakon közlekedtetni kívánt buszokat erősebb motorokkal rendelnék? Volna értelme ilyen célú kettéosztásnak a megrendelésekben?
Na ja, ráadásul n+1szer le lett már írva az is, hogy a Volvo akkoriban ezt a típust csak ezzel a motorral gyártotta: nagyobb teljesítményűt lehetett volna rendelni (nyilván meg is kérték volna az árát), de nagyobb hengerűrtartalmút nem.
Itt nem esett róla szó, de tegnap lezajlott az eddig talán legnagyobb szabású, magán szervezésű, BKV-tól teljesen független nosztalgiabuszos esemény, a "96A felélesztése". Én ugyan személyesen nem vettem részt rajta, de ahogy kívülről láttam és ahogy az ismerősök beszámoltak róla, gyakorlatilag fullon jártak a buszok egész nap.
Ismét bebizonyosodott tehát, hogy van igény 200-as nosztalgiázásra és nem csak a budai hegyekben... Kíváncsi lennék azért, hogy hány megsavanyodott félbolond írt panaszlevelet a BKK-nak, bár errefelé mondjuk normális emberek laknak, nem mindenszarista, finnyás balf@szok :P
Egyébként sajnos a politika ebben a témában is bőven beleszólt, így ezt felesleges firtatni. Meg lett mondva már régesrégen is, hogy mit kell venni, mert ez az elvárás.
Anno a Volvok esetében Demszky volt, aki a megrendelést megszabta, hogy a legkisebb motorral vegyük, mert akkor keveset fogyaszt.
Ugyan buszt életében nem látott, de ha Ő azt mondta, akkor úgy is lett.
Külföldön a közlekedési vállalatok veszik a buszokat, nem a politikus.
Nem arról van szó, hogy nekünk jut a legrosszabb busz, csak amíg az Inter-Tan-Ker megveszi a buszt, bérbeadja 8 vagy 10 évre semmi több "teendője nincs vele".
Adva van egy munkaeszköz, úgy ahogy le van járva. Nekik édesmindegy, hogy jó - vagy nem jó annak aki dolgozik vele nap mint nap.
Mivel a BKV csak bérli, semmi köze hozzá, nincs mozgástere a felmerülő problémák megoldására, Nem módosíthat rajta, max javíthatja a műszaki hibákat.
Magyarra lefordítva, van egy éttermem, mivel úgy olcsóbb bérelek késeket, amivel a szakácsok és előkészítők dolgoznak. Ha azoknak nincs éle, nem élezhetem meg, mert nem az én tulajdonom. Aki bérbeadja, nem foglalkozik azzal, hogy megélezze, mert neki az az érdeke, hogy újabb késeket bérelj helyettük, aminek még van éle.
Amióta olvasom a fórumot egy dolog a biztos: A megmondó emberek szerint MINDIG az a busz a szar, a világ legrosszabbja, amit épp a BKV beszerez. Volt itt már a világ legrosszabb busza a Volvo, a Vanholl, a Mercédesz, éppen mit vesznek.
Kicsit ez már unalmas.....meg egy kicsit dedós, hogy MINDIG nekünk jut a világ legrosszabb busza......jaj jajjjjjj, jajjjjjj, hogy mi mindig így járunk.
Szerintem a kutyát nem érdekli, kinek tetszik valami, meg kinek nem, azt viszont tényleg továbbra sem értem, hogy ha valami még szinte új (AA-DI széria kb. másfél éves), miért nem lehet az ilyen jellegű viszonylag komoly hibákkal az asztalt verni a gyártónál?
Értem, hogy bérlés, meg örüljünk, hogy van új busz, de ez így tényleg nevetséges. Kívülről tényleg az látszik, hogy teszünk az egészre, esténként leadáskor csak az számít, hogy a sofőr ne törje körbe a buszt, meg ne törje le a napellenzőt, ezt árgus szemekkel meg kell nézni minden alkalommal, de az, hogy nem megy a klíma, gyenge a motor, nem mennek bizonyos (akár a KRESZ-ben kötelezően előírt) műszaki funkciók, senkit nem érdekel...
Tulajdonképpen a Mercinek van igaza, ha a megrendelői ennyire szerencsétlenek, gyárthat bármekkora hulladékot, azt is kapkodva fogják vásárolni.
Nem csak a Cinkotai garázsban vannak Mercedes Conecto buszok, hanem tudtommal mindegyik garázsban. Lehetne csinálni egy felmérést, hogy kinek tetszik, kinek nem.
Az SKR-ek még nem is voltak annyira rosszak, de az új eresztésnél szerintem igenis vannak hibák.
A Volvók óriási műszaki fejlődést hoztak a '80-as évek műszaki színvonalán ragadt BKV-hoz 2004-ben, mind utas, mind járművezetői komfort szempontjából nézve.
Ez a merga dolog meg: az hogy te nem szereted, az nem jelenti azt, hogy az egész cinkotai garázsnak ez lenne a véleménye. Mert ugye szerinted a hibridek milyen jó buszok, aztán az új árában vett használt szarokból az első példány gazdaságosan nem javítható váztörés miatt lett kuka. Hoppá, mekkora biznisz volt. A többségük egy Farkashalomra alig bír felmászni. De persze ezek a jó buszok és nem a Conectók. Ugyanmár...
Erre annyit írnék, hogy mások voltak a viszonyítási alapok. Akkoriban az Ikarus 280-as és 435-ös széria simán kenterbe vágta a Volvo 7700A buszokat, kényelem, megbízhatóság, futásjóság tekintetében. Akkor jobbbat szerettünk volna.
Most, hogy megismertük töviről-hegyire a csillagos Török buszok szolgáltatási színvonalát, mára a Volvo tűnik jobbnak.
Most ez a "vita" megint olyan, mint amit itt egyesek a Volvókkal kapcsolatban előadnak: az egyik pillanatban már új korukban is szarok voltak, a másikban meg 20 évesen is kurva jók... Egyrészt nem 5, hanem 4 évesek, de ha a forgalomba állásuk dátumára se emlékszel, akkor gondolom arra se, hogy a régebbiek mennyire zörögtek közel 10 évvel ezelőtt :P
Csodát amúgy nem kell várni, mert sajnos ez a budapesti úthálózat minden járművön nyomot hagy előbb-utóbb.
Szeretném kérni az illetékeseket, hogy RVY-713-at nézessék meg mert több hete már iszonyatos hangot ad a ventilátor. Elég kellemetlen reggel 4-től éjfélig ezt hallgatni pihenés helyett. Köszönöm.