Keresés

Részletes keresés

eric35 Creative Commons License 2022.03.29 0 0 154757

Egy fura kérdés:

ha lenne rá forrás, át lehetne építeni ezt a replika kocsit az eredetinek megfelelően?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (154756)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.03.29 0 5 154756

293.

 

Tény, hogy most két királycsapos verzió készült.,

Az ok prózai, a 284-es golyóskoszorús megoldása nem volt elérhető reális áron.

Amúgy oka nem volt ennek a megoldásnak az eredetiben (igaz, tény, hogy ilyen volt), Ikarusos teszt volt ez.

bz79 Creative Commons License 2022.03.29 -2 9 154755

Át lehetne írni a fordákat hogy a 200-asok este kezdjenek 21-22 körül valamelyik vonalon,majd éjszakai,reggel meg a csúcsig ,kb 6-ig dolgozzanak ismét valamelyik nappali  vonalon.Nem lenne nagy munka,és a conectoknak nem kéne annyit futni pl cinkotán.De a kockafejből nem engedünk,legyen minden,mindig ap...elmebaj.

Előzmény: ELK671 (154753)
gorcher Creative Commons License 2022.03.29 0 3 154754

11-85 is. De ők már túl vannak állapotuk delén.

Előzmény: BX 59-76 (154750)
ELK671 Creative Commons License 2022.03.29 0 2 154753

Azért ez a Cinkotàn pihentetés nem újdonsàg.

Pàr évvel ezelőtt ugyanez volt a 260-asokkal mikor még nagyobb tételben jelen voltak. Dél-Pesten màr nem volt cserekocsi,miközben akkor még Cinkotàn 15-20 db 260-as bent àllt munka nélkül.(akkor màr éjszakaiba se jöttek ki).

 

Bàr éjszakairól most is az a véleményem,hogy amîg van Ikarus csak azokat kéne kiküldeni,csak ugyebàr nagyon sok àtszerelő van.

Előzmény: gorcher (154746)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.29 0 3 154752

Fél év állás után nemrég állt újra forgalomba.

Előzmény: abauj (154751)
abauj Creative Commons License 2022.03.29 -1 2 154751

Ma "csak" egy forgalmi hiányzik a vonalról (20E). Kicsit más: Ebben a hónapban láttam a RYH-809-et Újpest gerincvonalán a 121-esen. :) Csak engem került el eddig ez a busz? Valahogy 810-től fölfelé rémlettek.  

BX 59-76 Creative Commons License 2022.03.28 0 4 154750

Elvileg még ott van a BPO-001 és a BPO-003 is, ha jól tudom.

Előzmény: gorcher (154741)
berci1919 Creative Commons License 2022.03.28 0 0 154748

NCZ-ről van, igen.

Előzmény: IAtilla (154742)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.28 0 7 154747

Elvileg 08-51 vizsgázik hamarosan, de tényleg Cinkotán meg ott állnak... 

Előzmény: gorcher (154746)
gorcher Creative Commons License 2022.03.28 0 6 154746

Sofőrhiány biztos nincs, mert most tölti az utolsó 3 napját az egyik legjobb 45-ös vezér, aki akart maradni besegítőnek, de nem ajánlottak fel neki semmit.

 

Nem, tényleg nem értem én sem. Komolyan. Tök feleslegesen van egy a kiadásnál sokkal nagyobb állomány tartva Cinkotán, míg Óbudán szívás van. Persze én azt adnám, ha a 19-75 visszatérne 45/5-re, de ha ilyen nem lesz, akkor járassák máshol. 5 fasza állapotú kocsi rohad Cinkotán mozdulatlanul, minden ok nélkül...

Előzmény: abauj (154745)
abauj Creative Commons License 2022.03.28 0 9 154745

Hozzászólásod nyomán több hét után ránéztem a winmenetrenden, hogy mi a helyzet a 20E-n. Ha valósak az adatok, akkor siralmas volt a mai reggel is. Ennek függvényében méginkább érthetetlen a 280-asok pihentetése Cinkotán. Vagy esetleg sofőrhiány van?  

Előzmény: gorcher (154741)
MOS-265 Creative Commons License 2022.03.28 0 1 154744

Mainap margójára volt az örsön egy RVY-718 vs PXZ-877, és az Élessaroknál egy MHK-919 vs NCA-532.

torqmatic Creative Commons License 2022.03.28 0 0 154743

Macából több is égett, illetve Citarók is gyulladtak ki többször is.

Előzmény: 133bp. (154733)
IAtilla Creative Commons License 2022.03.28 0 1 154742

Nem értek hozzá annyira, de miből gondolod, hogy ez a hátlap genfiről van? A 7000-es típusjelzésalapján könnyen lehet, hogy valamelyik szóló 7000-esről van, nem?

Előzmény: berci1919 (154715)
gorcher Creative Commons License 2022.03.28 0 12 154741

Valaki komolyan mondhatna valamit a cinkotás 280-asokról, mert már szétfurdal a kíváncsiság. Miért állnak bent a garázsban 4 hónapja munka nélkül, amikor a 00-29, 19-75, 77, 78, 80 ötös mind délpesten, mind óbudán simán elszolgálna még utasforgalomban egy darabig? Bőven jó állapotban voltak még tavaly. Igaz, azóta meg bent rohasztják őket mozdulatlanul a betonon... mi értelme ennek? Miért nem lehet akkor átadni őket a másik két, még a típust üzemeltető garázsba? Vagy mire várnak? Milyen pótlás lenne a nyárig, ami miatt megugrik Cinkota kiadása és szükség lesz rájuk?

Pompompum Creative Commons License 2022.03.27 0 6 154740

Aki minuszolta a hozzászólást, az árulja már el, hogy szerinte miben tévedek. Félreértés ne essék, nem zavar a mínusz, csak érdekel, hogy mi az, ami rosszul írtam.

Előzmény: Pompompum (154735)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2022.03.27 0 1 154739

Az x-235 összesen minimum kétszer ha nem háromszor próbálta meg selejtezni magát, de egyszer se járt sikerrel.

Előzmény: 133bp. (154728)
Pompompum Creative Commons License 2022.03.27 0 2 154738

Hát egy fékégést semmiképpen sem sorolnék ilyen kategóriába, legtöbbször legfeljebb annyi következménye van, hogy tárcsát kell cserélni (de azt sem mindig) ami rutin feladat. 

Előzmény: Törölt nick (154737)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.27 0 0 154737

Ha jól emlékszem, a 221-nek nem ez volt az első, ha jól emlékszem, a fékje égett már máskor is.

Előzmény: 133bp. (154728)
Pompompum Creative Commons License 2022.03.27 0 0 154736

de igen

Előzmény: 133bp. (154731)
Pompompum Creative Commons License 2022.03.27 -2 3 154735

Azonos a motor, túlnyomórészt azonos a felépítmény elektromos rendszere, az alvázvezérlés változott csak. A motortér kialakítása azonos, beépítése azonos. Töltőcsövek, kötegek elvezetése a motortérben azonos. Mi releváns még jelen kérdésben?

Előzmény: extrémgörkoris (154734)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.27 -2 6 154734

Flr kialakításában azonos az x-u szériával

 

 

A ruha alatt qrrrwááára nem azonos! 

Előzmény: Pompompum (154732)
133bp. Creative Commons License 2022.03.27 0 5 154733

A sokat szidott VH-k érdekes módon nem gyulladnak vagy Délpest ennyire jól teljesít. 

 

32 db LOV közül (közben 12 db már kivonásra került belőlük) az elmúlt 13 év alatt nem találtam olyan információt, miszerint tűzeset történt volna bármelyiknél. 

44 db new AG közül (1 db kivonásra került, de nem tűz miatt) eddig MUU-905-t ért egy darab motortéri tűz a 202E vonalon, több ilyen esetet nem találtam. 

 

Csak azért hoztam viszonyítási alapnak, mert ezek viszonylag nagyobb és egységes állományok 16-21 év körüliek, elvileg ridegtartás rájuk is felhúzható. 

Pompompum Creative Commons License 2022.03.27 0 4 154732

Flr kialakításában azonos az x-u szériával, csak az üzemeltetés helye különbözik. De PKD is égett már, ha nem is lett ennyire felkapva. A 221 meg inkább csak füstölt, hamarosan utcán lesz valószínűleg, semmi komoly nem lett vele. 

Előzmény: 133bp. (154728)
133bp. Creative Commons License 2022.03.27 0 0 154731

Az nem a kelenföldi garázsban égett le? 

Előzmény: Törölt nick (154730)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.27 0 0 154730

FKU-928 is tűzeset után lett kuka és donor 2020-ban.

Előzmény: 133bp. (154728)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2022.03.27 0 0 154729

Nekem még rémlik egy kisebb FLR tűz is Délpestről.

Előzmény: 133bp. (154728)
133bp. Creative Commons License 2022.03.27 0 12 154728

Ez butaság, sokkal több égett már, viszont a BKV nem engedhette el ezeket, így nagy részüket megcsinálta. 

 

Próbáltam az eddigi hozzászólások alapján összegyűjteni időrendi sorrendben az eddigi publikus 7700A tűzeseteket, mindezt kiegészítve azzal hol történt: 

2008.08.08. FKU-917 (Óbudai garázs) 

2014.11.29. FKU-930 (Óbudai garázs) 

2015.10.30. FJX-230 (vonal: 133) 

2017.02.17. FJX-235 (vonal: 139)

2018.08.14. FJX-192 (vonal: 5) 

2019.03.09. FJX-207 (vonal: 908)

2019.04.06. FKU-946 (vonal: 200E) 

2019.05.01. FKU-911 (vonal: 26) 
2019.06.14. FJX-199 (vonal: 139)

2019.07.22. FKU-922 (vonal: 200E)

2019.09.26. FKU-902 (vonal: 9)

2020.02.10. FJX-211 (vonal: 7)  

2021.01.18. FJX-204 (vonal: garázsmenet)

2022.03.26. FJX-221 (vonal: 5)

 

14 db tűzeset biztosan volt már az FJX-FKU széria esetén, valószínűleg több is elképzelhető, mert kisebb esetekről nem feltétlen számol be a média. 

FJX-k állomány 16%-a, FKU állomány pedig 12%-a érintett tűzesetben eddigi hivatalos információk szerint. 

 

Jelenleg lehet mondani, hogy 18 évesek, de azért a listán látszik nem tegnap kezdődtek el a tűzesetek, gyakorlatilag 2014-től nem lelt el úgy év, hogy ne lett volna egy vagy több tűzeset és akkor még csak 10 év körül jártak. Ridegtartás megítélése nem egzakt, illetve a BKV alatt a többi típus is ugyanazt kapja, mint ezek, tehát valamilyen műszaki okhoz köthetők tűzesetek gyakorisága ennél a két szériánál, mert az FLR-k nem érintettek. 

 

Előzmény: extrémgörkoris (154723)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.27 0 0 154727

https://www.blikk.hu/aktualis/belfold/xv-kerulet-budapest-kigyulladt-egy-busz/fce9b3z

 

Hát nem.

 

Nem Rákospalotán hanem Zuglóban.

 

Nem a Tóth István utcában hanem az Erzsébet királyné út 125 előtt.

 

 

Irány kifelé.

Pont a 124, 125 buszok megállójában.

Még a körvasút előtt.

Előzmény: beni19 (154718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!