A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Akkor adják ki az éjszakai járatokat kizárólag Conectókkal, és akkor elmondható, hogy csak "jó" busz megy ki. Ehelyett abban az időszakban amikor minden jó busz bent áll a garázsban elvétve adják ki a legújabbakat, legjobbakat.
A mai napig teli van a BKV részéről LOV-okkal, genfikkel, 20 éves Citarókkal és 16-18 éves Volvókkal az éjszakai járatok többsége. Aligha hiszem, hogy egy forró nyári éjjel egy fűtött utasterű, levegőtlen genfi magasabb komfortot nyújt egy 435-ösnél. És mondjuk a 914-esen vagy 950-esen, ahol 20 percenként (közös szakaszon 10 percenként) jön valami, sőt hétvégén mindez kiegészül a 914A-val, aminek önálló funkciója 0 az utasok 99%-t nem érdekelné, hogy genfi helyett 435 jön. Persze hajnal 3 és 4 között hétköznapokon mennek páran dolgozni, de a nehezen mozgó nyugdíjasok, kerekesszékesek hadát nem tapasztaltam éjjelenként, ellenben annál több olyan egyént, aki sz@rik a busz állapotára. Nem feltétlen arra gondolok, hogy összehányja, hanem felteszi ülésre a lábát, szemetel, rongál stb, tehát éppen ezért célszerű olyan járművet kiadni, amit könnyen lehet takarítani, rendbe tenni.
Nyilván ez már nem fog megvalósulni, mert "vissza" nem akar senki menni, ugyanakkor kár volt az mp üzemet teljesen kivezetni éjszakából, mivel ebben az időszakban néhány járaton elég jól megfelelnének.
A legtöbb busz amortizálás ugye a 6É/906-on volt, azt átvették a Combinok, ahol vannak biztonsági őrök, bár nem tudom az a pár nyugdijas mennyire hatékony.
Mondjuk így a hozzászólásod alapján nem sok közöd van ahhoz a világhoz, már bocs... Hidd el, az éjszakai járatok utazóközönsége se csak dühöngő vadbarmokból áll, sokan vannak, aki munkába mennek/jönnek, vagy mondjuk bulizni voltak, de azért nem hányják össze a buszt, nem vágják fel az üléseket, nem karcolják össze az ablakokat, stb. Ők is elvárnák a fűtést, nyáron a légkondit, a sofőrök közül se mindenki Ikarus buzi, így joggal merül fel bennük a kérdés, hogy miért menjen a "szarral", amikor bent áll a garázsban egy csomó jobb? Az általad vizionált egyének amúgy ugyanúgy jelen vannak a "nappali" járatokon is, amik sok esetben kint vannak éjfélig és már akár hajnal 4-5 körül kezdenek.
Az éjszakai járatok egy része elsőajtós, adott esetben akár biztonsági őrök is vannak rajta, na meg nappali járatokból/ba szerelnek át, van, hogy egy busz éjszakaiban csak másfél-két kört megy. Illetve 280-asból is van olyan, ami hétköznapokon kint van akár 18-20 órát és fut 250-300 km-t, így nem lehet azt mondani, hogy nincsenek kihasználva.
Attól még vannak. Meg mondjuk ha nem tud normálisan hazajutni, akkor nem is fog eljárni, aztán lehet mondani hogy nem jár el, minek neki busz.
Amúgy azért ezeken a "nekik-minek-ez-az" vonalakon is szokták úgynevezett fizető utasok utazni, nem árt ha számukra azért valami szolgáltatást biztosít a cég, mert egyszer csak úgy döntenek hogy inkább vesznek egy autót, aztán két járattal odébb se fognak megjelenni fizető utasként, hiába van ott csilivili féléves busz beépített seggvakaróval.
Azért valljuk be őszintén, kevesebb mozgássérült jár bulizni, mint nap közben mondjuk ügyet intézni. A másik meg, hogy sokkal kevesebb MP busz van már az állományban, mint a teljes éjszakai kocsikiadás...
Az Ikarusnál nekem abból van elegem, hogy a 4. hozott vízpumpa is csöppen, a harmadik leállító henger se bírja egy évig sem.
Ettől függetlenül, simán megjátszanám, hogy vagy 5-5 db 260-280-ast meghagynék, tökig felújítanám, mikor ott van az ideje, és járatnám fix forgalmi számokon a sulis csúcsban. Egy olyan cégben, ahol egy-egy kocsiért is olyan erőfeszítések mennek, amit el nem tudnál képzelni egy ekkora cégben, biztos, hogy jól jönne egy ilyen darabszám. Azt rendesen meg lehetne marketingezni (aki ért hozzá, ti. az is egy szakma), és simán át lehetne állítani az emberek agyát.
Ennek a típusnak a halála a kva alkatrészek lesznek, de a konstrukció egyszerűsége ezt tudja kárpótolni. Annyi fanatikust meg sofőrből, talán szerelőből, egyéb munkakörökből is össze lehetne hozni, hogy egy ekkora flotta üzemképes legyen az idők végezetéig.
Nem mondtam,hogy nem romlik el harminc x évesen,sőt kifejtettem koràbban a 200-as Ikarusnak alsóhangon 10 éve ki kellett volna futnia,mintahogy a korabeli keleti személygépkocsik is eltűntek.
Fanatizmus ide vagy oda nem vàrja el senki,hogy átlagutas jó pofàt vàgjon hozzà 2022-ben egyértelmű.
De az éjszakai jàrat azért egy màs vilàg.. Hajléktalanok,csövesek,angol részeg túristàk és tàrsai hàt oda bőven elég az Ikarus,ha még cirka hatvan egynéhàny àllomànyban van.
Lerobban a 200-as,de szerintem akad éjszakaiban màs ap tipus is ami épp nem arról hîres,hogy végigdolgozza a napot mégis kint van éjjel.
A fent emlîtett utazóközönségnek meg azért kijelenthető,jobb ha nem a pàr éves új kocsikon utaznak,inkàbb a régiket amortizàljàk szét belülről mint az újakat.
Hát a boldog 60-as, 70-es, 80-asévekben történtek csodák..........................:-))))
Kb. 86 körül (?) például a fekete 7-sen pörgött talán 15 csuklós.
Nem tudom a pontos számot de kb. Annyi.
Bornemissza tér-Bosnyák tér.
Vasárnap délutánonként a Récsei egyik diszpécsere (talán ha B kategóriás jogsija volt) kijött a BX 60-00 frsz-ú **(akkor új) Ik-260-as busszal és ment szórakozásból 4-6 kört a vonalon.
Néha az 1-sen is.
Mindkettő akkor már évtizede fix csuklós vonal volt.
Mi akik aznap az adott vonalon dolgoztunk persze elkerekedett szemekkel néztünk mint borjú az új kapura amikor szembe jött.
De senki nem szólt semmit.
Végtére is egy hónapban vagy tizensokszor épp nála jelentkeztél munkára.
Akkoriban még minden nagy végállomáson volt indító.
De ők se szóltak.
Az igazi sofőr, aki helyett járt, meg egyik végén félretette a csuklósát és beült mellé az első sorba.
Még szép.
Az lett volna meghökkentő ha nem is megy vele.
Több mint tizen alkalommal megcsinálta.
Nem tudom megbukott e valaha.
Engem inkább az lepett meg, hogy nem a 170-es, vagy 141-es csendes vonalon csinálta meg hanem a fekete 7-sem az 1-sen és vagy kétszer a 3-son.
Ha a harmadik link harmadik tételét ha ma csinálnánk (próbálnánk megcsinálni) kb. 30-60 perc alatt megbuknánk.
S nem annyira a BKV-sok miatt, talán azért is, hanem miattatok olvtársak.
Képzeljétek el, hogy 2 fő civil (egyik BKV-s ruhában) egy teljesen ismeretlen típusú busszal - igaz az elején nagy TESTBUSZ magyar felirattal - megjelenne egy-egy végállomáson, hogy most mennének egy kört.
Ti akik járjátok a várost, mindegyikőtők zsebében van okos telefon, 30 percen belül 4-6-15 db fotót feltennétek a dologról.
Mi elkövetők már az első kör végén, de legkésőbb a második körben le- és megbuknánk.
59-82? :) Oké, nem kifejezetten nosztalgia, de Óbudás és vszeg még sokáig megmarad. 415-ös fronton én is az 510-ben reménykedtem, azt valahogy mindig is jobban csíptem, mint a 701-et, de a lényeg, h egyáltalán van szándék megőrzésre. A táblások közül számomra a másik (i)510 hozta az utolsó pillanatig az eredeti feelinget (az egy kisebb Ika-bus+garázs kendácson kívül talán nem is kapott semmit élete során), azt is sajnáltam, amikor végleg leállt.
Nem vesznék ebbe bele (hisz magam is elmondásból tudom), inkább a méretek akkor: az A jelú, első királycsap 2*725 mm-es, a hátulsó, vagy B az 540-es (értelemszerűen az is kétrészes, így 2*540 mm)