Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.03.31 -1 8 154806

A mai napig teli van a BKV részéről LOV-okkal, genfikkel, 20 éves Citarókkal és 16-18 éves Volvókkal az éjszakai járatok többsége.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ami nagyon helyes.

 

Ha szét verhetik a buszomat akkor én sem az 1 éves buszt küldeném éjszakaiba hanem a 21 évest.

 

 

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.03.31 0 5 154805

Hivatalos verziót nem tudok írni, de érdemben létszám és forráshiány.

Előzmény: 133bp. (154804)
133bp. Creative Commons License 2022.03.31 0 2 154804

Már nincsenek, az utóbbi pár évben se a 6-oson, se a főbb éjszakai összajtós járaton nincsen biztonsági. Okát nem tudom miért vezették ki. 

Előzmény: extrémgörkoris (154801)
133bp. Creative Commons License 2022.03.31 0 10 154803

Akkor adják ki az éjszakai járatokat kizárólag Conectókkal, és akkor elmondható, hogy csak "jó" busz megy ki. Ehelyett abban az időszakban amikor minden jó busz bent áll a garázsban elvétve adják ki a legújabbakat, legjobbakat.

 

A mai napig teli van a BKV részéről LOV-okkal, genfikkel, 20 éves Citarókkal és 16-18 éves Volvókkal az éjszakai járatok többsége. Aligha hiszem, hogy egy forró nyári éjjel egy fűtött utasterű, levegőtlen genfi magasabb komfortot nyújt egy 435-ösnél. És mondjuk a 914-esen vagy 950-esen, ahol 20 percenként (közös szakaszon 10 percenként) jön valami, sőt hétvégén mindez kiegészül a 914A-val, aminek önálló funkciója 0 az utasok 99%-t nem érdekelné, hogy genfi helyett 435 jön. Persze hajnal 3 és 4 között hétköznapokon mennek páran dolgozni, de a nehezen mozgó nyugdíjasok, kerekesszékesek hadát nem tapasztaltam éjjelenként, ellenben annál több olyan egyént, aki sz@rik a busz állapotára. Nem feltétlen arra gondolok, hogy összehányja, hanem felteszi ülésre a lábát, szemetel, rongál stb, tehát éppen ezért célszerű olyan járművet kiadni, amit könnyen lehet takarítani, rendbe tenni.

 

Nyilván ez már nem fog megvalósulni, mert "vissza" nem akar senki menni, ugyanakkor kár volt az mp üzemet teljesen kivezetni éjszakából, mivel ebben az időszakban néhány járaton elég jól megfelelnének. 

Előzmény: torqmatic (154798)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.31 0 1 154802

923,914,907 esek is elsőajtósak

 

Nem. 

 

 

Előzmény: ELK671 (154800)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.31 0 2 154801

A legtöbb busz amortizálás ugye a 6É/906-on volt, azt átvették a Combinok, ahol vannak biztonsági őrök, bár nem tudom az a pár nyugdijas mennyire hatékony. 

Előzmény: ELK671 (154800)
ELK671 Creative Commons License 2022.03.31 -1 3 154800

Van tapasztalatom az éjszakai jàratokkal,nem vizionàlàs vagy sztereotipia.

 

923,914,907 esek is elsőajtósak? Szerintem nem.Bàr 2015 környékétől szerencsére nem voltam éjszakain.

 

Kerekesszékes éjjel 1 kor biztos nagyon életszerű..

 

Nyilvan nem a kulvarosi ,vagy a gödöllőre kimenő 992 esen történnnek ehhez kapcsolódó dolgok.

 

Előzmény: torqmatic (154798)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.31 0 0 154799

Például a 23E, az 54es vonalon egész nap van kint 280as.

Meg talán a 30as is még, ahol egész bele lehet botlani.

Előzmény: torqmatic (154798)
torqmatic Creative Commons License 2022.03.31 0 7 154798

De az éjszakai jàrat azért egy màs vilàg..

 

Mondjuk így a hozzászólásod alapján nem sok közöd van ahhoz a világhoz, már bocs... Hidd el, az éjszakai járatok utazóközönsége se csak dühöngő vadbarmokból áll, sokan vannak, aki munkába mennek/jönnek, vagy mondjuk bulizni voltak, de azért nem hányják össze a buszt, nem vágják fel az üléseket, nem karcolják össze az ablakokat, stb. Ők is elvárnák a fűtést, nyáron a légkondit, a sofőrök közül se mindenki Ikarus buzi, így joggal merül fel bennük a kérdés, hogy miért menjen a "szarral", amikor bent áll a garázsban egy csomó jobb? Az általad vizionált egyének amúgy ugyanúgy jelen vannak a "nappali" járatokon is, amik sok esetben kint vannak éjfélig és már akár hajnal 4-5 körül kezdenek.

Az éjszakai járatok egy része elsőajtós, adott esetben akár biztonsági őrök is vannak rajta, na meg nappali járatokból/ba szerelnek át, van, hogy egy busz éjszakaiban csak másfél-két kört megy. Illetve 280-asból is van olyan, ami hétköznapokon kint van akár 18-20 órát és fut 250-300 km-t, így nem lehet azt mondani, hogy nincsenek kihasználva.

Előzmény: ELK671 (154793)
toto92 Creative Commons License 2022.03.30 -1 6 154797

Attól még vannak. Meg mondjuk ha nem tud normálisan hazajutni, akkor nem is fog eljárni, aztán lehet mondani hogy nem jár el, minek neki busz.

 

Amúgy azért ezeken a "nekik-minek-ez-az" vonalakon is szokták úgynevezett fizető utasok utazni, nem árt ha számukra azért valami szolgáltatást biztosít a cég, mert egyszer csak úgy döntenek hogy inkább vesznek egy autót, aztán két járattal odébb se fognak megjelenni fizető utasként, hiába van ott csilivili féléves busz beépített seggvakaróval.

Előzmény: BU 20-26 (154796)
BU 20-26 Creative Commons License 2022.03.30 0 1 154796

Azért valljuk be őszintén, kevesebb mozgássérült jár bulizni, mint nap közben mondjuk ügyet intézni. A másik meg, hogy sokkal kevesebb MP busz van már az állományban, mint a teljes éjszakai kocsikiadás... 

Előzmény: zsig (154795)
zsig Creative Commons License 2022.03.30 -3 6 154795

Ja, a mozgássérültek meg aludjanak, minek mászkálnak éjszaka, azt csak az Egészséges Emberek tehetik meg. 

Előzmény: ELK671 (154793)
ujfigura. Creative Commons License 2022.03.30 -1 10 154794

Az Ikarusnál nekem abból van elegem, hogy a 4. hozott vízpumpa is csöppen, a harmadik leállító henger se bírja egy évig sem.

 

Ettől függetlenül, simán megjátszanám, hogy vagy 5-5 db 260-280-ast meghagynék, tökig felújítanám, mikor ott van az ideje, és járatnám fix forgalmi számokon a sulis csúcsban. Egy olyan cégben, ahol egy-egy kocsiért is olyan erőfeszítések mennek, amit el nem tudnál képzelni egy ekkora cégben, biztos, hogy jól jönne egy ilyen darabszám. Azt rendesen meg lehetne marketingezni (aki ért hozzá, ti. az is egy szakma), és simán át lehetne állítani az emberek agyát.

Ennek a típusnak a halála a kva alkatrészek lesznek, de a konstrukció egyszerűsége ezt tudja kárpótolni. Annyi fanatikust meg sofőrből, talán szerelőből, egyéb munkakörökből is össze lehetne hozni, hogy egy ekkora flotta üzemképes legyen az idők végezetéig.

ELK671 Creative Commons License 2022.03.30 -1 6 154793

Nem mondtam,hogy nem romlik el harminc x évesen,sőt kifejtettem koràbban a 200-as Ikarusnak alsóhangon 10 éve ki kellett volna futnia,mintahogy a korabeli keleti személygépkocsik is eltűntek.

Fanatizmus ide vagy oda nem vàrja el senki,hogy átlagutas jó pofàt vàgjon hozzà 2022-ben egyértelmű.

 

De az éjszakai jàrat azért egy màs vilàg.. Hajléktalanok,csövesek,angol részeg túristàk és tàrsai hàt oda bőven elég az Ikarus,ha még cirka hatvan egynéhàny àllomànyban van.

Lerobban a 200-as,de szerintem akad éjszakaiban màs ap tipus is ami épp nem arról hîres,hogy végigdolgozza a napot mégis kint van éjjel.

A fent emlîtett utazóközönségnek meg azért kijelenthető,jobb ha nem a pàr éves új kocsikon utaznak,inkàbb a régiket amortizàljàk szét belülről mint az újakat.

 

 

Előzmény: torqmatic (154761)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.30 0 0 154792

Amúgy valóban szuper jó kocsi volt.

Sajnos csak egy napot dolgoztam vele.

 

Pont egy Temető járatos napon.

Amikor a Récsei is adott 95A temetői járatot.

 

 

 

 

 

Előzmény: BP-1 (154790)
BU 20-26 Creative Commons License 2022.03.30 0 2 154791

Magánkézben azért vannak régebbi Óbudás Ikarusok is :)

Előzmény: Hangya Szövetkezet (154775)
BP-1 Creative Commons License 2022.03.30 0 1 154790

Az a 30-as csopvez kocsija volt. :-)

Előzmény: trizs77 (154788)
hamzsabusz Creative Commons License 2022.03.30 0 2 154789

És hát miért is ne egyből csuklóssal, mert hát ugye az az igazi adrenalin. :D

Előzmény: trizs77 (154788)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.30 0 10 154788

Hát a boldog 60-as, 70-es, 80-asévekben történtek csodák..........................:-))))

 

Kb. 86 körül (?) például a fekete 7-sen pörgött talán 15 csuklós.

Nem tudom a pontos számot de kb. Annyi.

 

Bornemissza tér-Bosnyák tér.

Vasárnap délutánonként a Récsei egyik diszpécsere (talán ha B kategóriás jogsija volt) kijött a BX 60-00 frsz-ú **(akkor új) Ik-260-as busszal és ment szórakozásból 4-6 kört a vonalon.

 

Néha az 1-sen is.

 

Mindkettő akkor már évtizede fix csuklós vonal volt.

Mi akik aznap az adott vonalon dolgoztunk persze elkerekedett szemekkel néztünk mint borjú az új kapura amikor szembe jött.

 

De senki nem szólt semmit.

Végtére is egy hónapban vagy tizensokszor épp nála jelentkeztél munkára.

Akkoriban még minden nagy végállomáson volt indító.

De ők se szóltak.

 

Az igazi sofőr, aki helyett járt, meg egyik végén félretette a csuklósát és beült mellé az első sorba.

Még szép.

Az lett volna meghökkentő ha nem is megy vele.

 

Több mint tizen alkalommal megcsinálta.

Nem tudom megbukott e valaha.

 

Engem inkább az lepett meg, hogy nem a 170-es, vagy 141-es csendes vonalon csinálta meg hanem a fekete 7-sem az 1-sen és vagy kétszer a 3-son.

 

** = a BX 60-00 volt a kedvenc kocsija.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: extrémgörkoris (154787)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.30 0 2 154787

Már akkor ex-BKV-s 260-assal tudok illegál utasszállitásról, igaz az tulajdonképpen a kutyának nem tűnt fel :D 

Előzmény: trizs77 (154786)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.30 0 9 154786

Ha a harmadik link harmadik tételét ha ma csinálnánk (próbálnánk megcsinálni) kb. 30-60 perc alatt megbuknánk.

 

S nem annyira a BKV-sok miatt, talán azért is, hanem miattatok olvtársak.

 

Képzeljétek el, hogy 2 fő civil (egyik BKV-s ruhában) egy teljesen ismeretlen típusú busszal - igaz az elején nagy TESTBUSZ magyar felirattal - megjelenne egy-egy végállomáson, hogy most mennének egy kört.

 

Ti akik járjátok a várost, mindegyikőtők zsebében van okos telefon, 30 percen belül 4-6-15 db fotót feltennétek a dologról.

Mi elkövetők már az első kör végén, de legkésőbb a második körben le- és megbuknánk.

 

Az elkövetés eszköze ez volt :

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (154785)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.30 0 7 154785
Előzmény: szintetikusdizelolaj (154772)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.30 0 6 154784

Stimmel.

Egy fél kör befelé (feketén) de utasokkal, 61E táblával.

 

 

Előzmény: extrémgörkoris (154780)
7-es troli Creative Commons License 2022.03.30 0 1 154783

Köszönjük a rajzot.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (154777)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.03.30 0 5 154782

Nem is akárhogyan.

A rákosrettenetesi sztorijára a mai napig szívderítő visszaemlékezni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (154772)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.30 0 3 154781

A 15-10 178-as beugró volt pályafutása vége felé, rendes gazdája volt.

05-10 meg szendrős kocsi volt nagyon sokáig.

Előzmény: bpi-211 (154778)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.30 0 4 154780

Szokta mesélni a sztorit, hogy ő vitt egy fél kör 61E t vele... 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (154772)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2022.03.30 0 0 154779

igaz, meg talán a 62-53 is megmarad

Előzmény: bpi-211 (154778)
bpi-211 Creative Commons License 2022.03.30 0 5 154778

59-82? :) Oké, nem kifejezetten nosztalgia, de Óbudás és vszeg még sokáig megmarad. 415-ös fronton én is az 510-ben reménykedtem, azt valahogy mindig is jobban csíptem, mint a 701-et, de a lényeg, h egyáltalán van szándék megőrzésre. A táblások közül számomra a másik (i)510 hozta az utolsó pillanatig az eredeti feelinget (az egy kisebb Ika-bus+garázs kendácson kívül talán nem is kapott semmit élete során), azt is sajnáltam, amikor végleg leállt.

Előzmény: Hangya Szövetkezet (154775)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.03.30 0 6 154777

Nem vesznék ebbe bele (hisz magam is elmondásból tudom), inkább a méretek akkor: az A jelú, első királycsap 2*725 mm-es, a hátulsó, vagy B az 540-es (értelemszerűen az is kétrészes, így 2*540 mm)

Előzmény: 7-es troli (154776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!