A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nekem meggyőzödésem, főleg már így utólag, iylenkor sokkal okosabb vagyok, hogy 40-60 darab dízel S91-essel most előrébb lennénk sokkal! Igaz, tényleg rohadt drágán adták.
Van, de ki is matricáztak nem is egyet, hogy "ki ne akarná, hogy ez a busz holnap ne járjon?" Hét én biztos akarom :D Meg is lett az eredménye, Ikarus maradt, Maca, Volvo ment :D
Igen, mert akkor kb. kuriózum volt a 20 éves kocsi, meg talán még mellette az ilyen BU 22-02-k, BU 90-15-ök meg hasonlók (egy-két évvel fiatalabbak), az ezeknél újabb BX 51- és 52- es széria túlnyomó részének akkor már nyoma sem volt, amikor ezt felmatricázták.
Most nézem, hogy +1 évvel többet írtam. 04-75 33 év 4 hónapon át volt forgalomban, csak "34 éven át volt forgalomban". Ugyanez vonatkozik a többinél is.
Idén decemberben tölti be az említett 6 280-as a 35. évét. Szerintem nem ördögtől való ezt kijelenteni, mivel eddig úgy néz ki, hogy idén a néhény SGY-n kívül nem fog érdemi új/használt állomány forgalomba állni. A metrópótlás vége pedig még távolabb van, szóval még a 36-t sem zárom ki egyeseknél, meglátjuk... :)
Kis agymenés, de durva belegondolni is, hogy ha az egyik első szériás ennyi ideig lett volna állományban, akkor 2007-ben búcsúztunk volna az 52-06/13-11-től, az egyébként legtovább állományban levő első szériástól. Talán lesz 35-t betöltő korelnök a metrópótlás végéig. Eljárt felettük az idő, mielőtt megkapom a fan-oskodást, de én már csak azért is drukkolok nekik. :)
Tegnap levizsgázott 00-03, 18-29 is a napokban vizsgázik. Ez nem jelent mást, mint azt, hogy 04-75 "korelnöki" státusza érvénytelenné vált, mivel 04-75 34 év és 4 hónap szolgálat után került kivonásra, addig az említett gépek 1987 decemberében álltak forgalomba, azaz 34 év 5 hónap telt el azóta és még van belőle hátra a mostani vizsgáztatásnak köszönhetően. Emellett 18-30, 18-33, 18-35, 19-90 is '87 decemberében állt forgalomba, meglátjuk mi(k) marad(nak) legtovább... :)
Hossz alapján semmi más opció nem volt, csak az Atak (majdnem 160%-os áron adták az S91et), de hosszabb kocsi lehet, hogy belefért volna a tengelyterhelés-korlátozással együtt.
Nagyjából igen. Illetve majdnem, mert xy összegből akár lehetne jobban is csinálni, ha a teljes masszát belátásunk szerint tudnánk felhasználni. Az eddigi szituációban a mindenkori tulajdonos a beruházási ágon kívánt takarékoskodni, ami egy ideig működik viszonylag észrevétlenül, de aztán a fix költségeken való spórolás az üzemeltetési, azaz a változó költségek emelkedéséhez vezet. Magyarán a külső szemlélődő akár azt láthatja, hogy ugyanennyiből most már aztán járhatna szebb autóval is.
Idén még kicsit rosszabb a helyzet, mert a tulajdonos már nem csak azt mondja, hogy a fix oldalon takarékoskodjunk, de még azt is, hogy most már aztán a változóból is. Mindeközben a piac persze minden fronton áremelkedést hoz magával, a gyártó, a beszállító, a beosztott (forint gyengülés) mind jogosan kiált több pénzért, miközben a források (bevétel kiesés) meg fogynak.
A tulajdonos közben érdeklődik, hogy hol kívánunk spórolni. Ezen meg rágódhatunk sokáig, de két triviális válasz van:
1, Rosszabb minőséggel -> utas és piacvesztés, több személyautó, összeséségében majd nagyobb kiadás...
2, Ha a lemaradásokat pótolva és az átmeneti válság ellenére hirtelen nagyon sok pénzt rakunk a beruházási ágba, s azt ráadásul arra költjük, ami a valós társadalmi és szakmai igény. (Ezen vagyunk.)