Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2021.04.16 -3 3 150745

Nekem meggyőzödésem, főleg már így utólag, iylenkor sokkal okosabb vagyok, hogy 40-60 darab dízel S91-essel most előrébb lennénk sokkal! Igaz, tényleg rohadt drágán adták. 

Előzmény: eric35 (150718)
Fradista Utazó Creative Commons License 2021.04.16 0 0 150744

Emlékeim szerint az volt az első autóbusz a BKV-nál, amelyik elérte a húszéves életkort. 

Előzmény: valya con dios (150739)
riezaK Creative Commons License 2021.04.16 -22 3 150743

Annak a matricának az üzenetére azt mondom egyék csak a budapestiek amit főztek. Akarták vissza a Demszky korszakot, megkapták. 

Előzmény: ujfigura. (150740)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2021.04.15 -1 1 150742

Ha az 1% az 2 indulas, akkor a 100% az 200. Annyi meg nincs is egy nap ;)

Előzmény: 08-73 (150703)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2021.04.15 -2 6 150741

FJX-en is van - felháborító, hogy abnormális véleményt kényszerít rám a főváros/bkv. 

Előzmény: ujfigura. (150740)
ujfigura. Creative Commons License 2021.04.15 0 6 150740

Van, de ki is matricáztak nem is egyet, hogy "ki ne akarná, hogy ez a busz holnap ne járjon?" Hét én biztos akarom :D Meg is lett az eredménye, Ikarus maradt, Maca, Volvo ment :D

Előzmény: riezaK (150738)
valya con dios Creative Commons License 2021.04.15 0 4 150739

Igen, mert akkor kb. kuriózum volt a 20 éves kocsi, meg talán még mellette az ilyen BU 22-02-k, BU 90-15-ök meg hasonlók (egy-két évvel fiatalabbak), az ezeknél újabb BX 51- és 52- es széria túlnyomó részének akkor már nyoma sem volt, amikor ezt felmatricázták.

Előzmény: riezaK (150738)
riezaK Creative Commons License 2021.04.15 0 4 150738

A BPO-103-at az ezredfordulón még felmatricázták a 20. születésnapja alkalmából...  :D Most meg 30-as is bőven van :)

Előzmény: 133bp. (150733)
riezaK Creative Commons License 2021.04.15 0 0 150737

ehhez képest 6-8 évesen távozott a legtöbb...

Előzmény: bpi-211 (150731)
eric35 Creative Commons License 2021.04.15 0 6 150736

Tekintve, hogy mit művelt az Orangeways Baján, talán jobb, hogy itt nem rúghattak labdába...

Előzmény: nemeza (150734)
riezaK Creative Commons License 2021.04.15 0 2 150735

18-29-nek még annyi plusz történeti érdeke is van, hogy ő volt az utolsó 1-es busz (youtube-on megtalálható a videó róla)

Előzmény: 133bp. (150728)
nemeza Creative Commons License 2021.04.15 0 1 150734

S91 - de nagyon drágállották - azért lehet, hogy visszajött volna a változó költségeken.

Főleg, ha az első 5 miditender bármelyikén eredményt is hirdetnek. Bár az Orangeways nyert, de ugye utóbb kiderült, hogy mégiscsak offshore.

Előzmény: eric35 (150718)
133bp. Creative Commons License 2021.04.15 0 1 150733

Most nézem, hogy +1 évvel többet írtam. 04-75 33 év 4 hónapon át volt forgalomban, csak "34 éven át volt forgalomban". Ugyanez vonatkozik a többinél is. 

Előzmény: 133bp. (150732)
133bp. Creative Commons License 2021.04.15 0 5 150732

Idén decemberben tölti be az említett 6 280-as a 35. évét. Szerintem nem ördögtől való ezt kijelenteni, mivel eddig úgy néz ki, hogy idén a néhény SGY-n kívül nem fog érdemi új/használt állomány forgalomba állni. A metrópótlás vége pedig még távolabb van, szóval még a 36-t sem zárom ki egyeseknél, meglátjuk... :) 

Előzmény: bpi-211 (150731)
bpi-211 Creative Commons License 2021.04.15 0 5 150731

Kis agymenés, de durva belegondolni is, hogy ha az egyik első szériás ennyi ideig lett volna állományban, akkor 2007-ben búcsúztunk volna az 52-06/13-11-től, az egyébként legtovább állományban levő első szériástól. Talán lesz 35-t betöltő korelnök a metrópótlás végéig. Eljárt felettük az idő, mielőtt megkapom a fan-oskodást, de én már csak azért is drukkolok nekik. :)

Előzmény: 133bp. (150728)
trizs77 Creative Commons License 2021.04.15 -1 3 150730

Mindent szidnak mert :

 - használtan jött,

 - kevés db számban jött,

 - újonnan jött de nem jó,

 - újonnan jött, jó is lenne de nincs hozzá ez és nincs hozzá az.

 

 

Előzmény: eric35 (150729)
eric35 Creative Commons License 2021.04.15 0 2 150729

Ehhez képest van Solaris midi (igaz, használt), de azt is szidják, mint a bokrot...

Előzmény: trizs77 (150727)
133bp. Creative Commons License 2021.04.15 0 8 150728

Kis érdekesség: 

Tegnap levizsgázott 00-03, 18-29 is a napokban vizsgázik. Ez nem jelent mást, mint azt, hogy 04-75 "korelnöki" státusza érvénytelenné vált, mivel 04-75 34 év és 4 hónap szolgálat után került kivonásra, addig az említett gépek 1987 decemberében álltak forgalomba, azaz 34 év 5 hónap telt el azóta és még van belőle hátra a mostani vizsgáztatásnak köszönhetően. Emellett 18-30, 18-33, 18-35, 19-90 is '87 decemberében állt forgalomba, meglátjuk mi(k) marad(nak) legtovább... :) 

trizs77 Creative Commons License 2021.04.15 0 4 150727

A kérdés az, melyik lett volna a jobb választás?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

20-30 db gyári új Solaris U10, aminek akkor még volt 9 méteres változata is.

Az mindegy, hogy elektromos változatban vagy dízelben.

 

A dízel egyelőre üzembiztosabb, az elektromosé meg a jövő.

 

 

Előzmény: eric35 (150725)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.15 0 1 150726

Ők meg azt "választották".

Előzmény: eric35 (150724)
eric35 Creative Commons License 2021.04.15 0 1 150725

Török se volt addig.

A kérdés az, melyik lett volna a jobb választás?

Előzmény: trizs77 (150720)
eric35 Creative Commons License 2021.04.15 0 1 150724

Azokkal, ha jól emlékszem, Bécsben is befürödtek...

Előzmény: Törölt nick (150721)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.15 0 0 150723

Igen, tényleg. Ha jól rémlik, emlékezetes momentumként az akkumulátorok igényelt hőháztartását porszívócsővel biztosítva.

Előzmény: Dante001 (150722)
Dante001 Creative Commons License 2021.04.15 0 2 150722

Ott volt az S91 is.

Előzmény: Törölt nick (150721)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.15 -1 2 150721

Siemens-Rampini próbálkozás volt előtte.

Előzmény: eric35 (150718)
trizs77 Creative Commons License 2021.04.15 -1 1 150720

Egyébként mi jöhetett volna Karsan és villanymodulo helyett?

Volt más, érdemi opció ott és akkor?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Volt.

 

Másik politikai érdekcsoport (ugyanabból a pártból) hozott volna szíves örömest más gyártmányú 20 db midi autóbuszt.

 

Francia vagy Spanyol vérvonalról lehetett akkoriban hallani.

Jaaaa, hogy olyan még nem volt a BKV-nál?

Nem hát.

De kit érdekel ez ?

Előzmény: eric35 (150718)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2021.04.15 0 1 150719

Hossz alapján semmi más opció nem volt, csak az Atak (majdnem 160%-os áron adták az S91et), de hosszabb kocsi lehet, hogy belefért volna a tengelyterhelés-korlátozással együtt.

Előzmény: eric35 (150718)
eric35 Creative Commons License 2021.04.15 -1 2 150718

Annyira ez se sok.

Az állomány nagyjából 10 százaléka.

 

Amúgy divat szidni a Karsant, de érdemes belegondolni, hogy ha nem lennének, mi menne a Várba?

Ezerszer tákolt Ikarus 405, ami már tíz éve is égő volt?

 

Egyébként mi jöhetett volna Karsan és villanymodulo helyett? Volt más, érdemi opció ott és akkor?

Előzmény: berci1919 (150708)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.15 0 6 150717

Nagyjából igen. Illetve majdnem, mert xy összegből akár lehetne jobban is csinálni, ha a teljes masszát belátásunk szerint tudnánk felhasználni. Az eddigi szituációban a mindenkori tulajdonos a beruházási ágon kívánt takarékoskodni, ami egy ideig működik viszonylag észrevétlenül, de aztán a fix költségeken való spórolás az üzemeltetési, azaz a változó költségek emelkedéséhez vezet. Magyarán a külső szemlélődő akár azt láthatja, hogy ugyanennyiből most már aztán járhatna szebb autóval is.

Idén még kicsit rosszabb a helyzet, mert a tulajdonos már nem csak azt mondja, hogy a fix oldalon takarékoskodjunk, de még azt is, hogy most már aztán a változóból is. Mindeközben a piac persze minden fronton áremelkedést hoz magával, a gyártó, a beszállító, a beosztott (forint gyengülés) mind jogosan kiált több pénzért, miközben a források (bevétel kiesés) meg fogynak.

A tulajdonos közben érdeklődik, hogy hol kívánunk spórolni. Ezen meg rágódhatunk sokáig, de két triviális válasz van:

1, Rosszabb minőséggel -> utas és piacvesztés, több személyautó, összeséségében majd nagyobb kiadás...

2, Ha a lemaradásokat pótolva és az átmeneti válság ellenére hirtelen nagyon sok pénzt rakunk a beruházási ágba, s azt ráadásul arra költjük, ami a valós társadalmi és szakmai igény. (Ezen vagyunk.) 

Előzmény: Portwest (150715)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.15 0 0 150716

Elnézést, biztos túlgondoltam. Szokás erről itt beszélni, hogy formálisan mi az igény, meg mi az ajándék.

Előzmény: gorcher (150714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!