A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nem rossz ötlet. Kőbányának már kijárna normálisabb csuklós állomány, 30-ason nincs olyan nap, hogy ne kéne minimum 2-3 vagy több FKU-t lecserélni. Ezenkívül a kelenföldi csuklós állománnyal se ártana valamit kezdeni, az FJX-kel is rengeteg a probléma. Tegnap és ma is előfordult a 9-esen, hogy már fél kör után megadják magukat. És a melegebb idővel ez csak rosszabb lesz.
Azt el tudnám képzelni, hogy az összes bérlőst Dél-Pest kapja meg, az onnan felszabaduló "fiatal, jó állapotú" Conectók meg mehetnének Cinkotára, illetve a Troliba, mert ott sem ismeretlen már a típus. Így lehetne kidobálni Volvo 7000/7700-at is.
Jelen pillanatban nincs jelentősége a Conectóknak. Mivel bérlős kocsikról beszélünk akár még Kelenföldre is kerülhetnének, az üzemeltetés a bérlő feladata. Amit írtam azt próbáltam szemléltetni, ha valamelyik garázsban megjelenik 100 darab bérlős busz, az nem feltétlen jelenti, hogy minden garázs mp állományát abban a pillanatban ki fogják vonni.
Tegyük fel Cinkotára kerülnek a bérlősök és kapnak 50 csuklóst ősztől, hiába vonnak ki 25 mp-t, a maradék 25 ap-nek kellene lennie. Ha nem így történik és minden divíziónál törlik az mp állományt, akkor Cinkota nem vonhat ki ap-t, viszont mivel többlet lenne a garázs állományát illetően és 50 csuklós érkezett + 25 mp csuklóst vontak ki, akkor 25 Volvót átkéne vinni Óbudára vagy Délpestre (egy darabot se üzemeltetnek a típusból), ahonnan a maradék mp-ket kivonták. Kevésbé reális az azonnali kivonás, nem fogják az eltérő típusokat tovább kavarni a divíziók között pár hónap erejéig, a jövő év eleje reálisabb az mp kivonásokra. Több olyan mp van, amit nemrég vizsgáztattak vagy vizsgáztatnak le, nagy pénzkidobás lenne ősz elején kivonni, ha vannak olyan rossz műszaki állapotban lévő például LOV-ok vagy MHK-k, amiknek ősz környékén fog majd lejárni vizsgájuk.
Az elmúlt években elég sok céldátum volt már a magaspadlósok kivonására, úgyhogy nem kell meglepődni, ha ezúttal is tolódni fog egy kicsit... Óbudáról én úgy hallottam amúgy, hogy jövő tavaszig, tehát a metrópótlás végéig számolnak a 280-asokkal.
Jelenleg van közel 60 magaspadlós csuklós Ikarus, ezeket akkor lehet majd kiváltani, ha itt lesz az összes bérelt Conecto + a saját tulajdonúak is, de ezekre ugye még aláírt szerződés sincs, és akkor más típust még nem is nagyon selejteztünk, pedig lehetne válogatni a Volvo, Van Hool, Mercedes típusai közül is.
Annak a néhány megmaradt 260-as leselejtezésének van realitása.
Persze hogy nem.300 csuklóst ki lehetne dobni tegnaptól a bkv-nál ha jól számolok.280/435,volvo-k mind,vanhoolok.De majd az ötvennel megint jól elvakítjuk a parasztot.Jó,a metrópótlásról (ha valaha vége lesz..) lejön még jópár conci,conci ng,de úgy sem jön ki a matek.-:)
Azt értem,de ha 50 csuklós jön akkor a (nemtudom mennyi van kiadva / nap csak tippelek) 25db 280/435-öt kiváltják,idáig értem,és jogos is. De marad kb 200db 7000a/7700a,meg 100 vanhool.Azokkal mi a terv?Cinkotából csinálnak egy 2000 eleji "délpestet" hogy a leglerohadtabb buszokat (csuklós volvok) odahányják?Mennyi conecto ng van most ott?10 kb?Mit adnak?44,45,276e,31 (ha még valaha csuklós lesz újra..) 201e délpesttel talán,85/85e délpesttel,97e arrivával,32 kelenfölddel 161/a/e telibe.Egy élmény lesz az ottlakóknak a lerohadt szarokkal utazni 10 ezer pezóért.
Arról is volt szó, hogy jövő év elejére esedékes a teljes mp kivonás.
A 100 bérlős kocsit egy telephely fogja kapni. Valamennyire ügyelni kell az állományok homogenizációjára is, tehát Óbuda alapvetően Citarókat, Délpest VH-kat, Kelenföld - Kőbánya - Cinkota alapvetően Volvókat üzemeltet. Valószínűleg ezeket a típusokat már nem is szeretnék tovább kavargatni. 50 csuklóssal nehéz megvalósítani, hogy mind a 3 mp-t üzemeltető divízió esetén ki lehessen mindent úgy vonni, hogy közben új típus nem kerül be a garázsba. Hozzátéve a mostani 20 éves ap-k is pocsék állapotban vannak, valószínűleg leginkább vizsga és műszaki állapot alapján lesznek kivonások első körben.
Szétrohasztják a betonon,majd bejelentik hogy szétrohadt és S.Már ha az elmúlt időszak logikájából indulok ki.-:)Azért remélem a nagy alacsonypadló-forradalom hevületében a nosztalgiára kijelölt 00-01-et meg a 01-00-át nem lökik a darálóba.Amúgy jól olvastam (írták) hogy az érkező 100 conciból csak 50 csuklós lesz?Mert azzal igen nehéz lesz kiváltani a vanhool/7000a/7700a elitflottát...
Nem maga a vizsgáztatás a nehéz, hanem a vizsgára való felkészítés, ami egy öreg busznál akár heteket is igénybe vehet. Ekkora szabad kapacitás meg szerintem máshol sincs (ugye eleve csak Cinkota vagy dél-Pest jöhetne szóba, de azoknak is megvan a saját bajuk).
Az F3 reggel óta üresen látszik, majd jön egy próbálkozás a PCC-922-vel, egy kört bírt. Vélhetően tartalék volt a 927, ha a másik opció az lett volna, hogy nem megy semmi, még rosszabb. O-805 állt a helyére.
De ez így is ékes példája annak, hogy az óbudai kocsikiadással kellene kezdeni valamit. Ha nincs elég emberük, nem vizsgáztathatna le másik telephely nekik a meglévő, jobb híján 280-asaikból? Esetleg komplett forgalmit is átvehetne, aki jobban áll kocsival, jv-vel.
BPO-008 Újpest-központnál futottam bele délután, olyan beteg hangja volt mint aki a kövi lámpáig nem ér el, de most nézem hogy becsületesen lenyomta a napot.
Nem a BKK miatt nem adnak rá, hanem mert nincsen mit. Amikor volt Óbuda a 29-esre is kiadta a 280-ast vagy egésznapos ap-s szàmra a 20E-re. Nincsen tartalék, lejárt vizsgával állnak bent a buszok. Valószínűleg 11-88 és 08-37 már nem lesz többet utcán. A bosszantó, hogy Cinkotán 8 db 280-as áll feladat nélkül és ma azt az információt kaptam, hogy tartalékok, tehát nem szándékozzák kiadni őket. Tudtommal egy cégről beszélünk, de úgy tűnik egyes divizióknak nagyobb a befolyásuk.