Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2022.04.19 0 3 155054

Hogy ON legyek: ez később is megismétlődött, még ha kisebb méretekben is: ott van az elektromos Modulo, amibe öntötték a pénzt, pedig már az elején látni lehetett, hogy bukásra van ítélve...

Előzmény: zsig (155053)
zsig Creative Commons License 2022.04.19 0 5 155053

Ehhez képest elég sok lóvét lekötött, ha jól emlékszem, a projekt időtartama alatt az adott időszak összes gyártmányfejlesztési forrásának több, mint fele ment a PALT buszokra, a maradékból nyomták a 300-as és 400-as típusokat. Nem tudom megítélni, hogy a PALT buszokra ment-e el elképesztően sok pénz, vagy a 300-as, 400-as projektekre ment minimális, mindenesetre talán ez az arány is az oka lehetett annak, hogy a KGST összeomlására nem volt piacképes, kiforrott terméke az Ikarusnak. 

Előzmény: trizs77 (155052)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.19 0 2 155052

PALT busz

 

Pont ez benne az érték, hogy ilyen teljesen téves koncepció alapján le lehetett egy buszt anno gyártani és az működött.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem működött.

 

Akkor még volt KTE Autóbusz tagozat vagy mi a csuda volt a neve.

Már akkor ott többen (én is) megtámadtuk a koncepciót.

Mert már a gondolat is el volt rontva.

 

Én akkor még hallgass nevű kis nemecsek voltam, de nagyobb nevek is le lettek hurrogva, hogy nem hazai reptérre készül hanem Szaud-Arábiába*** vagy Indiába.

Röhej.

 

Ha úgy érted a működést, hogy akkoriban (is) volt aki tudott állami pénzt, támogatást, tervező és gyártói kapacitás szerezni a saját sületlen, halva született bolondságaira (mint ma a duplacsuklós midire) akkor működött.

 

 

*** = Fiatalabbaknak : Akkoriban Szaud-Arábiában volt egy olyan törvény, hogy a magukat szocialista országoknak valló államok egyetlen állampolgára sem léphet be az országba.

Nem is kereskedtek velünk.

Ha véletlenül oda ment egy Hungarocamionos valamilyen szállítmánnyal, a szaudi határig vihette az autóját.

Ott átvette tőle egy arab. Bevitte az országba az árút és vissza kihozta a határra az üres kamiont.

 

És ezzel az országgal akartak kereskedni PALT buszokkal.........................:-(((

 

 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (155050)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.04.19 0 6 155051

Megkaptuk. Még nem adom fel.

 

Előzmény: kikó (155043)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.04.19 0 13 155050

Ha lenne duplacsuklós emeletes busza a BKV-nak, mely felül nyitott, kabrió változat még többen mennének megnézni a nyílt napokon.

 

Ötletnek nem rossz. Komolyabbra fordítva kreténségi szinten ezt a PALT közelíti. Pont ez benne az érték, hogy ilyen teljesen téves koncepció alapján le lehetett egy buszt anno gyártani és az működött, ez a rendszerváltás esszenciája. És ez nem ilyen eltartott kisujjas lesajnáló okoskodás szándékom szerint részemről. Most szólok, hogy a PALT ormányába nem lesz eredeti a hidraulika. Ilyen szovjet autók restaurátorai szokták mondani, hogy elnézést, még egyszer olyan szart mint az eredeti nem tudunk csinálni, megcsináljuk jóra. 

Előzmény: trizs77 (155041)
kopaszkapitany Creative Commons License 2022.04.19 0 3 155048

Pontosan ,október első hétvége.

Előzmény: 08-73 (155047)
08-73 Creative Commons License 2022.04.19 0 1 155047

Jó hír :) Dátumot gondolom még nem tudni, de tippre a szokásos október első hétvégéje lehet.

Előzmény: kopaszkapitany (155046)
kopaszkapitany Creative Commons License 2022.04.19 0 1 155046

Ott meglesz tartva :)

Előzmény: 08-73 (155042)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.19 -3 6 155045

Megint ott tartunk hogy ezek a török fosok kizárólag a budapesti utak/Karácsony/Gyurcsány/Soros miatt hibásodnak meg? Biztos azért van a VB-nál is kiadva hogy fokozottan figyelni kell kifejezetten ezt a típust hogy nem jön-e elő valami vázrepedés/törés. Biztos Székesfehérváron vagy Zalaegerszegen is a budapesti utak rontják el a Conectot.

Előzmény: 133bp. (155035)
torqmatic Creative Commons License 2022.04.19 0 5 155044

A Malévos buszokat felesleges idekeverni, azok az LKK-val kooprodukcióban készültek. Valóban vannak köztük érdekesek, de miután ők intézték, ott nem volt olyan lehetőség, hogy akkor inkább egy Rába Speciál; vagy ez vagy semmi. Márpedig a semminél azért jóval jobb.

Előzmény: TorzónBorzAlom (155033)
kikó Creative Commons License 2022.04.19 0 2 155043

Most válaszoltunk a BKV vezetőségnek.

 

Köszönjük a lehetőséget.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (155039)
08-73 Creative Commons License 2022.04.19 0 0 155042

Akkor idén Ferihegyen az Aeroparkban nem lesz Ikarus-találkozó ősszel?

Előzmény: kopaszkapitany (155038)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.19 0 9 155041

Attól függ mi a cél a BKV nosztalgia flotta létrehozásakor ?

 

 

"a" változat = Minden a BKV vagy jogelődje által üzemeltetett autóbusz típusból 1-1 darabot vagy megépíteni vagy megőrizni, vagy felújítani.

A fontossági sorrendet az határozza meg, hogy melyik típusból mennyi közlekedett a BKV-nál vagy jogelődjeinél.

Amiből 200-400 db az előrébb van a sorban mint az amelyikből 1-5 db.

 

 

"b" változat = A későbbi nyílt napokra gondolva, olyan buszok megvásárlása, megépítése, felújítása melyek a laikusok számára program vonzók, hisz úgy se tudják, hogy milyen buszok közlekedtek Budapesten.

Tehát amolyan látvány busz park összehozása.

Itt a fő szempont a különlegesség a hívó szó.

 

Pár év múlva így kerül majd a nosztalgia flottába a : https://www.autoszektor.hu/hu/content/magyar-talalmany-dupla-csuklos-midibusz is.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Mielőtt valaki hivatalból vagy érzelem vezérelt módon megsértődne, mindkét változatnak van előnye.

 

Számomra egy FAÜ csuklós fontosabb mint bármilyen kuriózum.

 

De.!

 

A vasárnapi apuka a lurkóit nem FAÜ csuklós kedvéért hozza el egy bemutatóra, hanem a duplacsuklósért.

A kölök úgy se tudja, úgy se érti, hogy az ilyen busz hiába kék, sohasem közlekedett hivatalosan Budapesten.

Neki hosszú, kétszer törik meg, érdekes.

 

Ha lenne duplacsuklós emeletes busza a BKV-nak, mely felül nyitott, kabrió változat még többen mennének megnézni a nyílt napokon.

 

 

 

 

kopaszkapitany Creative Commons License 2022.04.19 0 0 155040

Hoppá :O

Előzmény: szintetikusdizelolaj (155039)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.04.19 0 2 155039

ezt én még így nem tudom, de könnyen lehetséges

Előzmény: kopaszkapitany (155038)
kopaszkapitany Creative Commons License 2022.04.19 0 0 155038

BKV részéről nem megy autóbusz Tapolcára.

Előzmény: gumikrumpli74 (155015)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2022.04.19 -12 2 155037

A "marketingértékét" tekintve az AGG300-as elég lett volna, hiszen az is bármilyen duplacsuklós - közben a 293-ast vagy meg lehetett volna csinálni jól (LOL, a BKVnál), vagy lehetett volna ejteni a projektet. 

Előzmény: 133bp. (155036)
133bp. Creative Commons License 2022.04.19 0 10 155036

Megkockáztatom, ha nem duplacsuklós Ikarusról, hanem egy más duplacsuklós típusról lenne szó, annak is nagy lenne a hírértéke, marketingje. Speciel ebben szerintem a BKV jól beletalált, médiumok többsége szépen felkapta ezt a történetet. Környezetemben olyanok is érdeklődtek már a 293-as felől, akik nem kifejezetten közlekedésbartáok. Szóval utólag belegondolva jó húzás volt és biztosan nagyon népszerű lesz akár nyílt napokon, akár nosztalgia menetben. 

Előzmény: VAG (155034)
133bp. Creative Commons License 2022.04.19 -2 10 155035

A kritika előtt nem árt a körülményekkel tisztában lenni. A budapesti buszok többsége balkáni állapotú utakon szolgálnak. Az elektromos C2-esek első napjuknál tapasztaltam, hogy a 22-esen recsegnek-ropognak a "kiváló minőségű" Szilágyi Erzsébet Fasoron. Pedig 200 millió/db áron az nem mondható el, hogy valami low budget termék lenne és tudtommal német gyárban szerelték össze azokat. És akkor a Solaris trolikat is lehetne említeni egy Vezér utcán haladva azokból is jönnek kellemetlen hangok. Conecto hátrányait nem vitatva önmagában vállalhatatlannak beállítani a típust nem feltétlen objektív. A jó minőségű Újszász utcán, Cinkotai úton a több éves Conecto sem recseg, tehát ebben a tekintetben nem biztos, hogy a típust kéne szidni, miközben Budapesten kívül számos más városban üzemeltetik.

 

A típus ennyi év üzemeltetés után is megbízhatónak mondható (90% feletti rendelkezésre állás adott), Budapest sok más típusához képest motorjuk megfelelő kapacitású, motortéri tűzeset nem jellemző rájuk, miközben elég sokat járnak. Fűtő/klíma berendezés hatékonyan működik, halkak, többi típushoz képest alacsony a károsanyag kibocsájtásuk és füstölés sem jellemző. Nyilván egy elektromos MAN, amit Székesfehérváron tesztelnek sokkal nagyobb minőség lenne, ettől eltekintve a Conectót teljes egészében vállalhatnának beállítani túlzás, akkor is, ha vannak minőségileg jobb buszok a piacon. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (155033)
VAG Creative Commons License 2022.04.19 0 12 155034

Akkor te nem lettél boldog. Sag schon. Többi pár ezer ember boldog lesz. Szerintem megérte. Te meg majd kárpótotlásul nézegeted a VB vagy a múzeum 66-osát. Amúgy komolyan gondolod, hogy ha Kelenföld társadalmi munkában összepattintana valahogy egy Rába Supert, akkor az érdekelne bárkit is ebben az országban? Nosztalgia-, média- és marketingfaktora nulla, nem úgy, mint a 293-asnak. UI: Mondjuk a bal hátsó ablakon én is totálisan kiakadtam. Teljesen szétcseszi az összhatást, csak arra tud meredni az ember, miután meglátta. Szerintem még most szét kellene vágni, mielőtt észreveszi a világ, hogy csúfot űztünk a nemzeti Magyarország nemzeti történelméből. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (155029)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2022.04.18 -16 3 155033

Az egy éven belül váztörötté váló, hanyagul összeszerelt, első napján már rezgő-mozgó Conecto ugyanúgy vállalhatatlan, mint az évi tizenmillióért bérelt, évente reálisan 20kkm futásteljesítménynél többre nem képes M168d-k. 
A tizenéves használttal nem az a baj, hogy a valós értéke többszöröse lesz ráköltve, mire forgalomba áll// vagy épp az, hogy a BKVs üzemeltetés a már állományi használtakat is rövid úton tönkreteszi.
A realitás pedig az lenne, ha a BKV a relenáns típusokat újítaná fel kiválóan (ez ugye nem sikerült), ahelyett, hogy soha nem volt típusokat (Ikarus 55) gányol puszta igénytelenségből. Ez a 293-as is lehetne sokkal eredetibb nulla forint ráfordításból (hátsó ablak), de úgy álltak hozzá, hogy ez a "kubai" kivitel is elég lesz ide. 

Előzmény: 133bp. (155031)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2022.04.18 -11 1 155032

Ha szerinted a Conecto vállalható, valóban. 

Előzmény: Nbbarcs (155030)
133bp. Creative Commons License 2022.04.18 0 14 155031

Ha Cinkota, Délpest, Kőbánya Conecto állományát összeadjuk, akkor az 166 darab busz. Továbbá most jön a 100 darab bérlős a mostani 54 darab mellé, elvileg a Conecto opcióból év végére is lehívnak valamennyit. Alapvetően a 10-15 év körüli buszokat se állítanám be teljes egészében vállalhatatlannak, nyugaton is sok helyen üzemeltetnek 15 éves buszt. 

 

A nosztalgiaüzem és a közforgalomban közlekedő buszok szembeállítása nem szerencsés. Reálisan a 293-as 50-60 millió forintnál nem kerülhetett többe, mivel az alkatrészek, buszok adattok voltak a projekthez. 293-as árából maximum 1 darab használtra futotta volna honosítással együtt, érdemi új busz mennyiség nem jött volna ki ebből. Érdemes lenne inkább a realitások talaján maradni hangulatkeltés helyett, mert ez a fajta gondolkodás nem vezet semmi jóra. 2010 előtti idők se voltak jók, amikor ész nélkül vágtak szét mindent és bele se gondoltak, hogy az utókornak megkéne őrizni valamit. A BKV közel 1000 darabos járműállománya nem 1 darab nosztalgiajármű miatt lesz vállalható vagy vállalhatatlan. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (155029)
Nbbarcs Creative Commons License 2022.04.18 0 13 155030

Oké, ha szerinted 0 vállalható busza van a cégnek (ergo a 2-3 éves MB Conecto is vállalhatatlan), akkor szerintem nincs értelme folytatnunk ezt az eszmecserét, mert nagyon máshogy látjuk a világot...

Előzmény: TorzónBorzAlom (155029)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2022.04.18 -24 0 155029

Nem, ez így nem olyan, mint a remix. Ez így olyan, mint a hűtlen kezelés, vagy az Emodulok pénzégetése, vagy az egypéldányos használtszarok, mármint következményekkel teli országban (de ugye 2018-ban láttuk, hogy következmények itt sehol nincsenek) a döntéshozók legalább repülnének a pozíciójukból. Ami  pénz a felesleges/káros műnosztalgia flottára elment, abból mondjuk lehetett volna új buszt is venni, ha már a BKVnak 2023-ban is 0db vállalható busza lesz a tervek szerint. 

Iránból nem jöhetett volna el az eredeti, akkor sem, ha adják. 

Abszolúte felesleges, százezredrangú típus volt a 293-as az Ikaruson belül is, ennél a 216 is relevánsabb lett volna. Vannak viszont olyan típusok, amik fennmaradtak roncsként, van fővárosi kötődésük, de teljesen lényegtelenek a BKV számára. -
Ilyen például a Rába Super (BaRT-nak volt)
az Ikarus 30 és 311 (előbbi akár pótkocsiként is, van annyi belőle)
az Ikarus 66 (ha már átépítőset játszunk, akkor belefér, van belőle félig elpusztított kocsi - Nulla nicknevű exfórumosé)
egy értelmes 620-as, hiszen soha nem vontattak pótkocsit Budapesten
a 86-67
a 211.00 
és lehetne sorolni tovább, 
de nem, ezek helyett kellett egy hamis Malév 280-as, kellett egy hamis (amúgy nagyjából századik felújított) 55-ös, kellett egy ilyen, egy olyan, meg ez. 
Hát, én akkor sem örülnék, ha véletlenül igényes lenne a cég, így meg pláne nem. 

Előzmény: Nbbarcs (155023)
Humarci Creative Commons License 2022.04.18 0 2 155028

pár hete a 19-77, 19-80 volt vonatpótló kelenföld-tárnok

azt hiszem a fűtés hiánya miatt 435-ket adják inkább ki télre...

Előzmény: gorcher (154741)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2022.04.18 -6 0 155027

Nincs (oké, két-három kocsi talán) értékes BKVs nosztalgia busz. Mindegyik összehányt replika (a Volvos hozzáállással) és ennek nagyon sokan tapsolnak. Anno ugye Lacus kifejtette, hogy a Lanta által elpusztított Ikarus 55-ösöket nem lehet D614 motorral használni,  azonban a BKV-Lanta Ikarus-Tr5-öt csak azzal lehet, mert környezetvédelmi(?) okok. Mennyiből telt volna elsőre normálisan összerakni? 
Ja, és hogy miért bolygókoszorús legyen a csuklószerkezet, mint az elhangzott cinikusan? Mert olyan volt az eredeti. 

Előzmény: Nbbarcs (155023)
torqmatic Creative Commons License 2022.04.18 0 3 155026

Így a videó alapján, a teljesség igénye nélkül: hűtőmaszk, felni, bal hátsó ablak, km óra, váltógombsor. Mondjuk ezeken könnyen lehet(ne) változtatni.

Előzmény: toto92 (155024)
Nbbarcs Creative Commons License 2022.04.18 0 1 155025

SzL azt mondta az interjúban, hogy legalább 95-98%-os mértékben megfelel az eredetinek, de "még vannak olyan hiányosságok, illetve javítható dolgok rajta, amiket érdemes, és kell is javítani."

 

Én nem tudom mi, sem az eredetit, sem ezt nem láttam még sose élőben, de ha látnám se tudnám, mert nem vagyok szakmabeli.

Előzmény: toto92 (155024)
toto92 Creative Commons License 2022.04.18 0 2 155024

Amúgy a motoron és a csuklón kívül van más eltérés az eredetihez képest?

Előzmény: Nbbarcs (155023)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!