Keresés

Részletes keresés

BX-60-72 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49278

64A: Az Anna kpolna már nem Budapesthez tartozik, oda nem mehet. Nyilván az 57/257-est lenne célszerű meghosszabbítani 1 megállóval, ott fordul és kész.

Előzmény: nemeza (49274)
BX 59-76 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49277

olvasd el végig a cikket.

 

"Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke szerint az uniós jogszabályok kényszerítő ereje nem igaz, a szabályozás kifejezetten lehetővé teszi a nagyvárosi szolgáltatók megbízását a szomszéd települések forgalmának ellátására, jól mutatja ezt vidéken például Miskolc és Felsőzsolca példája. Véleménye szerint a minisztérium és a főváros vezetői a döglött lovat rugdossák egymáshoz, a vita alapjában a finanszírozásról szól. A jól fizető járatok kellenek, a veszteségeseket vigye a másik."

 

"A jól jövedelmező (jegy+kiegészítő jegy+települési hozzájárulás) buszvonalak elvesztésével a BKK mindenképpen rosszul jár. A helyzet Dorner szerint annak az eredménye, hogy Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató az elmúlt időben sok mindenkivel, így az NFM-mel is összerúgta a port, a minisztérium pedig most elérkezettnek látta az időt hogy ezt megtorolja. Az ugyanis bizonyos, ha a BKK elveszíti ezeket a vonalakat, abba Vitézy belebukhat. Ezt az ellentétet sejti Tarlós István HÉV-ek átadásáról szóló nyilatkozata mögött is."

Előzmény: kelenfield (49273)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49276

64-esből lehetne sűríteni az 57/257-et, a maradék két budapesti megálló meg nem éppen valami nagy forgalmú megálló, de gondolom az új szolgáltós járata attól még ott ugyanúgy megállna. Szal a 64-esnek Budapesten belül elég jó alternatívája van most is, Solymárról meg a sárga (fehér) busszal is ugyanúgy be fognak jönni Bp-re, mint a kékkel. Főleg, hogy Solymáron amúgyis szolgáltat a VB, csak ugye az Árpád híd felé.

63-nál teljesen felesleges Budapesten belül mást járatni a VB mellé, a 157-es jó alternatíva neki, kivéve Adyligeten, de oda az a napi 5 utas kibírja a sárgabuszt is, és sztem miattuk nem fog sokat állni a megállóban a busz...

Előzmény: 18-09 (49266)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49275

A 22-esnek volt a sznatóriumig közlekedő betétjárata (talán pont 22A volt) úgy 1954-ig. Vagy '59-ig. Lényeg: nem ma volt az sem. Vagyis: én elhiszem, hogy egyesek fejében egy 60 évvel ezelőtti (a második világháború környékén készült) közlekedésszervezési koncepcó ma, 2012-ben valami ultramodern, és mindenképpen megvalósítandó irányvonalat képvisel, de a valóságban ez korántsem így van. Most itt ezzel nem a te hozzászólásodat akarom leugatni, hanem erre a "volánbusz fogja átvenni az agglomerációs járatokat" témára reagálnék. Elkeserítő ez a gondolkodás, ami itt folyik. Ez az elképzelés nem a hatékony utasáramlás, egy dinamikus tömegközlekedés megszervezése felé irányul, hanem pont az ellen: kihasználva valami átláthatatlan, tekervényes jogi mizériát közigazgatási határokhoz kötik a járatszervezés feladatát. Csakhogy az utasáramlási szokások ezeket a határokat teljesen fölülírják. Ezt kéne figyelembe venni! Én azt látom, hogy semmiféle közlekedésszervezés, semmi hatékonyságra, egyszerűsítésre törekvés nincs a döntéshozók fejében, és ez elkeserítő. Nehogy már a 20 évvel ezelőtti állapotokat hozzuk vissza a 69A meg társai betétjáratokkal. Ezekhez az elképzelésekhez csak "gratulálni" tudok: több járat, kihaználatlan kapacitással, több felesleges költség...sebaj, az adófizető fizeti meg végső soron, és itt most mindegy, hogy melyik város vagy falu finanszírozásáról beszélünk, azokat, és az államot is az adófizetők tartják el. Az utas szempontjából egy dolog a fontos: hogy minél rövidebb idő alatt és minél kevesebb átszállással jusson el indulási helyéről a céljához. Ez számít, gyakorlatilag semmi más! Elnézést, most azoknak az utasoknak a nevében beszélek, akik a tömegközlekedést napi szinten, munkába járáshoz (vagy iskolába, egyetemre) használják, és akik fizetnek is érte. Ebben a széles rétegben 99%-ig mindegy, hogy Ik 260-as vagy valami korszerűalacsonypadlósnak marketingelt lerobbant hányadék jön, a lényeg, hogy jöjjön valami. Talán néha az ő szempontjaikat is figyelembe kéne venni, azokét, akiket komolyan fog érinteni ez a változás, és akik fizetnek, mégpedig nem keveset a tömegközlekedésért. Az is nonszensz egyébként, hogy az illetékes miniszteri székben egy 8 általánost végzett (elnézést: éppen csak érettségizett) öreg nyanya ül, akinek ottléte egyértelműen a jelenlegi kormány bábjátékozásának eredménye. Elnézést, ez utóbbi megjegyzés itt off volt.

nemeza Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49274

Vad ötletek a mégisre:

Szerintem a 40-es családból egy, max.2 járatot érdemes megtartani. Fordul a Virágpiacnál és visszajön Őrmezőt érintve, és kész.

22-es a Szanatórium bejárata környékén vagy a Vadasparknál is megfordulhat..

63A: Adyligetre túra és cserkész rendezvényekre is szoktak kimenni, és az jót tesz a járat kihasználtságának, de ez meg főleg hétvégi.. Esetleg leírhatna a környező utcákban 1 kört -> kisebb rágyaloglás, bár kérdés hogy a lakosságnak kell-e. Max. lesz belőle midis vonal :)

64-es meg a Shell kútnál, vagy az Anna kápolna megállónál lévő kereszteződésben vissza tudna fordulni..

----

Persze jobb lenne, ha maradna minden.

Előzmény: Humarci (49260)
kelenfield Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49273

Azt elárulod, hogy ennek mi köze van a Vitézyhez?

 

Nekem sem a szívem csücske, de szerintem most ő is a f..z rossz oldálán áll, és ezt nem hiszem , hogy örömmel konstatálja...

Előzmény: BX 59-76 (49270)
nemeza Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49272

Szerintem nem megbukott, csak szimplán nem tartják.. Pedig szerintem indokolja a járat forgalma a nagyobb kapacitást, főleg tanítási időszakban!

Előzmény: .BPO-346. (49265)
BPI-553 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49271

182???

Előzmény: Humarci (49260)
BX 59-76 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49270

Reméljük, hogy végre vége lesz a Vitézy ámokfutásnak.

 

Szétaprózzák a fővárosi tömegközlekedést

Elképzelhető, hogy külön háromféle jegyet, bérletet kell venni Budapesten belül buszra, HÉV-re, vonatra a mostani egy helyett. Tovább »

forrás: Index.hu

BX-60-72 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49269

Létezett 63A járat 2004.01.01-2006.09.30 között, és a nagy érdeklődésre való tekikntettel szűnt meg. Átlag utaslétszám:3 ritkán 5. Mondjuk én élveztem, hogy Adyligetig üres busszal utazhatok. Viccet félretéve: tényleg semmi értelme nem volt, talán csak hétköznap 13.00 és 14.30 között, amikor a rendőrsuliban végzők tömegesen indultak el (ezért is találták ki a járatot).

Előzmény: 18-09 (49266)
Lucky76 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49268

Ahonnan egy kis plusz pénzt lehetne a BKV-nak szerezni (hiszen ma is van agglós szolgáltatás, ha eztán fizetnék is, az a nullához képest plusz), átveszi a Volán. :)

FKU-911 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49267

A 120-asra aztán kell a kicsit nagyobb kocsi.:) Mondjuk amíg hátul teli vannak üléssel, addig nem fog több ember felférni rájuk, mint a 260-asokra.

Előzmény: .BPO-346. (49265)
18-09 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49266

Azért egy 63A-nak sem lenne túl sok értelme, meg a 64-es családot a közig határig betétezni, mondjuk az sem tud hol fordulni.

Előzmény: Humarci (49260)
.BPO-346. Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49265

Nem!

A "263- okat csak az 5- re kiadni!" - elv, már régen megbukott.... 1.- je óta a 220- on is vannak, meg mindenhol máshol is feétűnhetnek, így pl. tgenap a GZF a 120- on volt, egész nap!

Előzmény: padorjan (49263)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49264

Semmi köze,bármilyen levélhez 0 fok felett volt a hőmérséklet,mostak ilyen egyszerű!

Előzmény: siófoki35 (49098)
padorjan Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49263

Ki tud értelmes magyarázatot a GZF-169 és a HLF-945 mai 220-as létéről? Ezek nem az 5-ösön kéne, hogy legyenek?

BP-16-63 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49262

Meg is történt!

Előzmény: FKU-911 (49167)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49261

A 22-es kapcsán. A Szanatórium utcai megálló pont a városhatáron van (a kifelé irányú megálló Budapesten, a befelé irányú Budakeszin fekszik). Ott valóban nem lehet fordulni. A Korányi előtt viszont ki lehet alakítani buszfordulót.

A Szanatórium utcai (ezáltal a BKK részéről el nem látott) megálló vonzáskörzetében kb. tíz ház meg egy általam nem pontosan ismert funkciójú egészségügyi intézmény található budapesti területen. Ők így jártak.

Előzmény: Humarci (49260)
Humarci Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49260

ezeket boncolgattam én is már itt, hogy van amit lehet fordítani városhatárnál

de:

-van amit nincs értelme, pl 240EA

-és van amit fizikailag nem tudsz, pl 22

 

és lesznek felfutó járatok, pl 182 szvsz

Előzmény: JéGyé ;-) (49254)
sezo17 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49259

Rosszak az infóid, mert 2 beugró lesz, :)

Szerintem még mindig jobb itt váltani tartózkodó nélkül, mint utazgatni Óbudára oda - vissza.

Előzmény: JéGyé ;-) (49254)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49258

Hát nagyon itt az ideje hogy kicseréljék. Őt pedig a 451 fogja követni, az is zajos, de azért nem ennyire.

Előzmény: JéGyé ;-) (49255)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49257

A maradék négy az déli váltásos Újbudai kezdéssel.

 

Nem sokan fogják szeretni.

Előzmény: JéGyé ;-) (49254)
KápCity Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49256

Már írták a buszosban is hogy pöppet "hangoskodik", remélem nem kell megvárni, hogy beálljon :S

Előzmény: JéGyé ;-) (49255)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49255

BPO-438 témához...

Ma difi hibával félreálltm, később vontató közvetlen kapcsolatában láttam.

 

Holnap kiderül, hogy mi lesz vele...

JéGyé ;-) Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49254

A VOLÁNBUSZ-os mizériában azért van egy pár elgondolni valóm....

 

A BKK a városhatárig továbbra is szolgáltathat ugye?

Akkor  a pl 169E színes utcáig visszavágva)

 

Az utóbbi pár nap tapasztalata az, hogy van némi fejetlenség ezzel kapcsolatban.

 

Megjegyzem, hogy a viteldíjak a forgalomirányítás stb stb stb...

 

A VOLÁNBUSZ a külső szakaszra kivel szerződik, illetve a belső szakaszra kivel szerződik....

 

 

 

Az nem tudom kit érdekel, hogy leguitóbbi verzó szerint IK435 lesz 5 db Keleföldről a 86-os vonalon, ebből egy kocsi kétrészes lesz.

A maradék négy az déli váltásos Újbudai kezdéssel.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49253

Egyetértek. Annyi kétajtós szóló és háromajtós korukhoz képes jó állapotú és olcsó kocsi van a használt piacon, hogy pillanatok alatt lehetne összeszedni közel 100-as nagyságrendet belőlük.

Előzmény: g86 (49251)
g86 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49252

Mondtam én, hogy nem? :o))

Előzmény: CKD Kombinát (49250)
g86 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49251

Kétajtós kocsiból aztán tényleg annyi van a piacon, mint a szemét. Többszöröse, mint háromajtósból. Háromajtós csuklósból hasonlóképpen.

 

És lenne bőven járat, ahol simán elmennének, el sem kezdem sorolni. Ha vegyesen a többivel, akkor úgy, teljesen mindegy. 

 

Az lenne ebben a ráció, hogy könnyebben, és olcsóbban (nagyobb kínálat) hozzá lehetne jutni ilyen használt kocsikhoz, mint a három- és négyajtósokhoz, miközben ugyanúgy növelnék a színvonalat.

Előzmény: BPI-553 (49225)
CKD Kombinát Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49250

Kémvillamos is éjszakás szám. :P

Előzmény: g86 (49249)
g86 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 49249

OFF Kémvillamosokról van szó? Az éjszakás hatosok kezdetben 21-22 óra körül kezdtek.

Előzmény: CKD Kombinát (49248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!