A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
64A: Az Anna kpolna már nem Budapesthez tartozik, oda nem mehet. Nyilván az 57/257-est lenne célszerű meghosszabbítani 1 megállóval, ott fordul és kész.
"Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke szerint az uniós jogszabályok kényszerítő ereje nem igaz, a szabályozás kifejezetten lehetővé teszi a nagyvárosi szolgáltatók megbízását a szomszéd települések forgalmának ellátására, jól mutatja ezt vidéken például Miskolc és Felsőzsolca példája. Véleménye szerint a minisztérium és a főváros vezetői a döglött lovat rugdossák egymáshoz, a vita alapjában a finanszírozásról szól. A jól fizető járatok kellenek, a veszteségeseket vigye a másik."
"A jól jövedelmező (jegy+kiegészítő jegy+települési hozzájárulás) buszvonalak elvesztésével a BKK mindenképpen rosszul jár. A helyzet Dorner szerint annak az eredménye, hogy Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató az elmúlt időben sok mindenkivel, így az NFM-mel is összerúgta a port, a minisztérium pedig most elérkezettnek látta az időt hogy ezt megtorolja. Az ugyanis bizonyos, ha a BKK elveszíti ezeket a vonalakat, abba Vitézy belebukhat. Ezt az ellentétet sejti Tarlós István HÉV-ek átadásáról szóló nyilatkozata mögött is."
64-esből lehetne sűríteni az 57/257-et, a maradék két budapesti megálló meg nem éppen valami nagy forgalmú megálló, de gondolom az új szolgáltós járata attól még ott ugyanúgy megállna. Szal a 64-esnek Budapesten belül elég jó alternatívája van most is, Solymárról meg a sárga (fehér) busszal is ugyanúgy be fognak jönni Bp-re, mint a kékkel. Főleg, hogy Solymáron amúgyis szolgáltat a VB, csak ugye az Árpád híd felé.
63-nál teljesen felesleges Budapesten belül mást járatni a VB mellé, a 157-es jó alternatíva neki, kivéve Adyligeten, de oda az a napi 5 utas kibírja a sárgabuszt is, és sztem miattuk nem fog sokat állni a megállóban a busz...
A 22-esnek volt a sznatóriumig közlekedő betétjárata (talán pont 22A volt) úgy 1954-ig. Vagy '59-ig. Lényeg: nem ma volt az sem. Vagyis: én elhiszem, hogy egyesek fejében egy 60 évvel ezelőtti (a második világháború környékén készült) közlekedésszervezési koncepcó ma, 2012-ben valami ultramodern, és mindenképpen megvalósítandó irányvonalat képvisel, de a valóságban ez korántsem így van. Most itt ezzel nem a te hozzászólásodat akarom leugatni, hanem erre a "volánbusz fogja átvenni az agglomerációs járatokat" témára reagálnék. Elkeserítő ez a gondolkodás, ami itt folyik. Ez az elképzelés nem a hatékony utasáramlás, egy dinamikus tömegközlekedés megszervezése felé irányul, hanem pont az ellen: kihasználva valami átláthatatlan, tekervényes jogi mizériát közigazgatási határokhoz kötik a járatszervezés feladatát. Csakhogy az utasáramlási szokások ezeket a határokat teljesen fölülírják. Ezt kéne figyelembe venni! Én azt látom, hogy semmiféle közlekedésszervezés, semmi hatékonyságra, egyszerűsítésre törekvés nincs a döntéshozók fejében, és ez elkeserítő. Nehogy már a 20 évvel ezelőtti állapotokat hozzuk vissza a 69A meg társai betétjáratokkal. Ezekhez az elképzelésekhez csak "gratulálni" tudok: több járat, kihaználatlan kapacitással, több felesleges költség...sebaj, az adófizető fizeti meg végső soron, és itt most mindegy, hogy melyik város vagy falu finanszírozásáról beszélünk, azokat, és az államot is az adófizetők tartják el. Az utas szempontjából egy dolog a fontos: hogy minél rövidebb idő alatt és minél kevesebb átszállással jusson el indulási helyéről a céljához. Ez számít, gyakorlatilag semmi más! Elnézést, most azoknak az utasoknak a nevében beszélek, akik a tömegközlekedést napi szinten, munkába járáshoz (vagy iskolába, egyetemre) használják, és akik fizetnek is érte. Ebben a széles rétegben 99%-ig mindegy, hogy Ik 260-as vagy valami korszerűalacsonypadlósnak marketingelt lerobbant hányadék jön, a lényeg, hogy jöjjön valami. Talán néha az ő szempontjaikat is figyelembe kéne venni, azokét, akiket komolyan fog érinteni ez a változás, és akik fizetnek, mégpedig nem keveset a tömegközlekedésért. Az is nonszensz egyébként, hogy az illetékes miniszteri székben egy 8 általánost végzett (elnézést: éppen csak érettségizett) öreg nyanya ül, akinek ottléte egyértelműen a jelenlegi kormány bábjátékozásának eredménye. Elnézést, ez utóbbi megjegyzés itt off volt.
Szerintem a 40-es családból egy, max.2 járatot érdemes megtartani. Fordul a Virágpiacnál és visszajön Őrmezőt érintve, és kész.
22-es a Szanatórium bejárata környékén vagy a Vadasparknál is megfordulhat..
63A: Adyligetre túra és cserkész rendezvényekre is szoktak kimenni, és az jót tesz a járat kihasználtságának, de ez meg főleg hétvégi.. Esetleg leírhatna a környező utcákban 1 kört -> kisebb rágyaloglás, bár kérdés hogy a lakosságnak kell-e. Max. lesz belőle midis vonal :)
64-es meg a Shell kútnál, vagy az Anna kápolna megállónál lévő kereszteződésben vissza tudna fordulni..
Létezett 63A járat 2004.01.01-2006.09.30 között, és a nagy érdeklődésre való tekikntettel szűnt meg. Átlag utaslétszám:3 ritkán 5. Mondjuk én élveztem, hogy Adyligetig üres busszal utazhatok. Viccet félretéve: tényleg semmi értelme nem volt, talán csak hétköznap 13.00 és 14.30 között, amikor a rendőrsuliban végzők tömegesen indultak el (ezért is találták ki a járatot).
Ahonnan egy kis plusz pénzt lehetne a BKV-nak szerezni (hiszen ma is van agglós szolgáltatás, ha eztán fizetnék is, az a nullához képest plusz), átveszi a Volán. :)
A "263- okat csak az 5- re kiadni!" - elv, már régen megbukott.... 1.- je óta a 220- on is vannak, meg mindenhol máshol is feétűnhetnek, így pl. tgenap a GZF a 120- on volt, egész nap!
A 22-es kapcsán. A Szanatórium utcai megálló pont a városhatáron van (a kifelé irányú megálló Budapesten, a befelé irányú Budakeszin fekszik). Ott valóban nem lehet fordulni. A Korányi előtt viszont ki lehet alakítani buszfordulót.
A Szanatórium utcai (ezáltal a BKK részéről el nem látott) megálló vonzáskörzetében kb. tíz ház meg egy általam nem pontosan ismert funkciójú egészségügyi intézmény található budapesti területen. Ők így jártak.
Egyetértek. Annyi kétajtós szóló és háromajtós korukhoz képes jó állapotú és olcsó kocsi van a használt piacon, hogy pillanatok alatt lehetne összeszedni közel 100-as nagyságrendet belőlük.
Kétajtós kocsiból aztán tényleg annyi van a piacon, mint a szemét. Többszöröse, mint háromajtósból. Háromajtós csuklósból hasonlóképpen.
És lenne bőven járat, ahol simán elmennének, el sem kezdem sorolni. Ha vegyesen a többivel, akkor úgy, teljesen mindegy.
Az lenne ebben a ráció, hogy könnyebben, és olcsóbban (nagyobb kínálat) hozzá lehetne jutni ilyen használt kocsikhoz, mint a három- és négyajtósokhoz, miközben ugyanúgy növelnék a színvonalat.